Acasa BMW Ghid de închiriere BMW i3 și achiziție

Ghid de închiriere BMW i3 și achiziție

de Adrian Mitrea

Închirierea unui BMW i3 pe termen scurt sau lung este atractivă în două scenarii majore: în cazul în care achiziția este neatractivă; respectiv în cazul în care achiziția este totuși de preferat, iar un test drive mai extins – pe câteva zile sau o săptămână – este imposibil de obținut de la un dealer BMW. Am creat, așadar, un scurt ghid de inchirieri masini BMW i3 și/sau achiziție, cu diferențe între versiuni, ani și echipări.

În acest articol și în fotografii sunt trei mașini:

Din capul locului e bine să știți că BMW i3, lansat în 2013, a avut parte de-a lungul timpului de un facelift (T4 2016) și două upgrade-uri de baterie (unul în T3 2016 și unul în T4 2018).

  • 60 Ah, prima variantă, cu autonomia cea mai mică (real circa 135 km), e destul de rară în România pentru că momentul începerii comercializării oficiale a modelului BMW i3 (T2 2016) aproape că s-a suprapus cu introducerea faceliftului și a celei de-a doua variante de baterie.
  • 94 Ah (din T3 2016), a doua variantă de baterie a modelului, are o autonomie medie reală de circa 200 km și a fost comercializată pe mașini fără facelift și cu facelift.
  • 120 Ah (din T4 2018), a treia variantă de baterie, are o autonomie medie reală de 260 km. Pe lângă bateria mai mare, pe aceasta evoluție sunt oferite și opțiuni precum faruri LED adaptive, încărcare wireless pentru telefonul mobil și Apple CarPlay.

Închirere BMW i3. Cum? Când? De unde?

Închirierea unui BMW i3, pe termen mediu și lung, este atractivă pentru persoane juridice și fizice care schimbă mașina des. Adică o dată pe an, o dată la doi ani sau o dată la trei ani. În aceste cazuri utilizatorul nu mai trebuie să-și bată capul cu înlocuirea anvelopelor, revizii sau complicatul proces de vânzare.

Având în vedere că i3 este o mașină cu costuri de operare neglijabile (doar energie electrică și atât), utilizarea unui astfel de model BMW poate fi de până la 5 ori mai avantajoasă decât a unui BMW Seria 1 cu preț, echipare și performanțe similare.

Pentru închirerea unui BMW i3, mai mult de câteva ore, cea mai completă și avantajoasă ofertă din piață este cea de la Bavaria Mobility (de la 69 Euro/zi). Compania face parte din grupul de firme Automobile Bavaria, deținut de omul de afaceri Michael Schmidt, așa că întreg sistemul poate funcționa armonios pentru fiecare client și mașină în parte: de la ofertare, închiriere/vânzare, service, trade in și mai apoi comercializare pe piața second hand.

Pentru închirierea unui i3 doar câteva ore poate fi mai atractivă folosirea unor servicii de car sharing precum PONY sau BCR eGO, care au în flotă BMW i3. Dar atenție la configurații! Majoritatea modelelor BMW i3 de car sharing au echiparea de bază la interior și exterior, mașinile nefiind neapărat atractive vizual, iar calitatea finisajelor este specifică unui automobil de intrare în gamă.

Așadar, cine vrea să conducă un BMW i3 cu o configurație mai răsărită și dorește să-l țină măcar o zi, un weekend sau o săptămână va găsi oferta companiilor de car sharing neatrăgătoare – prin prisma configurației sărăcăcioase a mașinilor și a prețului mare. Dacă vorbim de măcar o zi de condus, un weekend sau o săptămână, ofertele Bavaria Mobility devin brusc interesante.

Un alt scenariu pentru închiererea unui i3 este în vederea achiziției prin cash, credit sau leasing. Pe persoană fizică sau juridică. Închirierea unui BMW i3 câteva zile poate oferi timpul necesar acomodării cu mașina, iar potențialul client poate realiza mai ușor dacă își dorește această mașină sau nu.

