Mărcile Opel și Volkswagen au intrat recent în portofoliul de branduri auto comercializate de firmele omului de afaceri Michael Schmidt, iar oportunități se nasc mereu, după cum singur spune. Astfel, Michael Schmidt a devenit omul care cumpără tot mai multe business-uri auto aflate în dificultate și pe care proprietarii lor nu le mai pot susține, în anii 2007-2008 el însuși fiind în postura celui care ar fi vrut să vândă tot. „Dacă privesc înapoi cu ochii de acum îmi dau seama că a fost un vis… o iluzie. Nu era posibil să se întâmple” (vânzarea tuturor afacerilor din auto – n.r.), a declarat Michael Schmidt, pentru 0-100.ro, cu ocazia conferinței de bilanț pe 2017.
Pe lângă mărcile BMW, MINI și BMW Motorrad, MAN, plus Rolls-Royce în Germania, Schmidt comercializează mai nou și vehicule Volkswagen și Opel.
„Marca a fost o conjunctură, nu m-am fixat pe Opel. A fost o chestiune de oportunitate și de volumul potențial de vânzări. Dacă era vorba de Peugeot sau Ford… la fel aș fi făcut. Așa a apărut și oportunitatea cu Volkswagen în Baia Mare. Dacă nu se ivea oportunitatea să cumpăr foarte avantajos un fost dealer de Skoda din Baia Mare, pe care acum îl reamenajez pentru Volkswagen, nu o făceam. Centrul Opel din Târgu Mureș l-am terminat în decembrie 2017 și este operațional, am realizat deja o cifră de afaceri 200.000 euro, dar inaugurarea o s-o facem în primăvară, prin martie. La Volkswagen mingea e la ei, să-mi dea toate autorizările să pornesc. Până cel târziu în toamnă o să fim operaționali și pe Volkswagen. (…) Oferte tot vin, ocaziile se nasc. (…) Poate Opel din Brașov, Skoda din Sibiu…”, a declarat Michael Schmidt, pentru 0-100.ro.
Acesta este discursul omului care în 2007-2008 voia să vândă tot ce deține în auto, doridu-și la vremea respectivă să intre pe piața imobiliară. Odată depășit acel moment, Schmidt admite că rămâne la ceea ce știe să facă cel mai bine: afaceri cu autovehicule.
„Și eu am vrut să vând în 2007-2008. Era un moment în care eram aici și am zis <<Dom’le, gata!>>. Dacă privesc înapoi cu ochii de acum îmi dau seama că a fost un vis… o iluzie. Nu știu ce să zic. Nu era posibil să se întâmple. (…) Deci nu aveam efectiv cui să vând, și chiar dacă, prin absurd, aș fi făcut-o, atunci probabil aș fi băgat banii în niște fiare și betoane… niște imobile de mă uitam la ele. Așa că tot răul spre bine”, a declarat omul de afaceri.
Mai mult ca oricând el vrea să se concentreze pe afacerile din auto și să le dezvolte. În anii trecuți își anunțase planurile de a investi în imobiliare din nou, să facă hoteluri. Dar a reevaluat situația: „Deocamdată am abandonat. Am ajuns la concluzia că e prea complicat. Mă rog, nu neapărat complicat, nu mă feresc eu de complicat, dar nu este așa rentabil cum am crezut eu inițial. Și acesta este business la care trebuie să te pricepi, să te ocupi. Nu e suficient să investești și să aștepți să vină banii”.
În acest context, afacerile auto sunt mai profitabile, nu pentru că necesită mai puțină muncă sau efort, dar pentru că asta face de 24 de ani, deci experiența își spune cuvântul. „Ce știi, știi!”, a spus omul de afaceri.
Schmidt privește senin și era mașinilor electrice și nu se teme că acestea îl vor lăsa „fără pâine”, cunoscut fiind faptul că automobilele electrice sunt mai simple din punct de vedere constructiv și au nevoie de intervenții în service mai rare și mai puțin sofisticate.
„Asta a fost și anii ’70 cu criza… Cu plumb, fără plumb (benzină – n.r.). Dacă mă gândesc ce lucrări de service se făceau atunci și ce se face acum… tot timpul o să fie ceva în service. O să fie o altă abordare. Uite, eu am un proiect acum în Germania să fac un Service Factory, adică să fac o fabrică de servisare, pe bandă. Intră mașina într-un capăt, iese pe dincolo. BMW în Germania mi-a dat de înțeles că am potențial de creștere, la Sud de Munchen. Și acum văd cum mă orientez”, a explicat Michael Schmidt.
Din statutul de dealer uriaș care a devenit în timp – cel mai mare din Europa Centrală și de Est, cu afaceri de 136 milioane euro în 2017 – Michael Schmidt vede schimbarea și se arată pregătit pentru ea.
