Acasa Renault Renault: Investim tot mai puțin în diesel

Renault: Investim tot mai puțin în diesel

de Adrian Mitrea

Motor Renault dCi 130 (sursa – Renault)

Renault investește tot mai puțin în tehnologia diesel, pe fondul scăderii interesului din partea clienților din piețele europene mari, precum Franța și Germania, a declarat Olivier Guintrand, directorul departamentului de inginerie al Renault, într-o discuție cu jurnaliști din România, în Spania, la Jerez, unde au loc testele internaționale pentru presă cu noul Renault Megane R.S.

„Investim tot mai puțin în diesel”, a spus Olivier Guintrand când a fost întrebat cum influențează investițiile în diverse tehnologii faptul că o parte însemnată a publicului a început să aibă o părere proastă despre diesel.

Guintrand a dat exemplul Franței, țară în care în doar un an de zile cota de piață a motorizărilor diesel a ajuns la 41%, în scădere de la aproape 70%.

„Motorizările diesel sunt foarte eficiente, dar în multe țări publicul are dintr-o dată o problemă cu ele, chiar dacă până atunci n-ar fi conceput o mașină altfel decât diesel. Vedem asta foarte evident în Franța și în Germania”, a explicat oficialul Renault.

Potrivit acestuia, odată cu resticțiile de mediu tot mai dure, cota de piață a motorizărilor diesel va descrește tot mai mult, iar un moment important va fi atunci când în orașe nu va mai fi permis accesul mașinilor care nu pot parcurge un anumit număr de kilometri cu emisii de eșapament zero. Din acel punct clienții se vor orienta spre mașini de tip PHEV (plug-in hybrid electric vehicles), adică automobile hibride care pot fi încărcate și la priză, dar și în mers, care au atât motor electric, cât și motor pe benzină (sau diesel).

Olivier Guintrand a admis că soluția mașinilor hibride de tip PHEV este complicată din punct de vedere tehnologic și că, în definitiv, nu are neapărat sens din punct de vedere ingineresc, însă către acest tip de vehicule se îndreaptă clienții, ghidați de reglementările politice.

O mașină de tip PHEV are dezavantajul complexității ansamblului, plus dezavantajul masei. Un automobil de acest tip are motor pe benzină (sau diesel) și motor electric, rezervor cu carburant fosil și baterie pentru sistemul de tracțiune. Deci totul este dublat. În plus, electronica este complicată pentru că trebuie să gestioneze două tipuri de sisteme de propulsie în același timp și să le facă să funcționeze armonios împreună.

Renault nu are în prezent în gamă automobile de tip PHEV, dar în 2017 au apărut primele informații din interiorul companiei auto franceze că se lucrează la așa ceva, deși inițial Renault miza doar pe mașini electrice care să conviețuiască pe piață cu cele pe benzină și diesel.

Hibridele erau văzute ca un compromis când a fost lansat Renault Zoe, dar iată că reglementările politice și „compromisul acceptabil” cerut de clienți direcționează Renault și în zona tehnologiilor hibride.

La nivelul întregii Uniuni Europene (UE) au fost înmatriculate, în 2017, un total de 852.933 automobile cu propulsie alternativă (AFV), cu 39,7% mai multe decât în 2016, reprezentând 5,7% din totalul automobilelor noi înmatriculate în UE anul trecut. Evident, cele mai multe mașini cu propulsie alternativă au fost hibride (benzină+electric), iar cele electrice încă reprezintă o piață de nișă, dar în creștere.

  • +53,7% este creșterea pieței de mașini electrice (BEV) în UE la nivel de 2017.
  • +28,9% este creșterea pieței de mașini hibride (PHEV și HEV) în UE la nivel de 2017.
  • +39% este creșterea pieței de mașini cu propulsie alternativă (AFV) în UE la nivel de 2017.

Conform planului dezvaluit în octombrie 2017, Renault va avea 8 autovehicule electrice și 4 hibride în gamă, până în 2022. Tot pana în 2022 circa 60% din gamă va fi electrificată. Toate motorizările pe benzină vor fi trecute la sistem micro-hibrid (cel puțin), adica sistem start/stop și recuperare a energiei la frânare. În prezent unele motorizari pe benzină de intrare în gamă nu au așa ceva.

