Acasa Piata Auto Gabriel Sicoe, ACAROM: Masinile second hand inmatriculate intr-o singura luna din 2017 polueaza mai mult decat toate masinile noi inmatriculate in ultimii doi ani

Gabriel Sicoe, ACAROM: Masinile second hand inmatriculate intr-o singura luna din 2017 polueaza mai mult decat toate masinile noi inmatriculate in ultimii doi ani

de Vlad Barza

In august varsta medie a masinilor second hand inmatriculate in tara a fost de 12 ani, iar parcul auto national va trece de 6 milioane de vehicule in acest an din cauza numarului extrem de mare de masini rulate ce au intrat in tara dupa eliminarea timbrului de mediu, a spus Gabriel Sicoe, presedintele ACAROM, la o conferinta de presa a PwC. Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) propune un nou timbru de mediu numit Contributie de Mediu pentru Autovehicule (CMA). ACAROM ar vrea ca ITP sa fie obligatoriu la un an pentru masinile mai vechi de 8 ani si pentru cele cu peste 100.000 km, dar si bugete mai mari pentru Rabla si Rabla Plus.

Sicoe spune ca, si in ipoteza ca s-ar afla in stare tehnica perfecta, second-hand-urile inmatriculate intr-o singura luna din 2017 polueaza mediul mai mult decat toate masinile noi inmatriculate in 2016 si 2017.

El spune ca efectele asupra mediului vor fi nefaste din cauza ca in acest an se vor inmatricula peste 500.000 de masini rulate si adauga ca noul timbru de mediu chiar trebuie sa respecte principiul „poluatorul plateste”.

In primele opt luni s-au inmatriculat aproape 380.000 de masini rulate in tara, de sase ori peste numarul de masini noi.

Estimarea ACAROM arata ca in intreg anul 2017 se vor inmatricula in tara 103.000 masini noi si 506.000 rulate, ceea ce inseamna ca parcul auto va trece de sase milioane vehicule. Parcul auto national a ajuns sa aiba o varsta medie de 13,5 ani, cu patru ani peste media UE.

Prin programul Rabla au fost casate peste 550.000 de automobile intre 2005 si 2016, dar tot efectul benefic va fi anulat in acest an prin importurile neingradite de autoturisme rulate, spun cei de la ACAROM.

Asociatia vine si cu propuneri legislative, sustinand introducerea unei Contributii de Mediu pentru Autovehicule (CMA), masura ce ar trebui aplicata tuturor vehiculelor din parcul auto national.

CMA ar putea folosi o formula care ia in considerare norma de poluare Euro (se aplica doar pentru autoturisme cu norma inferioara Euro 4 si pentru cele non-Euro), capacitatea cilindrica si tipul de combustibil folosit. CMA ar fi zero la masini electrice, hibride si la cele Euro 5 si Euro 6.

ACAROM sustine ca in primele opt luni ale anului s-ar fi incasat 415 milioane euro daca CMA ar fi fost in vigoare.

Contributia ar putea fi platita la prima inmatriculare pentru masinile noi si rulate care se inmatriculeaza pentru prima data, sau la reinmatriculare pentru vehiculele deja inmatriculate in tara, dar pentru care nu s-a platit taxa.

Pentru vehiculele care sunt deja inmatriculate, dar care nu-si schimba proprietarul, propunerea este ca taxa sa fie platita inainte de urmatorul ITP.

69 comentarii

gege 27 septembrie 2017 - 09:13

Pai baetii de la RAR ce **** pazesc? Da-ti-le fratilor inapoi! Scoate-ti-le ca neconforme, nu le lasati sa circule pe strazi!
Si daca vreti sa fiti vazuti bine de draqnea, iesiti pe strazi si dati-le amenzi si scoate-ti-le inainte sa scoata ele pe altii. Adica daca tot e un aflux de masini sh, din care o parte sunt cazane, macar face-ti-va vazuti, simtiti, detestati de toti **** care si-au luat cazane!

Reply
Dragos 27 septembrie 2017 - 09:44

Subscriu! RAR-ul nu face nimic pentru a imbunatati situatia. 1 din 5 masini la accelerare sau daca urca un deal scoate fum vizibil. Masini de genul nu pot trece de RAR, dar le vad peste tot.

Reply
Adrian 27 septembrie 2017 - 18:14

Fumul nu este CO2. Pe aia la RAR nu ii intereseaza noxele (NOx) si fumul ,pe ei ii intereseaza CO2 folosit de plante prin fotosinteza.

