Acasa Romania Brent Valmar și Porsche România la 20 de ani de activitate: Din fericire industria auto merge într-o zonă foarte accentuată de transparență

Brent Valmar și Porsche România la 20 de ani de activitate: Din fericire industria auto merge într-o zonă foarte accentuată de transparență

de Adrian Mitrea

Brent Valmar (sursa – Porsche Romania)

Porsche România a implinit 20 de ani de activitate pe piața din România, iar în decursul timpului multe s-au schimbat. Pe vremuri oamenii făceau cozi la ușa puținilor dealeri să cumpere mașini, acum cererea s-a echilibrat cu oferta și cu numărul de dealeri, iar toată industria merge într-o zonă foarte accentuată de transparență, ceea ce în definitiv este un lucru foarte bun. „Eu zic că și dealerii sunt conștienți de lucrul acesta și au mai învățat un lucru fundamental: singurii care aduc bani în dealership sunt clienții. Iar dacă un client este mulțumit este dispus să plătească ceva mai mult pentru calitate”, a declarat directorul general al Porsche România, Brent Valmar, pentru 0-100.ro, într-o discuție după evenimentul aniversar.

„Îmi aduc aminte cu plăcere de anul 1998, când am intrat puternic pe piața românească. Clienții stăteau la ușa noastră și le împărțeam pur și simplu mașinile. Era o cerere mult mai mare decât puteam noi să oferim la vremea respectivă (…). De cele mai multe ori clienții veneau, se așezau la coadă și ne cumpărau mașinile… (…) După acești ani de creștere importantă ne-am confruntat cu o dramatică perioadă de criză în care am avut o preocupare fundamentală de a ne salva și de a ne sprijini rețelele de distribuție. Aceasta a fost perioada 2007-2013. Această perioadă a adus o presiune enormă asupra prețurilor, asupra discounturilor. A adus cu sine și o fugă de la o marcă către o altă marcă. În această perioadă clientul a început să dicteze, a devenit mai conștient și a știut mai bine ce să ne ceară (…). Am ajuns în 2016-2017 iarăși pe un trend pozitiv și am început să ne gândim iar la dezvoltare, să scoatem din sertare planurile și strategiile pe care o perioadă lungă de timp nu le-am putut realiza. Provocările pe care industria auto ni le pune în față în viitor – tehnologiile noi de conectivitate, electrificare, soluții de mobilitate noi de tip car și ride sharing, vânzări online – toate acestea sunt provocări și trebuie să le facem față”, a spus Valmar.

Porsche România este cel mai mare importator auto din România și a avut la final de 2017 afaceri cumulate de peste opt miliarde euro în 20 de ani de activitate. Strict în 2017 Porsche România a înregistrat o cifră de afaceri de 638 milioane Euro, în creştere cu 16% faţă de 2016, reiese din datele anunțate de companie.

Porsche România aparţine de Porsche Holding GmbH, cu sediul în Salzburg, Austria. Începând cu Martie 2011, Holdingul Porsche a fost înglobat în concernul Volkswagen AG drept una din subsidiarele sale, păstrând însă structurile independente.

Pe firul afacerii, din poziția de importator al unor mărci Vestice de prestigiu, Porsche România este, ierarhic vorbind, imediat sub fabricile auto de la care primește mașinile, dar peste dealeri. Rolul său este acela de a coordona cât mai eficient importurile și distribuția de mașini, piese și accesorii pentru mărcile comercializate: Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, Volkswagen Autovehicule Comerciale (plus marca de autovehicule rulate Das Weltauto).

Dealerii sunt însă mereu tamponul dintre clientul final și următoarele entități din ierarhie (importatorul și fabricile), iar de profesionalismul lor depind mereu satisfacția clienților, vânzările și imaginea mărcilor comercializate.

