Acasa Review Prima impresie: Rolls-Royce Wraith

Prima impresie: Rolls-Royce Wraith

de Adrian Mitrea

Cand spui Rolls-Royce te gandesti la eleganta, confort, lux, valoare. Modelul din imagini se cheama Wraith si costa, exact asa cum il vezi, aproximativ 320.000 euro, fara TVA. Este cea mai scumpa masina pe care am condus-o vreodata. Asadar, iata primele impresii de la bordul lui Rolls-Royce Wraith.

Inspirat din GT-urile Europei anilor ’30, cu aceasta caroserie de tip fastback, Wraith inseamna “spirit” intr-un dialect scotian.

Asadar, Rolls-Royce pastreaza aceste denumiri mistice, fantomatice, si in cazul celui mai nou coupe al sau. Pe langa mai cunoscutele Phantom si Ghost, gama Rolls-Royce include si coupe-ul Wraith. Este, daca vreti, versiunea Coupe a lui Ghost, pe modelul BMW Seria 4 Coupe este versiunea cu doua usi a lui BMW Seria 3.

Este pentru prima data cand un Rolls-Royce se conduce atat de dinamic, iar dinamismul la Rolls-Royce se masoara dupa grosimea volanului. Cu cat cercul pe care tii mainile este mai subtire, cu atat masina este orientata spre confort si eleganta. Pentru a vira e nevoie sa invarti multe ture de volan, precum la carma unei barci. In cazul lui Wraith volanul este mai gros decat la alte modele Rolls-Royce, dar oricum mai subtire decat la majoritatea masinilor de pe piata.

Culoarea de pe masina din test este ceva mai neobisnuita, un pic rebela. Aceeasi tusa de „nebunie” se regaseste si la interior, unde maestrii tapiteri Rolls-Royce au pus din belsug piele neagra, turcoaz si alba.

Intr-un Rolls-Royce ca acesta intra cam 7-8 vaci – toate crescute la inalta altitudine pentru ca insectele sa nu fie prin preajma si sa nu poata ciupi bovinele. In plus, aceste vaci sunt crescute in libertate pentru a nu-si agata pielea in sarma ghimpata, fapt care s-ar traduce intr-o imperfectiune pe scaunului masinii tale de 320.000 euro.

Mocheta este si ea interesanta. Banalele presuri sunt duse la nivel de arta, tot cu ajutorul unor animale. Sunt din lana de oaie si sunt atat de pufoase incat o moneda de 50 de bani se poate ascunde complet daca o pui pe cant si o apesi in profunzimea covorasului. Aceste covorase costa 1.230 euro, fara TVA.

Experientele tactile si vizuale din masina sunt completate de furnirul cu dungi pozitionate la exact 45 de grade, realizat dupa luni de munca ale maestrilor tamplari din Goodwood – orasul de casa al Rolls-Royce. Optiunea aceasta costa peste 9.000 euro, fara TVA.

Geamurile sunt duble laminate, cum poti vedea si in fotografia de mai jos. Asta inseamna ca temperatura se mentine mai bine in masina si e mult, mult mai liniste in habitaclu.

Capitonajul plafonului, denumit Starlight Headliner, imita cerul instelat si arata superb pe timp de noapte si se poate cu usurinta si pe timp de zi. Noi am filmat in parcarea de la Mega Mall. In ACEST clip am prezentat mai in detaliu tehnologia. Pe modelul Rolls-Royce Wraith de fata optiunea de capitonaj instelat costa peste 13.000 euro.

Muzica suna bine in Rolls-Royce Wraith, mai ales cand ai ceea ce se cheama Bespoke Audio (aproape 8.000 euro, fara TVA).

Motorul V12, de 6,6 litri, dezvolta resurse de putere impresionante, iar gratie celor 632 Cai Putere si cuplului de 800 Nm (intre 1.500-5.500 rpm) mastodontul Rolls-Royce Wraith se misca precum un fulg. Ma rog, sa zicem mai degraba ca o pana – fulg mai greu. Are o masa maxima la gol de de 2.360 kg (da, bine de tot peste doua tone) si totusi atinge 100 km/h in 4,6 secunde. In linie dreapta e mai rapid decat un Ford Focus RS.

Ceasurile de bord sunt iluminate superb si totusi cuminte, neutru. Poti observa cu usurinta lipsa turometrului. Locul sau este luat de celebrul indicator pentru rezervele de putere ale motorului.

Ca o curiozitate, transmisia automata ZF cu 8 trepte pleaca direct cu treapta a doua de pe loc, chiar si in cazul unui demaraj in tromba. Atat de puternic este motorul incat efectiv nu ai nevoie de prima treapta de viteza. Masina nu o foloseste decat in cazuri exceptionale. Pe selectorul de viteze, pozitionat in dreapta volanului (langa maneta pentru stergatoarele de parbriz) exista un buton pe care scrie LOW. Daca il apesi vei “obliga” masina sa foloseasca si prima treapta de viteza. Asta doar daca vrei sa faci drift-uri sau sa tractezi un camion. Setarea standard, la pornirea motorului, este fara LOW – deci plecare de pe loc in treapta a doua.

Suspensiile sunt de vis, foarte confortabile si mai degraba moi decat tari. Sistemul electronic de control al suspensiilor cu perna de aer este foarte inteligent si nu permite masinii sa se incline foarte mult pe viraje, dar permite totusi curse lungi ale suspensii in restul timpului, pentru ca deplasarea cu Wraith sa fie cat mai confortabila cu putinta. Rotile sunt de 21 inch si sunt incaltate cu anvelope Continental ContiSportContact5.

Comportamentul rutier al lui Wraith se aseamana mai degraba cu o barca, in cel mai bun si frumos sens al cuvantului. Masina se scufunda de spate si ridica Spirit of Ecstasy (asa se cheama sigla) spre cer cand apesi mai viguros pe acceleratie. La franare masina pare ca se “scufunda” spe asfalt cu totul, se lipeste de drum. La franare simti cel mai evident masa de peste 2,3 tone.

Sa conduci o zi un Rolls-Royce Wraith de 320.000 euro, fara TVA, prin Bucuresti e neobisnuit si extraordinar de frumos. Este una dintre acele experiente rare care iti fac viata mai interesanta si mai completa. Intelegi mai multe din fascinanta lume a automobilului – o lume in care te poti deplasa de la A la B in cel mai elementar mod cu putinta, intr-o masina de 1.000 de euro, dar si intr-atat de scumpa incat nici macar milionarii planetei nu si-o permit.

Lasa un comentariu