Reply
Iosif 27 septembrie 2017 - 14:05

Vorbeşti ca din toaletă

Reply
Gogu 27 septembrie 2017 - 09:30

Piață liberă – dar nu pentru căței, doar pentru noi câinii aștia mari, că doar noi trebui să jupuim carnea până la os! Voi, sărăcimea, așa câteva firimituri, dar nu mult să vă săturați…

Reply
pehash 27 septembrie 2017 - 10:13

Libertate prost inteleasa. Daca esti sarac inseamna ca poti sa furi? Daca esti sarac si n-ai o casa inseamna ca poti sa-mi spargi geamul si sa dormi cu mine in pat?.. De ce ar insemna ca tu poti sa-ti cumperi o masina care nu respecta normele de poluare?

Poti sa-ti cumperi o masina ieftina, dar respiram acelasi aer. O masina de 12 ani nu este obligatoriu o masina care polueaza mai mult decat una noua. Cat timp regulile sunt clare si obligatiile egale, putem trai in aceeasi societate fara probleme. Mai greu e cu cei care sunt crescuti fara respect pentru societate, pentru oamenii din jur, pentru natura… indiferent de cati bani au in cont.

Reply
Nelu 27 septembrie 2017 - 10:32

Mai citeste odata, ca nu ai inteles ce a spus Gogu. Cainii astia mari = fimele care vand masini noi, si care unite in diverse organizatii isi fac auzita vocea, chiar daca spun minciuni cum ar fi aceea din titlul articolului. Saracimea = omul de rand care nu isi permite o masina noua, ci doar una second hand.

Reply
Constantin Sorin 27 septembrie 2017 - 09:30

Un autovehicul trebuie să ruleze ca să și polueze…cine știe cîți Km parcurg mașinile Euro 1 față de cele Euro 6

Reply
pehash 27 septembrie 2017 - 10:26

Corect. Teoretic, partea asta este acoperita prin acciza la combustibil. Practic, daca doua masini consuma acelasi volum de carburant, dar una parcurge de 3 ori mai multi km si lasa in urma de 10 ori mai putine PM, NOx, CO etc., nu mai poti spune ca ala care merge putin polueaza mai putin.
Macar daca s-ar limita accesul in zonele urbane aglomerate la Euro 4+ (norma Euro 4 a fost introdusa in 2005, fix 12 ani in urma). Daca te plimbi cu tractorul pe camp nu sta nimeni sa-ti verifice nivelul de oxizi de azot din plamani.

Reply
Warrington 27 septembrie 2017 - 13:58

Știi tu vreo mașină care consumă 18 litri la suta de kilometri și e folosită în locul uneia care consumă 6 litri la suta de kilometri? Toată isteria împotriva mașinilor second-hand se bazează pe mistificări care de care mai nerușinate.

Reply
Ovidiu 4 octombrie 2017 - 10:19

corect

Reply
Porcurorul General 27 septembrie 2017 - 09:40

Masinile noi cand sunt fabricate nu consuma nici resurse si nici nu polueaza. Ele cresc pe pajiste si Dacia doar le recolteaza toamna.

Reply
Warrington 27 septembrie 2017 - 16:44

Iar dacă au foat înmatriculate de noi, în urmă cu 8 – 10 -12 ani, ele sunt la fel de noi ca în ziua în care au fost recoltate. Important e să luptăm împotriva importurilor second-hand, nu contează că în felul ăsta mașinile mai vechi și mai poluante decât importurile sunt menținute în trafic.

Reply
Dan 27 septembrie 2017 - 09:42

Tractoarele VW, cu norma de poluare euro5, polueaza mai mult decat cele euro2. A luat si asta in calcul?

Reply
MFG 27 septembrie 2017 - 12:00

Corect! Sunt o gramada de masini NOI sau relativ NOI care scot fum pentru ca dieselistii isi scot filtrul de particule in loc sa-l schimbe. Daca iti iei diesel (ca cica e mai ieftin la consum) si nu iei in considerare consturile periodice, sa fii sanatos!
Cum dracu trec asa masini de rar, nu stiu.

Eu as elimina in prima instanta diesel sub EURO 4 si le-as declara ilegale pe cele cu filtrele anulate (desi sunt ilegale dar nimeni nu le face nimic).

Reply
adrian 27 septembrie 2017 - 09:56

Cred ca cel mai bun ar fi un impozit anual in functie de norma de poluare, care sa descurajeze achizitia de masini vechi, similara taxei in functite de capacitatea cilindrica.