„Calitatea distribuitorilor din rețeaua noastră autorizată este una bună. Au traversat și perioade mai grele, și perioade mai ușoare, și bineînțeles că au acumulat un nivel de cunoștințe care le permite să livreze și calitate în piață. Grija noastră la importator este să îi ținem cât mai bine informați, să-i includem în programe de formare cât mai largi, astfel încât ei să poată activa în plan local, descentralizat, independent de noi, cât mai bine. (…) Din fericire industria merge într-o zonă foarte accentuată de transparență. Ce înseamnă asta? Se acordă direct de către clienți note pentru dealership-ul respectiv, atât la vânzare, cât și la post-vânzare, posibilitatea de a ascunde neîmplinire de public este din ce în ce mai redusă. Eu zic că și dealerii sunt conștienți de lucrul acesta și au mai învățat un lucru fundamental: singurii care aduc bani în dealership sunt clienții. Iar dacă un client este mulțumit este dispus să plătească ceva mai mult pentru calitate (…)”, a declarat șeful Porsche România.

Spre finalul anilor ’90 Porsche România a fost primul mare importator care a mizat pe piața auto românească, dominată la acea vreme de Dacia și Daewoo.

După vremurile în care erau atât de puțini dealeri de mașini noi încât clienții stăteau efectiv la coadă, după anii grei de criză și după revenirea greoaie din aceasta, piața auto din România se așează pe baze mai solide acum, inclusiv în zona de mașini rulate înregistrându-se progrese la majoritatea dealerilor consacrați.

Valmar vorbește despre cei din „ograda” proprie: „Există o ofertă destul de largă de mașini de ocazie, în rețeaua noastră de distribuție cel puțin. O parte dintre mașinile oferite provine din parcul propriu de demontrație sau parcul nostru de marketing pe care la un moment-dat le comercializăm. Sau mașinile de serviciu. Acestea sunt niște mașini din oferta de autovehicule aproape noi. Pe de altă parte ne alimentăm business-ul de mașini de ocazie prin preluarea de mașini vechi de la clienți și prin punerea lor la vânzare, după ce au fost verificate și reparate. Deci cumpărare activă din piață. Nu în ultimul rând preluăm mașini de la companiile de leasing, în primul rând de la Grupul Financiar Porsche”.

Lupta lui Brent Valmar cu piața second hand de proastă calitate continuă. Oficialul Porsche România pune punctul pe i când vorbește despre rablele din Vest, pe care românii le cumpără de bune, dar și despre problema cât se poate de reală a poluării, despre cu toții ne facem că plouă: „Cu un sistem complex de măsuri se poate evita, sper eu, în viitor, intrarea aceasta masivă de rable. Cred că lumea a fost sensibilizată. O zonă în care populația este mai puțin sensibilzată este zona de măsurare a gradului de poluare. Pare că nimeni nu se interesează de mediu, nu știu de ce… Trebuie cumva să conștientizeze și populația. Dacă avem un buletin meteo în fiecare zi în toată mass-media, de ce n-am avea și un buletin al gradului de poluare în zonele cele mai aglomerate?”

6 comentarii

dodoi 2 martie 2018 - 01:40

declaratii bullshit si numai PR. Mai bine ne-ar spune in ce masura Porsche a fost implicata in scandalul diesel. Oricum pentru cine doreste mai multe amanunte pe netflix e un documentar „Dirty Money”, iar primul episod „Hard Nox” e dedicat lui Volkswagen. Merita vizionat ca si celelalte episoade, dat nu stiu daca e disponibil in Romania

Reply
Adrian Mitrea 2 martie 2018 - 09:36

Man, sper că ești conștient că Valmar și dealerii din România nu aveau habar de DieselGate și că în „lanțul trofic” sunt foarte mici ierarhic vorbind, neavând acces la informații de genul acela. Nici înainte, nici după DieselGate.
Dintre toate lucrurile pe care ai putea să i le reproșezi lui Brent Valmar ai ales să te legi fix de ceea ce nu ține de el.

Reply
dodoi 2 martie 2018 - 15:44

Eu n-am spus ca el personal sau dealerii din Romania sunt vinovati. Peste ocean exista un concept numit „organization culture”.

