Acasa Nissan Cea mai vândută mașină electrică din lume se lansează în câteva săptămâni și în România

Cea mai vândută mașină electrică din lume se lansează în câteva săptămâni și în România

de Vlad Barza

Nissan Leaf (sursa – Nissan)

Nissan va lansa în câteva săptămâni pe piața locală modelul Leaf, care este cea mai vândută mașină electrică din lume, cu 300.000 de unități în șapte ani. Renault, „colega” de alianță a Nissan, a vândut anul trecut 130 de mașini electrice în țară, în special modelul ZOE, a spus Hakim Boutehra, directorul comercial al Renault România. Nissan a prezentat în toamna anului trecut noua generație Leaf despre care compania spune că are o autonomie de 378 km în ciclul de măsurare NEDC. De precizat ca Nissan nu a dat încă informații despre preț și despre data exactă a lansării. Norvegia este prima țară europeană în care noul Leaf a fost lansat. În Germania prețurile pornesc de la 32.000 euro, însă subvențiile pot duce prețul în diverse țări în intervalul 25.000-27.000 euro.

Leaf este cea mai vândută mașina electrică din istorie, chiar daca în șapte ani s-au vândut 300.000 de unități, pe o piață mondială unde se vând anual peste 80 de milioane de mașini noi de toate tipurile.

În Europa, Leaf și-a găsit in medie între 15.000 și 20.000 de clienți în fiecare an între 2014 și 2017. Acum, Leaf va fi lansat și în țară, iar directorul comercial al Groupe Renault spune că nu este niciun pericol ca mașina să ia din clienții vehiculelor electrice ale Renault fiindcă se adresează unui public diferit.

Anul trecut Leaf a fost al doilea cel mai vândut model electric din Europa, după Renault ZOE, iar estimările LMC Automotive arată că în 2020, pe fondul concurenței crescânde din piață, Leaf va fi pe locul patru, însă cu cifre de vânzări mai mari decât în prezent.

Mașina dispune de o baterie de 40 kWh (litiu-ion) și are un motor electric ce dezvoltă 110 kW (150 CP) între 3.283-9.795 rpm) și 320 Nm (între 0-3.283 rpm). Timpii de reîncărcare standard anuntați de producător sunt 16 ore (la priză de 3 kW), 8 ore (6 kW), 40 de minute (de la 0 la 80% din capacitatea bateriei, la stație de reîncărcare rapidă: 50 kW).

Viteza maximă pe care o poate atinge mașina este 144 km/h. Autonomia este 378 km (NEDC), ceea ce probabil va însemna circa 250 km reali.

Noul Nissan Leaf are 4.480 mm lungime, 1.790 mm lățime, 1.535/1.545 mm înălțime, un ampatament de 2.700 mm, ecartament față 1.540 mm, ecartament spate 1.555 mm, gardă la sol minimă 150 mm și un coeficient aerodinamic de 0,28.

Dimensiunea anvelopelor poate fi 205/55 R16 sau 215/50 R17. Concurentul direct al lui Nissan Leaf pe piață este Volkswagen e-Golf.

19 comentarii

cristi 23 ianuarie 2018 - 14:27

Am versiunea de 30 kw si merge intre 170 si 200 km real.
Deci 40 kw merge sigur 300-320 km.

Reply
Cipi 23 ianuarie 2018 - 15:14

Mai multe informații,contează la ce fel de prize încarci,

Reply
Adrian Mitrea 24 ianuarie 2018 - 11:02

Autonomia unei mașini electrice NU este influențată de priza la care încarci. Așa cum nu contează dacă îți încarci telefonul în dormitor sau în bucătărie, la priză, la laptop sau la o baterie externă. Autonomia cu XX% încărcare va fi aceeași.

Reply
Cata 23 ianuarie 2018 - 15:29

cred ca daca pui 4 persoane si bagaj, plin in portbagaj, nu o sa tina nici 250 km

Reply
Adrian Mitrea 24 ianuarie 2018 - 11:03

Nu greutatea este cel mai mare dușman al unei mașini electrice, ci viteza ridicată (peste 100 km/h) și temperatura ambientală.

Reply
A M 23 ianuarie 2018 - 16:04

Poti detalia cum ai ajuns la 300-320km? Ca daca faci cu regula de 3 simpla…Chiar si daca socotesti ca, spre exemplu (nu pot sti sigur) 5kW nu pot fi folositi, tot imi da cu virgula.

Reply
Ovidiu 23 ianuarie 2018 - 18:59

nu poti aplica regula de 3 simpla decat daca extrapolarea e liniara, nu e cazul la baterii. Ai si tu smartphone si poti verifica ca primii 50% din baterie tin altfel decat restul de 50% (e adevarat totusi ca gestiunea bateriei la automobilile electrie e o intreaga poveste)

Reply
Virgil 10 martie 2018 - 17:08

super stai Cristi la mate. 40 kwh adica cu 25% mai mult decat 30kwh (170) km +25% fac 300???? sau mai bine 320? Pai daca stau si calculez 25%din 200 fac 50 din 170 si mai putin chiar, mai repeta materia de a 5-a.

