Acasa Foto Prima impresie: Volkswagen Golf 7 facelift

Prima impresie: Volkswagen Golf 7 facelift

de Adrian Mitrea

Volkswagen Golf 7 – cu facelift din 2017 – continua sa ramana referinta segmentului compact: prin tehnologia de top, prin modul ireprosabil in care merge, prin ergonomia exemplara a postului de condus. Desigur, nu e o masina perfecta. Si Golf are neajunsurile lui. Despre plusurile si minusurile lui Volkswagen Golf, pe larg, in acest test drive.

Pe lista cu noutati absolute aduse de facelift se remarca o noua motorizare turbo pe benzina, denumita 1.5 TSI EVO. Acest motor poate avea 150 CP sau 130 CP (in versiunea BlueMotion). In versiunea de 150 CP, cea testata, motorul este incredibil de silentios si de bine echilibrat, avand resurse de putere fantastice pentru clasa lui. Diferentialul electronic XDS vine standard pe aceasta motorizare. Cum functioneaza? Simplu. Franeaza usor roata fata de pe interiorul virajului astfel incat masina sa se inscrie mai frumos si mai sigur pe drum. Nu simti cum lucreaza, simti doar rezultatul. Si e minunat!

Pentru curiosi, 1.5 TSI EVO de 150 CP si cutie de viteza manuala cu sase trepte sprinteaza pana la 100 km/h in 8,3 secunde (idem pentru varianta cu DSG).

Gama de motorizari ramane in continuare foarte diversificata pentru Golf, de la 1.0 TSI, 1.5 TSI EVO, 2.0 TSI (pe GTI), 1.6 TDI si 2.0 TDI. Diversele versiuni de putere si preturi le gasiti pe configurator.

Apoi este vorba despre o schimbare majora in ceea ce priveste optiunile pentru faruri: acum exista doar cu halogen sau cu LED. A disparut optiunea pentru xenon.

In ceea ce priveste stopurile, toate variantele de echipare sunt echipate cu blocuri optice cu LED.

La interior, tot in echiparea standard, intra un sistem de infotainment color. Pana acum versiunea de baza avea un afisaj monocrom, decent de altfel, dar acum vorbim de un progres in ceea ce priveste sistemul de infotainment. Varianta de top, Discover Pro, afiseaza informatiile la fel de frumos ca un iPad si viteza de procesare este fantastica. Pe de alta parte, laudatele comenzi prin gesturi sunt greu de folosit. Mai bine pui degetul si atingi ecranul.

Tot la interior, de data aceasta optional, se remarca si Active Info Display, adica un instrumentar de bord 100% digital, la fel ca optiunea de pe Passat. La Audi se cheama Virtual Cockpit. Ori despre ce am vorbi, ecranul Active Info Display de pe Golf 7 facelift are o grafica superba si mai multe moduri de afisare a informatiilor. Si viteza de reactie este fantastica. Posesorii de masini Jaguar stiu exact la ce ma refer!

Atentia pentru detalii a Volkswagen mereu m-a fascinat. Ai mocheta in buzunarele fetelor de usi (pe laterale si pe fund), ai camera video pentru marsarier retractabila (deci sta curata cand ploua), comenzi intuitive, scaune perfecte, butoane care se apasa fix cum trebuie. Toate acestea fac masina ceea ce fanii numesc „Golf”.

Minusuri? Da. Exista.

De la genunchi in jos plasticele din masina sunt tari si au un aspect ce nu se ridica la valoarea masinii testate, aproximativ 30.000 euro. Apoi, la variantele cu suspensie adaptiva DCC, la cateva secunde dupa ce ti-ai ales modul de condus grafica dispare si nu este afisat pe nicaieri in ce mod de condus rulezi. Poate dupa o ora de condus Eco vrei sa treci in Comfort. Dar poate ai facut asta deja acum 15 minute cand te-ai mai gandit o data la asta. Intelegi ideea. Asa cum despre cutia de viteze esti informat in bord daca rulezi in D sau S, n-ar fi fost rau ca pe afisajul imens sa apara pe undeva si modul de condus utilizat. Este o chestiune care tine de software. Tot de software tine si asistenta la schimbarea treptelor, cunoscuta si ca “rev matching” (potrivirea turatiei). Ford Focus o are inca de la lansarea generatiei a treia (actuala) si da un plus de eleganta si precizie experientei de condus, eliminand posibilitatea de a smuci masina la schimbarea treptelor. Pacat sa Volkswagen nu s-a gandit la un asemenea sistem. Lasand acest detaliu la o parte, poate mai deranjant este ca rezolutia camerei video pentru marsarier este cam slaba – ma asteptam la mai mult de la Volkswagen si de la Golf.

