Acasa Ford Ford România se retrage din APIA. Rămâne în ACAROM

Ford România se retrage din APIA. Rămâne în ACAROM

de Adrian Mitrea

Ford România se retrage din APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), începând cu 1 Aprilie 2020, invocând, pe scurt, faptul că vocea Ford n-a fost ascultată și respectată de-a lungul timpului. Ford este însă parte a unei alte asociații de profil: ACAROM (Asociația Constructorilor Auto din România). APIA este mai degrabă asociația importatorilor de automobile, iar ACAROM este mai degrabă asociația producătorilor de automobile și componente, existând zone în care activitățile și interesele celor două asociații de profil se suprapun.

„Rațiunea esențială pentru care am decis părăsirea organizației APIA ține de nevoia unei abordări unitare și fundamentate a problematicilor cu care industria auto se confruntă, astfel că anumite aspecte semnalate de către noi de-a lungul anilor nu au fost gestionate cu nivelul de prioritate impus în mod obiectiv de importanța fiecărui subiect în parte. Cu toate acestea, ne dorim să rămânem în dialog și salutăm pe această cale deschiderea pe care APIA a manifestat-o pentru a institui un dialog constructiv cu celelalte asociații de profil”, a declarat Cristian Prichea, director general Ford România NSC (National Sales Company), într-un comunicat de presă.

Această decizie va produce efecte începând cu data de 1 Aprilie 2020.

APIA, ca orice organizație mare în care activează companii puternice, a fost adesea supusă tensiunilor. Un alt moment important de ruptură a fost marcat în 3 Februarie 2017, când Dacia și Renault Commercial Roumanie (RCR) – reprezentantul pe plan local al mărcilor Dacia, Renault și Nissan – a anunțat că se retrage din APIA. La vremea respectivă 0-100.ro a scris despre acest subiect AICI.

O altă situație mai puțin obișnuită este a Mercedes-Benz România, care este parte a APIA, însă nu raportează date către aceasta.

Scopul APIA este de a reprezenta interesele industriei auto în dialog cu autoritățile, partenerii și clienții. Asociația centralizează datele de vânzări și le comunică publicului.

De-a lungul timpului au fost probleme cu aceste raportări, în sensul că ele se fac voluntar, iar uneori au fost măsluite de unii dealeri sau importatori: raportau ca vândute în România mașini care erau aduse pentru scurt timp în țară, apoi erau exportate (fără a fi înmatriculate în România). Așadar, era un decalaj între mașinile raportate ca fiind vândute și mașinile care chiar ajungeau să circule pe străzile din România. Miza? Cotele de piață, bonusurile, țintele de vânzări.


Lasa un comentariu