Acasa Ford Ford Puma a intrat în producția de serie. Sărbătoare la Craiova

Ford Puma a intrat în producția de serie. Sărbătoare la Craiova

de Adrian Mitrea

Ford Puma, SUV-ul de oraș al Ford care vine să completeze segmentul B alături de Ford EcoSport, a intrat oficial în producția de serie, la Craiova, uzina care astfel sărbătorește fabricația simultană a două modele. Acest lucru se întâmplă pentru prima dată sub conducerea Ford, iar în trecut producția simultană a două modele a mai fost posibilă doar în perioada în care Daewoo deținea uzina.

Ford Puma este construit pe platforma de segment B a Ford, la fel ca EcoSport și Fiesta. Puma este un SUV/crossover urban, fiind disponibil exclusiv cu roți motrice față. Pe de altă parte, fratele EcoSport este disponibil și cu tracțiune integrală.

Uzina Ford din Craiova are circa 6.000 de angajați în prezent, iar acum, odată cu intrarea în producția de serie a lui Puma, uzina de vehicule trece la lucru în trei schimburi. Uzina de motoare funcționa deja în trei schimburi.

Pentru a produce Ford Puma la Craiova constructorul auto american Ford a investit 200 milioane Euro.

Având un sistem mild hybrid cu tehnologie de 48 V și alternator avansat (sistem BISG – Belt-Driven Integrated Starter Generator), Puma devine cel mai avansat automobil hibrid produs vreodată în România (EcoSport și toată gama Dacia având tehnologie micro-hybrid, adică sistem Auto Start/Stop).

Și din punctul de vedere al tehnologiei, în general, Ford Puma este cel mai avansat automobil fabricat vreodată în România, putând fi echipat cu: instrumentar de bord complet digital (diagonala 12,3 inch); cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte; spațiu din portbagaj lavabil („cutie” de 80 litri, cu scurgere, în locul roții de rezervă); huse ale tapițeriei demontabile și lavabile; faruri full LED; acționare electrică pentru portbagaj; motorizare mild hybrid cu tehnologie de 48 V (bazată pe 1.0 EcoBoost, putere totală 155 CP).

Pe lângă acestea, Ford Puma mai poate fi echipat cu:

  • Tempomat adaptiv, cu funcție oprire-pornire (pe loc, de pe loc)
  • Avertizare pericole locale, funcție posibilă în baza serviciilor HERE
  • Cameră video marșarier cu funcție de vedere în unghi de 180 grade
  • Plafon panoramic vitrat cu deschidere (trapă)
  • Instalație audio B&O Play
  • Sistem multimedia SYNC 3 cu Apple CarPlay și Android Auto
  • Încărcare wireless pentru telefon mobil

Ford Puma va concura pe piață cu modele precum Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke, etc…

6 comentarii

didi 8 octombrie 2019 - 12:22

fain. din pacate, e ford, iar eu dupa un ford focus tdci 1.8 din 2007 nu mai cumpar astfel de masini.

Reply
florin 8 octombrie 2019 - 12:57

Niste preturi nu anunta si ei?! Pe afara s-au anuntat, exista si configurator, s-au anuntat editii speciale pentru lansare. La noi liniste si pace, zici ca le e rusine ca e fabricat in Romania…

Reply
Costin 8 octombrie 2019 - 12:59

Bravo!
Orice crestere a industriei auto in Romania e binevenita, avand in vedere ca atrag alte investitii conexe, locuri de munca, etc.
Din pacate ratam una dupa alta sa aducem inca un producator mare in Romania (cazul VW de acum, al Mercedes de acum cativa ani) … si cred ca daca am sti cate companii care s-au extins in estul Europei ne-au avut pe prima lista cred ca ne-ar apuca plansul.
Cresteri mai mari putin probabile in anii urmatori (in afara de cresterea de capacitate pe care o pregateste Dacia anul viitor)… probabil ca vom ramane o perioada buna doar cu aceste 2 fabrici … mare pacat.

Reply
Trade 8 octombrie 2019 - 19:45

Super! Ma bucur enorm cand citest astfel de stiri. Sunt din Constanta si vin trenuri in port cu sute sau mii de forduri (ecosport) si dacii. Pleaca cu zecile de mii. Asteptam sa vedem si puma.

Reply
mihai 12 octombrie 2019 - 19:58

mda arata ca un nissan juke , deci oribil…nici o poza din spate probabil le e rusine cu ea,plus ca nu exista vizibilitate laterala in spate din cauza stalpului fara geam…pentru mine o masina reusita nu mai inseamna de mult un milion de ecrane si gadgeturi care se strica cand ti-e lumea mai draga…boring,next please

Reply
Lucian D 14 octombrie 2019 - 15:23

Ei bine, nu-i chiar asa oribil precum spui, l-am vazut la targ la Romexpo „pe viu” si e totusi frumusel, oricum mult mai evoluat decat ecosport care era fix in spatele lui la expo, ambele pe aceeasi culoare de prezentare albastru marin metalizat (cam asa ceva). Nu are inca pretul afisat, dar din cate am inteles acel motor celebru de 1litru care poate ajunge la 150 CP probabil ca va merita toti banii pentru o masina (sa nu uitam!) „Made in Romania”. Sau Mild Hybrid (la 48V) – nici acela nu cred ca ar fi de lepadat.Singura problema pe care o stiu de la Ford, in general, este ca e „prea firav” pentru drumurile dure din Romania si, datorita pieselor originale Motorcraft, cam scump cand iti planifici bugetul de TCO pentru anii cat vrei sa-l pastrezi.

Reply

Lasa un comentariu