Suzuki Across este vârful de gamă al mărcii japoneze Suzuki, iar în România (și toată Europa) se vinde exclusiv cu o motorizare plug-in hybrid ce reunește trei motoare: unul pe benzină și două electrice. Desigur, mașina are tracțiune integrală. Consumul omologat (WLTP) este de 1 litru de benzină pentru primii 100 km parcurși. Iată review-ul nostru complet cu Suzuki Across.
Detalii
Marcă: Suzuki
Model: Suzuki Across / Across
Producție: 2021
Caroserie: SUV, 5 uși, 5 locuri
Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 42.142 Euro
Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 50.150 Euro
Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 42.142 Euro
Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 50.150 Euro
Motor pe combustie: 2,5 litri (2.487 cc), pe benzină, cu 4 cilindri dispuși în linie (L4), 16 supape, montat transversal, injecție mixtă – directă/indirectă. Puterea maximă este 136 kW / 185 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 227 Nm disponibil între 3.200-3.700 rpm.
Motor electric 1 (față): 134 kW / 182 CP, cuplu maxim 270 Nm.
Motor electric 2 (spate): 40 kW / 54 CP, cuplu maxim 121 Nm.
Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 18,1 kWh (brut), 15 kWh (net). Puterea de încărcare este de până la 3,7 kW.
Rezumat sistem propulsie: Puterea maximă combinată este 225 kW / 306 CP.
Transmisie: automată, tip CVT, tracțiune integrală.
Anvelope: 235/55 R19
Acelerație 0-100 km/h: 6 secunde
Viteză maximă: 180 km/h
Consum mediu declarat (WLTP): 1 l/100 km (pentru primii 100 km, presupunând că la plecare bateria era complet încărcată)
Emisii: EU6, 22 g CO2/km
Rezervor (litri): 55
Dimensiuni (mm): L 4.635 / w 1.855 / h 1.690
Portbagaj (litri): 490
Ampatament (mm): 2.690
Masă (DIN/EU): 1.940 kg / 2.015 kg
Cd: –
Punte față: Suspensie independentă tip McPherson, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Suspensie independentă tip paralelogram deformabil, frâne cu discuri ventilate.
Condus de Adrian Mitrea circa 320 km, cu un consum mediu real de 6,1 l/100 km și 21,5 kWh/100 km.
Link-uri și documente utile
- Descoperă Suzuki Across pe suzuki.ro
- Articole cu și despre Suzuki pe 0-100.ro
- Filmat și editat de Marius Stoianov
Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Suzuki România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).
59 comentarii
Nu știu, parcă preturile acestea sunt cam mari. Sau poate doar mie mi se pare.
Pai ce…? Tie nu ti s-au dublat veniturile in ultimul an…?
Fix Toyota RAV4, doar ca mai scump.
Fix Toyota RAV 4, doar că plug-in hybrid (ceea ce RAV 4, mai ieftin, nu poate fi).
Asta spune multe despre masina: cuplul maxim este 227 Nm disponibil între 3.200-3.700 rpm. Nu poate fi ce trebuie la asemenea cuplu.
Ai uitat de cuplul motoarelor electrice 🙂
Imi pare rau, dar datorita pretului vs. ceea ce ofera nu e atractiva pentru mine, cel putin. Fara nici un dubiu as alege, de exemplu, RAV4 in locul lui Across.
Nu poți alege RAV4 plug-in hybrid. Nu există. Nu se vinde oficial în Europa.
Cum sa nu se vanda oficial in Europa RAV4 plug-in hybrid?!
Aștept link de pe orice site Toyota din Europa în care să văd listat RAV4 Plug-In Hybrid în lista de modele disponibile. Pe toyota.ro sigur nu există.
https://www.toyota.fr/new-cars/rav4-plugin/
Pret de la 43.250 euro
https://www.toyota.de/automobile/rav4-plugin/
https://www.toyota.fr/new-cars/rav4-plugin/
https://www.toyota.de/automobile/rav4-plugin/
Uite aici: https://www.toyota.de/automobile/rav4-plugin/
Nu doresc sa deschid o polemica pe aceasta tema, dar urmarind un test drive al RAV4 plug-in hybrid (pe Youtube) am consatat ca acest model se vinde cel putin in Moldova. Mai ieftin ca si Across. Pentru conformitate, daca doriti, puteti examina acest test si afirmatiile respectivului specialist de la momentul 21:57 aici: https://www.youtube.com/watch?v=mk30-vYsTX8
În Moldova ajunge “pe filieră rusească”. Fiindcă în Rusia se vinde Plug-In Hybrid RAV4. Dar nu și în România. Dacă preferi să cumperi un RAV4 din Moldova nu te obligă nimeni să cumperi Across din România. Fiecare face cum dorește cu banii lui.