Dealerii BMW nu pot acorda oricărui (potențial) client un i3 la test drive mai mult de câteva ore, în cel mai bun caz. Fiind cerere mare pentru mașinile de test drive, ar fi imposibil ca dealerii să-i lase fiecărui solicitant mașina 1-2 zile. E valabil pentru orice marcă, nu doar la BMW.

Așa că în cazul persoanelor cu adevărat interesate de model este pretabil și chiar recomandat un test drive extins cu o mașină închiriată (dacă nu e posibil altfel – ex: de la un prieten). Fiind vorba despre electromobilitate și despre utilizarea unei mașini conceptual diferită de tot ce a existat până acum, clienții vor să petreacă mai mult timp cu i3, să vadă ce înseamnă cu adevărat această mașină și dacă poate fi integrată în stilul lor de viață sau nu.

Achiziție BMW i3 și versiuni

Toate modelele i3 aflate la vânzare acum ca mașini noi au varianta de baterie 120 Ah. Asta înseamnă o autonomie medie de 260 km. Autonomia este, însă, un interval. Așa că mașina poate avea și autonomie 150 km, dar și 350 km. Condițiile meteo, categoria de drum și stilul de condus influențează mult numărul de kilometri care poate fi parcurs cu un plin de baterie (ca la orice mașină, de altfel).

Ca mașină nouă, BMW i3 poate avea, așadar, o singură variantă de baterie și preț de pornire 39.806 Euro cu tot TVA (33.450 Euro fără TVA). Limita superioară de preț se poate duce spre 55.000 Euro cu tot TVA pentru o mașină cu absolut toate dotările pe ea. O variantă echipată frumos este situată între 45.000 și 50.000 Euro cu tot cu TVA.

În prezent, pe piața second hand, prețurile pornesc de la 25.000 Euro, cu tot cu TVA, pentru mașini din 2016 încoace (cele mai întâlnite).

La mașinile noi sunt disponibile șase culori de exterior, dintre care patru sunt metalizate.

Există cinci tipuri de jante, dintre care trei sunt de 19 inch și două de 20 inch. Atenție la jantele de bază! Ele vin cu toate cele patru anvelope la fel de late. Cu alte cuvinte, jantele standard oferă pe spate anvelope la fel de înguste ca cele de pe față (155/70 R19). Abia de la cele mai accesibile jante opționale în sus mașina primește anvelope mai late pe spate (175/60 R19). Variantele mai rare cu roți de 20 inch au anvelope chiar mai late de atât, pe ambele punți.

Pentru interior există patru „universuri” de design:

  • Atelier (de bază, majoritatea mașinilor de car sharing).
  • Loft (stofă, cel mai luminos interior cu putință).
  • Lodge (tapițerie din lână, piele maro și lemn, deschis la culoare).
  • Suite (piele maro închis și lemn închis la culoare).

În fotografiile comparative de mai jos se pot vedea diferențele dintre echipările Loft și Lodge.

Varianta Loft este mai luminoasă, are volan alb cu inserție albastră și finisaje din plastic colorat pe bord, existând și posibilitatea echipării cu finisaje din lemn, opțional. Tapițeria este lipsită de inserții din piele, iar fețele de uși au un aspect mai monolitic.

Varianta Lodge se diferențiază prin volanul alb cu inserție argintie, include finisaje din lemn de eucalipt pe bord (în loc de plastic) și oferă inserții din piele maro pe scaune și fețele de uși – elemente care fac designul mai elaborat.

Între cele două mașini albe de mai jos se pot vedea diferențele dintre un i3 fără facelift (an 2016, Noiembrie) și un i3 cu facelift (an 2018, Februarie), ambele având aceeași versiune de baterie (94 Ah).

La exterior se remarcă repoziționarea blocurilor optice. Versiunea inițială a modelului are luminile de semnalizare integrate în bara de protecție din față, în bloc optic comun cu luminile de drum (faza lungă). Chiar și variantele cu faruri LED, opționale, au fază lungă tot cu bec incandescent (LED având doar pentru faza scurtă/lumini de întâlnire).

