Acasa Mazda Mazda MX-5 facelift. Îmbunătățiri așteptate pentru cel mai vândut roadster din lume

Mazda MX-5 facelift. Îmbunătățiri așteptate pentru cel mai vândut roadster din lume

de Adrian Mitrea

Mazda MX-5 2018 (sursa – Mazda)

Mazda MX-5, cea mai bine vândută mașină decapotabilă cu două locuri (roadster) din lume, primește pentru 2018 un facelift care aduce îmbunătățirile de care modelul avea nevoie, respectiv un motor de top mai turabil, mai multă putere și detalii coloristice noi. Vânzările în Europa pentru Mazda MX-5 facelift încep în August 2018, iar restilizarea se aplică pentru ambele versiuni ale modelului: caroseria cu acoperiș textil și caroseria cu acoperiș metalic, a anunțat marca auto japoneză.

Odată cu acest facelift, motorul vârf de gamă, SKYACTIV G 2.0, a fost modificat și optimizat din punctul de vedere al sunetului și al performanțelor. Turația maximă a fost crescută de la 6.800 la 7.500 rpm, iar puterea maximă ridicată de la 160 la 184 CP (livrată la 7.000 rpm). Cuplul maxim a crescu și el de la 200 la 205 Nm (livrat la 4.000 rpm). Răspunsul motorului la accelerație a fost îmbunătățit.

Și motorul de bază, SKYACTIV G 1.5, a fost îmbunătățit din punctul de vedere al combustiei și al cuplului maxim oferit pentru a se conforma mai bine noilor teste de consum în regim WLTP/RDE. Și în acest caz răspunsul motorului la accelerație a fost îmbunătățit, spune Mazda.

Practic, odată cu acest facelift se rezolvă „problema” motorului de top care se tura mai puțin decât motorul de bază și care avea și un sunet care ținea clienții indeciși în privința motorizării. Mulți clienți au optat pentru propulsorul de bază pentru că se turează mai mult și sună mai frumos indiferent de turație, iar consumul de carburant este mai mic.

Jantele de 16 și 17 inch pot fi acum finisate și în nuanțe de gri mai închise, iar pentru caroseriile cu acoperiș textil (soft-top) este disponibil material de culoare maro.

În plus, cinci sisteme de asistență și siguranță au fost introduse pe această versiune restilizată:

  • Advanced Smart City Brake Support, care detectează vehicule și oameni, ajutând șoferul să evite coliziunile (prin frânare automată).
  • Smart City Brake Support (Reverse), care detectează traficul perpendicular din spatele mașinii, ajutând astfel șoferul la ieșirea cu spatele în străzi intens circulate.
  • Driver Attention Alert, care monitorizează atenția șoferului la drum și nivelul de oboseală al acestuia (de regulă printr-un senzor de mișcare amplasat pe coloana de direcție + software).
  • Traffic Sign Recognition, care recunoaște semnele de circulație principale, în special limitările de viteză, și le afișează șoferului în bord.
  • Rear View Camera, sistem de marșarier cu cameră video indisponibil până acum pe modelul MX-5, deși pe alte modele ale mărcii poate fi comandat demult.

Deocamdată cei de la Mazda sunt zgârciți cu cifrele, nu au anunțat indicatorii de performanță/sprint pentru noile motorizări, nici valorile de consum și emisii. De asemenea, anunțul despre acest facelift este însoțit de doar două fotografii care nu lasă să se vadă mare lucru din mașină.

Mazda MX-5 2018 (sursa – Mazda)

6
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
5 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
LucianAdrian Mitreaidna Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
idna
Cititor
idna

Eu am găsit anunțul de presă în germană, de azi, 20 iunie în care se dau totuși ceva valori:
– 6,9 l/100 km (CO2: 157-156 g/km), 6,5 secunde 0-100 km/h, viteza maximă 219 km/h.
respectiv
– 6,3 l/100 km (CO2: 142 g/km).

https://www.mazda-press.com/de/news/2018/mazda-mx-5-2019-mehr-leistung-und-noch-mehr-fahrspab/

PS. Modelul pare să fie totuși Mazda MX-5 2019, nu 2018.
PS2. Valorile de consum sunt calculate deja pe baza WLTP. În Germania este important pentru că începând cu 1 septembrie anul curent impozitul auto pentru mașini înmatriculate pentru prima oară, după această dată, va ține cont de aceste noi valori (practic impozitul crește și el odată cu creșterea emisiilor de CO2)