Acasa Piata Auto Ce masini noi cumpara est-europenii – Cat de mare este cota SUV-urilor si care este ponderea masinilor diesel

Ce masini noi cumpara est-europenii – Cat de mare este cota SUV-urilor si care este ponderea masinilor diesel

de Vlad Barza

In majoritatea tarilor din Europa Centrala si de Est piata auto a crescut in prima jumatate a anului 2017, cele mai mari cresteri fiind in Romania si Croatia, arata datele JATO din zece tari. Si Rusia a fost pe plus, doar Turcia scazand. Segmentul SUV are o cota de 31% pe piata, cu cateva procente peste media europeana, in timp ce masinile diesel au 29% din piata, cota fiind de numai 7% in Rusia. Alianta Renault-Nissan are 27% pe pietele analizate, Volkswagen are 21%, iar Hyundai-Kia 15%.

JATO a cumulat vanzarile auto din opt tari: Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia si Slovenia, adaugand alte doua piete mari: Rusia si Turcia. Astfel, in primele zece luni s-au vandut 1,82 milioane de automobile, din care 720.000 unitati in Rusia, 400.000 unitati in Turcia si 700.000 unitati in restul tarilor.

La capitolul autoturisme Rusia a fost cea mai mare piata, cu 665.000 unitati, in Romania s-au vandut 45.000 masini, iar In Serbia 14.000 unitati. Piata a crescut in prima parte a anului cu 27% in Romania, cu 24% in Croatia si cu 18% in Polonia, doar Turcia fiind pe minus (-10%).

In Rusia marca Lada a fost numarul unu, urmata de Kia si Hyundai, in timp ce in Turcia Renault si Volkswagen au avut cele mai mari vanzari, iar Dacia a fost pe locul sapte. In celelalte opt tari Skoda si Volkswagen au fost cele mai cautate marci, Dacia fiind pe locul patru.

Cumuland datele din cele zece tari analizate a reiesit ca cele mai vandute modele au fost Kia Rio, Skoda Octavia, Lada Granta, Dacia Duster si Hyundai Accent. Logan a fost pe locul sapte, iar Sandero pe zece.

Masinile pe benzina au 69% din vanzari, in timp ce diesel-ul doar 29%, volumele scazand cu 3% fata de primul semestru din 2016.

Segmentul SUV a avut 31% din piata in prima jumatate a anului, cu cateva procente peste media europeana, ponderea fiind foarte mare in Rusia (41%). Segmentul B avea 32%, iar C aproape 21%.

Lasa un comentariu