Dar… cand te urci la bordul lui Volkswagen Golf GTI parca uiti de toate. Nu e nici cel mai puternic din segment, nici cel mai rapid si probabil nici cel mai frumos. Dar e foarte bine facut si echilibrat exemplar. Totul e din acelasi film: suspensiile, directia, motorul, distributia maselor, pozitia de condus, designul interior si volanul, designul exterior, franele, calitatea generala a executiei. Tot! Mai mult decat puterea, la un “hot hatch” ma intereseaza fix aceasta coerenta a filosofiei si a executiei. Iar la Golf GTI totul e la superlativ. Mi-ar fi placut, ce-i drept, un esapament ceva mai galagios si sa aud rateuri la schimbarea treptelor. Cu transmisie manuala… nicio sansa. Probabil acesta ar fi singurul motiv pentru care as opta pentru DSG, in rest aceasta cutie manuala de pe Golf GTI e pur si simplu senzationala.

Atentia pentru detalii e prezenta din abudenta si la Golf GTI: tapiteria in carouri deja emblematica, volan de inspiratie Porsche si schimbator de viteze in forma unei mingi de Golf – face priza buna cu mana, arata bine si… sugereaza numele modelului: Golf. Genial!

Desigur, nici Golf GTI nu este o masina perfecta. Nici el n-are “rev matching”. Dar cutia de viteze cu niste curse mai scurte si o actionare mai “unsa” te invita efectiv sa te joci cu schimbarile de trepte pana iti oboseste mana dreapta. Sau piciorul stang. Camera video de marsarier are aceeasi rezolutie slaba. Posesorii actuali de modele Volkswagen si Audi stiu la ce ma refer.

In ceea ce priveste specificatiile, GTI-ul testat are 230 CP si atinge 100 km/h in 6,4 secunde (manual sau DSG, nu conteaza).

Intrebari si comentarii? Va astept!

62 comentarii

bancher 6 aprilie 2017 - 13:02

Tapiteria asta de fata de masa e oribila…un mare minus de la Volkswagen, dupa parerea mea.
in plus la preturi masina e supraevaluata…chiar asa, sa dai pe un Golf cat pe un Passat???!! (la aceleasi dotari si motorizare abia daca sunt 300 euro diferente intre ele).

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 13:08

Da, sa ai o fata de masa ca aia e oribil.
Sa ai tapiteria in masina asa… e superb.
Iti recomand sa le scrii si alora de la Burbery si sa le spui ca esarfele lor, gentile, fularele si orice fac ei seamana cu o fata de masa si e de rahat :))

Reply
ciombe 6 aprilie 2017 - 13:15

Are scaune ventilate, ca optiune?
Daca nu, nu ma intereseaza!

Reply
dan 30 august 2017 - 10:44

Nu, nu scriu prostii!!, exact cu este sugerat in sectiunea comentarii.
Domnule Mitrea, lasa domnule cititorii sa comenteze ceea ce doresc, este rubrica destinata lor si nu autorului/moderatorului. Fiecare are dreptul la comentariupro sau contra, in functie de perceptia fiecaruia.
Dumneata ca si autor ai prezentat produsul si conform ultimei propozitii „Intrebari si comentarii? Va astept!” cititorul are libertatea (daca nu o cenzurati dupa placul dumneavoastra ) sa-si expuna parerea fara a fi apostrofat in vreun fel de dumneata sau altcineva di redactia din care faceti parte.
Este o nota de civilizatie si respect pentru cititor.
Aveam ceva pretentii de la unii ca dumneavoastra.

Reply
Adrian Mitrea 30 august 2017 - 11:09

Si ce te nemultumeste, mai exact?
Ar trebui sa-ti sterg instant acest comentariu ca n-are nicio legatuta cu articolul sau cu masina.
Dar dupa aceea iar te aprinzi tu sau altii ca tine ca… „cenzura”.
Are si comentantul asta pe net niste limite, nu crezi?

Reply
Andrei 6 aprilie 2017 - 13:11

De tartanul scotian ai auzit?

