Nissan Micra – a cincea generatie – marcheaza ruperea de traditie pentru acest model: liniile rotunjite si tinuta de drum moale au fost abandonate pentru un design taios si o suspensie sportiva – probabil cea mai buna tinuta de drum din segment, la ora actuala. In plus, o suita intreaga de sisteme de asistenta consacrate pe modelele Nissan superioare, cum ar fi Qashqai, pot intra standard sau optional in echiparea noii Micra.
Noua Micra seamana putin cu Ford Focus din semi-profil spate (forma stopurilor), aduce cu proportiile lui Renault Clio (logic, sunt in acelasi segment B si fabricate in aceeasi uzina), dar per ansamblu este o masina originala si remarcabila atunci cand o zaresti pe strada. Apropo de clio, singurele elemente vizibile preluate de la modelul francez oglinzile laterale.
Micra merge acum ca o Fiesta, sau chiar mai bine, este la fel de spatioasa ca o Dacia Sandero si are ergonomia ireprosabila pe care o intalnesti, in general, in masinile de origine germana din acest segment, cum ar fi Volkswagen Polo sau Skoda Fabia. Aceasta transformare a Micra este surprinzatoare si cumva asteptata pentru ca va inlocui nu doar a patra generatie Micra, cat si modelul Note. Deci se impunea sa fie mai mare, mai spatioasa. Iar cel mai imbucurator lucru este ca doua modele Nissan fara prea mare priza la public sunt inlocuite de o masina mult mai evoluata decat au fost vreodata Note si Micra veche.
Gama de motorizari este simpla si acoperitoare: 1.0 SCe 75 (73 CP), 0.9 TCe 90 (90 CP) si 1.5 dCi 90 (90 CP). Toate aceste motorizari vin asociate unei cutii de viteze manuala cu cinci trepte – singura disponibila pe Micra. Lipsa unei transmisii cu sase trepte ar putea fi un minus, dar nu neaparat. O cutie de viteze manuala cu cinci trepte etajate corect este la fel de buna ca o transmisie cu sase trepte. Iar transmisia de pe Micra chiar este ireprosabila. Eventualele minusuri ale masinii sunt generate de lipsa varietatii. Nu exista o transmisie automata (CVT, cu convertizor de cuplu sau cu dublu ambreiaj), asa ca cine ar vrea o masina ca aceasta, dar automata, trebuie sa caute in alta parte.
Surprinzator sau nu, odata cu aceasta a cincea generatie, Micra este disponibila in premiera si cu un propulsor turbo diesel. Pana acum a avut doar motorizari pe benzina. Acest motor turbo diesel este arhi-cunoscut de pe alte modele Nissan, Renault si Dacia. Se stie ca 1.5 dCi este fiabil, economic si vanjos.
Preluate de pe alte modele Nissan sunt si tehnologiile de asistenta pentru sofer, cum ar fi sistemul de franare automata, sistemul de prevenire a parasirii neintentionate a benzii de circulatie si sistemul de vedere perimetrala de jur imprejul masinii, pentru manevrele de parcare, unic in acest segment (denumit Around View Monitor). O alta functie remarcabila este Intelligent Ride Control care foloseste franele spate pentru a face mai line trecerile peste denivelari, in special cele amenajate special pentru reducerea vitezei (speed bump). N-am avut ocazia s-o testez.
Cert este ca masina merge extraordinar de bine si totul e din acelasi film: suspensii, directie, insonorizare. Un mare merit pentru modul remarcabil in care merge Micra il are sistemul Intelligent Trace Control, care franeaza selectiv roata fata de pe interiorul virajului pentru ca masina sa se inscrie mai previzibil, mai agresiv si mai sigur pe viraje.
O premiera absoluta in segmentul B este sistemul audio BOSE Personal, compus din sase difuzoare dispuse astfel: doua in usile din fata (jos), doua (tweeter-e) in usile din fata, montate mai sus, doua montate in tetiera soferului. Un amplificator digital este montat sub scaunul soferului. Nissan si BOSE nu comunica puterea sistemului, argumentand ca experienta audio este mai importanta decat puterea. “Puterea in Wati nu este un bun indicator al calitatii auditiei”, mi-au spus.
O tehnologie similara este intalnita la decapotabila Mazda MX-5, insa ceea ce avem pe Micra este o generatie mai noua a sistemului si, de aici incolo, veti vedea ca mai multe masini viitoare vor adopta aceasta tehnologie audio cu boxe in tetiere.
Sistemul de infotainment este “reciclat” de pe alte modele Nissan, avand o grafica actualizata si o interfata de comenzi fizice restilizata. Partea spectaculoasa este insa ca celor de la Nissan le-a iesit o integrare in bord absolut superba – mai bine decat la Mazda, Mercedes-Benz, Renault si multe alte marci. Poate doar la BMW sa mai gasesti ceva asa de frumos si elegant. Fotografiile si imaginile video vorbesc de la sine.
Un pic mai jos este montata zona de climatizare, frumos delimitata vizual. Temperatura poate fi reglata pe o singura zona, iar scaunele pot fi incalzite (doua trepte).
Inca un element care tine de ergonomia vizuala: instrumentele de bord se vad foarte bine prin inelul volanului. In plus, volanul in sine sta mai aproape de bord, nefiind nevoie sa apelezi la functia lui telescopica pentru reglaj (pentru a-l extrage si a-l apropia de tine cu scopul de a obtine pozitia de condus perfecta).