Pentru diesel-urile care vor ramane totuși în ofertă Renault va investi în tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), adica tratamentul emisiilor diesel cu AdBlue (uree).

17 comentarii

Cristi 8 februarie 2018 - 12:21

Ma bucur ca oamenii incep sa renunte la diesel. Am avut doua masini diesel, una, a sotiei un 118d, inca o avem.
Intotdeauna cand am stat langa ele cu motorul pornit am simtit nevoia sa ma indepartez. Efectiv senzatia este ca nu poti sa respiri, mai ales in combinatie cu aerul rece.
Ceea ce nu ma bucura este ca nu vor sa investeasca mai mult in GPL, chiar daca viata motoarelor este mai scurta este o tehnologie ieftina, putin poluanta si cu infrastructura deja existenta.
90% din masini le-am avut benzina aspirat si le recomand si celor care iubesc „puterea” motoarelor diesel. S-ar putea sa le placa!

Reply
Florin 8 februarie 2018 - 15:39

Ai dreptate, am aceeasi senzatie cu dieselul meu. Lasa ca investesc nemtii in motoare diesel, electricele nu le plac ca au costuri mici de intretinere si nu pot jumuli clientul. Sanse mari ca in 10-20 ani trio-ul nemtesc sa urmeze drumul Nokia.

Reply
Adrian Mitrea 8 februarie 2018 - 15:44

Dreptate aveți amândoi cu mirosul, însă nu ignorați capacitatea de inovare a industriei auto germane. Dacă vorbim de țări, Germania are cei mai mulți producători auto și cele mai multe modele electrice disponibile azi pe piață vin din Germania (sau au origine germană): BMW i3, Mercedes-Benz Clasa B electric, smart electric, Opel Ampera-e, Volkswagen e-up!, Volkswagen e-Golf…

Reply
dsadsasddsa 8 februarie 2018 - 19:43

Ampera? Vezi ca opel a fost cumparat de grupul PSA, adica frantuzi!

Reply
Adrian Mitrea 8 februarie 2018 - 21:44

Asta nu inseamna ca Opel e marca frantuzeasca. Nu confunda proprietarul unei marci cu originea si nationalitatea ei.

Andy 9 februarie 2018 - 01:30

Ampera-e e Bolt cu alta sigla. Plus ca Ampera-e nu va mai exista dupa preluarea PSA, mai ales ca ar fi trebuit sa fie produs in SUA pe aceeasi linie cu Bolt.

Florin 9 februarie 2018 - 12:27

Problema nu e capacitatea de inovare a industriei auto germane, ca sigur pot face asta. Problema ca e industria lor e supradimensionata, axata pe masini aparent premium, cu costuri mari de achizitie si intretinere. Practic au prea multi manageri si angajati membri de sindicat de care nu se pot atinge. Iar industria auto globala pare sa devina o ramura a industriei de electronice, unde concurenta din Asia e foarte puternica. Sa zicem ca ar putea deveni un fel de Apple pe partea de masini, dar pana si Apple pierde anual cota de piata in fata asiaticilor. Personal sper sa nu se cada firmele vestice in fata asiaticelor, pentru ca as alege oricand sa lucrez intr-o firma germana de exp decat in una chinezeasca.

Reply
Adrian Mitrea 9 februarie 2018 - 13:18

Stai liniștit, nu se va întâmpla. Ingineria germană bate oricând la fund orice inginerie asiatică, Asia este în principal o fabrică uriașă a produselor și componentelor concepute în Europa și SUA. Excepție este Japonia, care are unele vârfuri tehnologice, dar nu pe toată linia, cum are Germania, ci doar vârfuri, cum am spus.