Plus ca vezi ca un Passat cu 2.0 220 cp DSG Highline incepe de la 35.000 de euro, deci e diferenta considerabila (Golf-ul GTI incepe de la 29.000 euro cu DSG). Poate te gandeai la Golf R 2.0 TSI 310CP 4×4 DSG care intr-adevar incepe de la 39.000 de euro dar acolo e alta mancare de peste. 310 cp si 4×4 si un timp 0-100 km/h in 4.6 sec (cat o masina super sport din trecutul nu prea indepartat)…

Reply
baubau 6 aprilie 2017 - 13:20

:)) Mai trebuia pusa si o legatura de ceapa pe scaunu din dreapta.

Reply
Xan 6 aprilie 2017 - 13:14

"rev matching" e un fel de roti ajutatoare pentru incepatori. Nu iti iei GTI ca sa il conduci cu roti ajutatoare.

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 13:26

Pentru GTI mai putin conteaza, dupa cum am aratat si in clip.
Pentru celelalte motorizari plusul de confort e notabil. Mai ales ca masina asta nu e cumparata numai de soferi, ci si de oameni care au abilitati de a conduce aproximative, spre reduse. Astia suntem, de unde altii mai buni?

Reply
Dan 6 aprilie 2017 - 13:24

@Adrian Mitrea
Buna ziua! Frumos articolul, am o intrebare: cum e noul DSG 7 pe 2.0 TDI? Eu am actualul DSG 6 pe 2.0 TDI 150 cp si nu mi se pare ok setata. In modul normal merge usor subturat (obsesia pentru poluare) iar in modul sport merge prea turata. La un drum prin tara (fara autostrazi), ma joc foarte des cu cutia, adica pe viraje stranse sau depasiri folosesc Sport iar in linii drept sau mers lejer folosesc Normal. Modul Eco e ingrozitor. Am lasat 3 saptamani masina unui prieten si mi-a spus acelasi lucru. Se poate merge cu DSG7 cu un singur mod?

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 13:33

Salut, Dan!
La acest eveniment de test drive am putut sa conduc doar 1.5 TSI EVO 150 CP cu DSG7 si putini kilometri, vreo 15. Nu am apucat sa filmez nimic.
Dar, daca ma intrebi, poti sa mergi cu DSG7 in modul Sport mereu si sa-ti placa. Din punctul meu de vedere nu sta prea turat. E un mod Sport care oricum se adapteaza la stilul tau de condus si daca mergi relativ cuminte in Sport masina va merge foarte bine.
Personal, la acest nou DSG cu 7 trepte, tot modul Sport il prefer si eu. Normal (D) e un fel de Eco, iar Eco e chiar suparator. Asta e legislatia, astea sunt cerintele, nu te pune nimeni sa mergi asa 🙂
Daca optezi pentru DCC e interesant ca poti seta Sport, dar cutia de viteze in D, ceea ce face un echilibru perfect. E un D putin mai turat.
Asadar, sa sintetizez, preferatele mele sunt mod Normal + DSG7 in S si mod Sport + DSG7 in D. Pentru un condus obisnuit, usor alert. Pentru sportiv, Sport + S pe toata linia.
Din pacate cu 2.0 TDI pe Golf n-am mai mers din 2008 (Golf 6, era si DSG). Deci n-as sti ce sa-ti spun.

Reply
Giumbuslucu 6 aprilie 2017 - 13:34

Sunt curios cat de fiabil este noul motor tinand cont de pataniile lui 1.4 TSI.

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 14:16

Cu totii suntem, iti dai seama. Doar ca nu ai cum sa afli acest lucru dupa un test drive. Cred ca la 1.2 TSI te refereai, 1.4 TSI n-a fost asa problematic.

Reply
Giumbuslucu 6 aprilie 2017 - 15:00

Evident ca fiabilitatea nu poti sa o determini dupa un drive test. Timpul si kilometri ne vor arata ce si cum. Ma refeream la 1.4. Stiu ca 1.2 TSI a fost dezastruos, insa si 1.4 TSI, motorul ce este inlocuit de actualul 1.5, a avut probleme de genul celor de la fratele mai mic. Stiu asta de la cunoscutii mei care au inlocuit lanturi de distributie la 1.4 TSI inainte de a "implini" 100.000 de km.