Specific mașinii din stânga este faptul că are lumini de zi cu LED, opționale. Este al doilea nivel de faruri disponibil la acea vreme (2016) pe i3. Faza scurtă este cu bec cu incandescență, iar faza lungă la fel. Luminile de semnalizare au tot bec cu incandescență.

La facelift, i3 a primit încă din varianta standard faruri cu LED pentru faza scurtă și faza lungă, iar luminile de semnalizare au rămas singure în bară, având tehnologie LED. Evoluția 2019 a modelului a adus, opțional, și faruri cu LED adaptive (la viraj), dar niciuna dintre mașinile de față nu sunt echipate cu așa ceva.

În partea din spate se poate vedea că la varianta restilizată a fost adăugată o baghetă din aluminiu satinat pe hayon. În rest totul a rămas la fel în ceea ce privește design-ul și configurația luminilor. Prin adăugarea acelei baghete designerii au reușit să spargă aspectul monolitic-negru al spatelui mașinii.

Merită menționat că tot hayonul este îmbrăcat în sticlă. Deci luneta se continuă în jos tot cu sticlă, nu este plastic vopsit, tablă sau plastic întărit cu fibră de carbon (CFRP).

Pe lateral se poate vedea că i3 a fost propus la început cu un arc peste geamuri în culoarea de jos a caroseriei (în cazul de față Capparis White), iar la facelift s-a trecut la negru + element de design argintiu aplicat (autocolant). În acest mod caroseria este mai bine delimitată pe culori: culoarea de bază jos, negru sus.

Merită reținut faptul că toate modelele BMW i3 vin cu o caroserie bicoloră, partea de sus fiind întotdeauna neagră. Excepție fac modelele vopsite în Fluid Black (negre), care se prezintă într-o singură culoare (negru), păstrând totuși accentele (elementele argintii) de pe caroserie pe care le au și restul culorilor.

Accentele de pe caroserie pot fi albastre („nările” BMW și zona pragurilor) sau argintii, în funcție de culoarea exterioară. Caroseriile vopsite în alb, negru sau gri vin cu accente albastre, iar caroseriile vopsite în roșu, albastru sau bej vin cu accente argintii.

Se pot observa și diferențele dintre interiorul Lodge din 2016 (sau mai vechi) și interiorul Lodge din 2018 (sau mai nou). La început pielea maro era mai deschisă la culoare și îmbrăca inclusiv cotiera centrală și cotierele fețelor de uși, iar tapițeria textilă avea un desen cu pătrățele mai discret, textura fiind mai fină.

La facelift interiorul Lodge a căpătat cotieră centrală și cotierele fețelor de uși îmbrăcate în piele ecologică gri (în loc de maro), tapițeria a căpătat o granulație mai mare, atât tactil, cât și din punctul de vedere al aspectului. Pielea maro folosită la finisaje este mai închisă la culoare.

Odată cu facelift-ul din 2016 BMW i3 a putut fi comandat și cu centuri de siguranță albastre, opțional (centurile de siguranță de bază fiind în continuare negre).

Modelele BMW i3 cu trapă au plafon cu design specific, împărțit pe din două de un tunel. Aparent mașina are trape individuale pentru șofer și pasager, dar de fapt este vorba despre o singură bucată de sticlă.

La capitorul trapă merită reținut faptul că variantele echipate cu așa ceva au plafon din tablă (în continuarea sticlei), în timp ce variantele fără trapă beneficiază de plafon din fibră de carbon.

Întreaga caroserie a lui i3 are panouri din materiale plastice, fiind o mașină imună la grindină și la îndoituri în parcare. E drept, poate sări vopseaua, dar toate panourile caroseriei revin la forma inițială după un șoc mecanic ușor (deformare elastică). Excepție fac variantele cu trapă, care au plafon din tablă și care ar putea fi afectate de grindină în zona respectivă.