Andy 10 februarie 2018 - 02:22

Exceptie e si Coreea de Sud in momentul de fata, fie ca vorbim electronice (care sunt bunurile care ne cam inconjoara in existenta noastra cotidiana) sau de ramuri care pe vremuri erau monopol/oligopol american sau european. Vezi Hyundai care e cel mai mare producator naval din lume. As zice ca in momentul de Fata Hyundai-Kia stau chiar mai bine la capitolul auto eco (electrice si/sau hibride) decat VW. Ioniq (3 variante: hibrida, hibrida plug-in si electrica), Niro (hibrida si viitoare electrica). Plus ca au anuntat ca la Geneva lanseaza Kona electrica cu 470 km autonomie in noul ciclu european, mult mai apropiat de realitate decat actualul NEDC.

China e intr-adevar 80% o mare fabrica de produse vestice.

Acum sincer, la nivel mondial, Germania in afara de industria auto mai e recunoscuta in momentul de fata pentru ceva la nivel de inginerie (aici incluzand Bosch care in proportie majoritara cam cu asta se ocupa)? Siemens, da, insa parca nu mai vezi firme nemtesti la nivel mondial cum vedeai acum 30+ de ani. Gen Grundig, Uher, Rollei, Agfa etc.

Adrian Mitrea 10 februarie 2018 - 10:24

Da, și Coreea de Sud e pe val, însă Hyundai-Kia nu sunt chiar atât de tari precum îi vezi. A, că e o surpriză că niște mărci venite de nicăieri au 2-3 mașini electrice și hibride în ofertă… e adevărat.
Dar dacă tot zici de Ioniq, să nu uităm că Volkswagen are e-Golf și e-up! pur electrice, apoi Golf GTE și Passat GTE hibride plug-in, Audi A3 e-tron hibrid plug-in, Q7 hybrid. Iar în România, spre exemplu, cea mai bine vândută marcă pe segmentul mașini hibride și electrice este BMW. BMW iarăși are o super gamă de mașini hibride și hibride plug-in.
Exemplele sunt acolo, trebuie doar să deschidem ochii și să le vedem.
Firme germane sunt enorm de multe în toate ramurile, uneori mai vizibile, alteori mai puțin vizibile.
Să îți dau câteva exemple din auto: Continental, Bosch, Draexlmaier, Siemens, Daimler Group, BMW Group, Volkswagen Group, Opel. Întâmplător sau nu, Continental, Draexlmaier și Bosch sunt printre cei mai mari angajatori privați din România la nivel de industrie auto și chiar la nivel de economie per ansamblu.
Deci nu le-aș plânge de milă… 🙂

Andy 10 februarie 2018 - 11:39

Lumea in care traim in ziua de azi pare ca seamana cu cea de acum 100 si ceva de ani, cu firme venite de nicaieri care doar in cateva decenii sau chiar mai putin devin lideri cam in toate domeniile in care activeaza. Samsung e probabil cel mai bun exemplu. Lumea evolueaza foarte rapid. Cam la 3 ani se dubleaza puterea de calcul a unui procesor si in 9-10 stocarea se mareste de 1.000 de ori. Vezi card-urile de memorie. In 2005 cel mai generos card avea 128 mb, iar in 2014 128 gb. In 2018 vorbim deja de 512 gb, cardul celor de la Integral.

Continental, Bosch, Draexlmaier, Siemens, Daimler Group, BMW Group, Volkswagen Group, Opel tin de ingineria auto, asa cum ziceam. Intreabam retoric daca mai au ceva si in afara de ea…

BASF pe partea chimica (cea mai mare companie de profil), insa nu-s produse pe care le folosim uzual.

Oricum traim vremuri interesante.

dodoi 11 februarie 2018 - 09:29

Nu stiu daca in imaginea de ansamblu are vreo importanta ca in Romania BMW, un brand de lux cu costuri de intretinere de lux, e cea mai bine vanduta marca pe segmentul hybrid si electric. Pe ansamblu piata auto din Romania e sublima dar lipseste, putem spune, cu desavarsire. Cate masini noi se vand in Romania pe an? 200 de mii? In Canada cu o populatie de 35 mil de loc s-au vandut anul trecut 2 mil de masini noi, iar in SUA se vand cam aceleasi numar de masini intr-o luna.

