Acasa Ford Test Drive Ford Explorer (2024). Desenat de un român

Test Drive Ford Explorer (2024). Desenat de un român

de Adrian Mitrea

Test Drive Ford Explorer (2024) – sau un bun prilej de a descoperi o mașină excelentă, care poartă semnătura unui tânăr designer român, în vogă: Liviu Tudoran. Un articol interesant pe subiect găsiți în Newsweek România, scris de jurnalistul auto Răzvan Scăeșteanu. Rolul lui Liviu Tudoran a fost chiar complicat dacă ținem cont că Ford Explorer există în continuare și sub formă de plug-in hybrid și este un SUV de mari dimensiuni. Nu e chiar simplu să faci o mașină care să arate a Explorer și să fie, totuși, de Explorer-ul care a apărut primul.

Ford are deja o politică bine sedimentată de ofertare, iar pentru Explorer s-a întrecut pe sine. Configuratorul pentru acest model e foarte simplu și funcțional. Explorer a dat tonul noului sistem de configurare online la Ford, sistem adoptat de marca americană și pentru Capri sau Puma Gen-E.

Test Drive Ford Explorer (2024) – fruct al colaborării cu Volkswagen

Platforma tehnologică care stă la baza lui Explorer se numește MEB și a fost creată de Volkswagen Group. Primul automobil din lume care a fost comercializat cu această platformă a fost Volkswagen ID.3, în 2020. De atunci, Volkswagen Group – prin toate mărcile sale de volum – și Ford au lansat mașini foarte bune pe baza MEB.

MEB vinde de la Modularer E-Antriebs Baukasten. În traducere, platformă electrică modulară.

Avantajele acestei platforme sunt incontenstabile, iar Ford Explorer fructifică la maximum tehnologia. Concret, Explorer este primul automobil care beneficiază de o evoluție a platformei MEB.

MEB evoluat în 2024

Aceste îmbunătățiri, valabile din 2024, vizează creșterea puterii de încărcare, noi motoare electrice, pachete de baterii revizuite și, desigur, o arhitectură software mult mai performantă față de ID.3-ul din 2020.

Ford Explorer testat – din acest clip + articol – este fix cel care are șanse să se vândă cel mai bine. Adică versiunea cu un singur motor, pe puntea spate. Acest motor dezvoltă 209 kW (286 Cai Putere) și un cuplu maxim de 550 Nm. Capacitatea bateriei este 77 kWh (net), iar puterea de încărcare a bateriei este de 135 kW (maximum). De la 10% la 80% se poate încărca în 28 de minute (echivalentul unei autonomii reale de 300 km, deci 10 minute de încărcare = 100 km de autonomie).

În cazul versiunii cu două motoare (249 kW / 340 CP) puterea maximă de încărcare este de 185 kW. Astfel, timpul de încărcare de la 10% la 80% coboară la 26 de minute. Bateria este un pic diferită, e puțin mai mare (79 kWh, deci 2 kWh în plus).



Ford Puma Gen-E, primul automobil electric fabricat în România

POWER CUBE 150 – „cubul cu energie” – a fost lansat la București


Lasa un comentariu