Acasa Ford Ford Otosan, start livrări pentru mașinile electrice fabricate în România

Ford Otosan, start livrări pentru mașinile electrice fabricate în România

de Adrian Mitrea

Ford Otosan, start livrări pentru mașinile electrice fabricate în România – în total trei modele: Ford Puma Gen-E (pasageri), Ford E-Tourneo Courier (pasageri), Ford E-Transit Courier (marfă). Acesta este un moment istoric. Luna Martie din 2025 poate fi consemnată în calendar ca momentul în care România a început să fabrice și să exporte autovehicule electrice, mulțumită investițiilor Ford Otosan la noi în țară. Capacitatea de producție a uzinei Ford Otosan din Craiova, România, a ajuns la 300.000 unități/an, la final de 2024, în creștere de la 272.000 unități/an. Desigur, producția anuală efectivă a uzinei ceva puțin mai mică fiindcă nicio fabrică nu poate lucra tot timpul la capacitatea maximă de producție.

„Ford Otosan, unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din Europa și un pionier în electrificare, sărbătorește astăzi un moment deosebit de important: primele vehicule electrice produse în România pleacă spre clienții Ford din întreaga Europă. Producția de serie a modelelor complet electrice Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier a început la fabrica de ultimă generație Ford Otosan din Craiova, consolidând rolul Ford Otosan ca hub strategic de producție pentru Ford în Europa”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Ford Otosan.

Acest moment marchează o extindere semnificativă a gamei de vehicule electrice Ford. De asemenea, este și o dovadă a expertizei Ford Otosan în domeniul electrificării și al producției flexibile.

Ford Otosan Craiova, o fabrică unică în lumea Ford

Fabrica Ford Otosan din România este una dintre cele mai complexe și inovative unități din cadrul ecosistemului de producție Ford. În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale pe aceleași linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă, precum și electrice.

„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan față de inovație, electrificare și excelență în producție. Capacitatea noastră de a produce șase versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci și dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg”, a declarat Güven Özyurt, Director General Ford Otosan.

Uzina Ford Otosan din România are peste 6.600 de angajați.

„Fiind primul producător de vehicule electrice din România, suntem mândri să fim în fruntea transformării industriei și să contribuim la un viitor mai sustenabil”, a adăugat el.

Baterii litiu-ion asamblate în România

Pentru a sprijini producția de vehicule electrice, Ford Otosan a investit în localizarea componentelor cheie ale acestora. Inclusiv în înființarea unei noi linii de asamblare a bateriilor la uzina din Craiova.

Celulele pentru baterii vin asamblate în module de la fabrica din Ungaria a furnizorul sud-coreean SK on. În fabrica din Craiova aceste module sunt asamblate pentru a forma bateria de tracțiune care echipează autovehiculul. Motoarele electrice și reductoarele sunt fabricate în uzina Halewood din UK și transportate la Craiova pentru a fi asamblate pe mașini.

Inaugurată în Octombrie 2024, linia de asamblare pentru baterii face parte din ampla strategie de investiții anunțată în 2022, când Ford Otosan a achiziționat oficial uzina Ford din Craiova.

Această investiție subliniază angajamentul Ford Otosan de a-și consolida capabilitățile de electrificare și de a-și extinde rolul în ecosistemul global de vehicule electrice al Ford.

Începând din 2022, Ford Otosan a realizat o investiție totală de 500 milioane Euro pentru a susține diversificarea producției de vehicule la fabrica din Craiova. Această investiție a contribuit și la transformarea tehnologică a fabricii auto din Craiova. Astfel, uzina este poziționată drept una dintre cele mai avansate și flexibile unități de producție auto din Europa.

Transport intermodal, nou la Ford Otosan

Ca parte a angajamentului Ford Otosan de a oferi soluții de transport sustenabile și inovatoare, de curând a fost lansată o nouă rută de transport intermodal. Ea are rolul de a îmbunătăți eficiența, rentabilitatea și sustenabilitatea operațiunilor logistice între fabrica Ford Otosan din Craiova și Turcia. 

În cadrul acestui nou sistem, componentele vor fi transportate din Turcia în România, iar vehiculele fabricate în România vor ajunge în Turcia, ambele prin transport feroviar. Această tranziție are ca scop reducerea emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier, făcând operațiunile logistice mai eficiente și mai economice.

Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie si electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, alături de renumitul motor 1.0 EcoBoost, recunoscut pe plan mondial.

Uzina din Craiova operează în trei schimburi, atât în zona de producție vehicule, cât și în zona de producție de motoare.

Despre Ford Otosan

Fondată în 1959, Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.) este o companie tranzacționată public (societate publică), în cadrul căreia Ford Motor Company și Koç Holding dețin acțiuni egale.

Compania este a doua cea mai mare organizație industrială din Turcia, cea mai valoroasă companie din domeniul auto listată la Bursa de Valori din Istanbul (Borsa İstanbul).

Ford Otosan își desfășoară activitatea în patru centre principale, dupa cum urmează: fabricile din Kocaeli și Eskişehir (Turcia), fabrica din Craiova (România) și Centrul de Cercetare și Design din Istanbul (Turcia). Entitatea are peste 20.000 de angajați. Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale pentru Ford în Europa, capabil de a proiecta, dezvolta, și testa un vehicul complet, inclusiv motorul acestuia, pornind de la zero și ajungând la un produs final.


Ford Puma Gen-E, primul automobil electric fabricat în România

Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier, fabricate doar în Craiova, pornesc de la sub 20.000 Euro


Lasa un comentariu