Toyota.ch
vezi pe site-ul Toyota Luxemburg
https://www.toyota.lu/modeles/rav4-plugin/index.json
toyota(punct)de 🙂
@CINEVA, @GABRIEL, @OVIDIU, @DRDE, @LUCIX, @DORU: Ok, mea culpa. RAV4 Plug-In Hybrid a fost introdus pe unele piețe din Europa. La momentul când am verficat pe câteva site-uri nu era disponibil.
Oricum, discuția ne aduce tot la România. Aici nu este RAV4 Plug-In.
Iar dacă ar fi, ar costa tot cât Across. Prețul de pornire pentru o variantă echipată identic ca acest Suzuki la care comentăm noi este +/- 50.000 Euro.
Merită să alegi Toyta RAV4 din altă țară, fără să beneficiezi de ecobonusul din România?
Da, merita, pentru ca o poti lua cu zero km din alta tara, la un pret care sa includa si ecobonusul. In plus, poti sa alegi originalul de la Toyota, nu copia. Sunt de asemenea sigur ca la revanzare, peste cativa ani, RAV4 se va revinde mai usor decat Across.
Chiar daca pretul la echipare similara ar fi la fel, sunt clienti care ar prefera alte echipari. Unii mai bune, daca tot dau atatia bani pe o masina. Altii mai slabe, daca nu au nevoie de atatea optiuni si vor doar transmisia PHEV. Ideea asta cu un singur nivel de echipare este cam limitativa. Suzuki nu si-a batut prea tare capul, a luat o masina de-a gata de la Toyota, sa vanda cateva cat sa-i iasa socoteala cu emisiile si asta se simte.
Cum sa faci o masna noua care seamana izbitor cu alta masina mei veche? Unde este inspiratia? Au copiat o masina si au pus cateva baterii care se incarca de la priza si gata, avem o masina noua mai scumpa. Dar Suzuki nu este Toyota, chiar daca o copiaza la indigo.
N-ai urmărit materialul video, este?
Am explicat în primele minute ale clipului care este „secretul” colaborării dintre Suzuki și Toyota.
Si dupa prima suta de km care este consumul la motorul de 2,5 l ? mai nou consumul se calculeaza la prima suta de km? Cati km merge in full electric, in cat timp se incarca bateriile de la priza, in cat timp se incarca din mers?
Scrie la sfârșitul articolului media reală de consum de benzină și de consum electric: 6,1 litri/100 km benzină și 21,5 kWh/100 km energie electrică.
Am menționat în review, pe final, cum am utilizat mașina și ce date am obținut. Dar se pare că ai venit cu întrebări fără să urmărești materialul. Și e normal să ai întrebări dacă n-ai văzut clipul.
E fain RAV4, dar consumul ala de 1l/100km e total irelevant. Atat consuma si Dacia 1300, daca merge la vale 100km.
Este relevant acel consum dacă te poți plia pe scenariul în care puți încărca mașina acasă sau la birou.
Adică dacă poți încărca bateria mașinii o dată la 100 km parcurși.
Suzuki copy paste n-au renuntat macar la ecranul imens, dar cu partea efectiva de touchscreen micsorata la numai de 70% iar restul butoane fizice inutile care puteau fi integrate in ecranul touch. pe piatza se vand deja ecrane touchscreen de inlocuire a celor originale inclusiv pentru Toyota C-HR. De ce aceste erori de estetica nu le vezi la BMW, Mercedes si chiar VW?
Niciodată n-o să-i poți mulțumi pe toți. Unii vor cât mai multe comenzi touch, alții vor cât mai puține. Unii producători auto își asumă o direcție, alții cealaltă direcție.
Deci nu sunt erori de estetică, ci pur și simplu decizii luate pentru a mulțumi o parte a publicului. Subliniez „o parte”.
aveti dreptate gusturile difera, dar moda asta fara gadgeturi si displayuri mari era la toate brandurile pentru autoturisme pt off-road cu garda mare la sol si design cat mai spartan. landrover, clasicul jeep, suzuki jimny iar de la Toyota Land Cruiserul. RAV4 cu garda la sol sub 20cm e o masina de oras, un display cat mai mare era ideal. Touaregul nou de pilda are un bord superb chiar daca o fi mai slaba ca SUV-urile japoneze.