Reply
andrei 6 aprilie 2017 - 20:27

nu. 1.4 tsi 160 e ala cu probleme, de pe g6. apoi au urmat pe g7 1.4 140 si mai nou 1.4 150. si si mai nou asta din articol. dar ala de 160 era si cu turbina si cu compresor si era mai complex. de aici si mai multe probleme. dar 1.4 150 cp nu are problemele fostului 1.4 160cp.

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 20:34

Vezi ca a existat prin 2008-2009 un 1.4 TSI de 160 CP doar cu turbocompresor, fara compresor mecanic. Acel motor despre care vorbesti tu avea 170 CP.

Ioan 7 august 2017 - 07:28

Salut, inclin sa-mi iau noul golf pe varianta 1.4 tsi. Mentionez ca am un stil cuminte de condus. 2000euro pe care i as plati in plus pt 1.5 i as investi in optiuni. Ce sfaturi imi dati?

Reply
Ioan 7 august 2017 - 07:30

Ma refer la 1.4 tsi 125hp DSG.

Reply
Tdf 6 aprilie 2017 - 19:11

Dupa atatia ani inca n-au rezolvat problemele vechilor motoare, dar au scos motoare noi. O fi de bine?

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 19:20

De regula producatorii auto din acest motiv lanseaza noi motoare. Sa le inlocuiasca pe cele vechi si cu probleme 🙂

Reply
Tdf 6 aprilie 2017 - 21:07

De acord, daca vorbesti doar de VW. Pentru ca sunt si producatori auto care scot motoare noi bune dar cu mici probleme pe care le remediaza in timp, facandu-le si mai bune. VAG a scos motoare cu performante bune dar dezastroase ca fiabilitate, dupa care n-a facut aproape nimic sa remedieze problemele. Ce garantie avem ca nu se va intampla la fel cu noile motoare?

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 21:25

Cred ca problema vine din… varietate. Cand ai o gama atat de mare de motoare, uneori poti sa o dai si in bara.
Sunt si nenumarate motoare Volkswagen excelente si incredibil de durabile. Ar fi onest sa avem in vedere si lucrurile bune cand judecam o marca. In plus, cred ca nu exista marca la care sa nu fie probleme cu motoarele sau cu altceva…

mip 10 aprilie 2017 - 05:49

"" Cred ca problema vine din… varietate. Cand ai o gama atat de mare de motoare, uneori poti sa o dai si in bara. ""

de acord cu tine acilea … ar fi bine ca si ei sa procedeze ca si japonezii, sa se concentreze pe un nr. mult mai redus de variante de motorizare si sa le perfectioneze;

"" Sunt si nenumarate motoare Volkswagen excelente si incredibil de durabile.""

poti da ceva exemple ? personal nu am incredere in motoarele grupului pt benzina …

Adrian Mitrea 10 aprilie 2017 - 09:35

Pai uite cele simple, stil japoneze: 1.4 benzina 80 CP, 1.6 benzina 105 CP, 2.0 TDI 150 CP (inclusiv cel cu probleme cu emisiile trucate), mai vechiul 1.9 TDI 90 CP/105/131 CP ALH. Toate acestea au fost si sunt motoare foarte fiabile.

mip 11 aprilie 2017 - 03:59

multumesc pt raspuns.

personal am avut un aspirat de 2.0 L cu 2 supape pe cil. si 115 CP …
e drept masina facuta in Brazilia (Golf IV, 2001), cumparata la mina a doua (???) …
totul se petrecea peste ocean …
am cam avut probleme cu masina, am fost cu cele care mi s-au parut mai dificil de diagnosticat chiar la reprezentanta si nu au reusit sa rezolve problema decit partial … banii i-am dat … m-am lecuit !!!

de motorul Diesel de 1.9L stiam ca e durabil, bun si economic. nu l-am luat ca aci erau supra-evaluate fiind singura marca de volum cu motoare pe motorina; unde mai pui ca la cele pe motorina se umbla la km … fiind estimat ca peste 50% sunt masluite !!! iti vine a crede ?

am condus si un Golf IV in RO cu motorul aspirat de 1.4L … nu stiu ce sa zic, dar si cutia aia de viteze nu era prea reusita (cum nu era nici a mea), omul ce-l avea nu se prea plingea de masina.

