Skoda Superb iV este versiunea plug-in hybrid a berlinei vârf de gamă oferită de marca cehă Skoda. Modelul Superb a fost mereu renumit pentru spațiul său interior generos și pentru ținuta de drum precisă și confortabilă. Acum are un nou as în mânecă: hibridul. Poate parcurge în mod pur electric până la 55 km, adică suficient pentru navetă dacă la capetele călătoriilor se află o priză. Orice priză, fiindcă încărcarea este limitată la 3,6 kW (ca la aproape orice automobil plug-in hybrid).
Detalii
Marcă: Skoda
Model: Skoda Superb / Skoda Superb iV / Skoda Superb Plug-In Hybrid
Producție: 2019
Caroserie: berlină, cu hayon (liftback), 5 locuri
Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 28.322 Euro
Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 33.704 Euro
Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 42.016 Euro
Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 50.000 Euro
Motor pe combustie: 1,4 litri (1.395 cc), pe benzină, turbo, cu 4 cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 115 kW / 156 CP între 5.000-6.000 rpm și cuplul maxim este 250 Nm disponibil între 1.500-3.500 rpm.
Motor electric: 85 kW / 116 CP la 2.500 rpm, cuplu maxim 330 Nm, tensiune nominală 353 V.
Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 13 kWh, capacitate utilă 10,4 kWh, amplasare centrală-spate (sub bancheta spate, peste rezervorul de combustibil). Putere de încărcare cuprinsă între 2,3-3,6 kW.
Rezumat sistem propulsie: Putere maximă combinată 160 kW / 218 CP, cuplu maxim 400 Nm.
Transmisie: automată tip DSG, cu dublu ambreiaj, 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)
Anvelope: Goodyear Eagle F1 235/45 R18
Acelerație 0-100 km/h: 7,7 secunde
Viteză maximă: 224 km/h
Consum mediu declarat (WLTP): 1,4 l/100 km (pentru primii 100 km, presupunând că la plecare bateria era complet încărcată)
Emisii: EU6, 31 g CO2/km
Rezervor (litri): 50
Dimensiuni (mm): L 4.869 / w 1.864 / h 1.468
Portbagaj (litri): 485 / 1.1610
Ampatament (mm): 2.841
Masă (DIN/EU): 1.655 kg / 1.730 kg
Cd: 0,27
Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare controlate electronic, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Punte independentă, multi-link, arcuri elicoidale, amortizoare controlate electronic, bară stabilizatoare, frâne cu discuri pline.
Condus de Adrian Mitrea circa 170 km, cu un consum mediu real de 3,8 l/100 km.
32 comentarii
Intrebarea este, se merita sa dau 50.000€ ca sa merg cu masina in oras? Pentru ca pentru mersul afara din oras, cari o baterie goala dupa tine implicit o masina mai grea si ai doar un motor disponibil la o asemenea greutate…
Apropo, spune-mi ca la 50000€ are senzori de ploaie… am vazut ca actionai singur stergatoarele.
Are, are. Cred că e standard pe Superb. Am acționat manual ștergătoarele pentru că nu voiam să pornească des, din diverse motive (se văd urât pe video).
Mașina asta este pentru cine vrea o “multifuncțională”.
Eventual e singura mașină a familiei, cu care membrii ei fac des deplasări lungi (peste 500 km). Iar de Luni până Vineri cineva se duce cu ea la job și apoi acasă.
Cum am spus și în video, personal nu cred în hibrid, dar sunt oameni pentru care o asemenea mașină are sens.
Toyota Prius inca din anii 2000 fost folosita cu succes ca taxi parcurgand 1.5 milioane km (vezi https://www.vanmag.com/vancouver-taxi-driver-worlds-first-hybrid-cabbie ). Daca ar fi sa cumpar o masina hibrida Toyota ar fi prima pe lista.
Super prezentare … mulțumesc Adrian !
Mulțumesc și eu!
