Acasa Dacia Dacia Duster primește motor de 150 Cai Putere și Media Nav Evolution cu Apple CarPlay și Android Auto

Dacia Duster primește motor de 150 Cai Putere și Media Nav Evolution cu Apple CarPlay și Android Auto

de Adrian Mitrea

Dacia Duster (sursa – Dacia)

Dacia Duster primește un motor nou, 1.3 TCe, turbo pe benzină, disponibil în două versiuni de putere, 130 Cai Putere (CP), respectiv 150 CP. Ambele versiuni marchează o premieră pentru Dacia, în contextul în care marca auto românească n-a avut niciodată motorizări atât de puternice pe un model de serie. În plus, motorul acesta pe benzină este de ultimă generație și beneficiază și de filtru de particule. Pe Dacia Duster vine și un nou sistem multimedia, Media Nav Evolution.

Ambele motorizări sunt disponibile pe versiunile 4×2 ale Duster (tracțiune față), iar de la jumătatea anului 2019 vor fi disponibile și în combinație cu sistemul de tracțiune integrală (4×4), a anunțat Dacia, cu ocazia Salonului Auto de la Paris (2-14 Octombrie 2018).

Comenzile pentru Duster 4×2 1.3 TCe vor demara până la finalul acestui an, cel mai probabil în Octombrie pentru România și alte piețe importante pentru Dacia. Acest propulsor are versiuni de putere cuprinse între 115 și 160 CP în cadrul Alianței Renault-Nissan.

  • Versiunea Duster 1.3 TCe 130 CP dă puterea maximă la 5.000 rpm, iar cuplul maxim este 240 Nm la 1.500 rpm.
  • Varianta Duster 1.3 TCe 150 CP dă puterea maximă la 5.250 rpm și cuplum maxim de 250 Nm este disponibil de la 1.600 rpm.

Motor Renault 1.3 TCe (sursa – Renault)

Sistemul multimedia nou, Media Nav Evolution, va fi disponibil pe Duster până la finalul acestui an. Este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, fiind capabil să facă mirroring pentru aplicații precum Waze și Spotify, iar mesajele WhatsApp pot fi ascultate sau transmise prin rostire (deci fără citire/scriere la volan, din motive de siguranță). Media Nav Evolution păstrază prețul sistemului Media Nav pe care îl înlocuiește, potrivit Dacia.

Media Nav Evolution (sursa – Dacia)

Media Nav Evolution (sursa – Dacia)

Dacia Sandero Stepway este arătat la Paris în trei interpretări originale ale artiștilor Flora Jammes, Aurélie Abric și Pierre Lancien. Ei au participat la o competiție de design ținută între 6-25 Iulie 2018 cu scopul de a crea o ediție foarte limitată a Sandero Stepway.

Acești trei finaliști au fost anunțați la salonul auto parizian și intră automat în a doua fază a competiției (2-13 Octombrie), urmând ca fanii mărcii să aleagă designul preferat online. Designul câștigător va fi transpus într-o ediție foarte limitată a Sandero Stepway.

Atenția acordată Dacia pieței franceze nu este deloc întâmplătoare. Franța este în mod istoric cea mai mare piață de desfacere pentru Dacia, iar rezultatele sunt impresionante, marca românească fiind pe locul al treilea la vânzările către persoane fizice. Pe piața europeană Dacia are o cotă de 2,9%.

Dacia Sandero Stepway Very Limited Edition Evolution (sursa – Dacia)

Dacia Sandero Stepway Very Limited Edition Escape (sursa – Dacia)

Dacia Sandero Stepway Very Limited Edition Blue Night (sursa – Dacia)

Dacia Sandero Stepway Very Limited Edition – Blue Night – Evolution – Escape (sursa – Dacia)

Citește AICI și alte articole de la Salonul Auto de la Paris 2018.

26 comentarii

axl07 2 octombrie 2018 - 11:31

Ce bun ar fi motorul de 130CP pe Logan MCV. M-as gandi si eu sa imi iau o Dacie cu motorul respectiv.