Sunt de acord că Touareg are un bord superb. E drept, nici prețul nu e mic. Acest Suzuki Across e altceva. E mai mic decât Touareg și semnificativ mai accesibil. E pentru alt public, altă clientelă. Tot așa cum un BMW i3 e diferet de o Tesla Model 3.
Suzuki, 50K.
Mwahahahahahahaha.
Ce sistem de incalzire foloseste? Are pompa de caldura? Adica iarna o sa porneasca motorul pe combustie sa te incalzeasca sau nu?
Pompa de căldură, dacă ar exista, oricum nu te-ar putea încălzi iarna.
Pompa de căldură este eficientă doar după ce încingi bine componentele de unde ea recoltează căldură (motor, baterie, transmisie). Ori dacă mașina stă la -5 grade Celsius, iar când te urci la volan o conduci 10 km, componentele esențiale de care vorbeam se încălzesc poate la… 1 grade Celsius. Deci tot reci rămân.
Sistemul de încălzire este un mix între radiator cu apă încălzită de motorul pe combustie și un încălzitor electric (aerotermă).
Deci iarna poți rula doar electric, dacă dorești, cu mențiunea că autonomia va fi mai mică (probabil 20-40 km). Dar vei avea căldură în cabină fără să pornească motorul termic.
Pompa de caldura functioneaza 100% electric la fel ca un aparat de aer conditionat si este mai eficienta decat radiatorul electric pus standard pe orice electrica.
Pompa de căldură o funcționa ea electric, dar căldura aia trebuie să vină de undeva.
E ca și cum ai spune că pompa de apă este acționată electric (și că n-are nevoie de apă).
Mai cercetează subiectul pompelor de căldură și cum funcționează ele pentru acasă și pentru automobile.
Ideea rămâne: pompa de căldură este inutilă pentru deplasări scurte. Ajută doar la drum lung.
In principiu ar trebui sa aiba pompa de caldura. Cel putin Rav4 plugin hybrid are :
https://www.toyota-europe.com/world-of-toyota/feel/environment/just-better/rav4-plug-in-hybrid-true-ev-capability
https://press.toyota.be/le-rav4-plug-in-hybrid-nouveau-fleuron-hybride-de-toyota#
ar fi frumos ca tot l-ati condus si simtit sa faceti o comparatie cu alte phev ca Kuga de pilda sau la partea de mecanica cu alte SUV-uri eu am RAV4 2014 si modelul e recunoscut ca zgomotos. se pare ca noul RAV/A-cross continua traditia cei de la top gear l-au gasit satisfacator https://www.topgear.com/car-reviews/suzuki/across-phev
Din pacate lumea nu prea are timp sa parcurga 55 min filmul. niste concluzii scrise pro / contra si eventual o nota comparativa ar fi utile
E excelent ca avem un astfel de site de car-review obiectiv in romana.
Suzuki Across are o suspensie silențioasă, după orice „standard de ascultare” pentru suspensii.
Nu există mașină cu suspensie metalică (adică fără perne de aer) care să se simtă semnificativ mai silențioasă decât acest Suzuki. Și Ford Kuga PHEV stă bine la acest capitol, da.
Un consum ‘real’ cum ne place noua sa spunem este in jur de 3,2 – 3,6 in conditii de exploatare 50/50 in oras/in afara orasului si, dupa cum spunea si Adrian, ai unde sa o incarci si sa te bucuri de faptul ca, in oras, poti merge 100km cu 14 lei. Conduc masina de aproape 5000 km si pot sa spun ca e o experienta superioara fata de orice alt competitor cu motor termic sau simplu Hybrid…
E greu de urmarit un review de 50+ de minute, mai ales ca cei care il vad sunt in majoritate doar vag interesati, dar ne place sa ne dam cu parerea, daca avem ocazia.
De vreo jumatate de an va tot intrebam de modelul asta. Intre timp l-am studiat in alte parti si am cam inteles cu ce se mananca. Este cea mai buna tehnologie plugin la ora actuala punct. Mult mai versatila decat electricele doar cu baterie, care se lauda cu autonomii teoretice de 500km. Dar care practic, in regim de autostrada, acolo unde de fapt conteaza autonomia, cu 10-80% utilizare baterie, abia daca ajung la 300km, adica in cel mai bun caz, vreo doua ore de condus, iarna chiar mai putin. Cu un plugin care ofera un minim 50km autonomie in oras poti merge 90% din timp electric, iar la drum lung poti alimenta instant, oricand si oricat, fara sa-ti faca masina orarul de condus.
