Chinezii sunt foarte interesati de achizitii in multe domenii industriale, iar pe domeniul auto Fiat Chrysler Automobiles (FCA) este tinta principala, scrie publicatia Automotive News care citeaza surse ce spun ca un constructor chinez a facut o oferta care insa a fost refuzata, fiind considerata prea mica. FCA s-a schimbat mult in ultimii ani, iar marca Jeep este deosebit de atragatoare pentru chinezi. Brand-urile Alfa Romeo si Maserati nu ar fi cuprinse intr-o eventuala tranzactie. Volvo si Pirelli sunt companiile auto cele mai cunoscute detinute de chinezi, dar autoritatile de la Beijing au o politica prin care incurajeaza companiile chineze sa faca noi achizitii.
Publicatia scrie ca sefi ai Fiat Chrysler Automobiles au fost in China si au discutat cu Great Wall si delegati chinezi au fost in vizita la sediul din Michigan al concernului italo-american. Ar fi existat si o oferta de la o companie chimeza, refuzata insa. Totusi, este de asteptat ca altele sa urmeze.
Nici FCA si nici chinezii nu au comentat informatiile, insa companiile cu cele mai mari sanse sa cumpere Fiat Chrysler Automobiles sunt Great Wall, Dongfeng, Geely si Guangzhou Automobile.
Pe chinezi ii atrage mai ales marca americana Jeep, care a atins noi recorduri de vanzari, dar conteaza si prezenta puternica a FCA in SUA, unde compania are 2,600 de dealeri.
Carismaticul sef al FCA, Sergio Marchionne, a spus in repetate randuri ca este in cautarea unui partner si ca in viitor vor supravietui doar companiile auto care pun cat mai multe in comun cu alte companii, pentru a face maxime economii. S-a incercat si o fuziune cu GM, insa fara succes.
In China exista practic o politica oficiala de stat care incurajeaza companiile din fiecare sector industrial sa faca achizitii pe plan international pentru etinderea operatiunilor si pentru ca RP Chineza sa devina cunoscuta ca forta economica in cat mai multe sectoare.