Pentru fanii SEAT denumirea Cupra R sugereaza performanta extrema, iar in cazul celei de-a treia generatii SEAT Leon Cupra R lansarea pe piata a modelului coincide si cu introducerea la vanzare a celui mai puternic model de serie produs vreodata de SEAT. Premiera lui SEAT Leon Cupra R in fata publicului va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt (14-24 septembrie), alaturi de SUV-ul de mici dimensiuni SEAT Arona, care este si el premiera mondiala.
Luca de Meo, presedintele SEAT, a dezvaluit online premierele marcii spaniole pregatite pentru salonul auto.
Pentru SEAT continua intens demersurile de a improspata gama de modele. SEAT Arona va juca in competitivul segment al SUV-urilor de clasa B si se va alatura in gama SEAT sub SUV-ul Ateca. La Salonul Auto de la Franfurt SEAT va dezvalui si numele dintre care va fi aleasa denumirea viitorului SUV mai mare decat Ateca, printr-un sistem public de votare. Initiativa #SEATseekingName a generat 9 propuneri de denumire pentru viitorul SUV al marcii, cel de-al treilea din gama. Acesta va fi oferit spre vanzare incepand cu anul 2018. Cele 9 denumiri de locuri din Spania au fost selectate dintre cele 10.130 de propuneri primite. Astfel, in 12 septembrie 2017 se va stabili care dintre urmatoarele denumiri va intra pe lista finalistilor: Abrera, Alboran, Aran, Aranda, Avila, Donosti, Tarifa, Tarraco, Teide.
Marca va prezenta denumirile finaliste in cadrul conferintei de presa din 12 septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt. Incepand de atunci si pana in 25 septembrie, toti cei care vor dori vor putea sa-si voteze favoritul la seat.com/seekingname si seat.es/buscanombre. Denumirea care va primi cele mai multe voturi va fi numele castigator.
SEAT Leon Cupra R
Derivat din modelul Cupra deja existent in gama SEAT, versiunea Cupra R a celei de-a treia generatii Leon va fi produsa intr-un numar limitat de exemplare: 799 unitati. Masina va putea fi comandata din 12 septembrie, a anuntat SEAT. Modelul va fi disponibil cu transmisie manuala (310 CP) si cu transmisie automata DSG (300 CP), cu 6 trepte de viteza si tractiune fata.
La exterior se remarca anumite detalii speciale, precum elementele exclusive din fibra de carbon pe spoilerele fata si spate, pragurile laterale si difuzorul din spate, precum si oglinzile exteriore cu carcase de culoarea cuprului. De asemenea, se evidentiaza jantele si pasajele rotilor, iar in partea din fata are un design mai dinamic in jurul prizelor de aer.
„SEAT Leon CUPRA R va fi disponibil incepand cu finele anului 2017, iar cei 799 de proprietari norocosi se vor bucura de un interior care, de asemenea, prezinta detalii din fibra e carbon si cupru, precum si de volanul si schimbatorul de viteze imbracate in Alcantara. Vor fi disponibile trei culori exterioare: Midnight Black, Pyrenees Grey (incluse in pret) si culoarea exclusiva Matte Grey. (…) Noul Leon CUPRA R dispune, de asemenea, de mai multe dotari speciale. Puntea din fata a fost modificata, inclusiv suspensia cu reglare adaptiva Dynamic Chassis (DCC) si franele Brembo. Va fi oferit si un nou sistem de evacuare. Este, deci, un model mai sportiv, dar mai ales unic, rezervat celor mai pretentiosi 799 pasionati ai marcii”, spune SEAT.
Lansarea acestui Leon Cupra R coincide cu lansarea, la acelasi salon, a noului Renault Megane R.S. – un rival direct.
SEAT Arona
SUV-ul SEAT Arona este pozitionat sub Ateca si este construit pe baza celei mai reduse declinari a platformei modulare MQB, denumita MQB A0. SEAT Arona vine pe piata pana la final de 2017 ca rival pentru modele precum Renault Captur si Nissan Juke, dar si Ford EcoSport – asadar un segment al SUV-urilor de clasa B tot mai aglomerat.
Simplu spus, SEAT Arona este un fel de SEAT Ibiza in haine de SUV.
SEAT Arona va fi construit in Spania, in uzina Martorell. Gama SEAT va ajunge sa cuprinda trei SUV-uri in total, acest Arona, fratele mai mare Ateca (deja lansat) si un model mai mare decat Ateca (a carui lansare este planificata pentru 2018).
Arona are 4.138 mm lungime, cu 79 mm fata de noul SEAT Ibiza si cu 99 mm mai inalt. SEAT devine primul brand al Volkswagen Group care utilieaza MQB A0 (pe noua Ibiza, apoi Arona).
In termeni de conectivitate, Arona poate fi echipat cu sistem multimedia capabil de Mirror Link pentru a comunica cu terminale Apple si Android prin CarPlay, respectiv Android Auto.
