In aprilie piata masinilor noi a scazut cu 7% in Europa fata de a patra luna din 2016, dar vanzarile de masini diesel au scazut cu 15%, arata datele companiei de cercetare JATO care spune ca au contat mult si campaniile duse de mai multe tari impotriva masinilor pe motorina. La segmente de piata, doar VAN-urile si SUV-urile au crescut, acestea din urma atingand o cota record de 28% din piata totala.
S-au vandut 1,22 milioane de masini noi in cele 30 de piete incluse in statistica JATO, cu 7% mai putin decat in aprilie 2016. Vanzarile de masini diesel au scazut insa cu 15% si aici conteaza si faptul ca masinile pe motorina au o reputatie proasta si tot mai multe tari pun taxe care sa descurajeze achizitia de masini diesel. Conteaza mult si faptul ca de subventii beneficiaza alte tipuri de masini, precum cele electrice. Daca in aprilie 2016 masinile diesel reprezentau 50% din vanzari, acum s-a ajuns la 46%.
Majoritatea modelelor au inregistrat scaderi in aprilie, o exceptie notabila fiind Volkswagen Tiguan (+71%) care a fost a treia cea mai vanduta masina, desi in general nu prindea top 10. Cresteri puternice au inregistrat si modele precum Citroen C3, Renault Megane si Fiat Tipo. Vanzarile de Volksweagen Golf au scazut cu 28%, iar cele de Ford Fiesta cu 20%.
La capitolul inmatriculari pe segmente doar la SUV-uri (+7%) si la VAN-uri (+17%) au fost cresteri. La polul opus, segmentul MPV a scazut cu 21%, iar clasa C cu 12%.
Segmentul SUV continua sa fie numarul unu in piata, cu o cota de 27,9%, cu patru puncte procentuale mai mult decat in a patra luna din 2016. Segmentul B are 20,8% din piata, iar C are 19,2%, ambele in usoara scadere.
Cum sta marca Dacia? In aprilie s-au livrat peste 36.000 de masini, iar la patru luni 148.000 unitati (+6%).
4 comentarii
Pe segmente:
J, B, C, M*, D, A, M*, E, S, F
*M include MPV-uri mici si mari, VAN-uri si VAN-uri pt pasageri (gen Mercedes V)
In concluzie, singurul segment la care vanzarile au crescut a fost J (SUV mici/mari si masini de teren).
Ar fi fost interesant un grafic cu privire la combustibil:motorina, benzina, hibrid, electric…
Da-o incolo de treaba, adica toate scad consistent, doar SUV-urile si VAN-urile cresc intr-o veselie. S-or fi mutat toti americanii in Europa si nu stim noi. De VAN-uri nu zic nimic, nu sunt fan dar inteleg ca lumea vrea spatiu si practicalitate, dar bai frate ce vedeti la SUV-uri ca nu va inteleg??!!
Off-road-erele adevarate care servesc unui scop pe planeta asta sunt pe cale de disparitie, dar chestiile astea care nici nu stau bine pe drum, nici spatioase nu sunt decat daca sunt cat un tanc, nici economice si de cele mai multe ori nici frumoase, in orase tot mai inghesuite, pot sa inteleg ca sunt cumparate fie din cauza efectului de turma fie din frustrare, ca sa parem si noi mari cu ceva.
SUV-urile au crestere dar in SUV se includ toate SUV-urile indiferent de marime B, C, D, E
si Tiguan si Tuareg sunt SUV-uri dar de categorii diferite C si D (desi unii zic ca este B si C, nu este adevarat)
dar asta nu inseamna ca SUV sunt mai vandute decat celelalte clase care sunt prezentate defalcate B, C, ….
Este o non informatie ce se prezinta.
Apreciez ca de data asta ati mentionat si Dacia, sper sa o faceti si pe viitor.