Reply
Adrian Mitrea 2 octombrie 2018 - 11:35

S-ar putea să-l pună. Sau măcar versiunea entry a acestui motor, 115 CP. Vom vedea.

Reply
bancher 2 octombrie 2018 - 15:37

130 CP pe Logan nu cred ca vedem prea curand.

Reply
Rahova 2 octombrie 2018 - 11:32

Dacia Duster are dotări la care un proprietar de Mercedes din anii 2000 putea doar să viseze.

Reply
lulu 2 octombrie 2018 - 11:41

dar ce folos ca unora le pute Dacia …

Reply
ciombe 2 octombrie 2018 - 13:08

nu este vorba de a puti sau nu! Pur si simplu nu ma intereseaza. Iar ca fapt divers, Dacia este ca si Audi sau Ford sau Peugeot, o masina straina!
Asa ca mai terminati cu patriotismele astea de 2 bani!
Asa ca pe banii mei nu hotarasti tu sau altul ce trebuie sa-mi „puta” sau nu!

Reply
bancher 2 octombrie 2018 - 13:43

sunt de acord, fiecare isi ia ce vrea cu banii lui. Parca nici eu nu sunt atras de Dacia, inclusiv de Duster, din cauza celor 3 stele la testele de siguranta euroncap.

Reply
Danut 2 octombrie 2018 - 21:16

relax. mori si in alea premium. Vezi patronul de la Edy Spedition. Avea top de mercedes, deala de pleca motorul sub masina, cand a murit, a intrat motorul peste el. Varul meu audi motor 4.2, full, a dat intr-un cap de pod, a intrat motorul efectiv in el. Asadar mori si in premium cu tot cu stelele lor.

bancher 3 octombrie 2018 - 10:57

daca vrea Cel de sus, mori si in tramvai (care e cel mai sigur mijloc de transport). Insa ai sanse mult mai mari sa scapi in una premium decat in Logan, spre ex.

Alex 2 octombrie 2018 - 13:23

Sefu in 2000 iti sunai rudele de pe telefon cu disc nu visai la smartphone. Mercedes are sistemul de suspensii hidropneumatice cu senzor de egalizare din 1990 si scaune incalzite spate. Dar e ok, da 20k pe un duster si bucurate de cele 3 stele care la un impact te vor trimite mandru direct pe lumea cealalta. Compari avioane cu carute, daca suntem saraci si nu ne permitem scule macar sa recunoastem, nu sa ne laudam cu jafurile noastre. Si nu imi pute Dacia, am un Sandero si stiu ce vorbesc, tabla chioara cu dotari iefitne si o tinuta de drum mai proasta ca o masina din anii 80, dar nu ma apuc sa o compar cu mercedes ca nu e cazul. Imi fac treaba cu ea dar tot un cosciug cu roti ramane.

Reply
florea cioaca 2 octombrie 2018 - 20:06

Stimate, Honda Integra Type R, 1996, diferential mecanic pe puntea fata, 200 CP din 1,8 benzina, aspirat. In anul de gratie 1996, la primu pish.at de ploaie lasai mertzanu in garaj si luai trolebuzu…. Din invataturile ciuce: una-i una, alta-i alta…

Reply
alex 2 octombrie 2018 - 22:17

Citroen are suspensii hidropneumatice din 1955. In 90 le-a dat-o si celor de la Mercedes. Ai uitat sa amintesti ca in 95, clasa C avea unul dintre cele mai slabe comportamente si protectii la impact. Si cei ca tine nu stiu un lucru esential in ce priveste masinile ieftine anume ca sunt muuuuult mai greu de facut decat masinile premium mai scumpe. Dar nah, tocam aceleasi clisee si ne pute dacia ca nu e de, vezi Doamne, cinci stele miercedes.

Reply
bancher 3 octombrie 2018 - 10:55

cred ca ai vrut sa scrii ca masinile ieftine sunt mult mai greu de proiectat decat cele premium (ptr ca trebuie sa scoti costul minim la fiecare componenta). Dar odata proiectate, nu sunt greu de facut.

bancher 2 octombrie 2018 - 13:48

din poza motorul vad ca are distributia pe curea….motiv suficient pentru multi sa strambe din nas.