Motorizarile pe benzina disponibile sunt 1.0 TSI 95 CP, 1.0 TSI 115 CP, 1.5 TSI 150 CP, iar cele diesel sunt 1.6 TDI 95 CP si 1.6 TDI 115 CP. In functie de motorizare SEAT Arona poate avea cutii de viteze manuale cu 5 trepte, manuale cu 6 trepte si automate DSG cu 7 trepte.
Comenzile pentru acest model vor putea fi plasate inca din ziua in care va fi prezentat pentru prima data publicului. Primele masini vor fi livrate clientilor la finele lunii noiembrie.
Alexa by Amazon
SEAT va avea primele automobile din Europa echipate cu Alexa, serviciul interactiv pe baza de comanda vocala. Acesta va fi disponibil incepand cu finele acestui an pentru Leon si Ateca, iar din 2018 si pentru Ibiza si Arona.
La Salonul Auto de la Frankfurt SEAT isi anunta noul parteneriat cu Amazon, care a dezvoltat serviciul interactiv cu comanda vocala, Alexa. Colaborarea dintre SEAT si Amazon are ca obiectiv integrarea unor solutii inteligente si optimizarea timpului petrecut de sofer in masina.
Aceasta dezvoltare implementata de SEAT pentru integrarea Alexa in masina le va permite soferilor sa-si gaseasca usor destinatiile sau cel mai apropiat distribuitor auto sau, printre altele, un restaurant pentru cina. Acesta este doar inceputul deoarece dezvoltarea asistentului Alexa si integrarea in gama SEAT abia au inceput.
Extinderea gamei CNG
SEAT doreste sa-si evidentieze potentialul in domeniul propulsiei cu gaz CNG. Dupa lansarea cu succes a variantelor CNG ale modelelor Leon si Mii, acum a sosit timpul si pentru SEAT Ibiza. Noul SEAT Ibiza 1.0 TGI va fi prezentat la Frankfurt ca dovada a increderii pe care marca SEAT o are in propulsia curata si eficienta pe baza de gaz natural comprimat (CNG). Gazul natural comprimat reprezinta o alternativa eco care se integreaza optim intre sistemele de propulsie clasice si cele electrice. De asemenea, CNG imbina ceea ce au mai bun de oferit cele doua propulsii clasice (benzina si diesel). Astfel emisiile de oxizi de azot sunt cu 85% mai reduse fata de cele de la motoarele diesel, iar emisiile de CO₂ sunt cu 25% mai mici decat cele ale motoarelor pe benzina.
Ibiza 1.0 TGI va fi produsa pe aceeasi linie de productie ca restul gamei, datorita flexibilitatii asigurate de noua platforma modulara MQB A0. Astfel, masina va fi supusa acelorasi teste-standard, ca de exemplu, avizului tehnic, controlului calitatii si fiabilitatii. La acestea se adauga garantia generala SEAT si toate calitatile gamei Ibiza: siguranta, conectivitate, design, confort, precizie si dinamism.
Ibiza 1.0 TGI ofera trei rezervoare de combustibil: unul pentru benzina si doua pentru CNG. Motorul functioneaza perfect atat cu benzina, cat si cu CNG si ofera o autonomie mixta totala de aproape 1.200 de kilometri (390 cu CNG) si emisii de CO₂ de 88 g/km in modul CNG. Nicio alta tehnologie nu se apropie de performantele modelului Ibiza 1.0 TGI in ceea ce priveste autonomia, iar in comparatie cu autovehiculele electrice soferul nu trebuie sa-si faca griji ca ramane cu bateria goala sau fara combustibil. Disponibila cu linia de echipare Style, Ibiza 1.0 TGI asigura costuri de exploatare reduse, datorita pretului mic al gazului CNG si datorita eficientei sale.
SEAT se bucura in prezent de una dintre cele mai bune perioade din istoria sa. In ultimii patru ani SEAT a obtinut o crestere de 30%. Anul trecut, compania a vandut aproape 410.000 de unitati si a realizat un profit operational in valoare de 143 milioane euro: cele mai bune rezultate pe care compania le-a obtinut vreodata.
SEAT este singura companie care concepe, dezvolta, produce si distribuie automobile in Spania. Membra a Grupului Volkswagen, multinationala are sediul la Martorell (Barcelona), exporta 81% dintre autovehiculele sale si este prezenta in peste 80 de tari, prin intermediul retelei sale compuse din 1.700 de dealership-uri.
Grupul SEAT are peste 14.500 de angajati specializati, la cele trei centre de productie din Barcelona, El Prat de Llobregat si Martorell, unde sunt fabricate modelele Ibiza si Leon. De asemenea, compania produce Ateca si Toledo in Republica Ceha, Alhambra in Portugalia si Mii in Slovacia.
Multinationala dispune de un Centru pentru Dezvoltare Tehnica unde lucreaza 1.000 de ingineri.
1 comentariu
Seat face parte din grupul VAG, deci acest Cupra va sta mai mult prin service-uri decat pe sosea.