am tot citit pe internet si cautat informatii si "reviews" la greu …
pe continentul Nord American sunt percepute cu o fiabilitate mediocra spre slab (cred ca sti trebile astea) dar se si plinge lumea de consum de ulei prematur si in cantitati mari, de calitate slaba a service-ului, de problemele electronice persistente de la o generatie la alta …

sunt f. bune la tinuta de drum, manevrabilitate, si … rezistenta la rugina … in rest … bune sa le iei in "leasing" cit e garantia …

am optat acum pt asiatice … mai ieftine, mai simplu de reparat si intretinut, dar cu o tinuta de drum mai slaba …
asta e … cind se vor "obosi" voi mai vedea ce voi cumpara, dar am impresia ca germanii astia au ajuns sa faca masinile lor atit de sofisticate ca nici ei nu mai stiu cum sa le descurce cind apar probleme …

e doar parerea mea … nu neaparat cea mai avizata.

drumuri bune sa ai !!!

Adrian Mitrea 11 aprilie 2017 - 09:10

Da, sunt experiente si experiente. Tu, fiind in America, este cumva normal sa ai acele probleme cu service-ul. Volkswagen sunt masini rare acolo, iar mecanicii sunt invatati sa repare autovehicule mai simple. Logic ca le da cu virgula cand vine o masina mai sofisticata in service. In Europa si in Romania problemele cu intretinerea (care apar la orice masina la un moment-dat) sunt mult mai usor de remediat la o masina europeana, in special Volkswagen, Opel, Renault, BMW, decat la una asiatica.
Iti multumesc pentru comentariu, o zi frumoasa iti doresc si eu tie!

Dan 6 aprilie 2017 - 13:38

@Adrian Mitrea

Multumesc pentru raspuns!
Cu actuala cutie modul Sport la viteze mici e putin suparator, adica masina se duce des spre 4000 ture, ceea ce mi se pare ciudat mai ales in oras sau cand motorul e rece.

O zi buna si spor la treaba!

Reply
Adi 6 aprilie 2017 - 13:41

Salutare,

Ar fi fost interesant si un consum ptr noul motor. Dar un consum cat mai aproape de real, nu din carti.

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 14:20

Am avut mediu 7,2 l/100 km, dar in regim de test drive. N-am omorat masina, dar atat eu, cat si colegul meu jurnalist care a mai fost cu mine in masina, am incercat tot felul de lucruri si regumuri de functionare. Am mers mai degraba alert. Daca ar fi masina mea as scoae undeva la 6,7 mediu, cred. Consumul masurat conform normelor NEDC este 5,1-5,2 l/100 km, in functie de dimensiunea anvelopelor.
Din punctul meu de vedere pastreaza "media mea".
Adica eu, la stilul meu de mers, peste consumul mediu declarat mai pun 2 litri si aflu valoarea reala a consumului. Repet, pe stilul meu de sofat.

Reply
Adi 6 aprilie 2017 - 14:34

Cam asa am observat si eu la 1.8 benzina pe Civicul actual. Chiar am urmarit consumul in ultimele luni, atat urban cat si extra. La un mers normal+ cu sportiv pe alocuri adaug 1.5-2 l la consumul din carte
Sunt cateva motorizari noi interesante. Acest 1.5 la W si mai avem 1.5 VTI turbo de 182CP la nou Civic. Mi-ar placea sa vad un drivetest cu el.

Reply
Andrei 6 aprilie 2017 - 15:06

AM a facut deja testul cu Civic-ul HB cu motorizarea respectiva:

http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-ho

Deocamdata la noi pe piata nu e la vanzare, urmand probabil ca in urmatoarele maxim 2 luni Honda Trading, Carpati Motors, Radacini si ceilalti dealeri sa inceapa sa ia comenzi.

Te poti juca aici insa cu configuratorul:

https://deapps.honda.de/php/car-configurator/star

P.S. In Germania preturile de catalog ale automobilelor noi sunt cu 5-10% mai mari ca in Romania plus ca la Honda au alte pachete de echipari care sunt si intr-un numar mai mare. In RO pentru modelele noi sunt doar Trend, Elegance si Executive.

Reply
Adi 6 aprilie 2017 - 15:08

Multumesc.

L-am vazut la Asko vineri. Inca nu il au disponibil ptr drivetest. Aveau atat 1.0 cat si 1.5.

Scuze de "offtopic"

Andrei 6 aprilie 2017 - 16:01

Mda, nu auzisem de Asko, recunosc :-P. Are reprezentante in niste zone prin care nu umblu.

Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 15:09

Masina mea personala e un MINI Cooper 1.6 116 CP natural aspirat. Tot asa, +2 litri in plus la consumul mediu declarat si obtin valoarea reala de consum.
Sau ma mai iau dupa consumul urban, adica cea mai mare valoare din cate exista. Acela este, de fapt, consum pentru regim mediu in viata reala.

Reply
mip 10 aprilie 2017 - 05:52

mai adriane, io bag sama ca ai talpa mare si grea !!!

Adrian Mitrea 10 aprilie 2017 - 09:35

Port 41 🙂

mip 11 aprilie 2017 - 04:00

credeam ca ceva de la 48 si 150 kile in sus ! :":)))

radu1975 6 aprilie 2017 - 16:00

Pe cand un testdrive cu noua octavia?

Reply
Adrian Mitrea 7 aprilie 2017 - 13:34

Cand ne-o da importatorul. N-am un raspuns concret.

Reply
Florin 6 aprilie 2017 - 17:23

Au reusit cu facelift-ul asta sa bata tinuta de drum a Focusului?

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 19:20

Depinde foarte mult de configuratie. Daca vorbim de versiunile de baza, cu motor de 1 litru, cred ca Focus sta mai bine la tinuta de drum. Are suspensie multilink pe spate inca de la cel mai slab motor. Pe de alta parte, e un pic mai greu.
Daca vorbim de versiuni intermediare sau de top, Golf merge mai bine si asa a fost mereu, daca stii sa configurezi masina pe care o cumperi. Golf poate avea directie sport variabila/progresiva, tractiune integrala si DSG pe GTI si R, coroborat cu o masa mai redusa si o pozitie de condus mai buna, in timp ce Focus este un pic mai greoi si penalizat de lipsa unei cutii cu dublu ambreiaj.
Dupa cum spuneam, depinde foarte tare despre ce configuratie si pret vorbim. Din punctul meu de vedere ambele sunt masini extraordinar de competitive si cele mai bune din segment. Totul pana la Megane GT, care in configuratia respectiva (adica fix echiparea GT si doar ea) este imbatabil. Nu exista altceva mai bun la 22-25.000 euro. Sub acest pret Golf si Focus pot fi mai tentante, peste acest pret (si peste 200 CP), iar Golf si Focus pot fi mai tentante.

Reply
andrei 6 aprilie 2017 - 20:25

neah, megane e imbatabil ca putere si ce poti scoate pe circuit. ca masina de zi cu zi, gti ofera un pachet mult mai echilibrat, cu mult mai putine puncte slabe ca un megane. la megane doar tinuta sport e punct forte, in rest nu prea.

Reply
Adrian Mitrea 6 aprilie 2017 - 20:33

Stai asa, cred ca vorbim despre lucruri diferite 🙂
Tu zici de GTI vs. Megane R.S.
Eu vorbeam despre Megane GT. 1.6 turbo benzina, 205 CP, transmisie cu dublu ambreiaj 7 trepte standard, roti directoare spate standard, scaune sport superbe cu o sustinere laterala nemaivazuta pe o masina de 200 CP, faruri cu LED standard. Aceasta masina este imbatabila in zona de pret 22.000-25.000 euro si concurenta nu are un echivalent pentru acest Megane. La nicio marca.
In rest, daca vorbim de versiuni de sub 20.000 euro sau peste 25.000 euro, atunci modele precum Golf sau Focus s-ar putea sa aiba configuratii mai interesante.

Reply
Andrei 7 aprilie 2017 - 01:21

Care ti se pare mai confortabila: o compacta cu multi-link pe spate sau una gen Megane cu bara de torsiune si roti directoare? In general suspensia independenta spate e mult mai confortabila pe drumuri nu tocmai grozave, insa te intreb de Megane si de solutia lor, mai ales ca n-avem drumurile impecabile din Franta.

Mie sincer mi se pare un minus la 22-25.000 de euro sa folosesti bara de torsiune pe spate, in conditiile in care toti producatorii de volum prezenti pe piata europeana ofera pe compactele hatchback suspensii independente (mai putin Opel, Citroen, Nissan si Fiat) in cazul motorizarilor mai potente (gen peste 130-150 cp la VAG, Toyota, Kia si Peugeot) sau indiferent de motorizari la Mazda, Honda, Hyundai, Ford.

