Acasa Curiozitati Microlino: un fel de BMW Isetta adus la viață de inventatorul trotinetelor moderne

Microlino: un fel de BMW Isetta adus la viață de inventatorul trotinetelor moderne

de Adrian Mitrea

Microlino este o mașină de oraș mică, cu două locuri, încadrată la categoria cvadriciclu. Din punctul de vedere al legislației este la fel ca Renault Twizy Z.E., având omologare L7e. Designul său amintește puternic de modelul BMW Isetta, lansat de BMW în anii ’50. La acea vreme era un răspuns la criza petrolului. Microlino poate avea două versiuni de baterie și atinge o viteză maximă de 90 km/h.

Dintre specificațiile sale principale se remarcă:

  • 2 locuri și portbagaj de 220 litri
  • 11 kW / 15 CP putere maximă
  • 100 Nm cuplu maxim
  • 90 km/h viteză maximă
  • 5 secunde accelerare de la 0 la 50 km/h
  • 513 kg masă cu tot cu baterie
  • 2.430 mm lungime x 1.500 mm lățime x 1.450 mm înălțime
  • 125 km autonomie (200 km opțional)
  • 8 kWh baterie (14,4 kWh opțional)
  • 2 kW putere de încărcare AC
  • 12.000 Euro preț de bază

Mașina va fi produsă începând cu 2021 de compania elvețiană, Micro Mobility. Ei au în portofoliu și un scuter cu trei roți, numit Microletta.

Povestea companiei elvețiene Micro Mobility începe în 1999, când Wim Ouboter a reinventat trotineta și a făcut și versiuni electrice ale acesteia. Deși orașele sunt pline de trotinete electrice în 2020, iată că primii pași în acest sens au fost făcuți în urmă cu 20 de ani. A fost nevoie de foarte mulți ani ca trotineta electrică să devină un fenomen.

Bubble Car modern

Wim Ouboter și cei doi fii ai săi, Oliver și Merlin, au vrut să readucă la viață nu doar trotineta, ci și ideea de „bubble car” din anii ’50 – un autovehicul foarte mic, destinat utilizării urbane. În 2015 mica firmă elvețiană a putut crea un prototip în China, având de gând să-l prezinte la Salonul Auto de la Geneva, în Martie 2016, lucru care s-a și întâmplat. Au avut un stand de 6 metri pătrați.

La acel moment compania a primit 500 de rezervări pentru Microlino.

Pentru a trece de la faza de prototip la un vehicul funcțional, Micro Mobility a început un parteneriat cu firma italiană Tazzari, în Aprilie 2016.

Mai târziu, în Ianuarie 2018, au fost gata primele prototipuri funcționale, iar în Martie 2020, când Salonul Auto de la Geneva era anulat din cauza pandemiei COVID-19, mica firmă elvețiană prezenta varianta de serie a vehiculului Microlino.

La zi sunt circa 16.000 de rezervări pentru această mașinuță care are preț de pornire 12.000 Euro. În România există un distribuitor al trotinetelor electrice Micro Mobility, după cum reiese de pe site-ul companiei.

7 comentarii

Tudor 23 iulie 2020 - 23:43

Masina electrică ideală. In majoritatea timpului in fiecare mașină este doar o persoană.

Reply
Naivu 24 iulie 2020 - 13:30

Simpatica masinuta si f bun consumul! Pare sa fie mai evoluata decat Renault Twizy. Din pacate, pt piata romaneasca cel putin, nu prea ii vad publicul tinta; e genul de masina pe care te-ar distra sa-l conduci in concediu pe o insula greceasca dar pe care nu ai indrazni sa-l parchezi in fata blocului! (remarca pe care nu as face-o despre un CitiGOe)

Reply
Flavian 30 iulie 2020 - 15:04

Publicul tinta ar putea fi juniorii de 16 ani care l-ar putea conduce cu un carnet categoria B1. Are performante decente , suficient de bune pentru a putea fi folosit fara jene in continuare si dupa obtinerea permisului categoria B , la 18 ani , macar ca o a doua masina in familie. Comparativ cu masinutele care se pot conduce cu carnet B1 de la 16 ani este in media preturilor , chiar relatyiv ieftina.

Reply
Naivu 30 iulie 2020 - 18:39

Esti sigur ca la 16ani se da carnet pt ceva care atinge 90km/h? Parca limita era pe la 45 sau 50km/h!

Reply
Flavian 31 iulie 2020 - 10:31

Da.catregoria B1.se obtine de la 16 ani si permite conducerea asa-ziselor quadracicle grele (L7e) care pot avea pana la 15kw putere (echivalentul a 20,4CP) , nu au limita de viteza stabilita legal dar de regula nu pot depasi 95-100km/h , au dreptul sa circule pe TOATE TIPURUILE de drumuri publice(inclusiv autostrada) dar cu viteze maxime legale reduse ( 50km/h in localitati , 70 km /h pe drumuri judetene , nationale , europene, expres si maxim 90km/h pe autostrada ) Ce zici tu sunt limitele de la quadracicle usoare asimilate mopedurilor , care nu au voie sa aiba mai mult de 4kw ,limitate la 45 km/h si au acces interzis pe autostrada. Pentru alea nu iti trebuie carnet B1 , pentru ele este suficient AM , ca la moped,scuter.

Reply
Flavian 31 iulie 2020 - 10:36

Ca sa obti permis categoria B1 trebuie sa faci scoala de soferi si sa dai examen exact la fel ca pentru categoria B.

Reply
Naivu 1 august 2020 - 01:39

Multumesc pt explicatii. Din pacate pt Microlino, in Romania, segmentul de juniori inscrisi de parinti la scoala de soferi pt permis categoria B1 pare destul de subtire.

Reply

Lasa un comentariu