Acasa Renault VIDEO: Renault Zoe Z.E. cu motor R110, premieră la Geneva. Motorul va echipa și Kangoo Z.E. și Master Z.E.

VIDEO: Renault Zoe Z.E. cu motor R110, premieră la Geneva. Motorul va echipa și Kangoo Z.E. și Master Z.E.

de Adrian Mitrea

Renault Zoe Z.E. R110 (sursa – 0-100.ro)

Renault Zoe Z.E. a primit un nou motor electric cu ocazia Salonului Auto de la Geneva 2018, denumit R110, care face ca mașina să fie mai eficientă și mai economică. Astfel, Renault se pregătește pentru trecerea la standardele WLTP pentru măsurarea consumului autovehiculelor, care va intra în vigoare în toamna anului 2018, după ce se va renunța la standardul NEDC. Noul motor electric Renault R110 va avea mai multe versiuni de putere (44 kW/60 CP; 57 kW/77 CP; 60 kW/81 CP; 68 kW/92 CP sau 109 CP) și va echipa mai multe modele Renault: își face debutul pe Zoe Z.E., iar apoi pe Kangoo Z.E. și Master Z.E. Pe lângă modelele Renault, acest propulsor va echipa și modelele smart electrice, în baza parteneriatului pe care Alianța Renault-Nissan îl are cu Daimler.

Noul motor nu doar că este mai eficient decât predecesorul său, R90, dar este și mai performant. Reprizele de accelerare între 80-120 km/h au fost reduse cu circa două secunde. În versiunea sa de top (80 kW/109 CP), motorul Renault R110 de pe Zoe păstrează aceeași masă a mașinii, performanțele fiind îmbunătățite.

37 comentarii

bozo 15 martie 2018 - 10:43

ar fi fost extrem de util sa mentionati daca exista o eventuala crestere de autonomie, respectiv cati km in plus poti sa navighezi cu noul motor presupus mai eficient.
Altfel nu stiu daca e mare castig ca reprizele de accelerare 80-120km/h au fost reduse cu 2 secunde ca nu e masina de curse.

Reply
Adrian Mitrea 15 martie 2018 - 11:46

Salut! Teoretic exista o imbunatatire a autonomiei, dar fiindca vorbim de schimbarea standardului ar fi irelevant. Acum Zoe are 400 km autonomie NEDC, se va transforma in 300 km autonomie WLTP.
Vom vedea mai multe in toamna acestui an, cand vor ajunge si in Romania aceste Zoe cu motor R110.

Reply
radu 15 martie 2018 - 16:52

Deocamdata nu se stie cu ce baterii va sosi. Cand va aparea la vanzare acest motor sigur va primi si un upgrade la baterie si cu siguranta nu va avea autonomia mai mica decat in prezent.
Teoretic, acest motor e facut sa consume mai putin decat actualele motoare daca mergi lent cu el. Fiind mai puternic e si mai putin stresat la mersul normal si astfel si un consum mai mic. Insa, daca ii dai talpa, cu siguranta va consuma mai mult. Dar bineinteles ca asta e teoretic, practic vom vedea.
Oricum ar fi, electricile sunt inca la inceput iar eu astept cu nerabdare holy grail-ul masinilor electrice, si anume Solid-state battery..

Reply
Rahova 15 martie 2018 - 11:35

500km autonomie, încarcare de la 20 la 80% în 30 de minute și un preț de 15.000 de euro și e stop joc pentru automobilele cu motor termic.

Reply
jorj 15 martie 2018 - 12:33

Tocmai ai descris un Tesla Model S, dar ai gresit o cifra … era 75000 euro.

Reply
Empyrion 15 martie 2018 - 14:25

Nu, a descris o viitoare Dacie electrica. Doar că 15000 după eco-bonus și nu 500 km ci doar vreo 350. Și de-abia după 2020.

Reply
MariusP 15 martie 2018 - 14:09

=))))))))))))))))

Reply
Chibzuitul 15 martie 2018 - 14:18

Stop joc, unde? La banii aia bateriile de pe ZOE nu sunt incluse, ci se inchiriaza cu o taxa lunara destul de sanatoasa, sau mai exact undeva in jurul a 98EU/luna. Daca vrei si bateria, mai pune 10.000EU la banii aia si cu un minim e echipare ajunge pe la vreo 30.000EU. Mai e stop joc si acum?

Reply
Florin 15 martie 2018 - 15:14

Costurile scad masiv anual ($100/kWh is widely seen as “a tipping point in the adoption of EVs), timpii de incarcare se vor reduce de cateva ori in viitorul apropiat. Linkuri mai jos.