Reply
xyz 27 septembrie 2017 - 10:46

poti sa ai o masina euro 6 cu motor v 12 pe benzina si c02/km peste una de 2000 cmc de 10 ani sau mai mult,
caii aia multi si cuplu vine din arderea benzinei/ motorinei,
norma de poluare nu este un etalon,
un etalon corect este nivelu de co2, dar nu se doreste si nu se va implementa
in realitate nu se doreste eliminarea poluarii ci incurajarea producatorilor de auto sub masca poluarii – ceea ce este jenant dupa scandalurile vw si restu
trebuie avut in vedere si faptu ca tara noastra prin politica mareata pierde cateva hectare de padure/ora – am inteles ca amenzile s-au redus recent, era si pacat ca hotii sa piarda dreptu de a fura
de asemenea, din cauza politicii marete de partid si de stat din ultimii 27 de ani tara se goleste de populatie
nu in ultimu rand suntem cu salariile foarte jos si nu avem capacitatea de a cumpara masini noi – tara nu este compusa numai din capitala si inca 3-4 judete,
asa ca nu avem ce face si cumparam masini pe care ni le permitem,
taxa de drum platim de mult timp iar rezultatele se lasa inca asteptate, asa ac rezultatu impozitului va fi tot ala

CEDP si CEJ spun ca trebuie sa existe un raport de proportionalitate intre interesu colectiv si interesu cumparatorului de auto,
pana nu creste economia nr. masinilor noi nu are de unde sa creasca,

Reply
Warrington 27 septembrie 2017 - 16:47

Etalonul corect în materie de poluare este nivelul de NOx (oxizi de azot, oricare dintre ei). Acela trebuie redus. Nivelul de CO2 este isterie hipsterească europeană care crește poluarea în loc să o scadă.

Reply
codrut 27 septembrie 2017 - 09:58

Iar daca ITP-ul s-ar face pe bune, nu contra unei spagute…cred ca mai bine din jumatate din lighene ar sta la coada la REMAT, sa fie primite la odihna finala.

Reply
Eugen 27 septembrie 2017 - 10:10

Atata timp cat pentru 50 lei spaga poti sa treci ITP ul si in 3 roti…normal ca tara se umple cu cele mai josnice ciurucuri care reprezinta un real pericol pentru ceilalti. RAR ul sta si doarme..ca e bine la locusor cald…dar ia luati niste masuri exemplu pentru statiile ITP care dau avizul pentru orice rabla- faceti le dosar penal catorva sa vedeti cum se schimba lucrurile!
Diferenta de poluare intre EURO 4 si EURO 6 e de ordinul a 3 a cifra dupa virgula adica 0.00…Ideea e ca atat masina cu EURO 4 cat si cea cu EURO 5,6 sa fie in toate mintile si sa nu aiba anulat filtrul de particule sau scos catalizatorul.

Reply
Kathy Bates 27 septembrie 2017 - 11:25

Diferenta de poluare intre EURO 4 si EURO 6 e de ordinul a 3 a cifra dupa virgula, dar asta e mai putin important.

Daca ei vor, pot sa faca diferenta de impozit de ordinul a 3 a cifra INAINTE de virgula. Adica impozit de 100 de ori mai mare. Ceea ce va fi foarte distractiv.

Reply
Ion 27 septembrie 2017 - 11:22

Tot mai des apar date despre câte maşini second hand s-au înmatriculat în ultima perioadă de când s-a eliminat taxa. Mai lăsaţi-ne fraţilor cu prostiile astea !. Voi chiar nu vreţi să înţelegeţi că maşinile astea s-ar fi înmatriculat oricum, dar nu în România, ci în Bulgaria. Şi ar fi circulat, bineînţeles, în România. În plus, e normal ca în această perioadă să fie cu mult mai multe înmatriculări, deoarece cei care aveau deja maşinile înmatriculate în Bulgaria, le-au înmatriculat acum în România. Şi o vor face în continuare, până nu vor mai rămâne maşini înmatriculate în Bulgaria. Iar numai după aceea piaţa va reveni la normal, probabil va mai dura ceva vreme… Aşa că mai gândiţi şi voi înainte să scrieţi un articol. Valabil şi pentru domnul Gabriel Sicoe, înainte de a face afirmaţii bazate doar pe cifre oficiale. Pentru că şi cele neoficiale contează. Şi chiar mult.

Reply
jjjj 27 septembrie 2017 - 12:03

Daca chiar va pasa de poluare, ar trebui ca de la o data stabilita(curand) sa fie interzise inmatricularile de la euro 3 in jos pe numele celor care locuiesc in cele mai mari 100 localitati din Romania.