Clientii pe care ii cauta Skoda pentru masina asta sunt cei cu companii, deductibilitatea fiscala este mult mai buna datorita emisiei de CO2 si raportului intre puterea bateriei si greutatea masinii.
Pretul este printre cele mai bune pentru un model hibrid din clasa D, zic eu. Am comandat-o in varianta break, echiparea Style.
@Adrian, ca sa scoti consumul precizat in video ai mers normal sau mai degraba batraneste? Multam!
Salut, Alin!
Am condus normal, ca toți ceilalți șoferi de pe lângă mine. Uneori am avut și mici reprize de joacă, să văd ce poate mașina. Deci e un consum realizabil oricând. Asta dacă pleci de fiecare dată de la o priză – adică cu bateria mereu încărcată. Altfel sunt șanse mari să dublezi acel consum.
Buna, eu am acest consum cu Fiat Panda, care nu e hibrida(motorina), deci nu vad sensul sa dau atat de multi bani pe aceasta masina vs 10 000 euro o panda. Cu stima !
Discuția nu este numai despre consum. Probabil că ai ieși chiar mai bine cu o Panda pe GPL, spre exemplu. Este diferență de categorie uriașă între cele două mașini, implicit alte performanțe și alt confort. Că ție îți ajunge un Fiat Panda nu e nicio problemă. Dar nu poți să ai pretenția să ne cumpărăm toți Fiat Panda 🙂
Foarte bun si la obiect review.
Interesant ca Bateria: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 13 kWh, capacitate utilă 10,4 kWh si are 50 km autonomie
La Ioniq Plug-in capacitate bruta 8,9 kwh, capacitate utila 7,1 kwh si scot fara probleme 50 km autonomie electrica.
Cred ca e Ioniq e mai aplecat spre economie iar Skoda spre sportivitate.
Mulțumesc!
Ioniq Plug-In este și mai mic decât Superb iV, contează și asta.
Salutare. Am tot citit și m-am uitat la toate filmulețele de prezentare dar nu am găsit și nu sunt lămurit cu un lucru: plec din punctul A cu bateria încărcată full, selectat pe modul auto, adica si electric si benzina, cu un stil de mers normal, regulamentar. Ajung în punctul B, la 500 de km distanță. Câți km din cei 500 ii parcurge în modul electric? Pentru ca masina la frânare incarca bateria, deci, teoretic trebuie sa parcurgi mai mult decât cei 56 de km în modul full electric.
Apropo, in modul auto, combinat, cum/cand face transferul între electric si benzina? Plecarea de pe loc(pana la ce viteza)o face electric si apoi trece pe benzina? Un consum mediu doar pe benzină?
Mulțumesc mult.
Salut, Andrei!
Mulțumesc pentru comentariu și întrebare. Încerc să explic în acest comentariu. Am primit și solicitarea ta pe e-mail.
Pe scurt, depinde unde este punctul A și unde este punctul B, precum și ce tip de drum ai între ele.
Adică va conta dacă pleci de la București spre Brașov sau invers. Și va conta dacă o iei pe A3 sau pe DN1.
Pe lângă cei 56 km în mod pur electric, vei mai putea adăuga niște kilometri dacă drumul tău este preponderent la vale.
Sau din cei 56 km vei mai scădea niște km electrici dacă drumul este preponderent la deal.
Cu alte cuvinte, autonomia în mod pur electric va fi mai mare sau mai mică în funcție de relief și de viteza de deplasare.
Date fiind atât de multe variabile, la care se adaugă și stilul de condus, niciun producător auto nu-ți va putea furniza exact informațiile pe care le ceri.
În modul AUTO, combinat, mașina va încerca să plece de pe loc mereu electric. În cazuri excepționale, nu va reuși (e foarte frig afară, iar bateria de tracțiune este 0% după urcarea unui deal, etc…) Ideea e că, de dragul eficienței, mașina va încerca mereu să plece de pe loc electric și să pornească motorul termic doar când e nevoie de el – spre exemplu, vrei să pleci de pe loc mai viguros, eventual cu scârțâit de roți. La plecările line, va porni electric.