Pe langa asta, multe firme din IT asteapta maturizarea tehnologiei pt a intra pe piata EV, firme ca Google, Apple, Microsoft, Samsung. Avand in vedere cat de rapid inoveaza industria IT in comparatie cu industria producatoare de masini, cand vor intra in competitie va fi ca atunci cand europenii au intalnit amerindienii. Adica macel.

https://cleantechnica.com/2017/12/11/batteries-keep-getting-cheaper/
https://news.samsung.com/global/samsung-develops-battery-material-with-5x-faster-charging-speed

Reply
Adrian Mitrea 15 martie 2018 - 15:40

Cu mențiunea că acel cost nu va putea fi atins prea curând (poate prin 2030) și că toate firmele din IT habar nu au ce înseamnă reglementările de siguranță și de fiabilitate cerute în industria auto. Mai degrabă industria auto este apropiată de industria aerospațială decât de industria IT.
Singurii pași din IT cu adevărat sănătoși au fost făcuți de companii precum Continental, Bosch, Porsche, care mai nou au divizii de IT, apărute fix pentru că firmele de IT tradiționale nu știu ce sunt reglementările de siguranță din auto.
Deci…

Reply
Gigel 15 martie 2018 - 15:47

Conti, Bosch si Porsche in aceeasi fraza cu IT… Ha Ha Ha.

Nelu 15 martie 2018 - 16:46

Foarte bine punctat, goagle nu site inca de standardele automotive, nu stie ca un senzor de airbag tre sa raspuna in 0.1 secunde (exemplu) si la -40 grade si la +40 grade si in primul an de la iesirea din fabrica si la 10 ani… 🙂

Plus ca piesele, componentele din pc-uri, telefoane nu o sa ajunga in masini… e nevoie de rezistente, condensatori, etc. sepeciali si de lipituri speciale care nu permit micsorarea lor (inca) :).

Florin 15 martie 2018 - 17:08

Nu stiam . Dar Tesla cum a intrat si s-a impus atat de repede pe piata? A fost fondata in 2003. Ma gandesc ca firme ca Apple sau Google, care dorm pe munti de cash, pot face asta mai rapid si mai bine ca Tesla. Plus ca de atunci tehnologia s-a mai maturizat.

Adrian Mitrea 15 martie 2018 - 17:53

Ce vrei sa spui prin „s-a impus”?
Tesla Motors e o companie care produce pe an sub 150.000 masini pe an, in timp ce Toyota, Volkswagen Group, GM, Renault-Nissan Mitsubishi fac milioane de masini pe an. Multe milioane. Cand te urci intr-o Tesla vezi ca are manete ca in Opel sau Mercedes-Benz, plus cate si mai cate componente nu se vad. Producatorii auto, inclusiv Tesla, sunt niste integratori de componente. Iar aceste componente sunt invariabil produse de furnizori de componente auto consacrati. Asa ca marci precum Tesla se pot naste si 1.000 pe zi atata timp cat exista Continental, Bosch, Denso, Delphi, Faurecia…

Florin 16 martie 2018 - 10:13

Nu ma refeream la nr. de masini vandute. Ma refeream la ce ai zis tu, siguranta si fiabilitate. La siguranta au 5stele euroncap, la fiabilitate sunt above average, linkuri mai jos. Cred ca e foarte ok pt o firma aparuta in 2003. N-am zis ca Tesla nu foloseste componente luate de la alte firme, toti folosesc. Am vrut sa zic ca daca Tesla a reusit pot si altii, mai ales ca altii dispun de mult mai multi bani. Apple de exp.sta pe 300mld $ pe care n-are in ce sa-i investeasca.

https://www.euroncap.com/en/results/tesla/model-s/7897
https://electrek.co/2017/10/19/consumer-reports-raises-tesla-model-s-reliability-rating-to-above-average-also-rates-model-3-reliability-sight-unseen/
https://www.cnbc.com/2018/02/01/apple-earnings-q1-2018-how-much-money-does-apple-have.html

jorj 16 martie 2018 - 15:57

Tesla are probleme serioase de productie pentru Model 3. Initial au sperat ca pot produce 5000 pe saptamana, dar inca se chinuie sa ajunga la jumatate.
Gandeste-te ca au 4-5 sute de mii de masini comandate, nu cred ca le livreaza in 2025 in ritmul actual.

gazpefoc 15 martie 2018 - 17:12

Da, ca Samsung nu face masini, am uitat. Mi se pare ca e in alianta cu Reno. Tot asa radeau rusii de Musk cand a vrut sa cumpere rachete ICBM-uri de la ei.