Adrian Mitrea 7 aprilie 2017 - 09:32

Salut! Nu exista o legatura intre confort si rotile directoare spate.
Teoretic bara de torsiune sau puntea H cu brate trase este inferioara unei suspensii independente. Asta doar teoretic.
Pe de alta parte, Renault si Opel sunt cam singurii care fac acest sistem foarte bine, efectiv nu simti diferenta.
1. La cat de bine merge Megane GT cu 4Control, as alege oricand rotile spate directoare in locul unei independente pe spate fara roti directoare.
2. Daca as avea de ales intre o punte semi-independenta pe spate fara roti directoare si una independenta tot fara roti directoare, la aceeasi bani, probabil ca as alege-o pe cea independenta. Ar conta mult impresiile personale culese in urma unui test drive.

Florin 8 aprilie 2017 - 14:31

Ma gandeam la versiuni de baza-mediu ca si echipare. Oricum noul Focus a fost "cumintit" semnificativ fata de generatiile mai vechi.
Cat despre hothatch si alte avioane… in niciun caz nu mi-as lua Golf. Nici macar Golf R.

Reply
adi 6 aprilie 2017 - 20:43

O tigaie supraevaluata!

Reply
Florin 7 aprilie 2017 - 10:05

design cel mult mediocru, preturi enorme pt ce ofera. nu ms !

Reply
eee 7 aprilie 2017 - 11:17

sa spui ca e regele e mult prea mult. Poate e cea mai echilibrata masina din segment, dar nu este nici cea mai buna calitativ, nici cea mai frumoasa, nici cea mai puternica, nici cea mai buna la pret.
nu exceleleaza la absolut nimic.
Acum pe partea celalata: designul il trage in jos, pretul il trage in jos, ambianata interioara iar il trage in jos.
deci suficiente minusuri
Si cu toate astea il numesti regele???
Asta ar insemna ca masini precum Mazda3, batranul Focus sau noul Megane sa ii fie inferioare, iar daca Focus si Megane vin cu minusurile lor, vin insa cu un pret muuult mai bun. Iar daca pretul nu e o problema, sunt curios ce poti comenta de Mazda3, masina aia e absolut impecabila!

Reply
Adrian Mitrea 7 aprilie 2017 - 11:40

Clientii aleg si decid in cele din urma. De ani de zile Volkswagen Golf este cel mai bine vandut model din Europa. E rege sau nu?
Si este al doilea model ca vanzari la nivel mondial, dupa Toyota Corolla.
Cum explici asta?
Mazda3 este o masina minunata, in anumite configuratii. De acord.

Reply
Dan 7 aprilie 2017 - 14:45

Pe langa faptul ca masina e numarul 1 la vanzari in Europa, trebuie sa fii orb sa spui ca ambianta interioara il trage in jos. De exemplu in varianta Comfortline cu scaune Ergoactive bate la interior masini chiar si din clase superioare. Mai este izolarea fonica la viteze mari, felul in care ia o groapa, senzatia de calitate pe care o ofera multe detalii la interior, etc. Recunosc, Mazda 3 arata mult mai bine, dar nu exista in varianta combi: pas din start. Ford Focus se conduce si arata mai bine, dar eu nu pot trai cu acel interior plin de becuri si luminite, m-a luat ameteala dupa 10 minute de condus. Megane e ok.

Reply
Andrei 7 aprilie 2017 - 15:30

Mazda 3 e intr-adevar excelenta, insa din pacate brandul japonez trebuie sa se si vanda ca sa reprezinte ceva…
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/m

Iar la nivel mondial, desi e prezenta pe cele trei mai piete (China, SUA si Europa) a terminat anul trecut abia pe locul 15 in categoria branduri auto, sub cele premium importante, desi Mazda e de volum. In 2017 va fi depasita de alt brand premium – Jeep.
http://0-100.hotnews.ro/2017/02/10/cum-a-aratat-p

Reply
Florin 7 aprilie 2017 - 18:19

Total de acord.
Pt Andrei si Adrian: cumparatorul nu e interesat de clasamente de vanzari sau valoarea actiuniloe producatorului
.Ceea ce conteaza este produsul . prclactic pe ce dai banii.
Inca o precizare: ce aleg cei mai multi nu e obligatoriu cel mai bine
In nici un domeniu. Bafta

Reply
Adrian Mitrea 7 aprilie 2017 - 19:57

Florin, atatia clienti nu au cum sa greseasca. De acord ca lumea nu se uita la clasamente. Clasamentele sunt doar un rezultat pentru ceea ce lumea a cumparat un an de zile. Un bilant. Da, produsul conteaza si Golf este o masina remarcabila in segmentul sau. Ce aleg multi reprezinta o validare a unui produs bun, adecvat. Uite iPhone si gama de telefoane de la Samsung, poftim. Le cumpara lumea de proaste?

