Acasa BMW Noul BMW Seria 3 Sedan, a șaptea generație. Premieră mondială la Paris, lansare în România pe 9 Martie 2019

Noul BMW Seria 3 Sedan, a șaptea generație. Premieră mondială la Paris, lansare în România pe 9 Martie 2019

de Adrian Mitrea

A şaptea generaţie a celui mai de succes model BMW din toate timpurile, BMW Seria 3 Sedan, a fost dezvăluită la Salonul Auto de la Paris (2-14 Octombrie 2018), urmând să fie lansată pe piață anul viitor, mai concret pe 9 Martie 2019 (inclusiv în România). BMW a prezentat deocamdată versiunea de caroserie Sedan (cod G20), iar anul viitor este așteptată și caroseria Touring, conform tradiției BMW de a lansa decalat cele două siluete. Gama de motorizări include pentru început motoare pe benzină și diesel, dar va apărea și o versiune hibridă (BMW iPerformance).

Noul BMW Seria 3 beneficiază de calităţi sportive îmbunătăţite semnificativ, un nou limbaj de design, un plus important de rafinament la interior, precum şi sisteme de asistenţă, control, operare şi tehnologie de conectivitate inovatoare, spune BMW.

Mașina concurează pe piață cu modele precum Mercedes-Benz Clasa C, Audi A4, Volvo S60, Alfa Romeo Giulia, Lexus IS și Infiniti Q50.

Tehnologia trenului de rulare este nouă, oferind putere mai mare, cuplu mai mare şi eficienţă optimizată. Şase variante de motorizare disponibile de la lansare: motoare pe benzină, cu patru cilindri, motoare diesel cu patru cilindri şi un propulsor diesel cu şase cilindri. Plaja de putere variază între 110 kW/150 CP şi 195 kW/265 CP. Tracţiunea integrală inteligentă xDrive este disponibilă de la lansare cu BMW 320d xDrive Sedan.

Pe parcursul anului 2019 vor debuta un model BMW M Performance foarte sportiv şi o variantă BMW iPerformance cu sistem de propulsie plug-in hybrid.

BMW Seria 3 (sursa – BMW)

Mașina are o dinamică vizibil îmbunătăţită datorită tehnologiei cu transformări importante, mai concret o premieră pentru tehnologia amortizoarelor pe o asemenea mașină: variaţie a rigidităţii în funcţie de cursă.

Structura caroseriei şi prinderile suspensiei sunt mai rigide la noul model, ecartamentele mai late, masa minimizată, centrul de greutate coborât şi distribuţia egală (50:50) a maselor.

Gama de opţiuni pentru şasiu este extinsă pentru a oferi abilităţi sportive suplimentare: suspensie M Sport cu gardă la sol redusă, suspensie M adaptivă, direcţie sport variabilă, frâne M Sport, diferenţial M Sport cu control electronic pentru efect blocant complet variabil pentru puntea spate, jante de până la 19 ţoli, din aliaj uşor.

„Interpretarea nouă a aspectului de sedan sport caracteristic BMW utilizează noul limbaj de design al mărcii. Liniile clare şi suprafeţele întinse demonstrează estetica modernă, sportivitatea şi prezenţa plină de emoţie ale automobilului. Modelele Advantage, Sport Line, Luxury Line şi M Sport asigură interpretări clar distincte ale noului model”, notează producătorul auto german.

Coeficientul aerodinamic (Cd) a fost redus de la 0,26 la 0,23 (pentru BMW 320d). Progresul este subliniat de dotări precum controlul activ al clapetelor de aer, Air Curtains şi un şasiu inferior etanşeizat aproape complet.

Dotarea standard include faruri cu tehnologie LED şi stopuri LED de culoare închisă. De asemenea, blocurile optice cu LED cu funcţii extinse, farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pentru fază lungă adaptivă (cu rază de acţiune de aproximativ 530 de metri) şi proiectoare de ceaţă LED faţă sunt disponibile ca opţiuni.

BMW Seria 3 (sursa – BMW)

Comenzile structurate clar în zone funcţionale, utilizarea precisă a formelor şi detaliile de bună calitate transmit dinamism şi exclusivitate moderne: noul Seria 3 oferă mai mult spaţiu la nivelul umerilor şi coatelor pentru scaunele faţă, vizibilitate în spate îmbunătăţită semnificativ, acces mai uşor pe locurile din spate, cu spaţiu mai mare pentru picioare.

