Acasa Ford Mașini Volkswagen produse la Craiova? Americanii de la Ford și Volkswagen anunță o alianță strategică

Mașini Volkswagen produse la Craiova? Americanii de la Ford și Volkswagen anunță o alianță strategică

de Adrian Mitrea

Volkswagen Ford Logo (sursa – 0-100.ro)

Companiile auto Volkswagen și Ford au anunțat că vor să facă o „alianță strategică care să extindă capabilitățile, să întărească competitivitatea, să servească mai bine clienții”. În principiu memorandumul dintre cele două companii se referă la un parteneriat pentru vehicule comerciale „și mult mai mult” – exprimare care lasă loc de cooperare industrială vastă și care ne permite să ne gândim inclusiv la utilizarea în comun a uzinei Ford din Craiova pentru a produce și mașini Volkswagen, dat fiind faptul că Ford nu utilizează la maximum capacitatea uzinei și că Volkswagen are nevoie de capacitate de producție suplimentară.

În anunțul oficial prin care sunt anunțate intențiile de a forma o alianță la nivel global se precizează explicit că nu e cazul de cumpărări reciproce de acțiuni. Concret, alianța se va concentra pe anumite proiecte comune, incluzând o gamă de vehicule comerciale care să servească mai bine cerințele clienților de pe piețele internaționale.

„Potențialele proiecte au ca scop întărirea competitivității; companiile vor împărtăși noutăți pe măsură ce discuțiile avansează”, se arată într-un comunicat de presă.

Oricât ar părea de surprinzătoare această colaborare, Ford și Volkswagen nu sunt la prima interacțiune. Spre exemplu generația 1995-2006 a Ford Galaxy, Volkswagen Sharan și SEAT Alhambra au fost una și aceeași mașină, cu diferențe estetice și tehnice minore, produse în uzina AutoEuropa din Palmela, Portugalia.

„Suntem nerăbdători să analizăm în zilele următoare, împreună cu echipa Volkswagen, modul în care putem colabora pentru a ne servi mai bine clienții de vehicule comerciale și mult mai mult decât atât”, a declarat Jim Farley, președinte Ford responsabil de piețele internaționale, într-un comunicat de presă.

Printr-o analogie extinsă și, desigur, prematură, putem lua în calcul inclusiv utilizarea mai bună a uzinei Ford din Craiova, dacă această alianță nu se va rezuma doar la vehicule comerciale. Ford are nevoie să utilizeze mai mult și mai bine uzina din Craiova, iar Volkswagen are nevoie de capacitate de producție suplimentară într-o țară în care este încă accesibil să produci.

Dacă o asemenea ipoteză de lucru va fi luată în considerare de către cele două companii este clar că infrastructura României va juca un rol foarte important în special când vine vorba despre autostrăzi și calea ferată. Să nu uităm că Ford și-a nuanțat mesajul despre ingrastructură, așa cum am scris în ACEST articol.

Cu alte cuvinte România primește marginal o nouă șansă de dezvoltare și guvernanții n-ar trebui să ignore acest lucru. Ar fi necesar din partea statului român să întreprindă acțiuni imediate și să invite Volkswagen, alături de Ford, să exploreze oportunitatea dezvoltării uzinei auto din Craiova.


Linkuri și documente utile

12
Lasa un comentariu

avatar
6 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
SilviudodoianonimAdrian MitreaIon Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
zuzu
Cititor
zuzu

Cum intaresti competitivitatea daca face aliante?!!! 🙂

Ion
Cititor
Ion

Competitivitatea in raport cu ceilalti, de ex. Toyota, GM, PSA, Renault-Nissan.

bobo
Cititor
bobo

poate o alianta tragica

Ion
Cititor
Ion

Eu nu inteleg de ce sugereaza autorul ca ar exista posibilitatea ca VW sa produca masini la Craiova. In notificarea celor de la VW se spune ca nu este inca nimic concret si ca se vor axa pe masini utilitare. Ceea ce se poate traduce prin fabricarea de modele comune – adica modele care sa fie aproape identice (doar sigla si anumite elemente gen lampi sa fie diferite). Dar acele modele pot fi produse fiecare la uzinele respective. Ceva de genul Daimler – Renault tot in domeniul utilitarelor – Dacia Dokker, Renault kangoo, Mercedes Citan.

anonim
Cititor
anonim

De când sunt Volkswagen americani? Poate ar trebui renunțat la cuvântul „americani” din titlul care pe lângă că nu are folos, creează și confuzie.

Silviu
Cititor
Silviu

VW nu prea este competitivă la motoare euro 6 de aceea au modificat softurile si falsificat testele, în schimb Ford cred că a fost singura companie care după scandalul dieselgate a anunțat că toate motoarele lor respecta normele euro 6 de altfel a și primit titlul de cea mai etică companie auto din lume. Deci eu cred că VW vrea motoarele Ford euro 6 !