Sistemul multimedia este diferit, pe fiecare dintre cele trei mașini de față, deși toate au sistemul de navigație BMW Professional și instalație de sunet Harman Kardon. La modelul din 2018 a apărut meniul distribuit pe casete, iar la cel din 2019 grafica hărților e schimbată, acum drumurile principale fiind evidențiate cu albastru (față de roșu la modelele din anii trecuți). Deși mașinile din 2018 și 2019 au aceeași grafică generală, pe lângă diferențele legate de hărți se poate observa și o pictogramă a mașinii în caseta My Vehicle (2019), element absent până acum (2018 sau mai vechi).

Acest articol își propune să acopere cele mai evidente diferențe dintre unele versiuni ale BMW i3, dar elementele care diferă la aceste mașini în funcție de configurație și anul de producție sunt, evident, mult mai multe decât atât.


Realizarea acestui articol a fost posibilă cu sprijinul Bavaria Mobility, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


36 comentarii

Adi 1 octombrie 2019 - 09:20

Urat mai e!

Reply
Remus 1 octombrie 2019 - 09:49

Urata si scumpa

Reply
Bogdan 1 octombrie 2019 - 10:06

Intr-adevar, cu exceptia BMW i8, care arata a (super)masina, restul sunt de o uratenie groaznica. Chiar nu inteleg de ce constructorii auto incearca sa inoveze design-ul electricelor cu orice pret, doar pentru a fi „altfel”. Nu ar cumpara nimeni astfel de masini daca ar fi pe benzina…

Reply
Marius 1 octombrie 2019 - 12:37

I8 cred ca e hibrida, deci pana acum BMW nu a fost in stare sa scoata una electrica cu design decent. Ma bucur cand aud ca le scad actiunile sau dau afara nush cati specialisti in diesel (bine inteles cu salarii compensatorii ca asa e in vest care mai consuma si astea tot din profitul bmw)

Reply
Marius 1 octombrie 2019 - 12:40

i8 e hibrida deci n-are treaba cu astea full electrice

Reply
florin 1 octombrie 2019 - 17:40

Nu incearca sa inoveze designul. Pur si simplu incearca sa le faca nevandabile, sa nu prinda la public. Se estimeaza ca multi producatori actuali vor da faliment cand se va trece pe bune la electric.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-18/in-the-switch-to-electric-vehicles-expect-a-few-giants-to-crash

Reply
Adrian Mitrea 2 octombrie 2019 - 11:25

Se estimează prost.
Cum să le facă nevandabile, dacă toți au cerere mai mult decât produce? Ele sunt foarte vandabile, chiar dacă nu și le permit românii.

Adriana Mitru 1 octombrie 2019 - 10:30

Subscriu

Reply
Ioana 1 octombrie 2019 - 12:19

Citez: Închirierea unui BMW i3, pe termen mediu și lung, este atractivă pentru persoane juridice și fizice care schimbă mașina des. Adică o dată pe an, o dată la doi ani sau o dată la trei ani.

Din start numarul potentialilor clienti este foarte mic.
daca mai pui ca e si urata masina……

Reply
pehash 2 octombrie 2019 - 10:34

Estetica este subiectiva. Beauty is in the eyes of the beholder. Eu cred ca are un design foarte interesant.

Reply
Marius 1 octombrie 2019 - 12:33

F urat designul! Au vrut sa saboteze vanzarea de electrice si le-au facut la misto pe astea. Noroc cu Tesla care i-a luat la suturi. De asta scot din productie i3-ul in 2020 (o sa dispara din oferta BMW in urmatorii 2-3 ani). Cine vrea electrica ar trebui sa-si ia Leaf (ultimele au design ok si mai sunt si eligibile pt 10.000 euro de la stat via Rabla) sau Tesla ( ca cu un semn de multumire pentru Elon Musk, fara el am fi inhalat diesel ars inca 100 de ani daca stateam dupa BMW sau Audi)

Reply
Adrian Mitrea 1 octombrie 2019 - 12:48

Fake news ce zici tu aici, poftim informația de la sursă: https://0-100.ro/2019/09/23/interviu-cu-robert-ir

Pentru treaba cu urâțenia, cum iți explici că i3 se vinde acum mai bine ca niciodată, deși are 6 ani pe piață, iar alternative au tot apărut?