Capacitatea portbagajului este de 480 litri, cu utilizare mai bună decât la modelul anterior. Spătarul banchetei este divizibil 40:20:40 încă din echiparea standard.

Creşterea semnificativă a confortului, ambianţei premium şi personalizării a fost posibilă datorită dotărilor suplimentare din specificaţia standard şi opţiunilor inovatoare. Frâna de parcare este acum operată electric.

Luminile LED de interior sunt disponibile standard, iar lumina ambientală cu Welcome Light ca opţiune.

Sistemul Radio Professional cu şase difuzoare vine ca echipare standard, în timp ce sistemul de sonorizare Harman Kardon surround cu 16 difuzoare face parte din dotarea opţională. Două porturi USB şi interfaţă Bluetooth sunt disponibile ca dotări standard, iar telefonia cu încărcare wireless este disponibilă opţional.

Scaunele au design nou pentru conducător şi pasagerul din faţă, confortul a fost optimizat pentru şezutul scaunelor din spate, iar un nou tip de piele își face debutul pe acest model: Vernasca.

BMW Seria 3 (sursa – BMW)

Noi variante de decoraţiuni interioare sunt disponibile pe noul BMW Seria 3, precum şi panou de instrumente disponibil în Sensatec.

Trapa din sticlă, opţională, are suprafaţă transparentă mai lungă cu 100 mm.

Proprietăţile acustice au fost optimizate: montanţi A umpluţi cu spumă pentru reducerea zgomotului şi sticlă acustică pentru parbriz, disponibile standard, plus uşi cu sticlă acustică, opţionale.

Gama extinsă de sisteme de asistare a conducătorului deschide drumul pentru condusul autonom: avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare, disponibilă acum standard. Driving Assistant Professional, disponibil opţional, cuprinde sisteme care includ tempomat automat cu funcţie Stop & Go, asistent de direcţie şi menţinere a benzii (care contribuie la ghidarea automobilului prin spaţiile înguste), sistem de avertizare la schimbarea benzii şi sistem de avertizare la părăsirea benzii, protecţie în caz de coliziune laterală, asistent de evitare prin schimbarea benzii, avertizare la trafic transversal, la intersecţii şi de sens unic.

Gama de funcţii mai include şi o premieră pentru segment, Reversing Assistant, care poate conduce automobilul cu spatele pe distanţe de până la 50 m prin direcţionarea acestuia de-a lungul aceleiaşi trase pe care a venit înainte. Despre această tehnologie am scris încă din faza de testare și dezvoltare, AICI.

Noua generaţie de BMW Head-Up Display vine cu suprafaţa de proiecţie cu 70% mai mare faţă de generaţia anterioară.

Ansamblul nou de sisteme concepute să uşureze parcarea şi manevrele nu are egal la nici un concurent: asistentul de parcare cu orientare longitudinală şi laterală automată pentru intrarea în şi ieşirea din spaţiile de parcare, Reversing Assistant, controlul distanţei de parcare (PDC) şi cameră pentru mers înapoi, spune BMW.

Noul Asistent Personal Inteligent BMW este o personalitate digitală inteligentă integrată în automobil. Nici un rival nu permite conducătorului să ofere un nume, la alegere, unui astfel de sistem. Asistentul Personal este un expert în maşină şi răspunde la comenzile vocale naturale pentru a ajuta conducătorul cu numeroase sarcini, precum îmbunătăţirea productivităţii şi viața la bord.

Sistemul de afişare şi control este revizuit complet: specificaţia standard include panou de instrumente cu dimensiune a ecranului mărită de la 2,7 ţoli (6,86 cm) la 5,7 ţoli (14,48 cm) şi Control Display cu diagonală a monitorului extinsă de la 6,5 ţoli (16,51 cm) la 8,8 ţoli (22,35 cm). BMW Live Cockpit Professional, opţional, dispune de un panou de instrumente complet digital, de 12,3 ţoli (31,24 cm), şi Control Display de 10,25 ţoli (26,04 cm) cu afişaje proiectate consistent, legate de situaţie şi personalizabile.

