Luna trecută (noiembrie 2017) segmentul SUV a atins o cotă record de 32% în Europa, iar în unele ţări au depăşit 39%, arată datele JATO care cuprind cifre despre maşinile noi vândute în 27 de ţări europene. Volkswagen Golf rămâne, de departe, cel mai bine vândut model european, Nissan Qashqai este cel mai căutat SUV, iar de la Dacia cel mai bine stă Sandero, care şi-a găsit 180.000 de clienţi în 11 luni. McLaren, Aston Martin şi Tesla Motors sunt mărcile cu cea mai mare creştere procentuală în Europa, în timp ce DS şi Honda au scăzut cel mai puternic.
În noiembrie piaţa auto europeană a crescut cu 5%, iar la 11 luni cu 4%, până la 14,43 milioane unităţi.
Segmentul SUV şi-a continuat creşterea fulminantă, ajungând la 31,9% din piaţă în noiembrie, în ţări precum Letonia şi Estonia având 44%, respectiv 39% din piaţă. Clasa B are 20% din piaţă, iar clasa C 19%.
Datele JATO arată că, la 11 luni, Nissan Qashqai a fost cel mai bine vândut SUV, cu 230.000 de unităţi, în timp ce Volkswagen Tiguan şi-a găsit 218.000 clienţi, iar Renault Captur s-a vândut în 191.000 de exemplare. Duster şi-a gasit 131.000 de clienţi, dar cel mai vândut model Dacia a fost Sandero, cu 180.000 unități.
Golf a rămas cea mai căutată maşină nouă, cu 445.000 de unităţi vândute în 11 luni, în timp ce Renault a livrat aproape 300.000 de Clio.
Dintre mărcile din top 20, Suzuki şi SEAT au crescut cel mai mult, în timp ce doar două au scăzut: Volkswagen şi Opel. Dintre toate cele 50 de mărci auto care se vând în Europa, cel mai mult au crescut McLaren (139%), Tesla Motors şi Aston Martin (peste 70%).
Marca DS a grupului PSA Peugeot Citroen a scăzut cu 31%, iar Honda şi Ssangyong au avut scăderi de peste 10%. Dintre cele 50 de mărci, doar 13 au înregistrat scăderi, nouă dintre cele pe minus având sub 1% din piaţă.
2 comentarii
Dacă au crescut vânzările de SUV-uri, automat înseamnă că a scăzut ceva altundeva. Sau s-a mai micșorat, scurtat? Poate și-a pierdut din diametru? Nu dăm nume ci vorbim așa, în principiu.
Așa, în principiu, s-a mai micșorat segmentul MPV (monovolum), vezi dispariția unor modele precum Ford B-MAX, Nissan Note, Opel Meriva. Plus Unele scăderi în segmentul C hatchback. Plus o creștere a numărului de mașini noi vândute, deci și clienți noi, care n-au avut până acum o mașină și și-au cumpărat direct SUV.