Acasa Foto FOTO: Mercedes-Benz intra pe piata camionetelor cu Clasa X care se vrea a fi un vehicul premium de familie, nu doar un „cal de povara”

FOTO: Mercedes-Benz intra pe piata camionetelor cu Clasa X care se vrea a fi un vehicul premium de familie, nu doar un „cal de povara”

de Vlad Barza

Mercedes-Benz a intrat pe piata pick-up-urilor cu modelul Clasa X care este prezentat ca fiind un vehicul de familie ce poate fi utilizat si in concedii, nu doar de catre fermieri si antreprenori. Modelul de 5,3 metri lungime costa de la 37.000 euro in Germania si este disponibil in doua variante diesel si una pe benzina. Lansarea pe piata va avea loc in noiembrie 2017 in Europa, urmata de Africa de Sud, la inceputul anului 2018, Australia si Noua Zeelanda in decursul aceluiasi an, si la inceputul lui 2019 in Argentina si Brazilia.

Mercedes-Benz spune ca modelul a fost proiectat pentru a raspunde particularitatilor moderne ale pietelor internationale. Cererea pentru un pick-up de dimensiuni medii cu caracteristicile unui autovehicul premium a crescut constant in ultimii ani. In acelasi timp, numarul de pick-up-uri utilizate in scop personal este in crestere. Acestea nu mai sunt percepute strict drept „cai de povara”, spune compania.

„Clasa X se adreseaza unor grupuri diferite de clienti: de la proprietari de teren si fermieri argentinieni, proprietari de afaceri si companii de constructie din Australia sau familii din Brazilia cu o afinitate pentru produse premium, pana la trend-setteri si trend-followeri din Africa de Sud sau Marea Britanie, sau sportivi aventurosi din Noua Zeelanda si Germania”, spune Mercedes-Benz.

La lansarea pe piata, Mercedes-Benz Clasa X are doua motorizari diesel common-rail de 2,3 litri (X 220d, cu un singur turbocompresor, generand 163 CP, respectiv biturbo X 250d, cu 190 CP). Ambele modele diesel sunt disponibile cu volan pe stanga sau dreapta, cat si cu transmisie cu roti motrice spate sau cu tractiune integrala. Datorita nevoilor foarte specifice ale pietei, de exemplu in Dubai si Maroc, modelul pe benzina X 200 de 165 CP este disponibil doar ca vehicul cu volan pe partea stanga si roti motrice spate.

Piata pick-up-urilor de clasa medie este de 2,2 milioane de unitati/an si compania germana estimeaza ca va ajunge la 3,2 milioane in 2026.

Cei de la Mercedes-Benz merg pe ideea ca si cu pick-up-urile se va intampla la fel ca si cu SUV-urile care erau patratoase si indezirabile pentru multi acum trei decenii, insa in prezent sunt la moda si au design excelent.

Clasa X are si o serie de dotari premium la interior, de la scaune in piele, pana la modul de comunicatii cu SIM incorporat.

Sunt cateva piete mari in care pick-up-urile merg foarte bine: Argentina, Africa de Sud, Australia si Brazilia.

7 comentarii

Gogu 20 iulie 2017 - 13:11

Un fel de Nissan Navara badge engineering!

Reply
Dan 20 iulie 2017 - 16:57

Pai este Navara de fapt… Partea frontala si interiorul sunt singurele diferente 🙂

Reply
bogdan 20 iulie 2017 - 13:12

Praf (si pulberi, oxizi de azot, particole, etc) in ochii si plamanii tarilor emergente.
Daca e un pick-up atat de bun, cum de nu il lanseaza pe cea mai mare piata de profil, cea din SUA (cu aprox. 2,7 mil unitati vandute in 2016)? Sa aiba cumva legatura cu absenta unor propulsoare pe benzina sau hibride? Nu de alta dar tocmai am vazut un recall masiv pe toate motoarele lor pe diesel.

Reply
Mishu 20 iulie 2017 - 15:58

Pai trebuie sa scoata o varianta care sa faca fata truck-urilor americane si nu numai. Cine are ceva bani isi ia un Lincoln sau un Escalade, or Tundra sau Titan.

Reply
Stefan 20 iulie 2017 - 14:22

Cu banii aia as lua o Tesla Model 3.

Reply
Mihai 20 iulie 2017 - 19:04

2015 NP300 Nissan Navara
Inca o gluma de la Daimler AG in parteneriatul lor cu alianta Renault – Nissan
Prima a fost cu Kangoo vandut ca si Citan. Facut in aceasi fabrica din Franta pe aceasi linie de productie cu Kangoo. :)))
Pun pariu ca acest Model X este facut de Francezi in aceasi fabrica cu Navara. :))))

Reply
Chris 20 iulie 2017 - 22:15

Aceeasi parere am avut si eu ca tine, doar ca din cate am inteles Citan-urile nu sunt chiar atat de rele. In final diferenta dintre masinile premium si „normale” e la dotari si ceva pe la calitatea materialelor interioare, adica la calitatea perceputa, nu la mecanica sau motoare. Cu putin mai multa atentie la interior si cu materiale bune poate si un Renault sa fie ok, oricum nu e mai rau decat un VW.
Cat despre Nissan, Navara era foarte slab pe vremuri dar ultimele masini scoase de Nissan bat la fund multe marci premium la calitate si fiabilitate (ma gandesc de ex. la Quashqai), asa ca Mercedes pune punctul pe i si le aduce celor 2 marci exact ce le lipsea si incaseaza factura, nu-i prost Zetsche.
Ce nu inteleg eu e ce pazeste Infiniti, marca premium a lui Nissan. De ce nu fac ei asta?

Reply

Lasa un comentariu