Adrian Mitrea 15 martie 2018 - 17:43

Samsung Motors sunt fix niste Renault-uri rebranduite fix din motivul acesta: Samsung nu stie sa faca masini.

gazpefoc 15 martie 2018 - 18:04

Ba io cred ca daca stiu sa faca vapoare, stiu sa faca si masini.

Adrian Mitrea 15 martie 2018 - 18:47

Sunt lucruri foarte diferite, oricat ti s-ar parea ca seamana.
E posibil sa stii sa faci niste cozonaci deliciosi, dar sa nu-ti iasa checul 🙂

johnny 16 martie 2018 - 15:59

Adrian Mitrea: greșești. Marii producători (și de fapt toți producătorii auto, excluzând Tesla) nu au divizie internă de IT. Fiecare mașină modernă are un număr mare de insulițe IT, fiecare produsă de departamentul IT al altei companii, și care comunică între ele prin intermediul unor API-uri: calculatorul este produs de o firmă, infotaimentul/navigația este produs de altă firmă, sistemul audio este produs de altă firmă, engine computer-ul este produs de altă firmă. Nu există un sistem software al întregului sistem, ci există aproximativ 10 sisteme, fiecare cu software-ul propriu. De aici decurg o grămadă de inconveniente, primul și cel mai important fiind că nicio firmă constructoare auto nu face un update regulat al software-ului, așa cum face Tesla on the fly, fără intervenția proprietarului. Dacă îți iei Porsche sau BMW sau etc, rămâi cu același soft de self driving de exemplu, oricât ar avansa tehnologia în următorii ani. La Tesla ai mereu cel mai recent soft.
Cât despre ideea că giganții tehnologici nu pot face mașini pentru că legislație/reglementări etc, și aici greșești, printre altele Google a demonstrat că poate face un sistem care conduce ORICE mașină (ajustezi doar parametrii privind ampatamentul, raza de bracare, raza de întoarcere, etc) respectând legislația rutieră destul de complexă din statele unite. Companiile astea au resurse efectiv nelimitate și pot acorda o linie de producție astfel încât să respecte orice reglementare din orice țară. Dacă Apple s-ar apuca astăzi să construiască o mașină, în mai puțin de 10 ani ar începe să iasă de pe bandă mașini Apple perfecte care respectă toate reglementările din toate țările

Adrian Mitrea 16 martie 2018 - 21:30

Nu știu de unde îți iei informațiile. Ce pot să te asigur este că fiecare producător auto are și divizie de IT, adică hardware-iști și soft-iști.
Desigur, IT intern nu face tot, anumite lucruri sunt externalizate, cum ai spus și tu.
O mașină nu este doar software, să știi. Este și multă inginerie mecanică.
Uită-te să vezi cum se aliniază ornamentele pe orice Tesla. Până și Dacia îi dă clasă!
Iar Tesla nu mai sunt atât de noi, au peste 10 ani pe piață. În toți acești ani n-au reușit să facă o caroserie aliniată calumea.
Dacă te uiți la producătorii auto consacrați, orice mașină este mai bine concepută decât Tesla din punctul de vedere al detaliilor de execuție.
Știi cum scârțâie interiorul Tesla Model S? Tico era mic copil, crede-mă!
Update over the air se face la multe mașini, inclusiv la Renault.
În plus, update-ul over the air nu este neapărat de dorit. Așa cum nici la telefon sau la laptop nu e întotdeauna ideal să ai cea mai recentă versiune de software.

johnny 29 martie 2018 - 20:24

Uite aici ce spune articolul ăsta https://goo.gl/cx5JnS
– People often describe the modern automobile as a “computer on wheels,” but it’s really more like a couple dozen small computers, not one.
– Unlike a computer network or a software application, a (non-Tesla) car is not designed as a single system – it’s a mishmash of separate, incompatible computer systems, each one sourced from a DIFFERENT SUPPLIER.
– I’m looking out the window at my 2008 Volkswagen Touareg, and I bet that’s got sixty or seventy electronic black boxes, three hundred pounds of wiring harness, and software from TWENTY different companies in it

Rahova 15 martie 2018 - 16:18

Samsung, Panasonic și Toshiba au în dezvoltare tehnologii pentru baterii. Vom avea inclusiv camioane și tractoare electrice. Ai o flotă de 30 de tractoare electrice, autonome și le programezi să se ducă singure la arat pe câmp și să se întoarcă la fermă la priza de reîncărcare. Totul automat – cu un singur om în fața calculatorului. Asta e comunicatul Toshiba https://www.toshiba.co.jp/about/press/2017_10/pr0301.htm

Reply
ciombe 16 martie 2018 - 08:31

Pai si tu o sa traiesti minuat in 2040, cca asa a grait dracnea (cauta comunicatu’ de la congres…)!

