Volkswagen e-Golf este un „all-rounder” foarte bun – o mașină proiectată obsesiv și rafinată până la cele mai mici detalii. Oferă tehnologii de top fără să „strige” acest lucru, asigură o rulare excepțională pe orice fel de drum, iar dacă nu știi la ce să te uiți ai putea să juri că ai de-a face cu un Golf ca oricare altul. Frumusețea acestei mașini-rege a segmentului compact constă fix în subtilitatea execuției. O abordare pe care unii o urăsc, dar cine a apucat să o cunoască vreun pic nu mai iese din „regatul Volkswagen”. Dar e-Golf are și minusuri, cu care de fapt voi începe acest articol despre ziua a patra a turului #ElectricRomânia.
Mașina
- Volkswagen e-Golf (32 kWh net, 35,8 kWh brut)
- 9,6 secunde pentru 0-100 km/h
- 136 CP, 290 Nm
- cca. 190 km autonomie reală în regim mixt, condus normal
- cca. 45 min. încărcare rapidă de la 10% la 90% / CCS 50 kW, din care mașina poate lua maximum 40 kW
- cca. 5 ore și 15 minute timp de încărcare la stație de 22 kW (230 V, 32 A), din care mașina poate lua 11 kW
- cca. 10 ore și 15 minute la priză de 230 V, 16 A, 3,7 kW
La e-Golf s-ar putea să te deranjeze faptul că are roți motrice față și că pierde aderența când pleci mai viguros de pe loc. Este „buba” oricărei mașini electrice de peste 100 CP care are un cuplu mai mare de 200 Nm. Am spus asta și despre LEAF, după prima zi. În cazul lui ZOE Z.E., pentru că are un motor mai slab, nu prea ajungi în astfel de situații.
Apoi ar mai fi faptul că nu indică în procente nivelul de încărcare al bateriei. Nici măcar gradație n-are. E o informație cel puțin la fel de utilă ca autonomia estimată.
Și un ultim minus este legat de imposibilitatea de a-ți configura interiorul din punct de vedere cromatic. Singura opțiune este negru cu negru și… cam atât. Iar în cazul Golf-urilor pe combustie ai posibilități variate de configurare cromatică a habitaclului.
După o scurtă ședință foto în Cetatea Medievală din Târgu Mureș ne-am pus la drum spre Oradea. Un drum suficient de variat și de lung ca e-Golf să mă convingă, din nou, de calitățile sale.
e-Golf are o suspensie foarte rafinată, spațiu extrem de generos la interior, e foarte silențios și deosebit de economic. Tehnologiile moderne abundă, fără să „strige” neapărat acest lucru, iar calibrarea tuturor sistemelor este perfecționată obsesiv. E o mașină electrică de volum (mainstream) care se simte precum una premium.
Detalii precum cotieră reglabilă pe înălțime, plus înainte-înapoi; cameră video de marșarier ascunsă în spatele siglei – sunt detalii pe care cu greu le găsești în industria auto. Chiar și la mărci premium.
Intrumentarul de bord full digital (Active Info Display), opțional, are o grafică excepțională, însoțită de o logică exemplară a modului în care sunt prezentate informațiile. Singurul element care lipsește, după cum spuneam, este indicatorul în procente pentru nivelul bateriei. Și sistemul multimedia e forte bun (Discover Pro). E însă poziționat un pic prea jos, sub gurile de ventilație, nu deasupra lor (așa cum se întâmplă la mașinile care vin din „noua școală de design auto”).
Un alt detaliu pe care l-am observat: dacă deschizi vreun geam lateral și ai climatizarea pornită îți apare pe bord sugestie de economisire a energiei: să închizi geamul sau climatizarea. E logic și la mintea cocoșului, dar uite că cineva de la Volkswagen s-a gândit totuși să reamintească.
Desigur, toate acestea au un preț pe care mulți îl găsesc ridicat: peste 45.000 Euro cu tot cu TVA și fără niciun fel de ecobonus. Având în vedere că un Golf pe combustie cu echipare similară este cu circa 15.000 Euro mai ieftin, unii consideră că diferența de preț pentru electric este nejustificat de mare. Partea bună este că, deocamdată, ecobonusul de 10.000 Euro din România atenuează foarte mult impactul financiar resimțit de client.
Cu un preț mai mic de achiziție, un motor mai puternic, baterie mai mare, roți motrice spate și un interior (mai) configurabil din punct de vedere cromatic, e-Golf ar fi o mașină perfectă. Probabil că modelul Volkswagen ID.3, care se va lansa în 2020, va rezolva mare parte dintre aceste chestiuni (din ce știm până acum).
Jurnal de bord
- Rută: Târgu Mureș-Cluj Napoca-Oradea, 265 km
- Consum mediu: 11,7 kWh/100 km
- Viteză medie: 55,2 km/h
- Stil de condus: Normal
- Climatizare: A/C pornit tot drumul, setat pe 23 grade Celsius
- Plecare: Hotel Continental (după încărcare la Kaufland)
- Încărcare la destinație: 1 h și 10 min. la Penny Market (la 50 kW, de la 29% la 99%, +22,5 kWh în baterie)
- Temperatură ambientală: 27-32 grade Celsius
Am acceptat invitația AutoMarket.ro de a participa, ca jurnalist auto, în caravana #ElectricRomânia. Suntem cinci jurnaliști auto și cinci mașini electrice disponibile oficial la vânzare în România. Avem cu noi oameni specializați în foto și video astfel încât tu să primești informație de bună calitate: cu substanță și într-o formă de prezentare agreabilă.
Până la finalul acestui roadshow fiecare om va conduce fiecare mașină. Astfel, putem scrie despre fiecare în parte impresii la cald. Un rezumat video al zilei poate fi văzut AICI.
Mașinile
Oamenii
- Adrian Mitrea (0-100.ro / HotNews.ro)
- Bogdan Mirică (AutoMarket.ro / Digi24)
- Cornel Șocariciu (AutoMarket.ro)
- Dragoș Băltățeanu (AutoMarket.ro / Revista Auto Test)
- Radu Gurămultă (Revista EcoWheels)
- Mircea Meșter (AutoMarket.ro / asistență și coordonare)
- Ciprian Mihai (foto)
- Marius Dobrescu (video)
2 comentarii
Salut! 0 rugăminte, îmi puteți spune care este costul unei încărcări de peste 90%la o stație de încărcare rapida?
Salut, în România avem tarife precum 1,70 Lei/kWh și 1,95 Lei/kWh (încărcare rapidă, stație de 50 kW).