Hibridele si electricele sunt un pariu riscant cu o cota minuscula, de 0.9% in 2016, dar care creste destul de constant insa merge impotriva trendului actual atat din America cat si din Europa: SUV-ul. In plus nu cred ca vreo masina hibrida sau electrica e profitabila deocamdata, dar producatorii auto trebuie sa fie atenti la orice tendinta noua altfel pot risca soarta Blackberry-ului care a ajuns sa aiba o cota nesemnificativa de piata.

VW care a scapat de faliment deoarece nu a platit nicio despagubire in Europa si dupa ce cam toata industria auto germana a iesit sifonata in urma scandalului diesel, a cheltuit deja US$ 25 mld pe despagubiri pana acum si e pe cale sa se angajeze pe un alt drum riscant si parieze US$ 30 mld pe masinile electrice si alte 14 mld pe masinile autonome ( pentru amanunte a se vedea https://outline.com/Nb6KZb iar pentru cine nu se descurca prea bine cu engleza in chrome right click and „Translate”). Vor reusii? Nu stiu, nu le dau prea multe sanse, dar va fii interesant de vazut.

In alta ordine de idei coreeni vand de mai mult masini in SUA decat nemtii, dar e adevarat ca nemtii au masini de lux unde profitul e mai mare. Daca la coreeni mai adaugam Samsung si LG dintre brandurile cele mai cunoscute putem realiza cat de „periculosi” sunt.

Florin 12 februarie 2018 - 11:59

Hyundai-KIa sunt locul 3-4 ca producatori globali in industria auto. In USA vezi mult mai des masinile astea decat germane, si pe buna dreptate, au raportul calitate pret mult mai bun.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_manufacturers_by_motor_vehicle_production

Chris 10 februarie 2018 - 16:02

Si eu sunt foarte suparat pe industria germana pt ca a scazut calitatea si vor bani multi dar in momentul in care in Germania s-a dat semnalul ca chiar vrem electrice sau hibride sau ce-o fi, crede-ma ca se face switch instant si real, si de calitate. Si acel semnal s-a dat.
Nu prea cred ca exista masina produsa in lume care sa nu contina componente germane, la fel in industria de orice, la fel in cercetare de orice. Ca nu se vand ieftin e adevarat, e si o chestie de mentalitate.
Si mai e ceva: daca de azi tot ce produc ei nu mai e vandabil, pica bomba si rade tot, inclusiv infrastructura care nu e deloc de neglijat, in cativa ani ai totul refacut pe baze sanatoase si adaptat la prezent. Anii 50-70 au dovedit asta. De ce? Pt ca educatia oamenilor e asa facuta incat sunt in stare. Sunt incredibil de minutiosi si atenti la tot, deci daca undeva se poate inova o industrie aia e in germania, sau japonia as mai spune. Ca managerii sunt niste assholes si urmaresc doar bonusul e adevarat, dar e alta poveste, sunt acuzati tot mai tare si mai vocal de asta.

Diesel nu moare inca, exista solutii pt a le face mult mai curate, doar ca nu a existat interes pana acum. Iar pe Autobahn alergi mai greu cu 200km/h cu electric sau benzinar, nu prea exista alternative realiste inca.

Florin 12 februarie 2018 - 12:03

Anii 50-70 au dovedit ca se pot ridica, atunci, punct. Pt ca atunci nu existau economii dezvoltate in Asia cu costuri scazute de productie, forta de munca numeroasa si foarte bine pregatita.

82g 12 februarie 2018 - 08:30

Germania are cei mai multi producatori auto?

Reply
Kap 8 februarie 2018 - 16:08

Viață mai scurtă cu GPL? Asta e una din gogorițele născute din service defectuos sau din instalații cu probleme sau montate după ureche.
Cu o instalație secvențială reglată și întreținută corect arderea e mai curată iar motorul va funcționa cu GPL poate mai mult. Singurele cu viață mai scurtă sunt bujiile, atât.

Reply

Lasa un comentariu