Acasa Dacia Dacia Jogger Hybrid costă între 23.750 și 26.610 Euro în România

Dacia Jogger Hybrid costă între 23.750 și 26.610 Euro în România

de Adrian Mitrea

Dacia Jogger Hybrid costă între 23.750 și 26.610 Euro în România (inclusiv TVA), devenind cel mai scump model al mărcii. Astfel, cea mai accesibilă versiune hibridă a lui Jogger este cu 7.260 Euro mai scumpă decât cel mai ieftină versiune Jogger cu putință – echiparea de intrare în gamă. Jogger Hybrid 140 este primul automobil hibrid – în adevăratul sens al cuvântului – lansat vreodată de Dacia.

Comparată varianta de hibridă de bază (23.750 Euro) cu o variantă de motorizare convențională, echipată similar (tot echipare de bază), diferența de preț este de 5.200 Euro.

Pentru comparație am luat versiunea de echipare Expression a lui Jogger, cu motorizare hibridă vs. motorizarea ECO-G 100, pe pe configurator.

Desigur, în diferența de preț considerabilă dintre versiuni, nu doar motorizarea hibridă este diferită, ci și tipul transmisiei. Jogger Hybrid vine cu transmisie automată, în timp ce versiunile ECO-G 100 (benzină + GPL) sau TCe 110 (benzină) au transmisie manuală cu 6 trepte.

De AICI poți descărca o configurație FULL a Dacia Jogger Hybrid 140.

Toate modelele Dacia Jogger sunt fabricate în România, la Mioveni. Jogger nu se fabrică în altă parte în afară de România, la momentul publicării acestui articol.

Dacia Jogger și clienții săi

La mai puțin de un an de la lansarea sa comercială, în Martie 2022, Dacia Jogger înregistrează 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume, a anunțat Dacia, într-un comunicat de presă.

Din totalul vânzărilor, 2/3 sunt reprezentate de motorizarea mixtă benzină-GPL (ECO-G 100) și tot 2/3 din vânzări sunt reprezentate de versiunea cea mai echipată a gamei. Totodată, 55% dintre clienții Jogger au ales versiunea cu 7 locuri.

Odată cu lansarea acestei versiuni hibride, o nouă nuanță, Gri Schiste, se alătură paletei de culori.

Dacia Jogger Hybrid – particularități

În modul de funcționare „B” („brake”), cutia de viteze automată cu care este echipat Jogger Hybrid 140 permite amplificarea frânării regenerative. Totodată, crește eficiența frânei de motor. Acest mod asigură un nivel mai ridicat al recuperării de energie și un plus de confort la volan în traficul urban.

Afișajul de bord specific al versiunii hibride integrează o serie de informații esențiale. Este vorba despre nivelul de încărcare al bateriei de tracțiune, autonomia rămasă sau transferul de energie.

Pentru un plus de confort, Jogger Hybrid 140 dispune, în echiparea de serie, de frână de parcare electrică. O consolă centrală înaltă, cu spațiu de depozitare închis, plus cotieră, vin de asemenea în standard.

90 CP + 50 CP

Jogger inaugurează motorizarea hibridă în gama Dacia oferind o putere combinată de 140 CP.

Ansamblul de propulsie este alcătuit din:

  • Un motor pe benzină cu 4 cilindri, de 1,6 litri (90 CP).
  • Două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune).
  • O cutie de viteză automată, electrificată, cu 4 trepte dedicate motorului termic și 2 trepte dedicate celui electric.
  • Puterea maximă combinată a ansamblului este 140 CP, după cum sugerează și numele modelului.
  • Cuplul motor maxim este 148 Nm.

Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului, spune Dacia.

Bateria de tracțiune are o capacitate de 1,2 kWh (230 V). Garanția pentru această baterie este de 8 ani sau 160.000 km (care termen se atinge primul). O garanție echivalentă oferă și majoritatea mașinilor pur electrice de pe piață.

Astfel echipat, modelul Jogger poate rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp, promite Dacia. Totodată, consumul de benzină poate fi cu până la 40% mai mic față de un motor termic echivalent, în regim urban, fără schimbarea stilului de șofat.

Bateria de 1,2 kWh se încarcă în timpul rulării, în etapele de frânare și de decelerare. Autonomia versiunii Jogger Hybrid 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt, omologat WLTP).



10 comentarii

Robert 4 ianuarie 2023 - 23:23

O motorizare care exemplifica iraționalitatea electrificării de dragul corectitudinii politice. Avem o mașina care consuma cu 0.8 litri / 100 km mai putin decat tce 110, are cuplu motor mult mai mic ( si asta e ceea ce conteaza in exploatarea de zi cu zi la o masina de genul asta, nu puterea de 140 cai, care aici e buna doar pt marketing), dar care costa 4800 eur in plus. Diferenta de pret se amortizeaza in vre-o 400000 km, timp in care beneficiezi de performante chiar mai anemice decat tce 110. Bine ca nu mai exista diesel in oferta.

Reply
Goe 5 ianuarie 2023 - 04:24

Preț de Suzuki Vitara sau S-cross.
Suzuki are 5 stele la siguranță, Dacia 1.

Reply
Goe 5 ianuarie 2023 - 05:14

Preț de Suzuki Vitara sau S-cross.
Suzuki are 5 stele la siguranță, Dacia 1.
Suzuki are și opțiune de tracțiune integrala.

Reply
alex 5 ianuarie 2023 - 08:14

unde este fabricata?

Reply
Adrian Mitrea 5 ianuarie 2023 - 15:50

Toate modelele Dacia Jogger sunt fabricate în România, la Mioveni. Jogger nu se fabrică în altă parte în afară de România.

Reply
Stefan P 5 ianuarie 2023 - 08:52

De ce nu mentionati unde este produsa?

Reply
Adrian Mitrea 5 ianuarie 2023 - 15:50

Toate modelele Dacia Jogger sunt fabricate în România, la Mioveni. Jogger nu se fabrică în altă parte în afară de România.

Reply
Marian Udrea 5 ianuarie 2023 - 09:19

Ceva nu e în regulă cu motorul termic, adică 90 CP la cilindree de 1.6. Ford are 125 CP la o cilindree de 1.0. Iar autonomia e slabuță, cu o Puma mildHybrid merg 1000 km cu 42 l de benzină.

Reply
Daniel 5 ianuarie 2023 - 19:11

Motorul de la Ford e asistat de o turbina iar cel de la Renault de motorul electric. Limitarea la 90 CP este pentru a indeplini normele de poluare cand functioneaza doar motorul termic cum ar fi la drum intins.

Reply
Costin 6 ianuarie 2023 - 11:35

Ce este ciudat e ca la Renault diferenta este 4200 euro (vezi Captur Equilibre GPL vs hibrid 145) … oare de ce Dacia a mai pus 1000 euro in plus?
5200 euro nu-i amortizezi niciodata, realist vorbind – pentru ca pe langa diferenta de consum trebuie luata in calcul intretinerea mai scumpa a hibridului, plus ca la fiecare 200’000 km mai schimbi si bateria (oare cat o costa?) … imi e greu sa inteleg politica de marketing a Dacia, in cazul asta

Reply

Lasa un comentariu