Acasa Romania Rabla 2024 și Rabla Plus 2024 – schimbarea schimbării. Și cum rămâne până la urmă…

Rabla 2024 și Rabla Plus 2024 – schimbarea schimbării. Și cum rămâne până la urmă…

de Adrian Mitrea

Rabla 2024 și Rabla Plus 2024 suferă modificări majore față de edițiile Rabla și Rabla Plus din anii anteriori. Prima veste: ecobonusul pentru electrice scade la 10.000 Lei (de la 51.000 Lei în 2023). Doar că, după lungi discuții, Guvernul a ajuns la altă variantă: 25.500 Lei bonus eco pentru electrice, în 2024, potrivit unor surse guvernamentale, consultate de 0-100.ro.

Concret, varianta finală la care au ajuns Ministerul Finanțelor, Ministerul Mediului și întreg Guvernul României, pentru Rabla 2024 și Rabla Plus 2024 este cea de mai jos, conform surselor guvernamentale consultate de 0-100.ro:

  • 7.000 Lei primă de casare prin programul Rabla Clasic. Nu vor putea fi cumulate mai multe tichete/rable. Deci rămâne un singur stimulent financiar la achiziția unei mașini pe combustie, iar acesta e în valoare de 7.000 Lei. Totodată, sunt eliminate bonusurile mai mici pentru mașinile care au valori mici de emisii. Rămâne un singur plafon/prag general, iar tot ce este sub el devine eligibil prin Rabla Clasic. Orice automobil se situează peste acest plafon de emisii – plafon încă necomunicat – nu poate fi eligibil prin Rabla Clasic.
  • 25.500 Lei va fi ecobonusul Rabla Plus, pentru achiziția unei mașini electrice. Adică la jumătate decât până acum (51.000 Lei).
  • 13.000 Lei va fi ecobonusul Rabla Plus, pentru achiziția de mașini plug-in hybrid, adică mașini hibride care pot fi alimentate la o sursă externă (priză).
  • 13.000 Lei va fi ecobonusul Rabla Plus pentru moto electrice.

„A fost a neînțelegere între ministere. Era clar că ecobonusurile vor scădea, dar nu cu atât de mult. Varianta care pare finală este pe sumele despre care v-am spus. Așteptăm cu toții să se publice, ca să fie și oficial”, a declarat, pentru 0-100.ro, un oficial guvernamental apropiat discuțiilor.

ACAROM și APIA se revoltă

Industria auto a reacționat prompt și alert la ideea că ecobonusul va scădea atât de mult, la 10.000 Lei.

Asociația Constructorilor Auto din România – ACAROM – s-a declarată șocată de această idee. Comunicatul de presă transmis de ACAROM poate fi consultat AICI.

Și Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile – APIA – a reacționat similar, manifestând „profundă preocupare”. Comunicatul de presă al APIA poate fi citit integral AICI.


2 comentarii

andrei 14 decembrie 2023 - 15:07

Ca de obicei ,la Finante apare o minte creata(bolnava ) ca sa nu spun mai mult ,scoate o perla pe gura si restul incearca sa o rezolve . Si-au pus pret de o secunda,destepti astia intrebarea daca marea masa isi mai permite sa cumpere o masina noua indiferent de care? ( combustie,hibrid sau electrica ) Conteaza ceva bine facut si care functioneaza bine ? Nu. Cand au marit salariile la bugetarii au gandit ???? Nu. Au de unde sa ia banii ? Vedem mai tarziu.

Reply
Naivu 15 decembrie 2023 - 20:04

Era corect si logic sa se reduca Rabla+ dar nu de la 51000 la 10000! O reducere la 25500 e deja mai logica, poate un 35-40000 era mai bine. Se va vedea din evolutia vanzarilor de BEV: daca vanzarile nu vor scade si bugetul alocat pe 2024 se va cheltui in totalitate, va insemna ca reducerea a fost in marje acceptabile. Astept sa vad si ceva reduceri de pret la vanzatori, in special la Spring, care mi se pare mult supraevaluata comparativ cu ce ofera (si cu pretul din China). Nu ma intelegeti gresit, e f bine ca a aparut pe piata, iar performantele ei sunt suficiente pt multi clienti, dar pretul ei e justificat doar de lipsa concurentei pe segmentul ei de piata.

Reply

Lasa un comentariu