Uzina Renault de la Tanger a produs anul trecut 280.000 de masini Dacia si Renault, iar in 2017 se va apropia de capacitatea maxima, estimarile fiind ca totalul va fi nu departe de nivelul de 340.000 de masini, scrie presa din Maroc. In primul semestru au fost trimise la export 144.000 de masini de la uzina din Tanger, arata datele portului Tanger Med, care a fost modernizat si marit cu investitii uriase. Uzina din Maroc este cea mai mare uzina auto de pe continentul african.
Cum a evoluat productia uzinei de la Tanger (nr. unitati)
- 2012: 50.000
- 2013: 101.000
- 2014: 174.000
- 2015: 230.000
- 2016: 274.000
Datele portului Tanger Med, situat la 30 km de uzina, arata ca in primele sase luni au fost trimise la export 144.000 de vehicule, cu 10% mai mult decat in prima parte din 2016. Cu siguranta ca pragul de 300.000 de unitati va fi depasit pe intreg anul 2017, cifrele finale putand fi aproape de 340.000 de unitati. Uzina de la Mioveni a produs anul trecut 320.000 de masini.
Uzina din Tanger a fost construita dupa investitii de 1,1 miliarde euro, in timp ce statul marocan a investit peste 800 milioane euro in lucrari de infrastructura, astfel incat uzina sa aiba acces facil feroviar, rutier si maritim.
Uzina avea 7.900 de angajati la final 2016 si pe cele doua linii de asamblare sunt produse modelele Lodgy, Dokker, Dokker Van, Sandero, Sandero Stepway si Logan MCV. Suprafata este de 300 ha, din care cladirile reprezinta 220 ha.
Anuntul proiectului uzinei a fost facut in septembrie 2007, iar in ianuarie 2008 a fost semnata conventia de investitii cu statul marocan. In octombrie 2009 au inceput lucrarile de constructie, uzina fiind inaugurata in februarie 2012. O luna mai tarziu, era prezentat la Salonul Auto de la Geneva primul model realizat la Tanger: Lodgy.
La Tanger au fost produse anul trecut 155.000 de masini Sandero, 81.000 Dokker si 37.000 Lodgy.
3 comentarii
hehe… uite asa marocanii investesc, fac infrastructura, autostrazi.. pe Dracnea il f*te grija ce fac companiile cu profitul.. aia castiga locuri de munca.. noi nu 🙂 .. companiile se muta in alta parte. cine perde? va las pe voi sa dati raspunsul 🙁
Pierdem noi. Dracnea castiga. Chiar asta vrea, sa plece companiile, populatia sa saraceasca, sa se abrutizeze si sa fie mai usor cumparata cu mici si ulei. Cel mai mare dusman al lui dracnea sunt firmele care vin in tara si ridica nivelul de trai. Cele mai mari proteste anti dracnea si anti psd au fost in orase cu nivel de trai ceva mai ridicat, unde sunt prezente firme straine. Nu e prost.
Infrastructura rutiera LIPSA nu e o problema generata de dracnea, ci doar perpetuata de partidul lui….de fo’ 28 de anisori incoace !
Uitati-va la sforarii lu’ dracnea si vedeti ce scrie pe sfori: Fara autostrazi pentru sclavi! Dacia e tinuta gata de sfasiere, in caz de necaz cu rusnacii !