Reply
Marius 27 septembrie 2017 - 12:10

Poluarea pe care o face o masina se reflecta in mod direct in kilometri parcursi. De exemplu, am o masina noua (2016), Euro 5 care face aproximativ 20.000 km pe an si inca una (din 2004) Euro 3, masina de weekend care poate nu ruleaza mai mult 3000 km pe an. Nu trebuie sa fii inginer sa-ti dai seama ca cea Euro 5 polueaza mult mai mult decat cea Euro 3 raportat la 1 an. Deci introducerea unei taxe de poluare va fi echitabila doar atata vreme cat acea masina chiar polueaza pe o anumita perioada de timp, nu doar pentru cantitatea de noxe emanata intr-un moment T. Si sa nu uitam cat de mult se polueaza in procesul de fabricare a unei masini noi, fie ea si electrica, si scutita de taxe.

Reply
Golf 27 septembrie 2017 - 14:06

Pe ei îi intereseaza sa ia banii la fraieri ca sa aiba bani pt pensiilor își salariile lor de zeci si sute de milioane, ne vor fura in continuare.

Reply
Luic 27 septembrie 2017 - 13:11

Da is de acord, dar cand circulau in tara sute de mii de masini inmatriculate im alte state fara sa plateasca taxe si asigurari, a fost bine. Tot asa poluau mediu.

Reply
Petrica 27 septembrie 2017 - 13:12

Măriți bani ptr programul rabla la peste 75%din suma,puneți băncile sa nu mai ia comisioane mari și o sa vedeți numan mașini noi.de unde una de 8000_10000euro cu un salariu de 1400 lei

Reply
Tractorist 27 septembrie 2017 - 13:12

Dar ce? Alea EURO5 si EURO 6 nu polueaza chiar deloc deleoc? Zero emisii de CO2??? Unde este principiul poluatorul plateste?
Din cate ne spune domna Fizia, emisiile de CO2 depind doar de cantitatea de combustibil ars. Ca este ars in motorul EURO6, ca este ars in motorul non-EURO, cantitatea degajata de arderea unui litru de benzina este identica…
Si atunci de ce sa scutim EURO5 si EURO6??? Aaaaaaaaa…. ca sa le puteti vinde voi. Pai spuneti atunci asa, nu mai dati dupa gard cu „poluatorul plateste”

Reply
Cristian 27 septembrie 2017 - 13:19

E adevarat faptul ca unele masini „RULATE”polueaza mai mult ca unele masini noi( si este absolut normal).Dar oare de ce nu tine nimeni cont ca inca,in Romania,categoriile sociale de jos si de mijloc nu isi permit sa isi achizitioneze o masina noua avand in vedere faptul ca o masina noua ar costa defapt 30% din pretul final de vanzare iar deocamdata o masina noua achizitionata din Romania poate ceda functional mai repede ca o masina „rulata” din Germania(doar un exemplu).Este adevarat faptul ca in Romania preturile nu sunt asa mari pentru masinile noi ca in alte regiuni dar exista totusi o diferenta enorma de calitate ,diferenta de pret fiind aproape inexistenta.Deocamdata pentru majoritatea romanilor masina e o necesitate nu un lux iar acest lucru se poate vedea in functie de autovehiculele cumparate de fiecare om in parte.

Reply
Jon 27 septembrie 2017 - 13:34

Masinile polueaza ! Cele noi mai putin decat cele vechi .
Libertatea este prost inteleasa .
Daca vrei sa ai masina , invata . Munceste din greu pana catigi bani cat sa iti cumperi o MASINA .
Nu toti meritam sa mergem pe strazi in masini . Nu toti ne permitem sa avem femei frumoase . Nu toti ar trebui sa avem drept de vot .
Nu vreau sa ma imbolnavesc pentru ca niste magraoni imputiti cred ca au dreptul sa faca orice .
M-am saturat sa fim groapa de gunoi a Europei si asta cu voia noastra . Cu voia unui popor de frustrati care nu inteleg ca NU SUNTEM EGALI .
Marsh inapoi in gaura din care v-ati tarat ! Exista trenuri si autobuze care polueaza mai putin decat fiarele vechi carora le spuneti voi masini . Mergeti la munca !
Samsari ! Ar trebui sa va tremure pipota pentru ca intr-un context normal ar cam trebui sa platiti taxe pentru bisnita voastra de doi lei !