Ce-i drept, modelul de la Suzuki e un pic cam scumpicel, mai ales ca vine cu dotari aproape de top. Pacat ca „aproapele” asta are unele scapari: ai scaune incalzite, dar nu sunt si ventilate; are reglaj electric, dar nu i-au pus si 2 butoane de memorie etc. De aceea multi se vor orienta la Toyota, cand o sa inceapa sa se vanda oficial si pe la noi. Neoficial, deja gasesti Rav4 plugin varianta mai cheala cu vreo 40.000 EUR in Europa, iar varianta full (inclusiv chestiile care lipsesc la Suzuki) este cam la acelasi pret cu cea de la Across.
Pretul este insa pe deplin justificat, tehnologia Toyota bate cam orice in materie de hibrid la ora actuala. Concurenta (BMW, VW, Ford etc.) are modele prost concepute, cu transmisia si motoarele clasice, cutii de viteze cu problemele aferente, peste care au trantit o baterie, un motor electric si a iesit o chestie total ineficienta si nefiabila. Transmisia Toyota si modul in care poate folosi motorul ICE la orice variatie de turatii si la orice viteza, fara a folosi rapoarte de viteza sau lanturile CVT clasice, este superb ca design si excelent ca fiabilitate.
Singurii care se apropie cat de cat ca si tehnologie de ei, sunt cei de la Mitsubishi. Motiv pentru care, in momentul de fata un Eclipse Cross sau un Outlander raman cea mai buna alegere apropo de cost/performanta. Le poti gasi la un 25.000 EUR, cu 40% mai ieftin decat varianta Toyota, daca vrei ceva de buget, fiabil si cu care sa beneficiezi de cuplu instant si consum aproape zero de combustibil in oras, dar un totodata un sistem 4WD si libertatea de a iesi in natura fara grija autonomiei.
Am o nedumerire legata de calculul consumurilor la hybride.
Cei mai multi analisti vorbesc de consumul electric de parca acesta ar fi gratuit si de obicei se ia in calcul doar consumul in combustibil.
Intrebarile mele sunt :
Daca bateria e de 18 Kw si se incarca 15 real, contorul de energie electrica cat inregistreaza evectiv?
Eu am niste dubii legate de eficienta acestor masini si daca memoria nu ma insala am citit un articol chiar scris de tine acum ceva timp, in care spuneai ca hybrida e strut si camila in acelais timp si vine cu toate problemele celor doua tipuri de propulsie combinate,
Eu zic asa: 18 Kw se traduce in mod real la contor in aprox 19 sau chiar 20. Nu cred ca daca pe baterie scrie 18 contorul va arata tot 18 consum.
Asadar, 18 KW inmultiti cu sa zicem 2 lei avem 36 de lei consum pentru 50-70 km in mod efectiv. Ceea ce se traduce in termeni reali intr-un cost ( mult) mai mare decat daca am consuma benzina intr-un motor decent economic. Asa in conditiile in care pretul energiei se tot duce in sus mai rapid decat benzina.
Pe de alta parte, dupa cei 50-70 km masina va purta o dead weight cu ea tot timpul si o cara pe tot restul drumului.
Eu nu stiu /nu cfred ca energia recuperata la frana uneori, va acoperi energia consumata cu caratul in permanenta a 300 kg ( 4 persoane adulte) pe sute de km.
Gresesc?
Consumul la priză sigur e mai mare decât ce intră în baterie. De regulă pierderile sunt mai mici de 10%.
Nu vei putea să alimentezi acest Suzuki cu energie electrică din-aia de 2 Lei / 1 kWh pentru că n-are port CCS.
Deci poți alimenta cu energie electrică domestică (0,8 Lei / 1 kWh, deci 17 Lei pentru 21,5 kWh – consumul real de electricitate obținut în test drive).
Deci pentru 100 km am cheltuit, în medie:
6,1 litri benzină x 6 Lei = 36,6 Lei
21,5 kWh x 0,8 Lei = 17 Lei
Total: 53 Lei pentru 100 km.
Acesta ar fi un cost maximal fiindcă – utilizată în mod hibrid fără alimentare la sursă externă – mașina produce electricitatea din regenerare (frânare), deci din benzină, de fapt. Cifrele pe aici vor sta.
