Porsche Taycan Cross Turismo e o apariție neobișnuită în peisajul mașinilor electrice, mai ales că vine pe piață destul de repede după lansarea lui Taycan. Ce înseamnă Cross Turismo alături de numele Taycan? Simplu: un break arătos, puternic, spațios și, probabil, cea mai bună mașină electrică scumpă de pe piață. Am mers lângă Stuttgart, la Löwenstein, pentru un scurt test drive cu Taycan Cross Turismo, să mă conving de calitățile sale, inclusiv într-o carieră de piatră, pe teren accidentat.
Taycan Cross Turismo are de partea sa o tehnologie a sistemului electric bazată pe 800 Volți, la fel ca Taycan (sedan).
Asta asigură un flux mare de energie în toate direcțiile și un consum mic de curent electric, la viteze mari.
Porsche Taycan 4S Cross Turismo (foto – Porsche)
Taycan Cross Turismo nu poate consuma foarte puțin. Adică cu greu poți să-l aduci sub 20 kWh/100 km, indiferent de motorizare. Dar, pe de altă parte, e foarte greu să-l treci dincolo de 30 kWh/100 km, oricât de mult l-ai abuza.
Iar asta e senzațional pentru o mașină electrică ce poate rula în mod susținut cu 250 km/h. Am experimentat asta pe segmentele de autostradă fără limită de viteză de pe lângă Stuttgart.
Nu insist în acest material pe specificațiile tehnice ale lui Taycan Cross Turismo. Actualizate și în detaliu le găsiți pe site-ul Porsche. Insist însă pe ceea ce site-ul oficial nu poate oferi, adică pe senzația de a avea Taycan-ul tău Cross Turismo.
Porsche Taycan Cross Turismo iubește orice drum
Marea surpriză? Merge excelent pe drumuri pe care puțini (sau niciunul) dintre clienți ar avea curaj să ducă această mașină!
În cariera de piatră din Löwenstein am prins inclusiv ploaie și condiții de aderență atât de reduse încât mergând pe jos 100 de metri ai fi avut mari șanse să pinci în fund pe noroiul extraordinar de alunecos.
În aceste condiții sistemul de tracțiune integrală al lui Taycan Cross Turismo face minuni: găsește aderență unde nu e.
Iar grație sistemelor electronice super avansate se face extrem de grațios alocarea cuplului către fiecare roată. Astfel, mașina refuză să învârtă roțile în gol.
Din sute de mașini conduse în 13 ani de presă auto n-am întâlnit niciodată un sistem de tracțiune integrală atât de fin, de precis și de eficient.
Nu pot decât să-mi imaginez de ce spectacol vor fi în stare viitoarele SUV-uri electrice ale Porsche!
Dacă vrei să abuzezi Caii Putere ai lui Taycan Cross Turismo, da, vei putea face derapaje controlate și spectacol.
Dar și când vei avea nevoie să ieși de undeva, te va scoate, cu calm și precizie.
Situația descrisă nu-i neapărat relevantă pentru clienți. Nu cunosc pe nimeni care să dea 150.000 Euro pe o mașină electrică cu veleități sportive + soft off-road și apoi s-o bage în mocirlă.
Dar performanțele din noroiul din Löwenstein îmi sunt, de fapt, un indicator despre cât de competentă este această mașină pe asfalt și pe zăpadă – scenarii mult mai plauzibile de utilizare pentru ea. Văd roadtrip-uri de vară de sute de kilometri posibile cu acest model, precum și excursii la ski în cele mai înalte și înzăpezite stațiuni montane din lume.
Porsche Taycan Cross Turismo e pregătit pentru orice. Tu ești pregătit pentru el?
Citește și…
- Porsche cumpără 10% din compania auto croată Rimac. Primul Porsche electric modern se va numi Taycan