A treia generație Porsche Cayenne, SUV-ul vârf de gamă al mărcii sport germane Porsche, a fost lansat oficial în România, prețul de pornire fiind de 77.766 euro cu TVA (65.350 euro fără TVA). Cea mai performantă versiune, Cayenne Turbo, costă de la 141.964 euro cu TVA (119.298 euro fără TVA). Evident, pentru fiecare versiune există și o listă de dotări opționale care pot crește nivelul de sus de al prețului. Porsche Cayenne concurează pe piață cu modele precum BMW X5/BMW X6, Mercedes-Benz GLE/Mercedes-Benz GLE Coupe, Audi Q7, Infiniti QX70 și Lexus RX și Volvo XC90.
De la apariția sa pe piață, în 2002, Porsche Cayenne a fost ani la rândul cel mai bine vândut model al mărcii în România și un lume, iar noul model vine pe piață în contextul acestui succes. Porsche Macan, SUV-ul mai mic decât Cayenne a câștigat rapid popularitate, astfel că va fi interesant de urmărit care dintre cele două SUV-uri Porsche va avea vânzări mai bune în 2018.
Pentru început modelul vine fără motorizări diesel, ci doar cu propulsoare pe benzină: Cayenne (250 kW/340 CP), Cayenne S (324 kW/440 CP) și Cayenne Turbo (404 kW/549 CP).
De fapt toate motorizările mașinii sunt supraalimentate cu turbocompresor, însă doar cea de top păstrează în denumire acest lucru, fiind o chestiune de trație la Porsche.
Noua generație Porsche Cayenne este cu până la 65 kg mai ușoară față de modelul anterior, în versiuni de echipare și dotări comparabile. Astfel, pentru versiunea standard, masa coboară sub pragul de 2.000 kg.
Pentru prima dată pe Cayenne, odată cu această a treia generație, este disponibil un sistem de direcție care acționează și asupra roților din spate.
„Pe lângă aceste caracteristici tipice mașinilor sport, abilitățile pentru șosea ale noului Cayenne au fost îmbunătățite încă și mai mult, prin tracțiunea integrală adaptivă, inclusă în echiparea standard, sistemul Porsche 4D Chassis Control, suspensia pneumatică cu trei camere și sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). În ciuda echipării sale standard extinse, noul Cayenne cântărește cu până la 65 de kilograme mai puțin decât predecesorul său și rămâne perfect adaptat la off-road”, spune Porsche.
Cu o lungime exterioară extinsă cu 63 mm, fără vreo schimbare la ampatament (2.895 mm), și o înălțime a plafonului redusă cu 9 milimetri față de predecesorul său, silueta noului Cayenne, lungă de 4.918 mm și lată de 1.983 mm (fără oglinzi), a fost îmbunătățită vizibil.
Volumul portbagajului este acum de 770 litri – o creștere de 100 litri.
Roțile sunt cu un inch mai mari în diametru, având, pentru prima dată, anvelope mai late pe puntea spate, accentuând astfel dinamica sporită. O premieră mondială o reprezintă frânele Porsche Surface Coated Brake cu strat de carbură de tungsten. Acestea sunt niște frâne hibride, poziționate în gama sistemelor de frânare Porsche între cele cu discuri din oțel și cele cu discuri ceramice.
Prin Porsche Surface Coated Brake (PSCB), Porsche își asumă, încă o dată, rolul de pionier în dezvoltarea frânelor de înaltă performanță. Această premieră mondială este disponibilă opțional pentru toate modelele Cayenne și constă dintr-un disc de fontă, cu un înveliș de carbură de tungsten. Acest finisaj crește valorile de frecare, în timp ce uzura și praful de frână sunt reduse. Frânele PSCB sunt disponibile numai în combinație cu jantele de 20 și 21 țoli.
7 comentarii
Cei ce se gandesc la un un Cayenne ar trebui sa-i intrebe pe cei de la Porsche daca au fixat consumul excesiv de ulei ( a se vedea https://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/06/excessive-oil-consumption/index.htm ). Producatorii auto cu probleme si unde cei europeni de lux sunt bine reprezentati pe lista considera ca adaugarea de ulei, uneori si 1l/1000km, intre schimburi ar fi normala. Audi chiar recomanda sa ai cu tine 1 l de ulei si sa completezi daca e nevoie, iar BMW spune ca face parte din specificatiile motoarelor proiectate de ei si poti cumpara chiar o cutie speciala pentru ulei ce se poate pune in portbagaj. Din pacate pentru ei, consumatorii americani nu cred asa ceva si au intiat procese colective („class action” ) impotriva producatorilor auto.
