Acasa Eco Volkswagen ID. Buzz, renașterea lui Bulli. MPV electric apetisant, dar cu unele ciudățenii

Volkswagen ID. Buzz, renașterea lui Bulli. MPV electric apetisant, dar cu unele ciudățenii

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID. Buzz (de pasageri) și Volkswagen ID. Buzz Cargo (de marfă) marchează reîntoarcerea pe piață a primului Volkswagen Transporter, numit T1 sau Bulli. Prin ID. Buzz, Volkswagen readuce pe piață designul iconic al lui Bulli, în forma unui MPV (Multi Purpose Vehicle) electric apetisant, dar care prezintă unele ciudățenii. Spre exemplu, are (doar) cinci locuri. Și nici n-au fost anunțate planuri viitoare pentru variante de șase ori șapte locuri, așa cum îi stă bine oricărui autovehicul de familie.

ID. Buzz este construit pe platforma MEB a Volkswagen Group, care și-a făcut debutul pe piață odată cu modelul ID.3, în 2019-2020.

De aici și specificațiile cunoscute de pe variantele de top ale lui ID.3:

  • 77 kWh capacitate baterie (net) / 82 kWh (brut)
  • 150 kW / 204 CP putere maximă motor electric

Volkswagen ID. Buzz, un ID. evoluat

Dar Volkswagen ID. Buzz beneficiază și de progresul făcut de Volkswagen Group în materie de electrificare, cum ar fi, spre exemplu, puterea maximă de încărcare de 170 kW, la stații rapide capabile să ofere asemenea puteri. În acest caz, ID. Buzz s-ar încărca de la 5 la 80% în 30 de minute.

Totodată, ID. Buzz poate fi dotat cu tehnologia Vehicle-to-Home (V2H), cunoscută și ca Vehicle-to-Grid (V2G), caz în care mașina poate furniza electricitate locuinței. Acest lucru este posibil prin portul de încărcare CCS (Combined Charging System), grație unui wall-box (stație de încărcare pentru acasă) bi-direcțional.

Așadar, tehnologiile V2H / V2G compatibile cu port de încărcare CCS încep să apară pe piață.

O noutate ține și de Plug & Charge – o tehnologie care permite mașinii să se autentifice automat la o stație de încărcare (condiție: să fie capabilă și ea de Plug & Charge). Protocolul care permite acest lucru este ISO 15118.

ID. Buzz, de pasageri

În varianta de pasageri cu cinci locuri, Volkswagen ID. Buzz oferă un portbagaj generos de 1.121 litri, care poate ajunge până la 2.205 litri prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune.

Coeficientul aerodinamic este remarcabil pentru „o dubă” (Cd 0,285), ceea ce promite eficiență bună.

Este ciudat însă că mașina n-a fost anunțată cu variante de șase ori șapte locuri. Este de așteptat ca ulterior – poate în 2023 – să fie comercializată și astfel. Totuși, deocamdată, nu există vreun anunț oficial în acest sens.

La fel de ciudat este că singura baterie disponibilă este de 77 kWh (net). Aceasta este cea mai mare baterie disponibilă, cel puțin momentan, pe automobilele din familia ID. Dacă pentru ID.3 această baterie este mare, pentru un model ca ID. Buzz ea pare mai degrabă de capacitate medie, fiind nevoie de ceva care să bată spre 90-100 kWh (net) ca acest model să concureze cu succes cu VAN-uri precum Mercedes-Benz EQV (baterie 90 kWh, net).

ID. Buzz Cargo, de marfă

Volkswagen ID. Buzz Cargo are două locuri în față (șofer + pasager), iar în spate volumul de transport este de 3,9 metri cubi, adică suficient cât să acomodeze doi europaleți.

Și în acest caz coeficientul aerodinamic este foarte bun (Cd 0,29).


Atât ID. Buzz, cât și ID. Buzz Cargo vor fi fabricate în Germania, la Hanovra, și vor fi disponibile pe piață din toamna anului 2022.

Excepție fac câteva țări care pot precomanda modelele deja din luna Mai.

Cu ID. Buzz și ID. Buzz cargo, Volkswagen are ambiții mari dincolo de Europa, ele fiind gândite să fie comercializate și în SUA și Canada.

Ca dimensiuni generale, ambele variante au:

  • 4.712 mm lungime
  • 1.985 mm lățime
  • 1.937 sau 1.938 mm înălțime (în funcție de echipare, dotări)
  • 2.988 mm ampatament

Volkswagen ID. Buzz și ID. Buzz Cargo sunt cu 81 mm mai late decât Volkswagen Transporter T6.1.

În ciuda ampatamentului generos și a lățimii considerabile, raza de bracaj este de 11,1 metri. Ea se datorează faptului că roțile față pot vira foarte mult, fiind libere de planetare. Motorul este amplasat în spate și roțile motrice sunt cele din spate, astfel încât roțile față au putut fi degrevate de elemente mecanice complicate care să le limiteze posibilitatea de virare.



Lasa un comentariu