Reply
bancher 2 octombrie 2018 - 13:41

Si ce ti se pare ciudat?? Toate masinile de volum din ziua de azi au dotari care acum 20 ani erau doar pe premium. Se numeaste evolutie tehnologica, progres. Ciudat ar fi ca Dacia sa aiba si acum aceleasi dotari de acum 20 ani…gen carburator, geamuri cu actionare mecanica, inchidere cu cheie, directie si frane fara servo, fara AC

Reply
Mihai 2 octombrie 2018 - 11:43

Oare vor fi si versiuni cu aceste motoare si cutie automata?

Reply
Adrian Mitrea 2 octombrie 2018 - 11:52

Da. Cel mai probabil da. Poți citi pe la jumătatea acestui articol declarație oficială în acest sens https://0-100.ro/2018/09/03/antoine-doucerain-sef

Reply
Ion 2 octombrie 2018 - 12:03

Cu cat mai multe optiuni/combinatii motoare/tractiune/transmisii + mediaNav Car Play si Android cu atat mai bine. Lumea o sa aiba de unde sa aleaga. Eu astept varianta pe benzina cu cutie automata.

Reply
Catalin 2 octombrie 2018 - 21:52

Să sperăm că motorul a fost testat in laboratoarele Renault și nu va fi nevoie sa fie testat pe nervii și banii clienților. Unii dintre noi, posesori de 1.2 tce sau dig-t trebuie să umblăm cu bidonul de ulei după noi!

Reply
Filip Justin 3 octombrie 2018 - 01:28

Am câteva probleme cu Dacia ca brand în ultimul timp și mai în special cu Duster ca model. Înteleg ca este considerat a fi un model foarte ieftin, dar în realitate nu este. Chiar dacă începe undeva la 12.700 de euro, este o tinichea cu 4 roți, care nici măcar aer condiționat nu are. Abia la 13.800 este o versiune de echipare decentă cu aer condiționat, dar are niste motorizări extraordinar de meschine.

Compară Dusterul cu o serie de competitori la același preț sau puțin mai mare (în special pe versiuni cu aceleași dotări) și este obliterat. Principalul competitor la preț, Suzuki Vitara (pre-facelift) cu motorul 1.6 aspirat de 120 de cp (si o grămadă de dotări în plus) începe la 13.550 euro fără alte discounturi și programe Rabla.

La variantele de top, Dusterul este depășit și la raportul dotări/preț și la performanță/preț. Putem să ne uitam la majoritatea competitorilor săi: Hyundai Kona, Mazda CX-3 și (din nou) la Suzuki Vitara – vedem motoare mai bune, dotări mai bune și la prețuri similare cu garanții mai mari.

Ca să revin la topic, nu mai spun ca noul motor 1.3 benzină va veni la prețuri similare cu modelul blue dCi, iar, în stil Renault nu oferă 4×4 și cutie automată, ci doar una sau alta. Va fi atractiv doar persoanelor care au impresia ca achiziționează un produs ieftin în raport cu competiția sau celor care doresc sa spună că au cumpărat o mașină făcută în România.

Reply
bancher 3 octombrie 2018 - 10:59

Asa este.
Decat sa iti iei varianta de top de la Duster, care trece de 19 000 euro, mai bine Kia Sportage sau Suzuki S-cross.

Reply
Costi 3 octombrie 2018 - 15:41

adevarat…eu am sportage si la calitate nu se compara cu Dacia chiar si cu marele DUSTER

Reply
tico 3 octombrie 2018 - 09:07

Cat inseamna adaugat la pret acest modul NAVY?

Reply
Adrian Mitrea 3 octombrie 2018 - 09:33

300 Euro cu tot cu TVA.

Reply
Andrei 15 ianuarie 2019 - 10:41

Buna, am vazut ca in ian 2019 inca nu e disponibil motorul nou pt Romania…pacat..

Reply
Marian 23 ianuarie 2019 - 12:53

Nici eu nu am vazut noul motor la Daster….

Reply

Lasa un comentariu