Salut! Am văzut tabelul pe care l-ai postat. Nu pot să nu remarc faptul că din 2010 până în 2014 majoritatea producătorilor din listă au îmbunătățit semnificativ consumul de ulei, iar date pe ultimii 3 ani nu există. Dacă ne uităm la coloana din anul 2014, consumul de ulei aproape că nu mai reprezintă o problemă pentru nicio mașină din lista respesctivă.
P.S. Consumul de ulei este normal atâta timp cât nu completezi între revizii o cantitate mai mare decât cea a băii de ulei. Deci 1-3 litri la 15-20.000 la o mașină cu motor de 3 litri sau peste e absolut normal. Performanța cere asta. Dacă faci un motor 3 litri de 200 CP, logic că n-o să consume ulei (astfel de mașini fac americanii). Dar când vorbim de 3 litri și 300 CP+, atunci e normal.
Articolul e din 2015. Consumul de ulei apare dupa o perioada de timp si de aceea apar imbunatatiri la modelele mai recente. Trebuie tinut cont si de faptul ca un motor se imbunatateste mult mai rar decat modelul de masina si e folosit pe mai multe modele. In consecinta problema poate fi mult mai raspandita decat pare.
Normal e sa nu adaugi ulei intre schimburi.
Am un 2011 Ford Mustang cu 125000 km, de 3.7l, 305 CP, 6 cil, nu adaug ulei intre schimburi si il schimb de doua ori pe an in jur de 8-10000 Km desi ar merge merge pana la 15000 KM, dar e gratis (asa am negociat cand am luat masina). Am avut pana de curand un Ford Escort din 1997 cu motor de 2L si desi pierdea ulei nu adaugam ulei intre schimburi (il schimbam la 5-6000 KM).
Mult mai interesante sunt comentariile posesorilor de auto de la sfarstitul articolului.
Motor de 3 litri Cayenne diesel 2012 , la 15.000 km completez doar un 0.3 litri , deci nu vorbim de litri de ulei. Aceasta completare o fac nu pentru ca nu are ulei. La fiecare revizie, uleiul era peste limita minima. Conteaza si exploatarea masinii pentru ca sunt pierderi de ulei, nu consum, daca motorul nu este lasat sa mearga cateva minute cu masina stationata. In plus, orice masina consuma ulei. Nu poti sa parcurgi 15.000 km si sa nu consumi; si uleiul de motor este un consumabil…dar la motor de 3 litri sa pun 0.3 l sau 0.5 litri la 15.000 km doar dintr-un moft , pentru a avea ulei ca la inceput..indicat in bord..Cine are probleme de consum de ordinul litrilor de ulei, nu exploateaza masina corespunzator. Odata pusa cheia in contact si pleaca de pe loc, si asa uleiul se pierde …
Nu-mi aduc aminte sa fi citit prin vreun manual de masina vreo cerinta ca sa incalzesti motorul dupa pornirea masinii. Mai mult stiu chiar ca e contra indicat (vezi de ex https://www.popularmechanics.com/cars/a19086/warming-up-your-car-in-the-cold-just-harms-engine/ ). Poate tu esti printre ceilalti 79% care n-au avut (inca) probleme sau cel mai probabil e vorba despre un tip diferit de motor. In America de Nord s-au vandut cu precadere motoare pe benzina, dar dupa scandalul diesel n-as putea spune care ar fi cei mai „norocosi” proprietari: cei cu motoare diesel sau cei cu motoare pe benzina care au probleme cu consumul de ulei,
Bună ziua,eu dețin un Cayenne din 2013 și întâmpin același probleme cu complectatul la ulei și chiar ma deranjează acceasta problema.
Am avut foarte multe tipuri de BMW -uri și nu am completat niciodată un gram de ulei.
De obicei motoarele pe benzina de truratie (cele de 3 litrii care sunt destul de comprimate – ma refer la raportul cai putere /litraj) au consum de ulei . In special cand motorul este rece si este turat consuma ulei destul de mult. Asta am auzit-o de la mecanici din service-uri din Germania. O fi basm sau nu, discutii pot fi nenumarate.
In orice caz Porsche ramane Porsche.