Reply
Kap 27 septembrie 2017 - 14:21

Costele, vezi că sunt și o grămadă de oameni care chiar au nevoie de mașină și pentru care nu e o fiță. E ușor să emiți aberații având metroul la cur, dar legile trebuie să nu discrimineze pe unii sau alții. Singura variantă corectă ESTE ÎN COMBUSTIBIL!

Reply
Jon de Constanta 28 septembrie 2017 - 01:35

Tare as fi curios sa aflu, sa aflam cu totii de fapt cam ce munca prestezi tu mai „inteligentule”?????… Sau nu cumva poate si tu la fel ca multi altii, nomenclaturisti de doi bani, imbogatiti destul de usor dupa revolutie din contracte cu statul fara prea mult efort pt ca apoi sa va lafaiti cum ca vezi doamne voi puteti iar altii nu pot ce puteti voi… Romania este totusi una din tarile foarte sarace, pe ultimele locuri in europa ca si venituri salariale, pensii, etc… Si atunci logic, vine si intrebarea de unde dracului bani de autoturisme noi odata ce stam atat de rau la acest capitol?… Apoi daca cumva ai mai si circulat prin lume ar trebui sa stii ca si pe acolo vei gasi autoturisme vechi si chiar foarte vechi ca doar de pe acolo le si aducem, nu i asa?… Oare de ce? Ti ai pus cumva vre o data acesta intrebare?

Reply
gege 28 septembrie 2017 - 11:20

@kap si @jon de constanta, masina nu e un drept, ci o comoditate. Iti iei masina daca ai unde sa o parchezi fara sa incomodezi (exclus pe alee, trotuar, spatiu verde), daca iti permiti sa o intretii (inseamna sa ai suficienti bani deoparte pentru rca, casco eventual, combustibil si o reparatie mai scumpa – stiu ca nu e de dorit, dar accidente se intampla) si daca stii sa conduci si sa respecti legile si pe ceilalti participanti din trafic. Altfel mai bine chemi un taxi, un prieten, etc.

Reply
Kap 28 septembrie 2017 - 13:58

Jon, băiatule, ia-ți pastilele că ai început să jignești, să faci presupuneri aiurea și peste toate, să nu prea ai logică-n ce spui.

gege și alții care din buricul târgului au impresia că mașina e moft: dați-vă jos ochelarii de cal și încercați să vedeți dincolo de traficul infernal din București, sunt o grămadă de zone de unde oamenii nu au alternative de transport VIABILE. Și nu, mașina pentru ei nu e o fiță, E DREPTUL LOR la timp cu familia și la un transport decent la serviciu sau la ce treburi au.
E o deficiență mentală să nu puteți trece de vârful nasului și de a cere restrângerea drepturilor altora din cauza gândirii voastre pline de prejudecăți!

Reply
Jon 30 septembrie 2017 - 19:20

Da . Ma lafai si am masini noi . Din munca si din mai multa munca . Si din educatie . Sunt apolitic si antipolitic . Nu am contracte cu statul .
Ma scot din sarite samsarii si alte rase de mancatori de shaorma care nu isi vad locul ce il au in societate .
Luxul nu e pentru toti . Romania e cum e pt ca cei ca mine nu va dau niciodata adevarul pe masa .
Si , ca sa explic un pic … nu ma deranjeaza amaratul cu Logan ingrijit care nu scoate fum si isi face si el treaba . Ma deranjeaza frustratul cu BMW vechi si prost

Reply
Jon 27 septembrie 2017 - 13:38

Sa nu mai spunem nimic de gruparea infractionala RAR – ITP-isti .
Lor le vor fi imputate decesele celor ce vor muri pe capete peste ceva timp de cancer pulmonar .
De fiecare data cand un cazan trece ITP-ul , tineti minte ca cineva moare din cauza voastra .
Nu mai luati spaga . Cereti tarife mai mari .
Nu sunteti omenosi dacfa ajutati toate ciorile sa circule pe strazi !

Reply
Dumitru 27 septembrie 2017 - 13:56

Ce bine dacă am avea toți bani pentru o masina noua ce bine ar fi.dupa care cei cu feru vechi dau faliment.

Reply
Iosif 27 septembrie 2017 - 14:03

Ce aveți cu maşinile second hand? Când se plătea timbru verde , taxă de primă înmatriculare şi mai ŞTIU eu ce tampeni au scos toți cei care sau perindat pe la popotă, nu se plouă aerul. Acum că nu mai luați bani de pe proşti cu nemiluita dintr-O dată se populează aerul.