Iese un echivalent de 9 litri de benzină consum mediu, să zicem. Ceea ce o benzină pură de 300 CP (și SUV) nu prea poate să scoată. Consumul mediu real va fi undeva mai degrabă spre 15 litri/100 km la un SUV pe benzină de 300 CP și 2,2 tone.
Acesta e marele merit al sistemului hibrid, că nivelează mult consumul de benzină.
Dar da, în opinia mea, mașinile hibride sunt pentru nehotărâți. Și sunt mulți astfel de clienți care se simt mai confortabil cu hibrid, nu cu 100% electric.
În ceea ce mă privește, am făcut trecerea la 100% electric în 2018 și nu mă mai întorc la combustie. Dar nu toată lumea e ca mine.
Daca tot se vorbeste de cosnum, detin un Suzuki Vitara Allgrip, 1.6, benzina : consum mixt 6.6.
Sunt o idee relativ buna aceste sisteme plug-in-hybrid, daca ai unde sa incarci cand ai nevoie. Se pliaza pe necesitatile populatiei urbane. In timpul saptamanii mergi electric in oras pe distante scurte, ceea ce e super OK, iar in week-end mergi hibrid cu consum mai mare-mai mic, nu mai conteaza. Problema e ca Toyota si Suzuki sunt mai rustice la interior din toate punctele de vedere si parca asta iti cam taie cheful de a le cumpara. In plus, desi acest sistem hibrid de tip serie-paralel cu transmisie pseudo-CVT (cu logica de functionare CVT) este de o eleganta functionala certa, totusi nu prea are nici el o mare atractivitate, datorita atat zgomotului aspru la accelerari puternice al motorului in ciclu Atkinson, cat si senzatiei subiective de lipsa de dinamism (efectul de banda elastica al transmisiei). Cu alte cuvinte senzatia de lipsa de rafinament a mecanicii precum si interiorul rustic, cam indeparteaza unii cumparatori. Avantajul e ca motoarele electrice au o putere combinata satisfacatoare, ceea ce duce la acceleratii pur electrice OK. In schimb, masinile de tip hibrid paralel care sunt vandute de mai multi producatori si care sunt mai fine la interior si infotainment, chiar daca au motoare termice turbo mai actuale si mai rafinate, au, in mod enervant, motoare electrice de putere mica. Acestea dinamizeaza bine ansamblul propulsor cand merg in tandem, dar in mod pur electric se cam fac de ras. Sunt concepute doar sa te tarai din punctul A in punctul B din oras. Nesatisfacator si oricum incomparabil cu o masina pur electrica. Poate ca solutia mai buna ar fi hibridele de tip serie cum sunt pe actualul CR-V sau viitorul sistem E-Power care va fi oferit pe Nissan Qashqai / X-Trail. Aici ai un electric mai maricel care ofera tractiune si un benzinar-electric care e doar pe post de grup electrogen. Deci ai senzatia ca mergi cu o masina electrica, dar la care bagi doar benzina. Stiu ca dinamica cea mai buna e la o electrica pur sange, dar pentru cine face drumuri lungi si mai pleaca si in concediu departe in strainatate cu masina, nu prea e fezabil. Masina personala inseamna in primul rand libertate, autonomie de miscare. Trebuie ca eu sa fac programul masinii, nu masina sa-mi dicteze mie programul de mers si pauze plus ruta. Alegerile sunt, deci, inca dificile. Cel putin daca ai doar o masina. Daca vrei doua masini, totul s-a rezolvat: electrica pentru oras si termica pentru extraurban.
Puterea motorului electric al unui hibrid nu este limitata de arhitectura hibrid de tip paralel sau serial ci de capacitatea bateriei; asa cum nu este recomandabila incarcarea unei baterii Li-Ion mai repede de 30min de la 20% la 80%, tot asa nu este recomandabila descarcarea prea rapida a bateriei (cu alte cuvinte, un motor electric cu putere prea mare); PHEV avand baterie mai mica decat BEV vor avea inevitabil si putere mai mica a motorului electric.
Puterile la BEV sunt oricum de multe ori exagerate, specificatii cu 300-500-700 cp fiind deja mult peste nevoile uzuale obisnuite ale majoritatii utilizatorilor. Da, este fun sa faci o liniuta la semafor din cand in cand, mai ales daca ai dat 50-100.000 EUR pe un BEV.
