Skoda Citigo e iV este versiunea 100% electrică a citadinei Citigo – o mașină de clasa A (sau segment A) soră cu Volkswagen e-up! și SEAT Mii electric. Citigo e iV are o baterie mare raportată la dimensiunile mașinii (32,3 kWh net, respectiv 36,8 kWh brut), iar autonomia omologată în regim WLTP este 260 km. O medie anuală realistă de 220 km este perfect fezabilă în viața de zi cu zi. Am condus Skoda Citigo e iV în Haga, Olanda, iar în acest test drive, cu video, puteți vedea tot ce este important la acest model.
Detalii
Marcă: Skoda
Model: Skoda Citigo e iV / Skoda Citigo electric
Producție: 2019
Caroserie: hatchback, cu hayon, 4 locuri
Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 16.798 Euro
Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 19.990 Euro
Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 18.907 Euro
Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 22.500 Euro
Motor electric: 61 kW / 83 CP, cuplu maxim 210 Nm
Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 36,8 kWh, capacitate utilă 32,3 kWh. Putere de încărcare cuprinsă între 7,3-40 kW
Transmisie: automată cu o singură treaptă de viteză (angrenaj reductor), roți motrice față (FWD)
Anvelope: Continental ContiEcoContact 5 185/50 R16 H
Acelerație 0-100 km/h: 12,5 secunde
Viteză maximă: 130 km/h
Consum mediu declarat (WLTP): 14,5 kWh/100 km
Emisii: –
Dimensiuni (mm): L 3.597 / w 1.645 / h 1.481
Portbagaj (litri): 250 / 923
Ampatament (mm): 2.422
Masă (DIN/EU): 1.160 kg / 1.235 kg
Cd: 0,33
Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu tambur.
Condus de Adrian Mitrea circa 50 km, cu un consum mediu real de 15,2 kWh/100 km.
15 comentarii
…practic insa NU se poate cumpara in Romania! Am fost la inceputul anului la ei si deja nu mai erau disponibile decat in 2021! Adica sa comand masina si sa o primesc peste un an… multumesc dar nu mi se pare ca merita 🙂
Dacă o comanzi acum, mai ai de așteptat doar jumătate de an :))
Acum o trebui sa astepti pentru 2022 🙂 Asa am patit si eu cu o Octavia. Daca nu luam stoc motor 1.0 TSI(si voiam 1.5) trebuia sa astept 7-8 luni. Asta acum un an si ceva. N-am mai calcat pe la ei.
Anul acesta Skoda Romania a avut contract cu fabrica din Cehia pe 100 buc . Le-au dat intr-o saptamana. Stiu sigur deoarece in februarie am fost la ei sa cumpar una si mi-au zis ca nu mai au si nu stiu cand mai primesc. M-am cam dezumflat, dar salesmanul mi-a zis sa ii las nr de telefon. M-a sunat peste 1 saptamana ca cineva a renuntat si daca vreau eu poate sa mi-o dea. Asa ca am avut noroc, masina a fost produsa inainte de a fi inchisa fabrica din Cehia in martie/aprilie. Pana la urma a ajuns la inceputul lui mai am avut masina. Super multumita de ea.
Esti super multumita, dar te cheama…Vasile. Asadar, Vasilico, lasa taica povestile vanatoresti cu bolizi cehesti cu propulsie electrica si revino la realitate.
ii ai vii. adică: e se citește ii, i se citește ai și v se citește vii. ce dr@c#? suntem intelectuali!
Important este ca se intelege. Tinand cont ca vorbea romaneste pt romani suna mai natural daca ii zicea pe romaneste “e i ve” (sau se exprima de genul “e i ve, in engleza ii ai ve”); suna ciudat mai ales la min 3:50 unde avem focus pe “e” si auzim “o litera verde i”. Eu unul multumesc pt review!
De curiozitate, în test ați folosit și vreun nivel de recuperare? Eu mai mult de 11 kwh/100km nu am scos, cu tot cu accelerări bruște. La drum lung, cu pilotul pe 82km/h și AC (32°C afară) am avut 10,3…
Poti sa incerci sa reduci viteza la 70kmh, cam asta e viteaza economica pentru un EV. La 70 la ora poti sa mergi lejer cu geamul deschis si scapi de cel mai mare consumator, aerul conditionat. N-o sa-ti creasca recuperarea, dar o sa-ti reduca consumul semnificativ.
De ce nu spuneti adevarul din 260 km real este cam 200 iar iarna plangi daca urci un pod cu 3 pers. In ea ,si autonomia iarna 150 km daca mergi singur si ai 60 de kg am luat-o mai bine zis mi-am luato frumos, una peste alta ce este sub tesla nu merita nici 5 centi cand vor avea peste 500 km autonomie atunci mai ma bag pana atunci mai rup un benzinar
iti spun eu adevarul. am masina asta de fix o luna si real cu AC, exclusiv in oras, media este 235-240km. Am peste 700 km cu ea, sunt dupa a 3-a incarcare. De obicei suntem 2 in masina dar am fost si 4 adulti. In acest moment „una peste alta” majoritatea electricelor sunt folosite in oras, deci nu are rost sa iti iei Tesla. Ar trebui sa comentezi dupa ce conduci astfel de masini. Ma gandesc ca ai o benzinara manuala, ca deh „automata” consuma mai mult. PS. Am si benzinara automata pentru drumurile de 500km 😉
Acum care este cearta? Ce relevanta are cutia de viteze care o aveti pe masina? Articolul este despre o masina electrica si pe marginea lui asteptam sa vad comentarii. De exemplu ma interesa sa stiu cat timp trebuie tinuta la incarcat, cati km se fac cu ea pana la reincarcare si daca nu stai la casa cu curte unde o lasi la incarcat??? Apropo, toate masinile electrice au cutie automata, stiti de ce?
Orice mașină electrică se poate încărca și la o priză convențională, priza la care vă încărcați telefonul mobil. Doar că va dura mai mult. Skoda Citigo e iV se poate încărca între 50 de minute (fast charge, stații speciale, maximum 40 kW suportă mașina) și 18 ore (priză domestică de mică putere, 2,3 kW). Cu un plin de baterie puteți parcurge între 130-260 km, în funcție de condiții meteo, viteza de deplasare, tipul de drum și stilul de condus. La o utilizare normală, o medie realistă este de circa 200 km cu un plin.
imi pare sincer rau ca acest model nu se mai produce decat electric si pe site-ul lor, acum, nici macar electric nu au.
Modelul de 1.0 benzina era foarte economic si interesant, mai ales pe cutie automata.
Ma intereseaza de la care vanzator din Constanta sau cel mai apropiat oras de Constanta pot sa comand masina.