Deține salarii ca în occident şi ne vom lua maşini noi în rate.

Reply
Nelutzu 27 septembrie 2017 - 14:17

Bai fratilor traim in Romania cu 350 € salar ce masina noua sa imi cumpar Logan care daca iei o curba mai stansa te rastorni,ganditiva di la omul de rand nu doar la mafioti care fac bani murdari.

Reply
gege 28 septembrie 2017 - 11:15

Salariu minim, pretentii maxime, prejudecati fara numar.

Reply
Stefan Ivan 27 septembrie 2017 - 14:38

Oameni buni ca sa cumperi masini noi trebuie sa ai un salariu, cel putin decent. Ori in Romania salariile sunt jenant de mici si atunci fiecare cumpara cat isi permite. Asta este primul aspect in achizitionarea unei masini. Ia sa fie in Romania salariul minim net de 500 de euro, echivalent lei si salariul mediu net de 1000-1200 euro sa vedeti cati romani isi vor cumpara masini noi. Totul depinde de puterea de cumparare a romanului dupa acea vine mediul si altele.

Reply
Florin 27 septembrie 2017 - 14:44

ASTA E MARE VRAJEALA NU INTELEGE TI CA NU CONTEAZA DECAT BANII SI INTERESELE.INTERESELE SUNT ATAT DE NOCIVE CA POLUEAZA M AI MULT DECAT TOATE MASINILE LA UN LOC.

Reply
Andrei 27 septembrie 2017 - 14:45

Mi se pare o prostie taxa asta. Si de ce zic asta? Exemplu: Eu conduc un BMW E46 320 masina euro3 si pot spune ca fac parte din baieti care merg cu pantaloni rupti in fund pentru a investi tot in masini. Masina mea este intr-o stare ireprosabila desi are multi ani arata si merge impecabil deoarece investec bani in ea si o fac ca la carte cu piese de buna calitate, mi se pare o discriminare ca masina pe care eu o ingrijesc cu sacrifici sa fie in aceeasi oala cu alte cazane care intradevar nu sunt o siguranta pentru participanti la trafic.
Ca rezolvare eu as vedea ca ITP sa se faca pe drepte nu corespunde nu treci iar RAR de ce permite inmatricularea cazanelor, pana la urma de ce mai este obligatorie trecerea prin RAR daca dau liber cazaturilor. Este foarte simplu nu este buna, este ruginita sau scoate fun nu o trece. Dar nu se gandeste nimeni sa faca niste verificari la RAR ca sau umplut angajati de spagi, sau sa verifice statiile ITP care trec toate cojile. Si intrebare in Romania este cati isi permit masini noi si nu vor sa isi cumpere ? Din salariile astea de mizerie vor politicieni sa cumparam masini noi?

Reply
Ovidiu 4 octombrie 2017 - 11:49

deci conduci un BMW seria 3 din 1998… sau pe undeva pe acolo. De ce te dai interesant cu E46? am observat asta la toti posesorii de BMW.

Nu ai sa vezi nici un posesor de alta marca ascunzand anul de fabricatie a masinii declarand expunand numai genratia, pfff…

Reply
Florin 27 septembrie 2017 - 14:51

Am fost in turcia si jumatate din masini sunt dacia 1300( reno 12) si nu m ai polueaza si tara nu a fost in criza si si produc turcii o gramada de masini.Producatorii au piata lor si nu vor sa acapareze alta piata….dar asta tine de marea nesimtire din tara asta.daca omul nu are bani de alta masina de ce- l obligi.de ce pui taxe de care nu a auzit nimeni…..pentru ca politicieni sau afaceristii ( tot una) sunt nesimtiti.

Mate nu

Reply
Rin 27 septembrie 2017 - 16:35

Oare cati vor citi ceea ce ati scris aici, dintre cei ” alesi”, care ” fac” si ” desfac” legi , ordonante si alte aberatii cu iz obscur pentru interesul „de grup” sau propriu?

Reply
Puiu 27 septembrie 2017 - 15:49

Credeți ca toată lumea ca voi are bani de mașini noi sau mai puțin noi merge omul ce ce poate si cît semai poate si ce putere de cumparare are sa îs cumpere o mașină mai nouă.

Reply
Puiu 27 septembrie 2017 - 15:53

Poi ce spuneti voi sunt prosti merge omul cu ce are daca isi plateste toate taxele

Reply
Puiu 27 septembrie 2017 - 15:58

O să vina vremea mașinilor electrice să vedem ce se mai comentează.

