Acasa Foto Test Drive Skoda Citigo e iV

Test Drive Skoda Citigo e iV

de Adrian Mitrea

Skoda Citigo e iV este versiunea 100% electrică a citadinei Citigo – o mașină de clasa A (sau segment A) soră cu Volkswagen e-up! și SEAT Mii electric. Citigo e iV are o baterie mare raportată la dimensiunile mașinii (32,3 kWh net, respectiv 36,8 kWh brut), iar autonomia omologată în regim WLTP este 260 km. O medie anuală realistă de 220 km este perfect fezabilă în viața de zi cu zi. Am condus Skoda Citigo e iV în Haga, Olanda, iar în acest test drive, cu video, puteți vedea tot ce este important la acest model.


Detalii

Marcă: Skoda

Model: Skoda Citigo e iV / Skoda Citigo electric

Producție: 2019

Caroserie: hatchback, cu hayon, 4 locuri


Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 16.798 Euro

Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 19.990 Euro


Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 18.907 Euro

Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 22.500 Euro


Motor electric: 61 kW / 83 CP, cuplu maxim 210 Nm

Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 36,8 kWh, capacitate utilă 32,3 kWh. Putere de încărcare cuprinsă între 7,3-40 kW


Transmisie: automată cu o singură treaptă de viteză (angrenaj reductor), roți motrice față (FWD)

Anvelope: Continental ContiEcoContact 5 185/50 R16 H

Acelerație 0-100 km/h: 12,5 secunde

Viteză maximă: 130 km/h

Consum mediu declarat (WLTP): 14,5 kWh/100 km

Emisii:

Dimensiuni (mm): L 3.597 / w 1.645 / h 1.481

Portbagaj (litri): 250 / 923

Ampatament (mm): 2.422

Masă (DIN/EU): 1.160 kg / 1.235 kg

Cd: 0,33

Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu tambur.


Condus de Adrian Mitrea circa 50 km, cu un consum mediu real de 15,2 kWh/100 km.



Link-uri și documente utile


0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
13 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Alx
Alx
19 zile

…practic insa NU se poate cumpara in Romania! Am fost la inceputul anului la ei si deja nu mai erau disponibile decat in 2021! Adica sa comand masina si sa o primesc peste un an… multumesc dar nu mi se pare ca merita 🙂

jjjjj
jjjjj
19 zile
Reply to  Adrian Mitrea

Acum o trebui sa astepti pentru 2022 🙂 Asa am patit si eu cu o Octavia. Daca nu luam stoc motor 1.0 TSI(si voiam 1.5) trebuia sa astept 7-8 luni. Asta acum un an si ceva. N-am mai calcat pe la ei.

Vasile
Vasile
18 zile
Reply to  Alx

Anul acesta Skoda Romania a avut contract cu fabrica din Cehia pe 100 buc . Le-au dat intr-o saptamana. Stiu sigur deoarece in februarie am fost la ei sa cumpar una si mi-au zis ca nu mai au si nu stiu cand mai primesc. M-am cam dezumflat, dar salesmanul mi-a zis sa ii las nr de telefon. M-a sunat peste 1 saptamana ca cineva a renuntat si daca vreau eu poate sa mi-o dea. Asa ca am avut noroc, masina a fost produsa inainte de a fi inchisa fabrica din Cehia in martie/aprilie. Pana la urma a ajuns la inceputul… Citeste mai mult »

Cornel
Cornel
13 zile
Reply to  Vasile

Esti super multumita, dar te cheama…Vasile. Asadar, Vasilico, lasa taica povestile vanatoresti cu bolizi cehesti cu propulsie electrica si revino la realitate.

a aaa
a aaa
19 zile

ii ai vii. adică: e se citește ii, i se citește ai și v se citește vii. ce dr@c#? suntem intelectuali!

Naivu
Naivu
18 zile
Reply to  a aaa

Important este ca se intelege. Tinand cont ca vorbea romaneste pt romani suna mai natural daca ii zicea pe romaneste “e i ve” (sau se exprima de genul “e i ve, in engleza ii ai ve”); suna ciudat mai ales la min 3:50 unde avem focus pe “e” si auzim “o litera verde i”. Eu unul multumesc pt review!

alex
alex
18 zile

De curiozitate, în test ați folosit și vreun nivel de recuperare? Eu mai mult de 11 kwh/100km nu am scos, cu tot cu accelerări bruște. La drum lung, cu pilotul pe 82km/h și AC (32°C afară) am avut 10,3…

Cornel
Cornel
13 zile
Reply to  alex

Poti sa incerci sa reduci viteza la 70kmh, cam asta e viteaza economica pentru un EV. La 70 la ora poti sa mergi lejer cu geamul deschis si scapi de cel mai mare consumator, aerul conditionat. N-o sa-ti creasca recuperarea, dar o sa-ti reduca consumul semnificativ.

Jak
Jak
18 zile

De ce nu spuneti adevarul din 260 km real este cam 200 iar iarna plangi daca urci un pod cu 3 pers. In ea ,si autonomia iarna 150 km daca mergi singur si ai 60 de kg am luat-o mai bine zis mi-am luato frumos, una peste alta ce este sub tesla nu merita nici 5 centi cand vor avea peste 500 km autonomie atunci mai ma bag pana atunci mai rup un benzinar

Vasile
Vasile
18 zile
Reply to  Jak

iti spun eu adevarul. am masina asta de fix o luna si real cu AC, exclusiv in oras, media este 235-240km. Am peste 700 km cu ea, sunt dupa a 3-a incarcare. De obicei suntem 2 in masina dar am fost si 4 adulti. In acest moment „una peste alta” majoritatea electricelor sunt folosite in oras, deci nu are rost sa iti iei Tesla. Ar trebui sa comentezi dupa ce conduci astfel de masini. Ma gandesc ca ai o benzinara manuala, ca deh „automata” consuma mai mult. PS. Am si benzinara automata pentru drumurile de 500km 😉

Gabi
Gabi
15 zile

Acum care este cearta? Ce relevanta are cutia de viteze care o aveti pe masina? Articolul este despre o masina electrica si pe marginea lui asteptam sa vad comentarii. De exemplu ma interesa sa stiu cat timp trebuie tinuta la incarcat, cati km se fac cu ea pana la reincarcare si daca nu stai la casa cu curte unde o lasi la incarcat??? Apropo, toate masinile electrice au cutie automata, stiti de ce?