Reply
Tdf 7 aprilie 2017 - 20:48

Clientii nu gresesc. Dar conteaza ce motivatie au sa cumpere un produs. Exemplu primele 2 automobile ca volum de vanzari corolla si golf. Masinile sunt total diferite prin ceea ce reprezinta. Corolla este o masina simpla, pragmatica, fiabila care te duce din A la B fara batai de cap. Golful in schimb pune accentul pe un exterior si interior care par premium si tinuta de drum placuta. Dar ambele au aprox. acelasi pret, plus sa tinem cont ca VW produce aprox. acelasi nr. de masini ca Toyota dar cu nr. dublu de angajati majoritatea in DE, adica costuri mari de salarizare. Cum reuseste totusi VW sa obtina profit? Simplu, taie costurile componentelor care nu se vad, motor, cutie, parte electrica, metale folosite. De aici fiabilitatea dezastruoasa a masinilor din grupul Vag. Iar clientii lor stiu asta sI totusi cumpara. De ce? Pt. ca dau bine la imagine. Golful este cumparat de oameni complexati care sunt dispusi sa plateasca oricat pe reparatii pt. a avea un plus de imagine. Si sunt multi oameni complexati si obsedati de imagine, dovada nr. de tigai golf vandute.

Reply
Adrian Mitrea 8 aprilie 2017 - 00:14

Ceea ce faci tu este un calcul simplist si neargumentat. Nu exista o legatura atat de directa intre numarul de angajati si profit.
Si datele pe care le arunci nici macar nu sunt corecte. Toyota Group avea la final de 2016 circa 326.000 angajati, iar Volkswagen Group 450.000 angajati, adica cu 38% mai multi. Pana la 100%, adica dublu, cum spui tu, mai sunt inca 62%. De unde i-ai scos? Apoi, raportat la numarul de marci din portofoliu, este normal ca Volkswagen Group sa aiba un numar mai mare de angajati.
Nu sunt neaparat un fan al Volkswagen. Cert e ca nu sunt un fan al gandirii simpliste si pe langa subiect.

Reply
Cristian Cojocariu 10 aprilie 2017 - 10:15

Modul de condus apare in coltul stanga sus al ecranului sistemului de infotainment!

Reply
Adrian Mitrea 10 aprilie 2017 - 10:56

Nu pe toate ecranele. Vezi galeria foto.
In plus, ar fi fost mult mai intuitiv sa apara undeva langa modul de lucru al cutie de viteze, pe intrumentarul de bord principal.

Reply
Marian 14 februarie 2019 - 23:24

Detin un golf 7 este un jaf de masina sub un logan, ca fiabilitate 0 barat nu recomand nici la dușmani această masina următoarea masina din grupul Renault am avut timp de aproape 20 de ani numai masini din grupul Renault foarte bune nu am avut probleme de loc .

Reply
Adrian Mitrea 15 februarie 2019 - 07:42

Vei găsi destui care să susțină contrariul. Treaba asta cu fiabilitatea mai ține și de noroc (din păcate).

Reply
Sorin 28 aprilie 2019 - 21:14

Între un Golf versiunea highline, R-line, fabricat în mai 2016 și unul facelift, tot versiunea highline, R-line, cu excepția echiparii cu faruri și stopuri led, a planșei de bord electronice, a navigației având în loc de butoanele clasice, butoate tactile, ca la tableta sau telefon mobil, mai exista alte deosebiri tehnice semnificative? As dori sa cumpăr un Golf 7 și oscilez între o versiune full, highline, R-line, fabricat în mai 2016 și una fabricata în anul 2017 care însă costa mult mai mult. Mulțumesc frumos pentru răspuns.

Reply
Adrian Mitrea 29 aprilie 2019 - 12:28

Diferențe sigur sunt, dar nimeni nu ți le poate spune pe toate. Mașinile sunt foarte complicate în zilele noastre, diferă multe detalii între echipări, ani de producție, etc… Fiind vorba de SH, ia-o pe cea care se prezintă în stare mai bună și care ți se pare mai pe gustul tău.

Reply

Lasa un comentariu