Îți spun eu: e o mașină neînțeleasă. Iar cei care o văd în realitate și apucă s-o și conducă… vor vrea una.

Experimentează 2 ore condusul la bordul unui i3 și vorbim după. Ce zici de asta?

Reply
Marius 1 octombrie 2019 - 13:13

Nu e fake news, e discurs de marketing, BMW nu vrea sa le scada brusc valoarea celor deja vandute si cei care au muscat sa ramana cu ele sau sa le vanda la pret de nimic, de asta ei zic ca i3 o sa mai ramana totusi pe piata (dar fara alte upogradeuri) – dar vom vedea anii urmatori ce se va intampla mai precis – i wouldn’t bet my money on it 🙂 noul leaf cu baterie decenta a aparut abia anul asta, tesla inca n-a intrat pe piata din RO deci n-au fost prea multe optiuni pana acum, sa vedem de acum incolo. Referitor la sponsorul articolului nici pe ei nu-i vad bine pe termen mediu, pana acum am inchiriat de cateva ori si a fost totul perfect, dar de acum avem Sparkurile pe Bucuresti – mult mai comod de preluat/predat si mult mai ieftine 🙂

Reply
Adrian Mitrea 1 octombrie 2019 - 13:35

Realitatea este că pentru fiecare model de mașină vine sfârșitul, la un moment-dat.
Cert este că i3 trăiește cei mai buni ai săi, cu vânzări mai mari cu 15% în fiecare an și producția este la capacitate maximă. Aici nu e vorba despre România, ci despre piața globală – cu alte cuvinte piața în care se vinde și Tesla Model 3 și Nissan LEAF.
Faptul că i3 este o mașină electrică extraordinară este confirmat de 1) vânzări; 2) de dorința BMW de a-l ține în producție mai mult de 7 ani (cât e durata de viață tipică a unei mașini); 3) de faptul că toți cei care au condus un asemenea model își doresc unul, chiar dacă nu și-l permit; 4) de faptul că arhitectura sa de vehicul, designul și dispunerea comenzilor i-a inspirat și pe alții (vezi Chevrolet Bolt, Volkswagen ID.3, Opel Ampera-e); 5) de faptul că nicio altă mașină electrică nu îglobează atâta know how industrial ca i3 (vezi tehnologia CFRP, reducerea masei și distribuția maselor).
Cu sau fără BMW i3 Bavaria Mobility vor face foarte bine, oricum până la ora actuală nici nu aveau i3 în ofertă, iar business-ul lor e concentrat pe ce vrea piața. Dacă piața va cere X5 30d, îi va da X5 30d, nu-i problemă.
Serviciul Spark este mai ieftin doar dacă vrei să mergi cu mașina câteva ore și sub 150 km. Dacă vrei să o ții două zile și să mergi 300 km vei vedea că nu mai e așa atractiv, ba e chiar scump.
Spark oferă Nissan LEAF și Renault ZOE Z.E. – două mașini electrice decente, dar inferioare oricărui i3 – pornind de la modul în care se conduc și până la calitatea materialelor, a software-ului, a timpilor de încărcare, managementul bateriei, etc…

