Acasa Porsche Noul Porsche Cayenne a ajuns în România. Costă între 77.766 și 141.964 euro cu TVA

Noul Porsche Cayenne a ajuns în România. Costă între 77.766 și 141.964 euro cu TVA

de Adrian Mitrea

A treia generație Porsche Cayenne, SUV-ul vârf de gamă al mărcii sport germane Porsche, a fost lansat oficial în România, prețul de pornire fiind de 77.766 euro cu TVA (65.350 euro fără TVA). Cea mai performantă versiune, Cayenne Turbo, costă de la 141.964 euro cu TVA (119.298 euro fără TVA). Evident, pentru fiecare versiune există și o listă de dotări opționale care pot crește nivelul de sus de al prețului. Porsche Cayenne concurează pe piață cu modele precum BMW X5/BMW X6, Mercedes-Benz GLE/Mercedes-Benz GLE Coupe, Audi Q7, Infiniti QX70 și Lexus RX și Volvo XC90.

De la apariția sa pe piață, în 2002, Porsche Cayenne a fost ani la rândul cel mai bine vândut model al mărcii în România și un lume, iar noul model vine pe piață în contextul acestui succes. Porsche Macan, SUV-ul mai mic decât Cayenne a câștigat rapid popularitate, astfel că va fi interesant de urmărit care dintre cele două SUV-uri Porsche va avea vânzări mai bune în 2018.

Pentru început modelul vine fără motorizări diesel, ci doar cu propulsoare pe benzină: Cayenne (250 kW/340 CP), Cayenne S (324 kW/440 CP) și Cayenne Turbo (404 kW/549 CP).

De fapt toate motorizările mașinii sunt supraalimentate cu turbocompresor, însă doar cea de top păstrează în denumire acest lucru, fiind o chestiune de trație la Porsche.

Noua generație Porsche Cayenne este cu până la 65 kg mai ușoară față de modelul anterior, în versiuni de echipare și dotări comparabile. Astfel, pentru versiunea standard, masa coboară sub pragul de 2.000 kg.

Pentru prima dată pe Cayenne, odată cu această a treia generație, este disponibil un sistem de direcție care acționează și asupra roților din spate.

„Pe lângă aceste caracteristici tipice mașinilor sport, abilitățile pentru șosea ale noului Cayenne au fost îmbunătățite încă și mai mult, prin tracțiunea integrală adaptivă, inclusă în echiparea standard, sistemul Porsche 4D Chassis Control, suspensia pneumatică cu trei camere și sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). În ciuda echipării sale standard extinse, noul Cayenne cântărește cu până la 65 de kilograme mai puțin decât predecesorul său și rămâne perfect adaptat la off-road”, spune Porsche.

Cu o lungime exterioară extinsă cu 63 mm, fără vreo schimbare la ampatament (2.895 mm), și o înălțime a plafonului redusă cu 9 milimetri față de predecesorul său, silueta noului Cayenne, lungă de 4.918 mm și lată de 1.983 mm (fără oglinzi), a fost îmbunătățită vizibil.

Volumul portbagajului este acum de 770 litri – o creștere de 100 litri.

Roțile sunt cu un inch mai mari în diametru, având, pentru prima dată, anvelope mai late pe puntea spate, accentuând astfel dinamica sporită. O premieră mondială o reprezintă frânele Porsche Surface Coated Brake cu strat de carbură de tungsten. Acestea sunt niște frâne hibride, poziționate în gama sistemelor de frânare Porsche între cele cu discuri din oțel și cele cu discuri ceramice.

Prin Porsche Surface Coated Brake (PSCB), Porsche își asumă, încă o dată, rolul de pionier în dezvoltarea frânelor de înaltă performanță. Această premieră mondială este disponibilă opțional pentru toate modelele Cayenne și constă dintr-un disc de fontă, cu un înveliș de carbură de tungsten. Acest finisaj crește valorile de frecare, în timp ce uzura și praful de frână sunt reduse. Frânele PSCB sunt disponibile numai în combinație cu jantele de 20 și 21 țoli.

Adrian Pascu – Directorul Diviziei de Lux PIA Romania (sursa – Porsche)

Lansare Porsche Cayenne (sursa – Porsche)

Lansare Porsche Cayenne (sursa – Porsche)

Lansare Porsche Cayenne (sursa – Porsche)

7
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
danSorinGabrielAdrian Mitreadodoi Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
dodoi
Cititor
dodoi

Cei ce se gandesc la un un Cayenne ar trebui sa-i intrebe pe cei de la Porsche daca au fixat consumul excesiv de ulei ( a se vedea https://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/06/excessive-oil-consumption/index.htm ). Producatorii auto cu probleme si unde cei europeni de lux sunt bine reprezentati pe lista considera ca adaugarea de ulei, uneori si 1l/1000km, intre schimburi ar fi normala. Audi chiar recomanda sa ai cu tine 1 l de ulei si sa completezi daca e nevoie, iar BMW spune ca face parte din specificatiile motoarelor proiectate de ei si poti cumpara chiar o cutie speciala pentru ulei ce se poate pune… Citeste mai mult »