Acasa Foto SUV-ul Lamborghini Urus, lansat oficial. Pleacă de la 171.429 euro, fără taxe

SUV-ul Lamborghini Urus, lansat oficial. Pleacă de la 171.429 euro, fără taxe

de Adrian Mitrea

Lamborghini Urus, SUV-ul anunțat încă din 2012 de marca de lux italiană, a ajuns la momentul lansării pe piață, prețul orientativ, fără taxe, pentru țările din Europa, fiind de 171.429 euro. Dat fiind specificul de performanță extremă al mărcii, nici SUV-ul Urus nu face excepție când vine vorba de specificații: atinge 100 km/h în 3,6 secunde și o viteză maximă de 305 km/h grație unui motor V8 twin-turbo pe benzină, de 4 litri (478 kW/650 CP, 850 Nm).

Potrivit constructorului, mașina este pretabilă utilizării zilnice, în medii de utilizare diverse, grație sistemului de tracțiune integrală standard, cu funcție de vectorizare a cuplului motor, precum și mulțumită sistemului cu patru roți directoare.

Frânele sunt ceramice, suspensia este pneumatică adaptivă, iar sistemul de stabilizare antiruliu este activ, controlat electronic. Garda la sol poate varia între 158 și 248 mm.

Lamborghini Urus pune la dispoziția soferului până la 6 moduri de condus, înclusiv un mod EGO, personalizabil. Selectorul modurilor de condus se numește Tamburo.

Italienii de la Lamborghini – marcă deținută de Volkswagen Group – spun că Urus este primul Super Sport Utility Vehicle de pe piață. Cu alte cuvinte, Urus este un SSUV. Numele mașinii vine de la specia de taur „bos primigenius” (taur primordial, bour) disparută din Europa in 1627.

Conform tradiției mărcii, performanțele mașinii sunt impresionante. Atinge 100 km/h în 3,6 secunde și 200 km/h în 12,8 secunde. Viteza maximă este 305 km/h, fiind deci cel mai rapid SUV de pe piață.

Puterea maximă, de 478 kW/650 CP este atinsă la 6.000 rpm, iar cuplul maxim, de 850 Nm, de la 2.250 rpm. Transmisia este automată, cu 8 trepte.

Urus este un taur greu, masa mașinii fiind de aproape 2.200 kg. Totuși, date fiind performanțele și tehnologia de la bord este remarcabil că inginerii au reușit să țină în limite acceptabile greutatea modelului.

Designul este inspirat și din originalul SUV Lamborghini, LM002, precum și din mașinile sport din gama curentă a producătorului auto italian.

Pentru un Lamborghini este impresionantă dimensiunea portbagajului, 612 litri, extensibilă până la 1.596 litri. Capacitatea rezervorului este de 85 litri la mașinile pentru Europa (75 litri în SUA). Modelul are un consum mediu de 12,7 litri/100 km măsurat după standardele în vigoare (NEDC) și emite 290 g/CO2.

Conform așteptărilor, mașina are sisteme de asistență pentru șofer de ultimă generație, iar sistemul multimedia este și el modern (LIS – Lamborghini Infotainment System III).

4 comentarii

Bazil 5 decembrie 2017 - 12:36

Stiu ca in viata asta nici macar pasager nu pot fi in aceasta masina. Domnule Adrian, sunt curios care ar fi costul anual cu intretinerea acestui „monstru” (inclusiv casco).

Reply
Adrian Mitrea 5 decembrie 2017 - 12:52

Salut!

N-ai de unde să știi ce îți rezervă viața.

Acum 15 ani nici eu nu credeam că am să conduc mașinile pe care le conduc acum, de la Matiz la Rolls-Royce.

Referitor la întreținere… CASCO poate fi între 4.000-5000 euro pe an (în funcție de compania de asigurări și profilul utilizatorului). Problema mai mare la mașinile acestea foarte scumpe nu este cât costă CASCO, ci să găsești firma de asigurări care să asigure așa ceva. Cele mai multe companii de pe piață fug ca dracu de tămâie de mașinile foarte scumpe și extrem de performante (risc mare de daună totală și furt).

Despre revizii n-aș putea să-ți spun acum, am să-i întreb pe cei de la Porsche Pipera care vor vinde așa ceva din 2018. Mă aștept la sub 1.000 Euro/revizie normală. Evident, când mai apar și stricăciuni, costurile cu întreținerea urcă exponențial.

Cu siguranță costurile de operare NORMALĂ a unei asemenea mașini NU SUNT MARI, dar clar ai nevoie de o potență financiară mare astfel încât să nu fie nevoie să-ți vinzi casa ca să-i pui anvelope de iarnă. Sau să înlocuiești o anvelopă de 21 țoli pe care ai tăiat-o în linia de tramvai…

Reply
Banel 5 decembrie 2017 - 18:09

Ar mai fi si impozitul 1250 eur/an.

Reply
dodoi 5 decembrie 2017 - 18:12

Intr-o masina noua poate nu, dar in una mai veche (intelegand cativa ani) e foarte posibil si asta dintr-un motiv destul de simplu: cheltuilelile de intretinere costa o caruta de bani si cine are bani in general le cumpara noi in lease, unde se plateste doar deprecierea masinii pe perioada lease-ului si unde de multe ori cheltuielile cu intretinerea sunt incluse iar masina e in garantie. Costul schimului de ulei pentru un Lamborghini Murcielago ar fi de $2000, bujii $4000, ambreiaj $12000 conform https://www.secretentourage.com/lifestyle/autos/cost-of-ownership-of-an-exotic-car/

Reply

Lasa un comentariu