Reply
Adrian 23 ianuarie 2018 - 15:03

tare mult miar place o astfel de masina…

Reply
kong 24 ianuarie 2018 - 12:20

„mi-ar plåcea”

Reply
Rahova 23 ianuarie 2018 - 15:20

Aș vrea să văd tot mai multe oferte pentru mașinile electrice. Diversificarea surselor de energie pentru vehicule a devenit o necesitate în condițiile în care oricând poate apărea o nouă criză a petrolului.

Reply
Florin 23 ianuarie 2018 - 15:36

Ce inseamna cateva saptamani????
Ce pret preconizati ca va avea masina?
Va beneficia de programul de finantare de 10.000 euro de la stat?
Garantia cat va fi?
Service-ul cine il va sustine???
Astea sunt informatii de care avem nevoie,nu comparatii cu alte vehicule electrice.

Reply
Gigel 24 ianuarie 2018 - 10:35

Citat: „Articolele noastre sunt polarizate spre orice subiect prezintă interes. ” -> Intrebarile tale nu prezinta interes.

Reply
Adrian Mitrea 24 ianuarie 2018 - 10:56

Păi hai să ne folosim capul. Ce înseamnă câteva săptămâni? Răspuns, mai mult de 14 zile.

Nu ne dăm cu presupusul despre preț în articole. Dar ne dăm la comentarii, dacă ești așa curios. Probabil 35.000 Euro cu tot TVA preț de pornire.

Nu au fost anunțate informații despre garanția noului model, va fi anunțat la lansare.

Service-ul îl vor susține dealerii, cum e logic, nu patiseriile.

Cine sunteți voi ăștia care „aveți” nevoie? Că nu știum cum se face că orice articol ar scrie oricine, despre orice, mereu va exista câte unul care va fi nemulțumit.

Acestea sunt informațiile pe care le avem. Când vor mai fi, vei mai afla.

P.S. Ai profilul ideal al unui cititor rău: ai postat cu un e-mail fals / inexistent; vrei să afli informații pe care nu ți le poate da nimeni acum; n-ai bani de noul Nissan Leaf, dar te dai foarte interesat.

Reply
Andy 24 ianuarie 2018 - 14:07

https://www.express.co.uk/life-style/cars/899035/Nissan-Leaf-2018-price-specs-range-UK

Preturile de pornire vor fi mai mici, mult mai mici de 35.000 de euro. In UK incepe de la 26.500 de lire si ajunge la 38.155 lire. Preturile in UK sunt cu cca 5-10% mai mari ca in RO, deci putem face un calcul simplu. Din suma respectiva se va putea scadea bonusul de 10.000 de euro.

A, si garantia in UK e de 8 ani sau 160.000 km, cfm nissan.co.uk

Cheers!

Reply
Adrian Mitrea 24 ianuarie 2018 - 17:23

Salut, acolo este prima generație Leaf, în acel link.
De la piață la piață (continent/regiune) diferă un pic specificațiile și condițiile, iată https://owners.nissanusa.com/content/techpub/Manu
De aceea e important ca noi, jurnaliștii, să așteptăm și să scriem după ce avem confirmarea informațiilor pe specificul de țară.
Legat de preț, văd că în Germania va porni de la 31.959 Euro cu tot cu TVA, ceea ce mă face să cred că și la noi va fi tot pe acolo sau chiar un pic mai jos. Mă bucur enorm că este sub pragul de 35.000 Euro cu TVA. https://www.nissan.de/fahrzeuge/neuwagen/leaf.htm
Să vedem care va fi soarta bonusului de 10.000 Euro pentru electrice în România, anul acesta.
Noroc!

Reply
Andy 24 ianuarie 2018 - 17:37

In link se vorbeste de generatia noua. De alffel si in poze apare noul model:

First deliveries of the car will begin in February this year, with prices for the entry-level Visia models starts from just £21,990 (including £4,500 Government Grant).

At the top of the range is the fully-equipped Tekna model which costs £33,655 (including £4,000 government grant).

Oricum AM a testat deja masinuta:

http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-nissan-leaf-82235.html

Reply
Adrian Mitrea 24 ianuarie 2018 - 18:13

Așa este cu link-ul, am deschis simultan mai multe ferestre și de aici confuzia.

Am citit articolul lui Mircea de la AutoMarket.ro, se anunță o mașină foarte interesantă. Și review-urile internaționale sunt pozitive din ce văd.

Observ că nici autorii Luke John Smith și nici Mircea Meșter n-au reușit să-l satisfacă pe Florin, că nici ei n-au scris o iotă despre garanție, despre cine va face service-ul și dacă va beneficia de bonusul de 10.000 Euro…

George 25 ianuarie 2018 - 09:38

O sa fie o masina buna, mai ales cu un discount probabil de 15-20% plus prima de la stat. Cel mai important e ca se va putea cumpara efectiv, adica nu termene de livrare incerte sau dealeri ignoranti. In articol nu se vorbeste (normal) de cel mai mare dezavantaj, lipsa conditionarii termice active a bateriei (TMS) care o va face ceva mai putin durabila decat competitorii.

Reply

Lasa un comentariu