Parerea mea 15 martie 2018 - 15:47

O sa fie stop joc dar nu din cauza avantajelor sau dezavantajelor masinilor electrice fata de cele cu motoare termice ci datorita reglementarilor, asa cum se intampla de obicei. Deja mai multe orase din vestul Europei si-au anuntat intentia de a interzice dieselurile.. Inca vreo cativa ani si urmeaza si benzinarele (plus tot mai multe orase care vor adopta politica asta). Daca in intervalul asta tehnologia electrica avanseaza putin si devine mai accesibile cu 20-30% dpdv al pretului (luand in calcul si eventualele subventii) se vor gasi destui „comozi” dispusi sa plateasca in plus doar ca sa nu mearga in oras cu bicicleta, transportul in comun sau pe jos. Cum masinile personale sunt utilizate cam 70% din timp in oras, concluzia e simpla .. in maxim 10-15 ani cred ca electricele vor deveni majoritare (cel putin in zona auto personale). In oras nu prea conteaza ca ai un bolid superaccesorizat si cu motor de 300 CP .. tot cu 10-15 km/h in medie te deplasezi.

Reply
radu 15 martie 2018 - 16:59

Nu stiu unde este „stop joc pentru automobilele cu motor termic” dar la noi in Romania sigur nu e.
Daca nu are motor TDI ALH si nu are stema vw, atunci nu are ce cauta pe meleaguri mioritice.. poluarea o lasam la chinezi.

Reply
ciombe 16 martie 2018 - 08:27

Zoe costa cel putin 32.000 EUR, iar un Clio pleaca de la 9.700 EUR. Esti dupa gard la Rahova sau in lumea reala?

Reply
Luke 16 martie 2018 - 16:19

Daca iei in calcul costurile de intretinere, revizii, combustibil, uleiuri, accize – ulterioare achizitiei, diferenta nu mai e asa mare. Daca mai scazi si prima de 10.000 din pretul masinii electrice, devine chiar interesanta comparatia…

Reply
dodoi 17 martie 2018 - 01:22

Iar daca mai adaugi costul bateriei, care nu se stie prea bine cat dureaza, desi unii producatori o garanteaza 8 ani, o sa vezi ca ce iei pe pere dai pe mere. Uita-te la bateria unui telefon si vezi cam cat dureaza

Reply
inginer cu carte multa... 18 martie 2018 - 19:53

NU BATE GPL inca 10 ani minim doar pt orase e bun si neaglomerate maxim.si cu o raza de deplasare de maxim 50 km…tot ce e pe hartie declarat in general e umflat cu 30% de marketing.si e calculat in conditii standard de poligon ce faci iarna la -10grd cand ai nevoie de caldura si stai in trafic cu orele si bateria scade cu 40% o cam iei in mana zdravan…..deci motorul de 1.6 litri cu gpl euro5 injectie multipunct e de nebatut inca 10 ani

Reply
Kap 19 martie 2018 - 11:35

Foarte corect ce spui.
Oricum, nu e nici o noutate pentru cine știe despre ce vorbești, iar pentru cei ce se lasă duși de valurile marketing-ului și ale sferturilor de adevăr oricum nu e interesant, e plictisitor și deloc ”în trend”.

Reply
Ovy 15 martie 2018 - 16:06

Ar fi indicat sa fie făcută o scurtă descriere a celor două standarde și a diferențelor dintre ele.

Reply
claudius 15 martie 2018 - 16:57

Incet dar sigur automobilul electric devine o referinta. Cine a vazut noul Leaf intelege ca automobilul electric a intrat intr-o noua faza. Si sa nu ne amagim, acum vreo 20 si ceva de ani cand Nissan a decis sa creeze nisa electrica, Renault se gandea sa investeasca in motoare diesel. Oare ce ar fi fost daca si Toyota ar fi continuat proiectul automobilului electric? De ce nu a facut-o? Prietenii stiu de ce…Cu siguranta ca noul motor r110 aduce din tehnologia Nissan. Iar ca autonomie trebuie sa ne asteptam deja la 400 km ”pe bune”. Si asta in curand.

Reply
claudius 15 martie 2018 - 23:00

Confirmat! Noul motor nu mai este proiectat si produs de Continental. Q90 nu a fost un motor prea reusit. Nici prea eficient.

Reply
ET 19 martie 2018 - 09:20

Pamanteni, ca vreti sau nu vreti , asta e viitorul … electric!

Reply

Lasa un comentariu