Reply
gege 28 septembrie 2017 - 11:25

Vor taxa capacitatea bateriilor :))

Reply
Raf 27 septembrie 2017 - 16:11

Mai bine ati face in asa fel sa isi permita tot Romanu macar o dacie noua!, (Sa ii finantati prin anumite programe nu sa le puneti taxe mai mari !!! )

Reply
gege 28 septembrie 2017 - 11:25

masina nu e un drept, e o comoditate.

Reply
Kap 28 septembrie 2017 - 14:01

Ai mai zis prostia asta.
Stai jos, nota 2!

Reply
Jon 27 septembrie 2017 - 16:20

Intelegeti odata ! NU TREBUIE SA AVETI TOTI MASINI .
Daca nu iti permiti o masina care nu polueaza , mergi cu bicicleta !
Nu ne permitem toti de toate . Suntem diferiti ! Avem sanse diferite in viata . Genetica diferita , etc .
NU trebuie sa ai masina doar de dragul de a avea masina . Si e extrem de nesanatos sa ai o masina in care sa investesti tot ce ai .

Reply
Anisco Lucaciu 27 septembrie 2017 - 16:24

Prostii. Sunt din Europa ? Da.Atunci au norme europene. Înseamnă ca pot circula pana trec RAR ul. Și100 de ani dacă trec. Și apoi bate vântul și noxele se duc de la est la vest și invers. Așa ca tura-vura fara rost.

Reply
dan 27 septembrie 2017 - 16:27

sunteti niste securisti nenorociti cu interese marunte, legate de intestine si apendice

Pai baaaaa, da masinilie care sunt pe drumuri, platesc ele vreo taxa de mediu? Sau crezi ca sunt atat de prost cat sa nu inteleg ca singurul vostru interes este sa distrugeti orice tentativa de ordonare a pietei second hand cat sa va creasca veniturile pe care le incasati de pe masini noi.

De ce nu exista o taxa, impozit local sau de orice alta natura, care sa aiba dracului legatura cu noxele ? Asa e peste tot, dar aici sunteti voi, smecherii analfabeti care nu pot gandi o alta investitie decat in propria burta

Reply
Tely 27 septembrie 2017 - 16:45

E o mare gogorita cu poluarea…la noi toate se implementeaza impotriva omului de rand , in timp ce altii isi permit masini de sute de cai putere si capacitati uriase..aici e o manevra urata a unor interesati..

Reply
gege 28 septembrie 2017 - 11:23

Masina nu e un drept, e o comoditate. Cu atat mai mult pentru cineva care nu-si permite sa o intretina sau nu are unde s-o parcheze (in special in orase ca bucurestiul).

Reply
Sorin 27 septembrie 2017 - 18:09

Trebuie să fii orb să nu-ti dai seama că pe guvernanți îi doare în fund de poluare Ar putea să înceapă cu oprirea taierii padurilor.Lor le trebuie bani pt pensii și salarii. Tema poluarîi din cauza autoturismelor este una falsă. Chiar așa : care este diferența dintre o mașină euro 3 și una euro 6 măsluita (vezi vw și altele…)?

Reply
Palcau Lucian 27 septembrie 2017 - 20:11

Nu RAR-ul de vina pentru aceasta situatie,doar guvernul pentru ca s-a stiut de la bun început ca da elimina timbru de mediu asta se întampla.
Asta s-a dorit ca sa schimbe forma de taxare.

Reply
Puyu 27 septembrie 2017 - 21:05

Ce faceti cu banii daca platim o noua taxa”? Depoluati cumva atmosfera?, as plati cu drag si dublu daca puteti face acest lucru .deci (depoluare nu altceva ) daca e asa eu platesc an avans pentru toti vecini , numai daca curatati aerul

Reply
Mircea Stefanescu 27 septembrie 2017 - 21:21

Nu mai puteti voi de grija poluarii! Vreti bani si cu asta basta. Cind va fi nivelul de trai comparabil cu cel din Europa o sa mai stam de vorba. Pana atinci va doresc da va ia dracu.

Reply
Kelu 27 septembrie 2017 - 21:52

Nu toți pot fura atât încât să își ia elicopter, cei care muncesc își permit numai un ” lighean”

Reply
Paun Ion 27 septembrie 2017 - 22:00

Toata europa de veste e plina de masini vechi ,aia nu se mai plang ca inhaleaza fum si au de 10 ori mai multe masini ca noi.A pornit iar masina de prostit romani .