„Showroom-uri ca acesta n-o să mai vedeți în viitor. Aici sunt bani aruncați. Va fi accent pe service, câteva mașini în showroom, dar n-o să mai fie din partea producătorului o constrângere să băgăm bani în sticlă, oțel, clădiri, mașini… Producătorul își va face flag store-uri în Paris, la Londra, la New York, unde, pe cinci etaje poți să pui mâna pe fiecare model. Dar în rest o să se meargă tot mai mult pe service, iar dealerul va fi tot mai mult un agent care livrează mașina”, a declarat omul de afaceri.
„Motorizarea va fi opțională, așa cum îți alegi acum cutia de viteze. Vine clientul și îl întrebi: <<Cum o vrei? Diesel, benzină, electrică?>> Asta va fi…”, a completat el.
Despre mașinile electrice, afaceristul spune că ele câștigă tot mai mult teren, dar evoluția pieței se lovește de bariere precum conservatorismul clienților, în special în România.
„La conservatorismul românilor… Chiar dacă suntem țara cu cea mai mare subvenție… Eu sunt bucuros că a fost atâta! Dacă în Norvegia s-a ajuns ca jumătate din piața mașinilor noi să fie electrică, s-ar putea ca în zece ani de zile poate să ajungem și noi la un 40-50%. Depinde și de industria petrolieră. (…) Autonomia crește, noi o să scoatem, la anul, aproape 500 km la X3 și atunci nu mai este un handicap autonomia. (…) În Germania, anul trecut, am avut un gol foarte mare cu DieselGate, dar lucrurile s-au liniștit, oamenii au văzut că pentru o motorizare pe benzină plătesc la pompă mult mai mult și deja piața și-a revenit (pe diesel – n.r.)”, potrivit lui Schmidt.
Întrebat dacă nu cumva vrea să intre și pe piața mașinilor clasice, Schmidt a spus că nu: „La Essen – unde e cel mai mare târg de mașini clasice – veneau cu pungile cu bani negri să cumpere mașini… Sigur că ăștia profi, cum e Țiriac, au nas pentru astfel de mașini și știu să cumpere azi cu un milion și să vândă mâine cu două milioane. Dar au intrat în piață și unii care nu se pricep, cumpără mașini scumpe, apoi vor să le vândă și mai scump și strică tot. E ca la antichități”.
Cifre cheie pentru anul 2017
- 136 milioane cifră de afaceri pentru Automobile Bavaria Group.
- 65% dintre vânzările de automobile BMW noi din România sunt realizate de firmele lui Michael Schmidt.
- Vânzările de mașini rulate au depășit 1.000 unități, cu o creștere de 33% față de 2016.
Automobile Bavaria Group deţine 12 locaţii BMW pentru automobile noi şi rulate în România şi singurul service Rolls- Royce din regiune. Automobile Bavaria Group este primul dealer BMW M în România. Începând cu anul 2015 Automobile Bavaria Băneasa a devenit primul agent autorizat BMW i în România, odată cu lansarea oficială a sub-mărcii pe piaţă şi în prezent deţine încă doi dealeri BMW i, la Cluj şi Timişoara. Automobile Bavaria Group deţine si singurul dealer MINI din România, împreună cu două centre MINI Service, la Cluj şi Timişoara, şi este singurul Centru de Competenţă pentru Vanzări Speciale către autorităţi şi diplomaţi. Cel mai mare grup de dealeri BMW din Europa Centrală şi de Est asigură locuri de muncă pentru 509 de angajaţi şi are o cifră anuală de afaceri de 136 milioane euro.
MHS Truck & Bus Group România este distribuitorul general MAN în România. Deţine opt centre proprii de competenţă pentru vehicule comerciale MAN. Este cel mai mare şi mai performant distribuitor MAN din Europa Centrală şi de Sud-Est. Asigură locuri de muncă pentru 355 de angajaţi şi are o cifră anuală de afaceri de 90 milioane euro.
Schmidt Gruppe Deutschland deţine cinci dealershipuri BMW în Germania şi un dealership Rolls-Royce la Munchen (Germania). Grupul asigură locuri de muncă pentru 240 de angajaţi şi are o cifră anuală de afaceri de 125 milioane euro.
4 comentarii
Cu tot respectul pentru realizarile domnului Schmidt, activitatile de service la BMW au probleme mari. Si ma refer la cel din Constanta unde programarile la service, pe vopsitorie de exemplu, se fac la intervale mari de timp durata de asteptare fiind si de cite 2 luni. Justificarea este lipsa de personal. Sper ca pe viitor sa rezolve astfel de probleme.
Automobile Bavaria nu e singurul dealer de Mini din Romania! Ce naiba, de unde luati informatiile astea? Eu am vazut Mini si am facut si drive test cu Proleasing Motors din Ploiesti.
Se cheamă informații actualizate. Proleasing nu mai vinde MINI-uri, probabil a rămas doar cu activitățile de service.
Se vede clar asta inclusiv de la ei de pe site http://www.proleasing.ro
Am achiziționat un autoturism în urma cu cateva luni de la bavaria used cars iar după achiziționare i am facut asigurare casco, unde am descoperit un istoric de daune impresionant.