BMW Live Cockpit Professional (sursa – BMW)

Noul sistem de operare BMW 7.0 optimizează şi funcţionarea intuitivă prin operarea multimodală (prin funcţia touch a display-ului central, utilizând controlerul iDrive sau butoanele de pe volan şi cu control prin gesturi sau vocal BMW). Extinsă semnificativ, gama de servicii digitale de la BMW Connected şi BMW ConnectedDrive include Remote Software Upgrade – care menţine actualizat automobilul. Parking Space Assistant uşurează căutarea unui loc de parcare liber, iar BMW Digital Key asigură acces în automobil şi pornirea motorului prin intermediul unui smartphone.

Variantele de model la lansare sunt următoarele:

BMW 320i

Motor pe benzină, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.998 cmc, putere: 135 kW/184 CP la 5.000-6.500 rpm, cuplu maxim: 300 Nm la 1.350-4.000 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,2 secunde, viteză maximă: 238 km/h. Consum mixt*: 6,0-5,7 l/100 km, Emisii CO2 mixte*: 137-129 g/km, standard emisii: EU6d-TEMP.

BMW 330i

Motor pe benzină, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.998 cmc, putere: 190 kW/258 CP la 5.000-6.500 rpm, cuplu maxim: 400 Nm la 1.550-4.400 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,8 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mixt*: 6,1-5,8 l/100 km, Emisii CO2 mixte*: 139-132 g/km, standard emisii: EU6d-TEMP.

BMW 318d

Motor diesel cu patru cilindri, transmisie manuală cu şase trepte (opţional: transmisie Steptronic cu opt trepte). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 110 kW/150 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm la 1.500-3.000 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 8,5 secunde (8,4 secunde), viteză maximă: 226 km/h (222 km/h). Consum mixt*: 4,5-4,2 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), Emisii CO2 mixte*: 120-112 g/km (116-108 g/km), standard emisii: EU6d-TEMP.

BMW 320d

Motor diesel cu patru cilindri, transmisie manuală cu şase trepte (opţional: transmisie Steptronic cu opt trepte). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 400 Nm la 1.750-2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,1 secunde (6,8 secunde), viteză maximă: 240 km/h (240 km/h). Consum mixt*: 4,7-4,4 l/100 km (4,5-4,2 l/100 km), Emisii CO2 mixte*: 122-115 g/km (117-110 g/km), standard emisii: EU6d-TEMP.

BMW 320d xDrive

Motor diesel cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte, BMW xDrive. Capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 400 Nm la 1.750-2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,9 secunde, viteză maximă: 233 km/h. Consum mixt*: 4,8-4,5 l/100 km, Emisii CO2 mixte*: 125-118 g/km, standard emisii: EU6d-TEMP.

BMW 330d

Motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 2.993 cmc, putere: 195 kW/265 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 580 Nm la 1.600-3.000 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,5 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mixt*: 5,2-4,8 l/100 km, Emisii CO2 mixte*: 136-128 g/km, standard emisii: EU6d-TEMP.

BMW Seria 3 iPerformance 2019 (sursa – BMW)

Citește AICI și alte articole de la Salonul Auto de la Paris 2018.

13 comentarii

bancher 3 octombrie 2018 - 10:16

Nu am inteles cum sunt suspensiile la nivelul de dotari standard, adica daca sunt mai moi decat la generatia actuala. Cele de acum sunt prea tari, parca mai tari decat la Octavia mea. Mi se par cam neconfortabile pentru drumurile noastre, mai ales la trecerile peste limitatoare de viteza si linii de tramvai. Doar suspensiile adaptative sunt OK la seria 3, din punct de vedere al confortului.

Reply
Adrian Mitrea 3 octombrie 2018 - 10:35

E greu de răspuns la întrebarea aceasta pentru că modul în care simți suspensia este influențat de foarte mulți parametri, cum ar fi dimensiunile anvelopelor și nivelul de echipare al mașinii. Așa cum este prezentată tehnologia de suspensie de pe noul Seria 3 pare să fie vorba de amortizoare care oferă mai mult confort în prima parte a cursei, apoi fermitatea caracteristică BMW.

Reply
ciombe 3 octombrie 2018 - 11:14

Am citit ca aceasta optiune care nu este disponibila, adica Android car App? Este adevarat?
Multumesc.