Dar PHEV-urile nu sunt despre asta. Ci despre niste performante decente, la un cost cat mai redus si poluare cat mai putina in orase, acolo unde ne ustura pe toti la sanatate si respiratie. Un 150-200cp cat are un diesel normal se poate obtine lejer la un PHEV chiar si cu o baterie sub 10kwh.
Deja cei 300cp ai lui RAV4/Across cu 6 secunde la 100km obtinuti din bateria de 15/18kwh, sunt mult peste nevoile uzuale ale majoritatii. Avand in vedere cuplul si raspunsul instant al motoarelor electrice, te descurci excelent chiar si cu o putere mai mica decat cea a unui diesel clasic. Un 100-150cp electrici lasa in urma la semafor cam 95% din masinile ICE cu motoare pana in 200cp.
Am o nelamurire: „pentru 320 km parcursi a avut un consum mediu de 6.1 l/100km”. Coroborat cu „are un consum de 1 litru pentru prima suta de km” mie imi da un consum mediu de circa 9,2 l/100 km (pentru 320 k a consumat 19.6 l, scazand 1 l consumat pentru prima suta rezulta ca a consumat 18.6 l pentru 220 km… ). Nu e cam mult? Sau specificatia fabricantului mite cu nerusinare?
Pe cand si o comparatie cu Eclipse cross sau Outlander ?
Salut!
După cum vezi, nu fac teste comparative. Prefer să fac review-uri deraliate cu ce mașini pot, iar apoi clientul face propriul “comparativ” după ce vede review-urile mele cu mașini din aceeași categorie.
Mitsubishi este o marcă amorțită în Europa, era chiar ideea să fie retrasă de aici. Deci nu e chiar prima opțiune de cumpărare, mă gândesc.
Da, la asta ma refeream: faceti voi review la Outlander sau Eclipse cross, ca de comparativ ne ocupam noi… 🙂
Mitsubishi este de fapt singura optiune de cumparare daca te intereseaza un SUV electrificat.
P.S. Cand spun SUV ma refer la genul de masini cu care poti pleca pe drumuri de munte fara griji, adica o transmisie 4WD, o garda decenta de macar un 20cm, transmisie fiabila si cu posibilitatea de a alimenta usor de oriunde.
Pretul o trage in jos, daca era RAV4 Prime poate se putea justifica, deși există deja SUVuri echivalente ca pret in zona premium – vorbesc de plugin hybrid, vezi Discovery Sport P300e, tot 300 hp și tot baterie de 15 kw, dotarea HSE. RAV4 Prime se vinde culmea, în republica Moldova, la noi au ales să meargă pe Suzuki Cross deși interesul era mare pentru Prime de când a fost anunțată anul trecut.
Dupa cum spuneam si mai sus, nu prea exista SUV uri PHEV echivalente cu RAV4 in afara de Mitsubisbi. Exemplul tau dela LR e la fel de prost conceput ca si majoritatea tentativelor de la BMW, VW, Ford etc. Adica un motor de 1.5 cu turbo, fortat sa scoata 197cp, care nu se compara la fiabilitate si eficienta cu motorul aspirat in ciclu atkinson de la toyota. Apoi transmisia in 8 trepte si motorul electric slab, care nici ele nu se poat compara de nici un fel cu solutia eleganta si rafinata a transmisiei de la Toyota. Singurul lucru care ar avantaja LR este designul si interiorul „premium”, in rest tehnologic nu are nici un avantaj.
Masina asta nu este un Suzuki, este o Toyota Rav4 PHEV vanduta de Suzuki!
“ Anul viitor, ca parte a acestei strategii, vor fi lansate la noi în țară mai multe modele prietenoase cu mediul înconjurător: Toyota RAV4 PHEV, Lexus NX plug-in hybrid, Toyota bZ4X și Lexus UX 300e (ambele electrice).”
https://www.automarket.ro/stiri/medaliatii-romani-de-la-tokyo-au-fost-premiati-cu-modele-toyota-hibrid-105797.html
“Divizia locală a producătorului nipon a profitat de ocazie și a lansat în România inițiativa globală „Beyond Zero”. Pe scurt, este vorba despre strategia Toyota cu privire la un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.“
Adrian, astept de mult un test drive cu sistemul hibrid/plug-in hibrid E-Tech de la Renault … stiu ca e pus pe clasa de masini mai mici si intrebarea nu are legatura cu subiectul acestui test drive … dar avand in vedere ca in viitor va fi pus si pe Dacia (Jogger, Duster in prima faza) mi s-ar parea interesant un test drive, o analiza a acestui sistem.