Skoda Enyaq iV este Best Electric Car in Romania (2021), conform punctajului acordat de un juriu format din 14 jurnaliști auto din țară, iar KIA e-Niro a primit premiul de popularitate din partea publicului, care a putut vota online. Din partea juriului, Skoda Enyaq iV a cumulat 86 puncte, BMW iX3 a strâns 84 puncte, iar KIA e-Niro 76 puncte. Așadar, KIA e-Niro se află și pe podiumul Best Electric Car in Romania (locul al treilea), dar a luat și premiul de popularitate din partea publicului.
Pentru cele 7 mașini electrice finaliste juriul a acordat următoarele punctaje (cumulat de la cei 14 membri ai juriului):
- Skoda Enyaq iV – 86 puncte
- BMW iX3 – 84 puncte
- KIA e-Niro – 76 puncte
- Volkswagen ID.3 – 73 puncte
- Honda e – 56 puncte
- Mercedes EQA – 54 puncte
- Citroen e-C4 – 19 puncte
Pe site-ul evenimentului pot fi consultate toate mașinile nominalizate inițial, grila de votare, juriul și partenerii evenimentului.
Conform grilei de votare, nu pot fi acordate 6, 8 sau 9 puncte niciunei mașini (pentru a face departajarea mai ușoară). Acesta este motivul pentru care juriul a putut acorda 10 puncte pentru mașina favorită, apoi 7 puncte pentru a doua mașină din topul preferințelor, apoi 5 puncte pentru locul al treilea, iar abia apoi jurizarea s-a făcut din 1 punct în 1 punct.
Cei 14 membri ai juriul au avut în vedere elemente precum autonomia, puterea de încărcare, performanțele dinamice, prețul, dotările, sistemele de asistență, garanția și alți parametri relevanți.
Skoda Enyaq iV și restul lumii
Important de reținut este că fiecare dintre aceste mașini sunt foarte bune și reprezentative în clasa lor, astfel că titlul absolut, „Best Electric Car in Romania” este mai degrabă simbolic și nu înseamnă că toate celelalte 6 mașini sunt „proaste”.
Lista cu modele eligibile a fost mult mai lungă, însă votul preliminar al juriului a făcut ca în finală să rămână 7 modele. Modelele nominalizate (dar necalificate în finală) sunt:
- Audi e-tron Sportback
- DS3 Crossback E-Tense
- Fiat 500e
- Hyundai Ioniq Electric
- Hyundai Kona Electric
- Mazda MX-30
- MINI Cooper SE
- Opel Corsa-e
- Opel Mokka-e
- Peugeot e-208
- Peugeot e-2008
- Porsche Taycan
- Renault ZOE Z.E.
- Volkswagen ID.4
Pentru ca o mașină să fie eligibilă în competiție trebuie să fie lansată în ultimul an (după data de 1 Martie 2020) și să fie disponibilă la vânzare pe piața românească. Sunt incluse atât automobile electrice complet noi, cât și unele care au primit un facelift consistent (adesea presupunând și mărirea capacității bateriei).
Best Electric Car in Romania 2021
Evenimentul fizic – testarea, evaluarea – s-a ținut în zilele de 21 și 22 Aprilie 2021, cu plecare în dimineața zilei de 21 Aprilie (Miercuri), din fața Ministerului Mediului.
Caravana s-a deplasat apoi spre Târgoviște, oraș în care Primăria a investit în infrastructură pentru mașini electrice, precum și într-o aplicație de mobil pentru turiști, numită Târgoviște City App disponibilă în AppStore (Apple) și Google Play (Android).
După o pauză de câteva ore în Târgoviște caravana s-a deplasat spre Hotel Peștera, unul dintre spațiile de cazare din România care a investit în infrastructură de încărcare pentru mașini electrice.
În ziua de 22 Aprilie s-a realizat jurizarea, după ce toți membrii juriului au condus toate modelele finaliste. Jurnaliștii auto membri ai juriului sunt (în ordine alfabetică):
- Adrian Mitrea – 0-100.ro
- Alin-Alexandru Ionescu – Mașinistul
- Bogdan Grigorescu – AutoExpert
- Cristiana Oprea – cristianaoprea.ro
- Dan Scarlat – Top Gear România
- Dragoș Băltățeanu – Flote Auto
- Mircea Meșter – AutoCritica
- Radu Buhăniță – Auto Test
- Radu Gurămultă – Eco Wheels
- Răzvan Loghin – 4x4adventure
- Răzvan Măgureanu – Auto Motor și Sport
- Răzvan Scăeșteanu – Newsweek România
- Robert Adam – turatii.ro
- Robert Stan – LifeNews
Acest eveniment a fost posibil cu sprijinul Arval România, Vitesco Technologies și Renovatio e-charge.
7 comentarii
off topic…ordinea alfabetica nu se face dupa nume?
Ca un facut, modelul full electric cu cele mai mari vanzari la nivel mondial nu apare nicaieri….. Convenabile criteriile de eligibilitate, care lasa pe dinafara modelele Tesla….. Oare cum ar fi aratat clasamentul altfel?
Doar ciupercile iesite dupa ploaie.
Nissan Leaf de ce nu apare?
Kia e niro e singura opțiune valida din punctul meu de vedere deși e o masina care pornește de la versiune termica și hibrid.
Skoda eniaq și bmw ix3 abia au apărut(evident și el pe platforma x3 deci doar conversie la electric) . Nici vorba de teste aprofundate sau long term. De fapt abia acum testează Tesla Bjorn Ix3 și tipul chiar e avangardist.
Multe modele Vag care nu prea inspira încredere după afacerea dieselgate. Sau cu micile lor probleme de software de parca ar fi imposibil sa le produci și cu software ( e foarte greu dar nu imposibil, dovada ca problema apare doar la electrice).
Tesla nu exista oficial în România deci e de înțeles ca nu a apărut.
Dar in fine. La vânzări Kia eNiro și hyundai kona o sa bata tot.
Kia ev6 a apărut tot în perioada asta dar cumva nu s-a reușit sa fie adăugată in top.
Hyunda Ioniq 5? Not yet.
Nu vreau sa fiu cârcotaș dar parca citesc iar Auto motor și sport in care sunt mașinile germane și restul (unde restul în 99% din cazuri pierd în testele comparative).
Desigur strugurii sunt foarte acri având în vedere ca abia îmi permit un Spring și nici ala nu e sigur.
Id3 merita măcar un loc mai sus.
Mă surprinde ca Zoe nici măcar nu a ajuns în finală
Probabil ar fi ajuns și ar fi și câștigat o ediție trecută, dacă s-ar fi ținut. Să zicem 2020.
Așa multe mașini ar fi meritat să ajungă în finală, inclusiv revoluționarul Porsche Taycan.
Dar nah, suma voturilor la preselecție a dat 7 finaliste și din ele am ales.