Acasa Romania Salonul Auto București & Accesorii 2019 e gata de start: 400 de mașini expuse

Salonul Auto București & Accesorii 2019 e gata de start: 400 de mașini expuse

de Adrian Mitrea

Salonul Auto București & Accesorii e gata de start, cu 400 de mașini, unele fiind premiere naționale, au anunțat organizatorii. Prezența automobilelor hibride și electrice este mai numeroasă ca niciodată, fiind vorba de zeci de modele. Evenimentul are loc în pavilionul B2 al Romexpo, precum și în zona exterioară adiacentă, pe o suprafață totală de 25.000 metri pătrați.

Deschiderea oficială a expoziției are loc Joi, 10 Octombrie, la ora 10:00, iar apoi va fi deschisă zilnic până în data de 21 Octombrie, inclusiv.

Informații practice. Program. Tarife

  • Joi, 10 Octombrie: 12:00 – 20:00
  • Vineri, 11 Octombrie – Sâmbătă, 20 Octombrie, zilnic: 10:00 – 20:00
  • Duminică, 21 Octombrie: 10:00 – 18:00
  • Preț bilet: 40 Lei/persoană/zi
  • Accesul copiilor sub 7 ani și al persoanelor cu dizabilități este gratuit
  • Organizator: Premium Expo
  • Site-ul oficial al evenimentului: www.sab.ro

Mărcile participante la ediția din 2019 a SAB & A sunt Abarth, Alfa Romeo, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, KIA, Land Rover, Maserati, Mazda, Mercedes, MINI, Mitsubishi, Opel, Piaggio, RAM 1500, SEAT, Shelby, Skoda, smart, SsangYong, Suzuki, Tesla, Toyota, Volvo.

Organizatorii anunță că, pe lângă acestea, vor mai fi și surprize. „Mobilitatea la prezent și viitor„ este motto-ul SAB & Accesorii 2019, deoarece lumea mobilității acestor timpuri este mai inovatoare și mai interesantă ca oricând. Deloc întamplator, anul acesta, segmentul dedicat mobilității electrice evoluează semnificativ și va fi unul dintre punctele de atracție ale evenimentului, spun organizatorii.

Noutăți electrice și hibride

  • Tesla Model 3 Standard Range Plus
  • Mercedes EQC 400 4MATIC, primul SUV electric de la Mercedes
  • Jaguar I-PACE, primul SUV sportiv Jaguar complet electric
  • BMW și MINI, cu mai multe modele plug-in hybrid și electrice
  • Volvo, cu modele plug-in hybrid
  • KIA, cu mașini plug-in hybrid și electrice
  • Toyota, cu modele hibride
  • Honda, cu modele hibride
  • Hyundai, cu mașini electrice și hibride
  • Suzuki, cu modele hibride
  • Ford, cu mașini hibride
  • Mitsubishi, cu modele plug-in hybrid

