Acasa Skoda Skoda a reușit un nou record de vânzări în anul în care a lansat două noi SUV-uri

Skoda a reușit un nou record de vânzări în anul în care a lansat două noi SUV-uri

de Vlad Barza

Skoda Karoq in fabrica din Cehia (sursa – Skoda)

Skoda a depășit în premieră, în 2017, pragul de 1,2 milioane de unități livrate, China, Germania și Cehia fiind cele mai mari piețe pentru marca din Volkswagen Group. Cel mai vândut model a fost Octavia, dar peste 100.000 de clienți și-au găsit și cele două noi SUV-uri: Kodiaq și Karoq.

Skoda este în al patrulea an în care vânzările trec de un milion de unități. În Europa Centrală compania a livrat 200.000 de mașini, din care 95.000 în Cehia și 66.000 în Polonia.

China a fost, de departe, cea mai mare piață, cu 325.000 de mașini, urmată de Germania, cu 173.000 unități. Top 5 a fost completat de Cehia, Marea Britanie și Polonia. În top 10 au mai intrat: Rusia, Franța, Turcia, Italia și Austria.

Vânzări Skoda 2017 pe modele

  • Skoda Octavia (418.800; -3,9%)
  • Skoda Rapid (211.500; -0,6%)
  • Skoda Fabia (206.500; +2,1%)
  • Skoda Superb (150.900; +8,7%)
  • Skoda Kodiaq (100.000; – )
  • Skoda Yeti (69.500; -27.8%)
  • Skoda Karoq (6.300; – )
  • Skoda Citigo (vandut doar in Europa: 37.100; -8.8%)

Citește și:

5 comentarii

bancher 17 ianuarie 2018 - 10:44

Mda…Skoda vinde bine. Vad ca Skoda Octavia singura s-a vandut intr-un numar mai mare decat toate vanzarile Dacia Mioveni pe anul trecut (Octavia a avut 418 000 unitati vandute, Dacia Mioveni cam la 320 000 unitati).
bravo lor, am si eu una acasa si pot sa spun ca e f fiabila si destul de rezistenta.
daca FPS-ul nu ar fi cerut spaga de la Volkswagen cand au venit sa cumpere Dacia la inceputul anilor 1990, azi aceste masini se asamblau in Romania.

Reply
Kap 17 ianuarie 2018 - 12:18

Aha, deci noi trebuie să admirăm că VW AG are, în afară de Cehia, fabrici prin India, Kazahstan sau Ucraina unde produce mașini pentru chinezi în special.
Dar dacă Renault produce Duster sau Sandero sau Logan în Rusia (3 fabrici), Maroc, Algeria, Columbia, Argentina sau Brazilia, aia nu ne mai interesează. Chit că unele din fabricile alea mai folosesc și piese sau ansambluri întregi fabricate în România.
Dar ca de obicei românul bălește la ce fac nemții, după mintea lui plină de prejudecăți orice ”das auto”, cu 4 cerculețe-n bot sau măcar o skodă amărâtă, e în altă clasă față de restul mașinilor.
Dacie? Să-l ferească sfântu’, mai bine o coajă din secolul trecut dar cu siglă de la cei mai cei. Nemții.

Reply
Finch 18 ianuarie 2018 - 09:31

Sunt patru mari categorii de cumparatori de masini:

1) saracii saraci, aia care isi doresc sa intre in randul lumii cu orice coaja lipita cu scuipat si chit. Astia nu au putere de cumparare a unei Dacii Logan noi, ci doar janghine vechi ce scutura rugina la fiecare pornire. Nu au bani nici macar de un plin de benzina, sau de vigneta, sau asigurare…

2) saracii bogati, aia care au cateva mii de euro stransi la ciorap si isi doresc cea mai scumpa masina premium SH de banii aia. Se uita la masini de 5-8 ani de la marcile premium, evident BMW, AUDI, MERTZ, pentru orgoliul lor nu exista alte marci. Viseaza sa-si cumpere acele masini de noi, dar nu fac altceva decat sa utilizeze 2-5 ani masina, pentru a o vinde eventual unuia din categoria lui nitel mai sarac, masina ajungand pana la urma la un proprietar din prima categorie

3) Oamenii care au putere financiara sa cumpere o masina noua din clasele mica-compacta-medie, stiu ce inseamna masina noua, asigurari, confort. Nu vor sa auda de masina SH, numai gandul ca un idiot a transpirat pe tapiteria aia ii oripileaza.

4) Oamenii care au bani sa-si ia orice masina, dupa cum se trezesc dimineata.

Dacia Logan e o masina atipica, nu trebuie comparata cu Octavia. Ambele se adreseaza aceleiasi categorii 3 de cumparatori, doar ca in Romania nu prea exista cumparatori pentru Dacia noua, ci mai degraba corporatisti care isi permit Octavia. In schimb, in afara Romaniei Dacia este o masina ieftina si utila, decizia de cumparare nu presupune calcule financiare, credite, angarale, pur si simplu te duci si o iei. E oarecum greu de inteles strategia Renault de a nu face o masina compacta (gen Megane) sub sigla Dacia. Pentru masina asta exista cumparatori, corporatistii care vor mai mult decat o coaja de Logan, pentru ca e coaja, oricat de optimist ai fi, nu e echipata incat sa spui „ok, iau Dacie in loc de Skoda ca ocupa loc mic de parcare, altfel am pe ea orice, 4×4, motor de 120CP, senzori pentru orice si e mai ieftina cu 25%”. Un Duster e oribil de scump si de putin echipat, pute a IEFTIN la 18 mii euro. Pe la 13-14mii cu tot ce se poate pune pe el parca ar fi interesant, altfel ia compara un Suzuki Vitara cu un Duster la aceiasi bani. Dacia nu face masini pe care cumparatorul sa si le doreasca pentru cativa ani ca masini de familie, ci masini de rezerva si barait zilnic pe langa casa (pentru clienti nemti), respectiv masini de flota si rupt fara griji ca sunt ale companiei. Un fapt interesant: de ce oare nici o companie de inchirieri masini prin afara Romaniei nu are Logan in oferta? E ieftina, e masina pe 4 roti, e mai spatioasa pentru maxim 4 persoane decat un Golf, pentru plimbat 600km ca turist de colo-colo ar fi ok. Ei bine, nu intra in categoria masini cu care sa nu-ti fie rusine, de aia. E ieftin echipata, are 3 stele de siguranta, e sub masini gen Hyunday Accent. Asta e, astia suntem, atata putem face. Dacia putea fi o filiala Mazda sau Suzuki, care sa produca masinile la care balim acuma, asa avem Renault care face coji de masini.

Reply
Florin 17 ianuarie 2018 - 12:57

Povestea cineva ca firma unde lucreaza a schimbat parcul auto, au cumparat cateva zeci de Skoda Fabia si Octavia 3. Si ca in 1-2 ani, n-a fost una care sa nu ajunga in service. Taximetristii in general se plang de Octavia 2-3, ca nu mai sunt la fel de rezistente ca Octavia 1, care ar fi fost tanc. Ei zic ca astea noi se strica pana in 100mii km. De cumparat e clar ca se cumpara, deci lumea are incredere in ele, tu zici ca sunt bune, altii ca sunt proaste, pe cine sa mai crezi?

Reply
Giumbuslucu 17 ianuarie 2018 - 19:59

Stii cum este…dupa cum ti-e norocul.

Reply

Lasa un comentariu