Acasa Ford Premieră Ford Puma ST, primul automobil de înaltă performanță produs în România

Premieră Ford Puma ST, primul automobil de înaltă performanță produs în România

de Adrian Mitrea

Ford Puma ST dezvoltă 200 Cai Putere (CP) și sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde. Acest model devine, astfel, cel mai puternic și mai rapid automobil de serie fabricat vreodată în România și primul SUV Ford Performance produs în Europa de către compania auto americană Ford. Ford Puma ST intră în producția de serie în uzina Ford Craiova în Octombrie 2020, iar livrările către clienții din Europa (inclusiv România) tot atunci.

Câteva dintre caracteristicile tehnice importante sunt:

  • Motor 1.5 EcoBoost, cu trei cilindri, care dezvoltă 200 CP și 320 Nm, cu tehnologie de dezactivare a unui cilindru când mașina rulează lin.
  • Sprint 0-100 km/h în 6,7 secunde
  • Diferențial (Quaife) mecanic cu alunecare limitată (LSD) disponibil opțional
  • Moduri de rulare Eco, Normal, Sport și Track
  • Bară de torsiune cu 40% mai rigidă decât cea de pe Fiesta ST
  • Jante din aliaj ușor de 19 inch
  • Frâne cu 17% mai performante decât pentru un Ford Puma standard
  • Scaune Recaro
  • Anvelope Michelin Pilot Sport 4S

„Adevărații pasionați de șofat nu se vor mulțumi cu o experiență standard, doar pentru că viața cotidiană necesită o mașină mai sensibilă, așa că principala noastră prioritate a fost să facem în așa fel încât Ford Puma ST să fie la fel de încântător și capabil ca orice model ST, fără a sacrifica caracterul practic pe care îl are Puma”, a declarat Stefan Muenzinger, manager Ford Performance, Europa.

Președintele Ford România, Ian Pearson, a declarat pentru 0-100.ro„echipa locală a luptat mult să vadă Puma ST un proiect realitate”, iar faptul că o asemenea mașină se fabrică în România confirmă angajamentele Ford pe termen lung în ceea ce privește uzina Ford Craiova.

Pentru a marca debutul public al Puma ST, echipa Ford a filmat mașina pe emblematicul Transfăgărășan, rezultatul video putând fi urmărit AICI. Totodată, Puma ST va fi expusă în premieră pe esplanada de la Cluj Arena, în contextul evenimentului Transilvania Rally 2020 organizat în weekend-ul 26-27 Septembrie la Cluj Napoca.

7 comentarii

Cezar 24 septembrie 2020 - 11:42

Foarte bun articol , o masina foarte frumoasa ! multumesc pentru informatii !

Reply
Mihai 24 septembrie 2020 - 16:04

Salut,

Felicitari pentru prezentare!
Se poate o parere privind fiabilitatea motorului 1.5 EcoBoost/200 cp pe un termen mediu sa spunem?
Si ceva informatii legate de pret exista?

Multumesc,

Reply
Goe 24 septembrie 2020 - 18:35

3 cilindri si se mai dezactiveaza unul? Dar ce e motoreta?

Reply
bbm 28 septembrie 2020 - 14:58

Daca masina poate functiona in regimul respectiv doar cu 2 cilindri (sau chiar unul singur), de ce sa ii tina pe toti activi si sa consume aiurea? Doar ca sa se dea soferul mare ca nu are „motoreta”?
Mie chiar mi se pare OK tehnologia asta cu dezactivarea cilindrilor si mi-ar placea sa o vad aplicata mai des. La regim de autostrada, dupa ce ai accelerat si ai ajuns la viteza care trebuie (mai mult sau mai putin regulamentara, depinde de fiecare) si mergi constant, chiar nu ai nevoie de 4 cilindri (sau 3, in acest caz) ca sa mentii viteza. Oricum, daca ai nevoie de acceleratie la o depasire se activeaza repede restul de cilindri, probabil in mai putin de jumatate de secunda.

Reply
MihaiC 25 septembrie 2020 - 08:07

Salut,
Felicitări pentru prezentare!
Se poate o părere privind fiabilitatea motorului 1.5 EcoBoost – 200 cp pe termen mediu?
Legat de pret, exista ceva informații?
Multumesc,

Reply
Cornel Enus-Raduca 26 septembrie 2020 - 20:21

Intradevar o masina foarte frumoasa !
Motor 1,5 ecoboost, 200 CP, 3 cilindri ????
Imi place sa cred ca motorul nu vibreaza cum se intampla pe Ford PUMA 1,0, 125 CP, Ecoboost Mild Hybrid (masina mea personala) cu 6000 Km la bord.
Poate ma ajutati s-o duc la Ford la Craiova (asa cum se comporta motorul acum nu poate fi decat o rusine pentru Ford). Cei de la Service Ford spun ca asa trebuie sa mearga (adica cu vibratii inadmisibil de mari la relanti (850 – 900 rpm), ca are motor in 3 cilindri). Dacia Sandero are tot motor in 3 cilindri, dar nu vibreaza . Noul Fiesta are motor identic cu al meu si nu vibreaza deloc(are intradevar turatia de relanti setata la aproximativ 1100 rpm si este facut la Koln)

Reply
Victor 27 septembrie 2020 - 19:35

Felicitări pt articol! Masina va avea succes. Ma bucur ca este un 1.5. Îmi era teama sa nu scoată 200 de cp dintr-un 1.0 😃

Reply

Lasa un comentariu