Acasa Foto Test Drive Skoda Superb iV

Test Drive Skoda Superb iV

de Adrian Mitrea

Skoda Superb iV este versiunea plug-in hybrid a berlinei vârf de gamă oferită de marca cehă Skoda. Modelul Superb a fost mereu renumit pentru spațiul său interior generos și pentru ținuta de drum precisă și confortabilă. Acum are un nou as în mânecă: hibridul. Poate parcurge în mod pur electric până la 55 km, adică suficient pentru navetă dacă la capetele călătoriilor se află o priză. Orice priză, fiindcă încărcarea este limitată la 3,6 kW (ca la aproape orice automobil plug-in hybrid).


Detalii

Marcă: Skoda

Model: Skoda Superb / Skoda Superb iV / Skoda Superb Plug-In Hybrid

Producție: 2019

Caroserie: berlină, cu hayon (liftback), 5 locuri


Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 28.322 Euro

Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 33.704 Euro


Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 42.016 Euro

Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 50.000 Euro


Motor pe combustie: 1,4 litri (1.395 cc), pe benzină, turbo, cu 4 cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 115 kW / 156 CP între 5.000-6.000 rpm și cuplul maxim este 250 Nm disponibil între 1.500-3.500 rpm.

Motor electric: 85 kW / 116 CP la 2.500 rpm, cuplu maxim 330 Nm, tensiune nominală 353 V.

Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 13 kWh, capacitate utilă 10,4 kWh, amplasare centrală-spate (sub bancheta spate, peste rezervorul de combustibil). Putere de încărcare cuprinsă între 2,3-3,6 kW.

Rezumat sistem propulsie: Putere maximă combinată 160 kW / 218 CP, cuplu maxim 400 Nm.


Transmisie: automată tip DSG, cu dublu ambreiaj, 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)

Anvelope: Goodyear Eagle F1 235/45 R18

Acelerație 0-100 km/h: 7,7 secunde

Viteză maximă: 224 km/h

Consum mediu declarat (WLTP): 1,4 l/100 km (pentru primii 100 km, presupunând că la plecare bateria era complet încărcată)

Emisii: EU6, 31 g CO2/km

Rezervor (litri): 50

Dimensiuni (mm): L 4.869 / w 1.864 / h 1.468

Portbagaj (litri): 380 / 1.237

Ampatament (mm): 2.841

Masă (DIN/EU): 1.655 kg / 1.730 kg

Cd: 0,27

Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare controlate electronic, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Punte independentă, multi-link, arcuri elicoidale, amortizoare controlate electronic, bară stabilizatoare, frâne cu discuri pline.


Condus de Adrian Mitrea circa 170 km, cu un consum mediu real de 3,8 l/100 km.



Link-uri și documente utile


13 comentarii

Pelicanu 8 mai 2020 - 14:30

Intrebarea este, se merita sa dau 50.000€ ca sa merg cu masina in oras? Pentru ca pentru mersul afara din oras, cari o baterie goala dupa tine implicit o masina mai grea si ai doar un motor disponibil la o asemenea greutate…

Reply
Pelicanu 8 mai 2020 - 14:34

Apropo, spune-mi ca la 50000€ are senzori de ploaie… am vazut ca actionai singur stergatoarele.

Reply
Adrian Mitrea 8 mai 2020 - 14:36

Are, are. Cred că e standard pe Superb. Am acționat manual ștergătoarele pentru că nu voiam să pornească des, din diverse motive (se văd urât pe video).

Reply
Adrian Mitrea 8 mai 2020 - 14:39

Mașina asta este pentru cine vrea o “multifuncțională”.
Eventual e singura mașină a familiei, cu care membrii ei fac des deplasări lungi (peste 500 km). Iar de Luni până Vineri cineva se duce cu ea la job și apoi acasă.
Cum am spus și în video, personal nu cred în hibrid, dar sunt oameni pentru care o asemenea mașină are sens.

Reply
dodoi 29 mai 2020 - 15:06

Toyota Prius inca din anii 2000 fost folosita cu succes ca taxi parcurgand 1.5 milioane km (vezi https://www.vanmag.com/vancouver-taxi-driver-worlds-first-hybrid-cabbie ). Daca ar fi sa cumpar o masina hibrida Toyota ar fi prima pe lista.

Reply
Florin 8 mai 2020 - 14:47

Super prezentare … mulțumesc Adrian !

Reply
Adrian Mitrea 8 mai 2020 - 14:49

Mulțumesc și eu!

Reply
Alin 24 mai 2020 - 14:20

Clientii pe care ii cauta Skoda pentru masina asta sunt cei cu companii, deductibilitatea fiscala este mult mai buna datorita emisiei de CO2 si raportului intre puterea bateriei si greutatea masinii.
Pretul este printre cele mai bune pentru un model hibrid din clasa D, zic eu. Am comandat-o in varianta break, echiparea Style.
@Adrian, ca sa scoti consumul precizat in video ai mers normal sau mai degraba batraneste? Multam!

Reply
Adrian Mitrea 26 mai 2020 - 10:48

Salut, Alin!
Am condus normal, ca toți ceilalți șoferi de pe lângă mine. Uneori am avut și mici reprize de joacă, să văd ce poate mașina. Deci e un consum realizabil oricând. Asta dacă pleci de fiecare dată de la o priză – adică cu bateria mereu încărcată. Altfel sunt șanse mari să dublezi acel consum.

Reply
Gigi 31 mai 2020 - 15:08

Buna, eu am acest consum cu Fiat Panda, care nu e hibrida(motorina), deci nu vad sensul sa dau atat de multi bani pe aceasta masina vs 10 000 euro o panda. Cu stima !

Reply
Adrian Mitrea 9 iunie 2020 - 16:20

Discuția nu este numai despre consum. Probabil că ai ieși chiar mai bine cu o Panda pe GPL, spre exemplu. Este diferență de categorie uriașă între cele două mașini, implicit alte performanțe și alt confort. Că ție îți ajunge un Fiat Panda nu e nicio problemă. Dar nu poți să ai pretenția să ne cumpărăm toți Fiat Panda 🙂

Reply
Claudiu 19 iunie 2020 - 22:09

Foarte bun si la obiect review.
Interesant ca Bateria: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 13 kWh, capacitate utilă 10,4 kWh si are 50 km autonomie
La Ioniq Plug-in capacitate bruta 8,9 kwh, capacitate utila 7,1 kwh si scot fara probleme 50 km autonomie electrica.
Cred ca e Ioniq e mai aplecat spre economie iar Skoda spre sportivitate.

Reply
Adrian Mitrea 20 iunie 2020 - 11:29

Mulțumesc!
Ioniq Plug-In este și mai mic decât Superb iV, contează și asta.

Reply

Lasa un comentariu