Postul de condus este relativ jos, fara ca acest lucru sa reprezinte un inconvenient. Prin parbrizul mare ai o perspectiva foarte frumoasa asupra drumului.
Ergonomia foarte buna ajunge si in dreptul bratului stang al soferului: fata de usa este moale in zona in care tii cotul. Pe partea cealalta, din pacate, se resimte lipsa unei cotiere centrale. Apropo de materiale moi, cei ce la Nissan se lauda ca Micra este singura masina de clasa B la care bordul este moale la atingere indiferent de versiunea echipare. Asa ca va doresc spor la pipait!
Pe langa minusurile mentioneate pana acum Nissan Micra mai are, desigur, si altele: nicio varianta nu are geamuri electrice pe spate, (sunt doar cu actionare manuala), nicio varianta nu poate avea boxe pe spate, iar podeaua portbagajului nu devine perfect plata atunci cand rabatezi spatarele banchetei.
Sunt toate aceste minusuri de netrecut cu vederea? Cu siguranta nu!
Acestea fiind spuse, incepand cu primavara lui 2017 puteti merge si voi la dealerii Nissan sa vedeti si sa testati Micra. Si chiar va recomand calduros acest lucru pentru ca rar am intalnit o masina de clasa B atat de bine facuta, cu atat de multe tehnologii inovatoare (in segmentul sau) si, nu in cele din urma, atat de placuta la condus!
11 comentarii
Imi cer scuze pentru cadrele in care imaginea este neclara, se pare ca functia auto focus a camerei a luat-o razna din cauza vibratiilor drumului si nu am observat la timp pentru a putea reface filmarea. Sper sa apreciati calitatea informatiei mai mult decat cea a imaginilor neclare pe alocuri!
Foarte sincer, sunt absolut uimit de ceea ce au reusit cei de la Nissan sa scoata. Masina arata pur si simplu super, atat din interior cat si exterior. Are o nota sportiva clara si arata excelent. Stiu totodata ca nu au probleme majore de fiabilitate, asa ca ma astept la un real succes.
Ce nu m-a impresionat foarte tare e faptul ca atata timp cat ai prezentat masina zgomotul motorului Diesel se auzea pe fundal destul de pronuntat, dar e oarecum de asteptat in aceasta clasa, iar pe de alta parte spaghetti-ul de sub capota arata foarte "latin" 🙂 ceea ce nu e neaparat un argument.
Sunt impresionat si ma bucur ca un astfel de produs este pus pe piata, poate mai iau si altii exemplul.
Sa stii ca nu e asa pregnant zgomotul motorului diesel. Este in limita segmentului, poate chiar un pic mai silentios. Nici microfonul de pe camera nu e grozav, nici drumul n-a fost prea bun acolo unde am filmat. Oricum, recomand test drive. Ai sa fii si mai surprins! 🙂
Cum ai simtit suspensiile? Sunt tari sau moi? Te doare spatele la drum lung?
Suspensiile sunt ferme, fara a fi tari in sensul neplacut al cuvantului. Spatele cu siguranta nu te doare pentru ca scaunele sunt foarte, foarte bune si pozitia de condus ireprosabila. Ca in Polo si in Mazda2.
Locuiesc peste ocean si aici Nissan are niste masini f frumoase : Maxima, Altima si Sentra. Numai uitati-va un pic pe site-urile dealerilor sau pe youtube la prezentari. E o pierdere pt europeni ca nu au Sentra sau Altima acolo. Sunt f faine si fiabile.
Nu va suparati dar masina asta este un Renault Clio 2017 cu facelift si plansa de bord schimbata. In rest nimic mai mult decat un clio cu nume schimbat. Folositi google pentru comparatie. Vazute amandoua din lateral nu este nici o diferenta.
Eu le-am condus pe amandoua si pot sa-ti spun ca sunt cat se poate de diferite.
Asa poti sa zici si ca e Ford Fiesta. Sau Volkswagen Polo.
Pana la urma toate sunt niste hatchback-uri de clasa B, cu aceleasi solutii constructive. McPherson pe fara, punte H cu brate trase pe spate, roti de 15-16 inch, volan si scaune. Nu?
Deci, daca vrei sa reduci o masina la "o cutie de conserve", esti liber sa o faci.
Eu ti-am prezentat masina asa cum este si, daca nu ma crezi pe cuvant ca este diferita de Clio in cum arata si cum merge, du-te si condu-le pe ambele chiar tu si revino aici cu impresii.
Bafta!
Repet este exact aceasi masina. Doar caliatea si designul la interior este schimbat plus facelift la exterior.
Uite si linkul cu o comparatie intre: Micra; Clio; Fabia http://www.whatcar.com/news/new-nissan-micra-vs-r…
Poti sa repeti cat vrei.
Singurul element de caroserie exterior pe care il au in comun Clio si Micra sunt oglinzile laterale. In rest, sunt la fel de diferite cum sunt Skoda Fabia si Ford Fiesta.
Iar din comparativul din link, iti sugerez sa-l si citesti, pentru ca scrie destul de clar acolo care sunt diferentele. Si intre Clio si Micra sunt diferente de perceptie si comportament exact asa cum sunt si intre Fabia si Fiesta.
In continuare iti recomand sa le conduci tu. Comentam dupa, ok?
zici ca e clio