Lansări și evenimente conexe la SAB & A 2019

  • Joi, 10 Octombrie, ora 14:00, standul KIA – lansarea KIA XCeed, primul crossover coupe compact din gama KIA care combină stilul practic al unui SUV cu manevrabilitatea și dotările unui hatchback.
  • Joi, 10 Octombrie, ora 15:00, standul SsangYong – lansarea noului Ssang Yong Korando, model ce reunește experiența de 60 de ani a SsangYong Korea în fabricarea SUV-urilor și a vehiculelor cu tracțiune integrală 4×4.
  • Vineri, 11 Octombrie, începând cu ora 09:30 – UNTRR invită publicul la evenimentul „Pachetul Mobilitate 1 a intrat în trialog. Provocări și soluții pentru transportatorii rutieri români”. Se va ține în Sala Titulescu. La eveniment vor participa eurodeputații români membri ai Comisiei de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), dar și autoritățile naționale. Vor susține prezentări Marian-Jean Marinescu – Eurodeputat, Maria Grapini – Eurodeputat, Gheorghe Falcă – Eurodeputat, Clotilde Armand – Eurodeputat, Marius Alban – Consilier Afaceri Europene, Ministerul Transporturilor.
  • Sâmbătă, 12 Octombrie, ora 11:00 – FDVDR organizează în parteneriat cu SAB & Accesorii evenimentul România ta – Conferința și Expoziția dedicată inginerului Gogu Constantinescu la împlinirea a 100 de ani de la inventarea sonicității și crearea unei noi științe: SONICITATEA, aplicată în dezvoltarea mai multor invenții: motorul sonic, pompa sonică, ciocanul sonic și altele. Gogu Constantinescu este cel care a brevetat, în 1942, o cutie automată pentru mașini. Cu această ocazie va avea loc și o expoziție foto dedicată operei lui Gogu Constatinescu. Vor fi expuse 20 de panouri (1 m x 77 cm) cu lucrări ale sale.
  • Marți, 15 Octombrie, între orele 10:00 – 20:00, Pavilionul B2 – Bursa Locurilor De Muncă SAB – Ziua Carierei, eveniment organizat de SAB & Accesorii în parteneriat cu Inițativa Pasionaților de Autovehicule Rutiere (I.P.A.R.). În cadrul evenimentului companiile au oportunitatea de a lansa în premieră proiecte de recrutare, de a susține workshop-uri și conferințe tematice, de a interacționa cu candidați cu studii superioare și candidați activi în căutare de oportunități de carieră. Pentru participanți, evenimentul este cadrul potrivit de a aplica la variate joburi din domeniul autovehiculelor, cu nivel de experiență diferit, atât pentru juniori, cât și pentru profesioniști și de a participa la sesiuni de consiliere în carieră și workshop-uri.
  • Marți, 15 Octombrie, între orele 10:00 – 13.00, Sala Titulescu, B3 – ACAROM va organiza o sesiune de întâlniri B2B pe tema producției de mase plastice și componente din plastic pentru automobile fiind invitate să participe companii din domeniu.
  • Marți, 15 Octombrie, ora 13:30– Conferința Națională cu tema „Școala Profesională în Sistem Dual, Alternativă de Excelență pentru rezolvarea crizei forței de muncă în industria auto”, eveniment organizat în parteneriat cu Școala Fără Șomeri și avându-l ca invitat special și moderator pe Cornel Bertea Hanganu, fondator și președinte Școala Fără Șomeri, cel care a fundamentat şi construit cadrul legal pentru dezvoltarea Şcolii Profesionale în Sistem Dual în România la nivel guvernamental şi care, prin conceptul Şcoala fără Şomeri, a ajutat la dezvoltarea a peste 200 de clase de Dual. Evenimentul va avea loc la Romexpo, Pavilion B3, Sala Titulescu.
  • Miercuri, 16 Octombrie – FDVDR organizează în parteneriat cu SAB & Accesorii evenimentul Wake up – Workshop ”Contribuția femeilor în domeniul auto.” Evenimentul se va desfășura pornind de la povestea Berthei Benz, soția lui Karl Benz, care a realizat prima cursă lungă cu un automobil. Invitatele vor fi femei care fac parte din mișcarea Wake UP, însă nu vor fi excluși bărbații.
  • Vineri, 18 Octombrie – FDVDR organizează în parteneriat cu SAB & Accesorii evenimentul Generația noastră – masă rotundă cu tinerii inventatori din domeniul auto, având ca temă automobilele electrice.
  • Sâmbătă, 19 Octombrie – Decernarea premiului BURSA SAB ”Propulsăm viitorul” – ediția a VI-a – Ceremonia oficială de premiere a câștigătorului ediției din acest an a concursului de idei inovative BURSA SAB ”Propulsăm viitorul”.
  • 19-20 Octombrie – #Etapa 2X – ESPL – BASS RACE – TOP DOG organizată de DB Drag Racing România în parteneriat cu SAB & Accesorii. Campionatul National DB Drag Racing România face parte din circuitul internațional, cunoscut la nivel mondial, al Campionatului Internațional de Car Audio – DB Drag Racing Association. #ETAPA2X se desfășoară pe parcursul a 2 zile după cum urmează: în data de 19 Octombrie se vor desfășura competițiile Bass Race și Top Dog, urmând ca a 2-a zi – 20 Octombrie, să se desfășoare concursul ESPL. Înscrierile se vor face între orele 10:00-12:00, urmând ca la orele 12:30 să se dea startul competițiilor.
  • 19-20 Octombrie – GTAutoClub – International Autotest Challenge și ACR invită publicul la etapa finală de îndemânare auto, CUPA SAB & Accesorii 2019. Antrenamente: Sâmbătă, 19 octombrie, între orele 14:00 – 20:00. Concurs: Duminică, 20 octombrie, între orele 10:30 – 17:30.

Mai multe detalii despre modele și mărci, fiecare stand în parte, se găsesc în comunicatul de presă atașat AICI.

11 comentarii

Dudu 9 octombrie 2019 - 13:53

Scump biletul.

Reply
Lucian D 9 octombrie 2019 - 15:22

Multumim foarte mult pentru informare, Adrian!
Cateva consideratii:
– La „Noutati electrice si hibride” nu figureaza nici Renault ZOE/Kangoo ZE, nici VW ID3/platforma noua de productie VAG, nici Nissan Leaf/Nissan e-POWER, nici AUDI, etc, sunt curios si daca Skoda / SEAT vin totusi cu masinutele lor pe gaz natural comprimat CNG/GNC, pe care masini le-au dezvoltat in tarile de origine si despre care am mai discutat aici.

