Acasa Dacia Antoine Doucerain, șeful Dacia, la petrecerea de 50 de ani a mărcii: Nu există planuri pentru Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm

Antoine Doucerain, șeful Dacia, la petrecerea de 50 de ani a mărcii: Nu există planuri pentru Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm

de Adrian Mitrea

Dacia Duster cu senile si Dacia 1100S (sursa – Adrian Mitrea)

Definitoriu pentru Dacia este să facă mașini atractive, de bună calitate, la cel mai bun preț, iar acest lucru se va păsra și în viitor, a declarat pentru 0-100.ro Antoine Doucerain la aniversarea de 50 de ani a Dacia, care a avut loc Duminică, 2 Septembrie, în Parcul Herăstrău și pe asfalt între Piața Charles de Gaulle și Arcul de Triumf. „Nu există planuri pentru o Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm la asta”, a declarat Doucerain când a fost întrebat cum vede următorii 50 de ani ai Dacia și dacă în perioada următoare mașinile mărcii vor căpăta propulsie alternativă.

„În ADN-ul mărcii există filosofia de face mașini atractive, de bună calitate, la cel mai bun preț. Acest lucru este definitoriu pentru Dacia. Logan a fost punctul de pornire și aș zice că tot ce părea imposibil la o mașină… România a făcut posibil. Din acel punct încolo totul a fost mai ușor – să dezvoltăm conceptul inițial și diferite versiuni derivate, inclusiv 4×4. E important să fii agil pe piață, să anticipezi. Vom continua în viitor să facem la fel, bazându-ne pe succesul de până acum”, a declarat Antoine Doucerain pentru 0-100.ro.

Antoine Doucerain este director general al Automobile Dacia și al Grupului Renault România de la 1 Mai 2018, când l-a înlocuit pe Yves Caracatzanis. Doucerain îi este subordonat lui Nicolas Maure, director de operațiuni al Grupului Renault pe regiunea EurAsia, din care face parte și România. Maure a fost și el pe postul ocupat în prezent de Doucerain.

Potrivit acestuia, apartenența mărcii la Dacia în cadrul unei alianțe auto atât de mari cum este cea formată din Renault, Nissan și Mitsubishi este o cartelă de acces către orice tehnologie, însă „nu există planuri pentru o Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm la asta”.

Doucerain a adăugat: „Aparținem Grupului Renault și Alianței cu Nissan și Mitsubishi, iar sistemele de propulsie sunt disponibile la nivel mondial. Este o chestiune de strategie și de momentul potrivit pentru a îngloba tehnologii precum acestea pe Dacia. Acel moment nu a venit”.

Întrebat ce s-a întâmplat cu versiunea Dacia Duster 1.5 dCi EDC, adică Duster-ul cu transmisie automată (cu dublu ambreiaj), șeful Dacia și al Grupului Renault România a explicat că optimizările făcute pe acest grup motopropulsor au presupus inclusiv renunțarea la această versiune: „Există o strategie globală privind dezvoltarea de sisteme de propulsie, iar rezultatul optimizărilor făcute este acela că această pereche nu va fi dezvoltată. Deci nu există planuri pentru dezvoltarea acestui grup motopropulsor, dar avem alte versiuni pe care le putem folosi și oricum nu credem că vânzările vor fi influențate negativ. (…) Avem un proiect în acest sens, dar mai degrabă pe benzină. Este prea devreme să confirm”.

Practic Dacia Duster a pierdut varianta cu transmisie automată odată cu trecerea la noul standard de măsurare a emisiilor, WLTP, de la 1 Septembrie 2018, iar cel mai probabil Grupul Renault a decis că sunt costuri prea mari pentru a optimiza acest grup motopropulsor raportat la numărul de unități vândute și la cariera comercială (scurtă) pe care ar fi avut-o Dacia Duster EDC, astfel că alegerea rațională a fost de a renunța la această versiune de Duster pur și simplu.

Întrebat dacă varianta Logan Stepway, prezentată în Rusia sub sigla Renault, va ajunge să fie comercializată și sub sigla Dacia – mai ales că aproape toate modelele Dacia au acum versiuni Stepway – Antoine Doucerain a spus că analizează această oportunitate și cererile clienților: „(…) aș zice că îl luăm în calcul dacă există oportunități, dar o decizie nu a fost luată în acest sens, până acum”.

Pentru aniversarea de 50 de ani a mărcii Dacia nu sunt luate în calcul serii limitate sau modele speciale, așa cum a fost Dacia Logan 10 ani, conducerea companiei fiind concentrată pe întinerirea constantă a gamei de modele Dacia.

Întrebat cum vede relația dintre români și Dacia, șeful mărcii a spus: „E un fel de poveste de dragoste. (…) Credem că românii sunt foarte mândri de Dacia, iar cu noile modele dăm noi motive ca sentimentul să se păstreze nealterat. Ceea ce facem azi este un cadou special de mulțumire pentru români: clienți, comunitate, public. Încercăm să întreținem această relație specială dintre Dacia și români”.

Dacia a pregătit pentru Duminică, 2 Septembrie, o petrecere de mare anvergură în parcul Herăstrău și pe asfalt între Piața Charles de Gaulle și Arcul de Triumf din București: 50 de mașini ale Dacia, din toată istoria mărcii, au fost expuse și au defilat prin fața publicului, iar seara s-a încheiat cu un cocert Smiley și Sore.

2
Lasa un comentariu

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
BogdanStefan Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Stefan
Cititor
Stefan

Bine ca nu urmeaza Dacia hibrid sau electric, ati fi pronuntat in materialele video „Dacia zîh ie”

Intre timp, un interviu de amvergura….

https://dexonline.ro/definitie/anvergură

Bogdan
Cititor
Bogdan

Nu scrieti si voi de Duster ca o sa aibe motorizarea diesel cu ad blue ? A aparut pe site-ul Dacia dar cu descriere 0.