Acasa Foto Test Drive Skoda Superb iV

Test Drive Skoda Superb iV

de Adrian Mitrea

Skoda Superb iV este versiunea plug-in hybrid a berlinei vârf de gamă oferită de marca cehă Skoda. Modelul Superb a fost mereu renumit pentru spațiul său interior generos și pentru ținuta de drum precisă și confortabilă. Acum are un nou as în mânecă: hibridul. Poate parcurge în mod pur electric până la 55 km, adică suficient pentru navetă dacă la capetele călătoriilor se află o priză. Orice priză, fiindcă încărcarea este limitată la 3,6 kW (ca la aproape orice automobil plug-in hybrid).


Detalii

Marcă: Skoda

Model: Skoda Superb / Skoda Superb iV / Skoda Superb Plug-In Hybrid

Producție: 2019

Caroserie: berlină, cu hayon (liftback), 5 locuri


Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 28.322 Euro

Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 33.704 Euro


Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 42.016 Euro

Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 50.000 Euro


Motor pe combustie: 1,4 litri (1.395 cc), pe benzină, turbo, cu 4 cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 115 kW / 156 CP între 5.000-6.000 rpm și cuplul maxim este 250 Nm disponibil între 1.500-3.500 rpm.

Motor electric: 85 kW / 116 CP la 2.500 rpm, cuplu maxim 330 Nm, tensiune nominală 353 V.

Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 13 kWh, capacitate utilă 10,4 kWh, amplasare centrală-spate (sub bancheta spate, peste rezervorul de combustibil). Putere de încărcare cuprinsă între 2,3-3,6 kW.

Rezumat sistem propulsie: Putere maximă combinată 160 kW / 218 CP, cuplu maxim 400 Nm.


Transmisie: automată tip DSG, cu dublu ambreiaj, 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)

Anvelope: Goodyear Eagle F1 235/45 R18

Acelerație 0-100 km/h: 7,7 secunde

Viteză maximă: 224 km/h

Consum mediu declarat (WLTP): 1,4 l/100 km (pentru primii 100 km, presupunând că la plecare bateria era complet încărcată)

Emisii: EU6, 31 g CO2/km

Rezervor (litri): 50

Dimensiuni (mm): L 4.869 / w 1.864 / h 1.468

Portbagaj (litri): 380 / 1.237

Ampatament (mm): 2.841

Masă (DIN/EU): 1.655 kg / 1.730 kg

Cd: 0,27

Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare controlate electronic, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Punte independentă, multi-link, arcuri elicoidale, amortizoare controlate electronic, bară stabilizatoare, frâne cu discuri pline.


Condus de Adrian Mitrea circa 170 km, cu un consum mediu real de 3,8 l/100 km.



Link-uri și documente utile


0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
13 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Pelicanu
Pelicanu
2 luni

Intrebarea este, se merita sa dau 50.000€ ca sa merg cu masina in oras? Pentru ca pentru mersul afara din oras, cari o baterie goala dupa tine implicit o masina mai grea si ai doar un motor disponibil la o asemenea greutate…

Pelicanu
Pelicanu
2 luni
Reply to  Pelicanu

Apropo, spune-mi ca la 50000€ are senzori de ploaie… am vazut ca actionai singur stergatoarele.

dodoi
dodoi
1 luna
Reply to  Adrian Mitrea

Toyota Prius inca din anii 2000 fost folosita cu succes ca taxi parcurgand 1.5 milioane km (vezi https://www.vanmag.com/vancouver-taxi-driver-worlds-first-hybrid-cabbie ). Daca ar fi sa cumpar o masina hibrida Toyota ar fi prima pe lista.

Florin
Florin
2 luni

Super prezentare … mulțumesc Adrian !

Alin
Alin
1 luna

Clientii pe care ii cauta Skoda pentru masina asta sunt cei cu companii, deductibilitatea fiscala este mult mai buna datorita emisiei de CO2 si raportului intre puterea bateriei si greutatea masinii.
Pretul este printre cele mai bune pentru un model hibrid din clasa D, zic eu. Am comandat-o in varianta break, echiparea Style.
@Adrian, ca sa scoti consumul precizat in video ai mers normal sau mai degraba batraneste? Multam!

Gigi
Gigi
1 luna
Reply to  Adrian Mitrea

Buna, eu am acest consum cu Fiat Panda, care nu e hibrida(motorina), deci nu vad sensul sa dau atat de multi bani pe aceasta masina vs 10 000 euro o panda. Cu stima !

Claudiu
Claudiu
21 zile

Foarte bun si la obiect review.
Interesant ca Bateria: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 13 kWh, capacitate utilă 10,4 kWh si are 50 km autonomie
La Ioniq Plug-in capacitate bruta 8,9 kwh, capacitate utila 7,1 kwh si scot fara probleme 50 km autonomie electrica.
Cred ca e Ioniq e mai aplecat spre economie iar Skoda spre sportivitate.