Reply
Marius 2 octombrie 2019 - 16:49

Cele mai mari vanzari auto in Olanda in ultima luna le-a avut Tesla Model 3. Nimeni nu vrea i3 🙂 „toți cei care au condus un asemenea model își doresc unul, chiar dacă nu și-l permit” -> funny asta. poate e adevarata daca nu au incercat o tesla model 3 inainte 🙂 ref. la BMO cum sa nu aiba i3 in oferta? eu l-am vazut de 6 luni cel putin dar e mai tot timpul disponibil semn ca nu are asa mare cerere (vedeti cati km are in bord de curiozitate). Serviciul Spark e mai ieftin si la inchirierea pe zi intreaga 150 sau 250 ron cu totul inclus. Plus ca e mult mai comod. Un leaf nou costa tot 40-50 mii deci tot cam la acelasi pret cu un i3 doar ca e mai mare si mai solid. i3 ul are niste roti inguste ca de dacia 1310 (ochiometric asa) – cel putin alea pe fata. in caz de accident clar as prefera sa fiu in Leaf (https://www.euroncap.com/en/results/nissan/leaf/32742) sau Tesla (https://www.euroncap.com/en/results/tesla/model-3/37573) in loc de i3 (https://www.euroncap.com/en/results/bmw/i3/8863)

Adrian Mitrea 2 octombrie 2019 - 16:56

Așa, și ce mă interesează pe mine de Olanda? Iei vânzările din ce țară îți convine ție?
Ia vânzările globale. Mondiale. Alea nu mint.
Probabil n-ai condus nici LEAF nici i3, dacă pui problema la modul respectiv și le compari astfel.
Succes cu LEAF și cu Spark, important e să fii sănătos și fericit.

Marius 2 octombrie 2019 - 17:06

Azi e Olanda, maine o sa fie restul lumii, simple as that 🙂 I3 nu-s curios sa conduc, Leaf inchiriez des de la Sparq si daca nu ar fi existat Sparq mi-as fi cumparat unul – dar acum nu mai e cazul pentru ca 90% din timp o masina sta pe loc 🙂 la drum lung cand e cazul pot inchiria un SUV ca stim ce drumuri sigure avem in RO; btw. vad ca a aparut si BCR George la Constanta o alta veste buna 🙂

Marius 2 octombrie 2019 - 17:08

si parca BCR George are i3 ul deci uite asa o sa testez si eu unul ;-))

Iulian 1 octombrie 2019 - 14:36

Daca masinile se cumparau dupa frumusete, Alfa Romeo si altii ca ei erau lideri de piata. Dar asa, avem Logan, Ford, Kia, Hyundai, VW…

Reply
Marius 2 octombrie 2019 - 16:55

iulian, cine da 40-50.000 pe o masina se uita si la frumusete, trust me 😉
cine are buget de 5-8000 se multumeste cu (aproape) orice

Reply
Doru 1 octombrie 2019 - 12:34

Stimabililor, BMW tocmai a anuntat acum cateva zile stoparea productiei pentru i3 (urmat de i8)!!

Reply
Adrian Mitrea 1 octombrie 2019 - 12:45

Doru, pentru fake news există și tratament: https://0-100.ro/2019/09/23/interviu-cu-robert-ir

Reply
Doru 1 octombrie 2019 - 16:23

Intr-adevar, nu i-a fost anuntat sfarsitul ci doar „apusul” 😉
https://www.forbes.com/sites/jeroenkraaijenbrink/2019/09/17/why-the-end-of-the-i3-is-good-news-for-bmw/

Reply
Adrian Mitrea 1 octombrie 2019 - 16:29

Pot să-ți răspund tot cu un link? https://jalopnik.com/the-bmw-i3-might-live-foreve
Ce legătură are faptul că va ieși din producție cu cât de bună sau ne-bună e o mașină?
Ai înțeles rolul submărcii i vreodată? El e explicat aici (dacă ai chef să citești) https://0-100.ro/2019/09/23/interviu-cu-robert-ir

Reply
ciuke 1 octombrie 2019 - 14:39

Design-ul este gandit pentru o masina de oras, nimic de reprosat.
Pentru oras si in limita a 2-300 km e mai mult decat ok.
Imi doresc o masina electrica, dar la preturile actuale, chiar si cu prima de la stat, raman cu privitul.

Reply
pehash 1 octombrie 2019 - 15:09

Ce optiuni de driving assist are? Nu ma astept sa mearga singura, cum viseaza unii cand isi cumpara Tesla, dar macar un cruise control activ ai testat?