Reply
Adrian Mitrea 3 octombrie 2018 - 11:20

Din ce știu orice model BMW, începând cu an model 2018 este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto (mai puțin BMW i3). Deci e cam limpede că un model care va fi lansat efectiv în showroom în 2019 să fie capabil de CarPlay și Android Auto.

Reply
Sebastian 3 octombrie 2018 - 11:48

Nu exista nici un BMW cu Android Auto, doar Apple CarPlay. Deci nici noul seria 3 nu va avea Android Auto.

Reply
ciombe 3 octombrie 2018 - 11:50

M-am uitat si pe site-ul german, mi-am configurat unul si tot nu mi-e clar daca exista sau nu Android auto app!

Reply
Adrian Mitrea 3 octombrie 2018 - 12:47

M-am documentat și eu mai bine, BMW are compatibilitate doar cu Apple CarPlay. Deci fără Android Auto, inclusiv pe noul BMW Seria 3.

Reply
ciombe 3 octombrie 2018 - 21:03

mai asteptam pana in ianuarie 2019

Arthuro 6 octombrie 2018 - 22:06

Sau pana la calendele grecesti…

Cristi 4 octombrie 2018 - 01:35

Indiscutabil, technologia este grozava, clar. Ce am de comentat este….legat de design. Din lateral masina este….tot E90. Exact din aceasta cauza am ezitat sa dau 7-8000 de euro in plus acum doi ani pe un F30 SH fiindca din lateral cel putin ,masina era identica cu E90 (si botul nu imi placea) ,asta, pretul mai mare si faptul ca nu ofera motorizare benzina aspirat m-au facut sa aleg tot E90. Chiar asteptam noul seria 3, sperând o schimbare de design comparabila cu cea care s-a facut intre E36 si E90. Nu, masina e tot aia din lateral! – doar ca (SI) mai patratoasa…..
Anul viitor schimb E90-ul, dar voi merge pe mana AR. Giulia e o masina complet diferita ca design fata de toate patratele scoase in ultimii ani de industria auto germana premium.

Reply
Chris 4 octombrie 2018 - 22:39

Cristi, industria auto germana, si nu doar auto, merge foarte mult pe evolutie si nu pe revolutie. E cu intentie facut asa. Ei vor sa fie stabili, stiu deja ce isi doresc clientii lor si le ofera acel lucru, usor evoluat de fiecare data, tot mai bun, dar in final acelasi lucru. Italienii fac fix invers: schimba totul de fiecare data si sunt foarte cool, dar platesc pretul instabilitatii, cu repercursiuni si in fiabilitate. In final e o chestie de gust, de varsta. Adevarul e ca avem nevoie sa ne si simtim bine in masina, nu doar sa ne deplasam cu ea, deci pot sa te inteleg pe deplin cu AR, doar iti tin pumnii la capitolul intretinere si fiabilitate, Giulia nu e un simbol de fiabilitate.

Reply
Florin 5 octombrie 2018 - 11:01 Reply
Cristi 6 octombrie 2018 - 01:56

Ai dreptate in tot ceea ce spui. Cea mai – misto – masina pe care am avut-o a fost AR 159. Nu s-a stricat in cei 4 ani in care am avut-o, am scos chiar si un pret foarte bun pe ea pentru ca a cumparat-o un pasionat al marcii si masina avea km putini dar aproape la orice capitol era sub E90-ul pe care il conduc acum desi, era cu 3 ani mai tanara. Ador E90-ul, este o masina care imi da tot ce am nevoie si daca nu ar avea 11 ani nici nu m-as gandi sa o schimb, a fost un experiment foarte reusit avand in vedere ca in viata mea nu am avut masina mai veche de 3 ani. E drept, e si automat si asta contribuie maxim la confort si sportivitate fiindca, ori nu conduc eu bine manuala, ori pur si simplu cutia steptronic de pe E90 este pur si simplu desavarsita!
Dar stii ce mi-e dor? Mi-e dor sa-mi gasesc cea mai frumoasa masina din parcare foarte repede fiindca este singura!….aici nu ma impac cu industria auto germana….
Despre Giulia se aud lucruri bune. privitor la fiabilitate….eu zic ca merita o sansa. Avem nevoie de diversitate.

Reply

Lasa un comentariu