Reply
gege 28 septembrie 2017 - 11:22

Cand ai fost ultima data intr-o tara din vestul europei si ai vazut in trafic masini fumegand?

Reply
Vali 28 septembrie 2017 - 00:42

Sunteți niste nesimțiți si hoți furați banii românilor si așa săraci ti si jefuiți de voi ați scumpit benzina si motorină care o consuma si cei ce au mașinile cu euro 5 si 6 in urma scumpiri motorinei si benzinei s- au scumpit produsele alimentare la carne sa ridicat prețul si 10 lei /kg de parca au început porcii sa bea motorina in loc de apa

Reply
hector 28 septembrie 2017 - 13:12

1. masini second hand pot fi si euro 5 sau 6, electrice, hibride sau pe fuel cell :)) cum a ajuns preafericitul sicoe la concluzia din titlu??? a facut el o medie pe datele de fabricatie a masinilor? de unde stie el ca unele euro 3 nu au fost upgradate cu filtre de particule, ca sa aibe voie sa circule in vestul europei? sau problema lui e ca nu se mai vand masini noi, si nu mai are de unde da salarii??? o sa se bucure acum si dacia si apia, btw, brent valmar a recomandat sa mergeti cu transportul in comun daca nu va permiteti masina de la el…
2. cine isi ia masina noua in romania, pe persoana fizica, ori nu are ce face cu banii, ori nu stie cum sa ii cheltuie. sau vrea sa scape repede de niste bani…
3. daca nu se impoziteaza masinile dupa o schema deja bine stabilita (vezi exemplul celorlalte tari europene, care s-au confruntat cu problema asta mai devreme) si ne apucam sa facem taxe si impozite pentru ca numai baietii schmeckeri sa circule cu motoare de 3l si mai mari, atunci problema va persista si/sau se va agrava.

Reply
Ovidiu 4 octombrie 2017 - 10:14

Am observat ca in ultima vreme se tot repeta constant ideea asta ca masinile cutare poluiaza mai mult decat cutare, de nu’s cate ori, etc.
Cumva se induce ideea ca masinile is responsabile de poluarea masiva…

Nivelul asta de ignoranta m-a uimit tot timpul:
1. E cam tot atata poluare cauzate de procesul de fabricare a unei masini ca si cand ai conduce-o. Drept urmare, innoirea parcului auto nu reduce poluarea, e mai bine sa utilizezi masinile vechi pana mor decat sa faci altele noi in fiecare an,
2. Toate masinile din lumea asta (TOATE!) nu poluiaza cat cele mai mari nave de transport. Unii zic cat primele 15 altii chiar primele 10. Deci vorbim de tot trasportul auto cu masini versus 10-15 nave de trasportat marfuri…
3. La poluare cu dioxid de carbon de exemplu, masinile contribuie cam cu jumate din cantitatea globala. Dupa alte estimari e chiar mai jos, undeva intre 20-35% din total (vezi normele de poluare EURO). Restul provide de la industrie (inclusiv cea auto, sic! vezi #1). Si asta in conditiile in care e cea mai reglementata in privinta emissiilor deja.

Daca se dorecte cu adevara reducerea poluarii, nu masinile sunt cele unde trebui indreptata atentia. Discuatia incrancenata legata de masinile second-had e falsa, sau cel putin contine elemenete discutabile. E un interes masiv din partea producatorilor (lobby daca vreti) ca parcul sa fie innoit in loc de refolosit.
Concomitent cu asta, sunt multi neinformati care s-au atashat de trendul „antipoluare” ca asha e cool acuma.

Si binenteles, mai avem si romaniia nostri (aia cu capra vecinului), elitistii, ofcitcati ca oricine isi ia masina, cand masina trebuie sa fie un „lux” si care vin cu tot felul de afirmatii gen „nu-ti permiti, nu-ti lua”. Oricine trebuie sa-si permita, si ca tot suntem la capitolul asta: oricat de prost sofer esti, trebuie sa ai permis: strada nu e pentru curse, pentru soferi profesioniti, e pentru oameni care au nevoie de transport, etc. Oricine are dreptul sa circule. Din nou, avem de-a face cu elitistii si „profesionistii”.

Reply
Lucian 10 octombrie 2017 - 11:50

Eu am un cazan din 97 am platit in 2010 cam 880e taxa nu am recuperato am gpl pe ea si o intretin perfect nu are nici un defect de ce sa o schimb pe un faras de logan scump si prost lucrat traesc din minimu pe economie si sa fac rata pt masina chiar nu doresc

Reply

Lasa un comentariu