În AUTO, în funcție de sarcină și de cât de încărcată este bateria, mașina va folosi preponderent motorul electric, iar pe cel termic doar în caz de nevoie (ex: șoferul are nevoie brusc de toată puterea mașinii, să zicem o depășire pe Valea Oltului).
Eu n-am condus mașina suficient de mult cât să pot monitoriza precis ce consum are în mod pur electric și ce consum are în mod pur benzină, dar ne putem uita împreună pe cel mai bun site de specificații auto din lume, km77.com (sunt spanioli, dar vei înțelege specificațiile) https://www.km77.com/coches/skoda/superb/2019/berlina/iv/superb-iv/datos
De acolo putem deduce că bateria de tracțiune are o capacitate utilizabilă de 10,4 kWh. Hai să rotunjim la 10. Iar autonomia în mod pur electric este de până la 55 km. Hai să rotunjim la 50. Asta înseamnă un consum electric de aproximativ 20 kWh/100 km.
Pentru a vedea consumul doar pe benzină, ne uităm la consumul variantei 2.0 TSI 190 CP https://www.km77.com/coches/skoda/superb/2019/berlina/sportline/superb-sportline-20-tsi-140-kw-190-cv-dsg/datos
Omologat, mediu, 7,3 l/100 km. Eu aș zice mai degrabă un 9,3 l/100 km mediu real. Tot așa va fi și la iV, atunci când uiți să o bagi în priză și o utilizezi ca pe o mașină pe benzină.
Sper ca prin acest comentariu lung să-ți fi răspuns la întrebări, iar dacă mai ai altele, poți să-mi scrii aici.
Salut Adrian!
Permite-mi o mica corectie (de teorie, ca de practica nu am cum), un PHEV pe care uiti sa-l bagi in priza nu se va comporta ca o benzinara clasica ci ca un full-hibrid fara incarcare la priza (gen Priusul clasic); chiar daca bateria a ajuns la un minim, asta nu inseamna ca partea electrica doarme, motorul electric continua sa asiste motorul termic iar acesta sa alimenteze bateria. La BMW i3REX exista chiar un mod de condus HOLD (nu stiu daca il are si Skoda iV si sub ce nume) care mentinea bateria aproape de 100% in timpul deplasarii si puteai alege in ce parte a calatoriei sa treci pe modul pur electric.
Nu stiu cu ce full-hibrid sa compar Skoda Superb, dar putem compara consumul Prius (4,1 WLTP) cu cel de la Skoda Rapid (4,8 NEDC) si obtinem un raport de cam 1,5 (4,8*1,3/4,1 unde 1,3 este pt conversia consumului NEDC in WLTP); prin regula de trei simplu, cei 7,3 sau 9,3 l/100km de la benzinara ar fi cam 5 respectiv 6,2; mai adaugam 0,5 l/100km pt cele vreo suta de kg de baterie si ar fi de asteptat un consum mediu real cam de 7 l/100km. Cu respect!
Salut, Naivu!
Mulțumesc de comentariu!
Se va comporta ca un full-hybrid în mare parte, doar că PHEV-ul este mai greu și soft-ul funcționează diferit, astfel că per total un PHEV folosit ca o mașină full-hybrid va consuma semnificativ mai multă benzină. Din păcate nici n-avem toate modelele cu toate motorizările posibile, să facem comparațiile corecte.
Cert este că un Prius full-hybrid vs. un Prius PHEV… cel din urmă va consuma mai mult dacă proprietarul nu-l încarcă la priză deloc.
Cert, daca nu incarci la priza, PHEV-ul consuma mai mult ca full-hibridul (si n-are logica sa-ti iei PHEV)! In plus inconvenientele legate de timpii de incarcare sunt mai mari ca la BEV; pt cine nu dispune de o priza personala in care sa-l poata lasa zilnic peste noapte (acasa) sau peste zi (la serviciu) nu recomand PHEV.