Reply
Adrian Mitrea 9 octombrie 2019 - 18:27

Salut! Păi ce nu figurează… nu vine.

Cred că CNG mai are un pic de așteptat pentru RO. Infrastructura e încă prea firavă.

Reply
Lucian D 14 octombrie 2019 - 15:35

Da, Adrian, merci! Ca tot vorbim de electromobilitate, targul mi-a parut ca promoveaza mai degraba Hybrid si PlugIN Hybrid decat electricele pure. Sper exemplu, atat KIA cat si Hyundai, surioare de Grup in Coreea, nu aveau nici o electrica expusa. E drept ca marcile de lux americane (Tesla), britanice (Jaguar) si nemtesti (BMW, Daimler) aveau cate ceva, dar pentru clientul „de rand”, mediu, interesat totusi de reducerea poluarii in orase si de fascinatia electromobilitatii cu masina personala, mai nimic de gasit in cei 40 lei platiti pe bilet la intrare, fara suparare! Cat despre statii de incarcare, doar doua standuri din ce-am vazut eu, ori inclusiv aceste echipamente vor promova electromobilitatea romaneasca in viitor si m-as fi asteptat la o expunere mai consistenta de solutii, din nou, fara suparare!

Reply
Naivu 15 octombrie 2019 - 13:44

Salut! Poate cineva sa-mi explice diferenta intre GNC si GPL (dupa denumire ar fi cam acelasi lucru, sau macar similar). Cine are masina cu rezervor pt GPL ar putea sa alimenteze cu GNC? Statiile de GPL ar putea fi folosite pt alimentare cu GNC?

Reply
Adrian Mitrea 15 octombrie 2019 - 19:47

Salut! CNG (sau GNC) este diferit de GPL (sau LPG), iar instalațiile montate pe mașini trebuie să fie dedicate fiecărui tip de combustibil. Uite ceva info pe site-ul OMV https://www.omv.com/en/cng

și
https://www.elgas.com.au/blog/486-comparison-lpg-

Reply
Naivu 16 octombrie 2019 - 12:13

Multumesc Adrian, situl australian explica extrem de clar ce este CNG (GNC) si ce este LPG (GPL) iar situl austriac notiunile de baza ale mobilitatii pe baza de CNG (gaz metan cum ar zice mai tot romanul).
In ce priveste tehnologia CNG, se pare ca rezervoarele de 2-300 bari pt autovehicule s-au dovedit suficient de fiabile (altfel Italia n-ar avea 1 milion de masini cu CNG), autonomia de 500 km este acceptabila, iar timpul de incarcare fiind (probabil) similar cu benzina (poate cateva minute in plus ca sa pui bine furtunul si sa-l scoti cu grija) ar fi suficiente 3-400 statii de incarcare la nivel national (cam atatea au si marii distribuitori de benzina; sunt curios daca in Italia/Germania statiile CNG se alimenteaza direct de la reteaua de gaz sau tot cu cisterna pe sosea?!). Cand vom avea infrastructura ar putea fi o optiune viabila; deocamdata, conform cngromania.eu Romania ar avea 4 (patru) statii CNG (+5 in constructie).
Pe termen lung, marele dezavantaj al CNG este faptul ca provine din zacaminte de hidrocarburi fosile si ca ne va ajuta putin spre deloc in ce priveste acumularea de CO2 in atmosfera (si schimbarile climatice provocate de aceasta, schimbari care deja au inceput); nu cred ca se poate obtine suficient biogaz pt a acoperi tot necesarul de gaz metan.

Naivu 9 octombrie 2019 - 16:16

Am vazut de curand pe sosea un Peugeot e208 (nici nu stiam ca Peugeot are electrica; se pare ca ar fi deja la al doilea model). Se comercializeaza cumva in Romania? (observ ca Renault/Dacia/Nissan si Peugeot nu participa la Salon)

Reply
Adrian Mitrea 9 octombrie 2019 - 18:33

Peugeot a mai avut iON, aceeași mașină ca Mitsubishi i-MiEV și Citroen C-Zero. De fapt mașina are la bază modelul Mitsubishi. În RO nu s-a vândut iON.

Peugeot e208 se lansează acum în EU, în RO va ajunge anul viitor, probabil undeva la final de S1.

Reply
Adrian 10 octombrie 2019 - 08:41

21 Octombrie este intr-o zi de luni si nu duminica cum scrie in program. Similar gresita data la ziua de simbata 20 octombrie

Reply
ianis 11 octombrie 2019 - 09:38

Corvette deloc?

Reply

Lasa un comentariu