Reply
Razvan 1 octombrie 2019 - 16:54

e f simplu sa faci test cu i3, iti faci un cont getpony si gata, ai i3 de la ei cat vrei tu…

Reply
Adrian Mitrea 1 octombrie 2019 - 18:33

Pentru câteva ore e OK. Am scris și-n articol. Dacă vrei o zi sau mai mult… costă enorm.

Reply
andrei 2 octombrie 2019 - 09:25

mie si pentru 2 ore mi se pare cam scump. 100 lei pe ora? dar ce, e vreun golf R ceva? 200 lei pe 2 ore mi se pare absurd.

Reply
Garett 2 octombrie 2019 - 09:06

„Beauty is in the eyes of the be(er)holder”! 😀
Dpmdv e urâtă cu spume, alții sunt nebuni după ea, aia e, degustibus. Da’ mașinuța a fost suficient de interesantă ca exercițiu de imaginație cât să-și găsească o cotă de piață.
Ce n-am înțeles, poate are Adrian inside info, de ce au renunțat la ReX, mi se pare compromisul pentru a soluționa problema autonomiei! Îi bagi un generator mic și ai scăpat de „range anxiety”.

Reply
Adrian Mitrea 2 octombrie 2019 - 11:23

Salut! BMW a renunțat la REx pentru că evoluția bateriei a adus autonomia la valori mai mult decât decente (peste 250 km), concomitent cu faptul că infrastructura de încărcare a devenit tot mai bună.
La momentul lansării, i3 avea o baterie de 60 Ah care asigura o autonomie de 130 km. Acum are una de 120 Ah care are autonomie peste 250 km.
Versiunea REx încă se vinde în SUA, acolo fiind distanțe mai mari de acoperit.
Un alt motiv pentru care BMW a renunțat la REx în multe piețe ține de complexitatea sistemului. Practic toate i3-urile cu probleme expuse pe internet sunt REx, belelele venind fie de la motorul pe combustie în sine, fie de la complexitatea sistemului.

Reply
Lucian D 2 octombrie 2019 - 13:11

DA, asta este intr-adevar un argument mai solid in favoarea masinii electrice versus hibrid complex (ex. paralel cum are Toyota HSD). Sa dai destui bani pe o masina dovedita cu probleme de fiabilitate, nu-i tocmai placut. Probabil de-aia au renuntat la REx in Europa, desi mie unul tehnologia de sub capota mi se pare deosebit de interesanta si de luat in seama ca fan al mobilitatii electrice in loc de diesel.

Reply
Adrian Mitrea 2 octombrie 2019 - 13:22

Nu e vorba de probleme de fiabilitate “dovedite”, că i3-urile REx n-au picat pe bandă rulantă.
Ci doar cateva cazuri cu probleme din zeci de mii de unitati.
Dar redus la abstract, REx a avut probleme, BEV n-a avut deloc.
Acum bateria e mai densă, infrastructura mai bună. De ce să mai oferi REx?

Reply
Garett 3 octombrie 2019 - 05:35

OK, la dimensiunile mașinii are sens să nu te complici cu două sisteme, de acord.

Reply
florin 2 octombrie 2019 - 13:23

alea nu-s „nări”, aia sunt „rinichi” :))
iar pentru cei care spun ca i3 este urat… sa mergeti cu una si vorbim apoi.
am mers cu multe masini de-a lungul timpului (unele chiar spre zona de supercar), dar niciuna nu m-a facut atat de mult sa spun ca „o vreau” precum i3.

Reply
Emilian 13 octombrie 2019 - 15:27

Mulțumim !E o placere sa citim rânduri scrise de o persoana dedicata,profesionistă,bine intentionata in a schimba mentalitatea mobilitatii urbane si nu numai!Ps:sper ca acest comentariu va fii lăsat ,chiar cu riscul de a fii considerat subiectiv si părtinitor.Pe un alt site am avut surpriza sa fiu considerat prea pozitiv ,se pare ca trebuie sa fii hater in zilele noastre ,sa fii in trend!Numai bine!

Reply

Lasa un comentariu