VW nu numai ca mintit cu nerusinare vreo 5 ani de zile cat i s-a cerut sa explice de ce sunt asa diferente mari la testarile motoarelor diesel, a admis existenta unui dispozitiv special sa pacaleasca testele numai dupa ce i s-a pus, ca sa citam un clasic in viata, „sula-n coaste”, iar la peste 3 ani de la inceputul scandalului nu se stie cine a initiat actiune, cat de sus s-a stiut, etc. Ba mai mult persoane de conducere din US au fost transerate in Europa cand au fost aproape de a fi puse sub acuzare. VW nu numai ca a pus viata in pericol a atatia oameni pe plan mondial (probabil ca si destui au murit din cauza noxelor emise de motoarele diesel), dar a dezavantajat si concurenta ce nu si-a permis sa instaleze asemenea dispozitive ca sa poata sa vanda masini cu motoare diesel pe piata nord americana. In afara de Nord America, VW nu a luat nicio masura sa repare lucrurile si probabil ca nu va face decat un softare upgrade care o sa opreasca „defeat device” -ul sa functioneze. Numai ca asta va avea influente asupra motorului si catalizatorului. In final tot oamenii simpli vor trage ponoasele.

Reply
Cezar 2 martie 2018 - 22:06

Tu pe ce lume traiesti? Serios intreb. Tu realizezi ca americanii s-au dat loviti de dieselurile pentru AUTOTURISME? In timp ce la ei camionetele cu dieselurile de 6 litri circula libere?? Tu nu realizezi ca e o manipulare? Da, au gresit. Dar nu e producator care sa nu pacaleasca cifrele. Per total poluare, autoturismele reprezinta extrem de putin, vapoarele, camioanele, avioanele, termocentralele, combinatele chimice. Astea polueaza planeta tati. Nu passatul 2.0 tdi. A. In romania mai toti elimina dpful iar bajetzii elimina si catalizatorul. Mai scoate capul din propaganda…..

Reply
dodoi 4 martie 2018 - 03:36

Diferenta e ca eu traiesc peste ocean si m-am adaptat la o mentalitate diferita , iar tu traiesti in Romania, n-ai vazut America decat prin filme si nici din alea prea multe sau de referinta si crezi in conspiratii mondiale sau cine stie ce povesti de adormit copiii. Faptul ca un producator a facut o magarie si o ilegalitate nu inseamna ca ceilalti sunt toti tampiti si nu si-au dat seama ca ceva e in neregula si vor incerca sa profite in detrimentul oamenilor obisnuiti in final. Ca dovada se pare ca si Ford a instalat un dispozitiv similar cu cel al VW-ului la jumatate de milion de camionete diesel si a fost dat in judecata ( vezi https://www.reuters.com/article/us-ford-motor-lawsuit/ford-sued-by-truck-owners-alleging-diesel-emissions-cheating-idUSKBN1EZ292 ). Europa e diferita si americanii sunt cam procesomani si daca te-au prins cu ceva, n-are imporanta cu ce sau cine esti, o sa fii dat in judecata si o sa platesti pana in panzele albe. Daca n-ai vazut filmul Erin Brockovich, bazat pe un caz real, cu Julia Roberts ti-l recomand cu caldura. Alte exemple de procese impotriva motoarelor de la BMW, Toyota, Subaru ce consuma excesiv ulei:
https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/351198-bmw-cant-shake-excessive-engine-oil-consumption-defect-class-action/
https://www.classaction.com/toyota-oil-consumption-defect/lawsuit/
https://www.torquenews.com/1084/subaru-s-oil-consumption-lawsuit-awards-some-owners-new-redesigned-engines

Iar faptul ca in Romania unii elimina filtrul de particule si catalizatorul tie ti se pare normal eu te intreb de ce ar trebui sa sufere unii care n-au masina sau altii care au si au catalizatorul si filtrul de particule in regula pentru unii care se cred smecheri. Treaba asta se poate rezolva foarte usor la ITP anuale unde se poate constata foarte usor daca masina mai are filtru de particule si catalizator.

bobo 11 martie 2018 - 11:18

Domnu Valmar, dar cu aroganta dealerilor cum mai sta treaba? Transparent vorbind, preturile de la weltauto sunt mult mai mari decat echivalentul din Germania ( si vorbesc de dealerii care ofera garantie de acolo), la Vw Romania nu se negociaza mai nimic la pret si daca ai o problema pe garantie trebuie sa aungi la amenintari cu avocatii. Decat sa va plangeti atat de mult de rablele nemtesti majoritare de la concernul vostru care se importa, mai bine ati lucra mai mult la posibilitati de achizitie mai avantajoase ( dobanzi mai mici pentru clienti), pachete de service mai avantajoase. Dar deh, marja de profit trebuie sa fie cat mai mare ca de acolo vin bonusurile pentru sefi.

Reply

Lasa un comentariu