Nu cred ca Skoda furnizeaza informatia, iar intrebarea este relativ nerelevanta pt ca transferul intre electric si benzina este facuta de soft fara consultarea/interventia soferului; indiferent cati km din 500 sunt parcursi doar/preponderent cu motorul electric, pentru cam 450 din ei energia necesara deplasarii provine din rezervorul de benzina!
Si pe mine m-ar interesa consumul doar pe benzina si consumul doar pe baterie, nu consumul fix pe 100km inceputi cu bateria plina. Din pacate, toti producatorii de PHEV se aliniaza la standardul asta de raportare a consumului (probabil este folosit si la calcularea emisiei de CO2). La bunul simt, consumul doar pe benzina ar trebui sa fie doar un pic mai mare decat la hibridul non plug-in (functioneaza la fel si cara o baterie de cateva ori mai mare).
Am inchiriat acum vreo 2 ani si ceva un un Ford Fusion hybrid (e Ford Mondeo-ul european). Pornea de regula pe benzina (cu motorul rece dimineata in Hawaii pe vreme de circa 20C ) si apoi trecea pe electric, iar la mers intins pana la vreo 60-70 km/h mergea pe motorul electric pana se termina bateria, apoi trecea pe benzina pana incarca din nou bateria, trecea din nou pe baterie si tot asa. La viteze mici intodeauna incerca sa foloseasca motorul electric daca aveai bateria incarcata. A consumat cu vreo 2.5l/100 km mai putin decat cel pe benzina pe parcursul a peste 2000km. Problema e ca sunt mai scumpe si-ti ia vreo 3 ani sa-ti scoti banii si daca-ti place sa conduci mai sportiv nici sa nu te gandesti la un hybrid pentru ca sunt mult mai lente. De asemenea nu as avea incredere intr-un hybrid decat in cei de la Toyota si asta numai dupa ce as citii temeinic toate forumurile de Toyota cu modelul respectiv.
Salutare.
Am un Superb iV style consumul meu pe aprox 4000km este in jur de 4.1-4.2l/100km pe computerul de bord. Masina a rulat cam 65-70% extraurban si in regim de autostrada 130-180km/h (consum pe autostrada cu bateriile goale in jur de 6.5-6.8l/100km. O folosesc aproape zilnic in Bucuresti (25-40km) exclusiv electric cu un consum care variaza in functie ce cat de tare ma grabesc 16.5-22kWh/100km.
Masina este eficienta atat timp cat mai ai ceva curent in baterie – cand bateria este descarcata va incerca sa o incarce cu ajutorul motorului termic – ceea ce va creste consumul.
EX: Am plecat cu 0 km range electric din Constanta si am ajuns in Bucuresti cu 20km range electric dar cu un consum de 6.5l/100km. (La un drum de Bucuresti -Craiova-Bucuresti mers la limita vitezei legale – consum mediu de 5-5.1l/100km pe computerul de bord.
Este placuta la condus si are reprize bune – este o placere sa depasesti cu ea pe drumurile patriei 🙂
Daca esti atent si pasionat de condus economic poate obtine consumuri relativ mici la dimensinile si greutatea ei de 1730+kg.
In rest masina este un Superb cu multe dotari navigatie standard si DCC(Dynamic Chassis Control).
Atentie pentru cei care doresc sa achizitioneze un Superb iV – Skoda numai ofera mai nou in stadard DCC este optional si poate fi comandat contra cost.
Detin de 3 saptamani aceasta masina.
Mai multe precizari ptr cine doreste sa stie.
– daca scadeti temp sub 20 gr c la baterie o sa aveti o autonomie de 50 km
– daca scadeti la 19 gr c la baterie o sa aveti o autonomie de 58 km
Aceste setari se fac din meniu la sectiunea acumulator.
Daca ridicati temp la 28 gr c o sa aveti 58 km autonomie
Aceasta autonomie nu se modifica in timpul mersului ci doar inainte sa incarcati.
Alta jmecherie este atunci cand modificati tot din meniu setarea cu incarcarea limita cea de 10 % sau 20 % este de preferat.
