Volkswagen Group, cu toate mărcile sale – dintre care cele mai reprezentative ca vânzări sunt Volkswagen, Skoda, SEAT și Audi – boicotează Facebook și Instagram din cauza regulilor neclare ale acestor rețele sociale privind instigarea la ură. Concret, Volkswagen Group a oprit orice campanie plătită pe Facebook și Instagram, începând cu 1 Iulie 2020, timp de o lună, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul companiei. Acțiunea este luată la nivel global de către Volkswagen Group.
Subiectul despre instigarea la ură – așa-zisul „hate speech” – a intrat puternic în atenția publicului din momentul în care americanul de culoare George Floyd a fost ucis de un polițist alb, prin sufocare cu genunchiul.
Moartea lui Floyd a fost scânteia care a generat un val de nemulțumiri vizavi de discriminare, în general. Protestele au fost violente mai ales în SUA, iar mișcări ample de stradă s-au întâmplat în toată lumea. George Floyd a devenit, practic peste noapte, un simbol al luptei anti-discriminare din toată lumea.
De aici și multe probleme pentru companii: Facebook, Instagram și Twitter, care sunt platforme uriașe agregatoare de conținut, s-au mișcat greoi în gestionarea situației. Timpul s-a dovedit prea scurt pentru reacții coerente în privința politicilor anti-discriminare și împotriva instigării la ură în aceste rețele sociale.
Din acest motiv circa 400 de companii, printre care Coca-Cola și Starbucks, au dat tonul boicotului, iar începând cu 1 Iulie 2020 inclusiv gigantul auto Volkswagen Group, cu toate mărcile sale, a stopat orice campanie plătită, timp de o lună, pe platformele Facebook și Instagram, au explicat pentru 0-100.ro surse din cadrul Volkswagen Group.
Pe lângă „protestul financiar”, Volkswagen Group a luat decizia de a stopa orice fel de postare (neplătită) pe Facebook și Instagram, pentru cel puțin o săptămână, au spus pentru 0-100.ro surse din cadrul companiei.
Marca Volkswagen în sine a fost subiectul unei dezbateri pe subiectele instigării la ură și discriminării rasiale, în urma unei campanii pe Instagram din Iunie 2020. În clipul postat pe această rețea de socializare se vede o mână uriașă a unui om alb care împinge un om de culoare din fața unui Volkswagen Golf 8 parcat. În final, după ce-l împinge pe trotuar, mâna albă îi dă un bobârnac omului de culoare.
Acest clip a fost puternic blamat, iar oficialii companiei și-au cerut scuze:
- Jürgen Stackmann: „It’s our duty to fight racism every day.”
- Hiltrud Werner: “What happened violated the values Volkswagen stands for”
- Jochen Sengpiehl: “We should never have made a mistake like that”
Dar situația nu s-a dezamorsat pe loc și companiile care cheltuie bani în campanii pe Facebook și Instagram vor ca „filtrele” împotriva instigării la ură să fie mai clare și mai puternice. Mai presus de orice, este și o dorință a publicului și a organizațiilor care militează pentru drepturile omului și pentru egalitate. Cheia este filtrarea conținutului și identificarea rapidă a campaniilor sau a postărilor denigratoare, rasiste și instigatoare la ură. Facebook și Instagram au eșuat să facă acest lucru atât de rapid pe cât și-ar fi dorit publicul și companiile care cheltuie milioane în publicitate.
Acest boicot este și un mare test pentru companii puternice – auto și non-auto – în sensul că trebuie să găsească noi căi de a ajunge la public, fără ajutorul gigantelor rețele sociale. Mai ales în contextul în care interesul spre online este acum, în vreme de pandemie COVID-19, mai mare ca oricând.
4 comentarii
Cine sa ia in seama flsificatorii de noxe?
Cat timp valoreaza cateva zeci de miliarde (si au un buget de publicitate pe masura) vor fi luati in seama 🙂
Tocmai VW care a inselat si a mintit in fata zeci de milioane de oameni? Ia nu mai platiti voi nicio publicitate ca oricum nu va mai cumpara nimeni masinile oricate subventii veti lua de la statul german.
Nu sunt cei ce au mintit consumatorii si au pus in pericol viata a milioane de oameni prin noxe fara control? Cat de „etici” au devenit. Ipocrizie de PR. Ar trebui boicotati asa cum merita cu varf si indesat