Alta jmecherie – rulati in drive apoi pana la semafor schimbati imediat in b …o sa aveti o franare regenerativa perfecta fara sa mai franati.
Nu plecati nici o data electric apoi schimbati in hibrid. Motorul fiind rece il bagati in sarcina fara incalzire sau fara ungere corecta, riscati sa-l papati prematur. De preferat este sa-l pornici inainte actionand din meniu hibrid. O sa mearga la relanti destul de mult cat sa-l bagati in sarcina pregatit si cald.
Incarcarea la priza se face doar cu priza impamantata. Daca priza nu are asa ceva sau este de forma impamantarea da erore pe charger. Nu stiti ce are si va tot invartiti pe langa masina.
Ce v-am spus acum nu gasiti in filmuletele de prezentare.
Sunt multe de spus…poate alta data.
Cine a cumparat masina dupa luna august o sa aiba o surpriza dupa update.
Intrati in setting la sectiunea config. O sa vedeti ca aveti mai multe update.
Dupa instalare capacitatea acumulatorului se mareste la 70 km autonomie.Setati temperatura 25 gr C si limita minima de descarcare la 10%. Descarcati la maxim acumulatorul apoi incarcati acumulatorul de la o priza domestica – adica incarcati lent pentru formatare.
Salut Dan. Oferi informatii cat se poate de interesante. As dori sa am mai multe info intrucat o sa imi cumpar un Superb IV.
Cum te pot contacta?
Merci!
PS: Multumesc pentru review Adria!.
Salut Radu !
Si eu am comandat o Skoda Superb EV si n uar strica sa ne auzim sa facem schimb de infos.
Da-mi de stire aici eventual
Salut Adrian !
Esti sigur ca specificatia volumului portbagajului este 380 L ?
Salut!
Nu, este o greșeală acolo, portbagajul are 485 litri. Scuze!
Salut ! Aveți idee daca trimul de crom din spate de pe portbagaj vine doar pe dotarea Clement ?
Salut! Nu știu, cel mai bine întrebați la un dealer Skoda.
Deci inteleg ca pentru Supeb iV exista 2 versiuni: Ambition si Style. Doar versiunea Style are std crom pe capacul de portbagaj
Salut gasca, poate ma lamureste si pe mine cineva amabil cu o chestiune.
Am o skoda superb iv 1.4 tsi 2020. Are 7000 km luata la 6000. De cand o am am incarcat o de cateva ori, insa mai mult de 32 35 37 de km nu imi arata cand plec cu ea full de acasa si nici in practica nu se fac km mai multi.
La setarile de electric driving erau urmatoarele : interior temeperature 22 gr, Ac on battery off, charging current Maximum , Minimum charge level 30 %. Asa avea 35 37 km dupa un plin de curent.
Le am trecut pe : interior temperature 19, apoi LO, si minimul charge levele 10 % , apoi 0. Iar acum arata 30 km autonomie. Nu prea stiu care e pb. Va rog sa ma sfatuiti.
Salut!
Autonomia electrică estimată ține cont de mai mulți parametri, printre care stilul de condus, tipul de drum avut anterior (DN, oraș, autostradă / aglomerat, liber, etc…), temperatura ambientală.
Acum e frig, deci autonomie scăzută aproape la jumătate e ceva normal, pentru un utilizator normal.
În condiții speciale poți avea autonomie mai mare chiar și pe vreme rea.
Spre exemplu oprești climatizarea de tot și faci trasee pe DN1 între Balotești și Puchenii Moșneni (70 km/h, constant). Vei vedea că vei obține o autonomie mult mai mare față de cea de acum.
Dar nimeni nu face asta, așa că obișnuiește-te cu ideea că din Octombrie și până în Aprilie vei avea o autonomie, în medie, redusă la jumătate față de celelalte luni mai calde.
Stai să vină -10 grade Celsius, să vezi atunci autonomie electrică 20 km în cel mai bun caz.