Dupa ce anul trecut la Salonul Auto de la Paris au lipsit peste zece marci, in aceasta toamna salonul de la Frankfurt va fi si el plin de absente, mai multe marci anuntand ca nu vor participa. Printre ele se numara Fiat, Peugeot si Nissan, iar motivele tin in special de faptul ca marile companii au gasit locuri mult mai bune de a-si cheltui bugetele, scrie Automotive News.
Pana acum rar se intampla ca vreuna dintre marcile mari sa lipseasca la unul dintre cele trei saloane europene de traditie: Geneva, Paris, Frankfurt. Insa la tot mai multe saloane de top este plin de absenti celebri, semn ca se schimba prioritatile marilor companii auto si ca acestea nu considera ca merita sa investeasca milioane de euro in prezenta la marile saloane.
Nici nu este de mirare, fiindca si un stand mic costa de ordinul milioanelor de euro daca este bine amplasat. La Frankfurt, in 2011, Audi a avut unul dintre cele mai excentrice standuri, avand practic o intreaga cladire ce dispunea si de pista de curse la anterior.
Costurile? Peste 10 milioane euro. In plus, Audi si alte marci investeau consistent pentru diverse petreceri la stand, invitau super-vedete si ofereau cadouri.
La Salonul Auto de la Frankfurt, care se va tine intre 14 si 24 septembrie vor lipsi marci precum Fiat, Peugeot, DS, Alfa Romeo, Nissan, Infiniti, Jeep, Mitsubishi si Volvo.
La salon vor avea insa standuri peste 50 de marci, in special din China, cateva dintre ele fiind prezente acolo in premiera.
Motivele tin de modul in care companiile considera ca este cel mai bine sa-si cheltuiasca banii, in contextul in care tot mai multi dintre cumparatori decid pe internet ce masina isi vor lua si abia intr-o ultima faza merg in showroom.
Unele marci prefera sa lanseze masinile in evenimente separate de marile saloane, iar altele aleg sa aiba stand la mari targuri de tehnologie, cum ar fi Mobile World Congres Barcelona.
Interesant este ca la Frankfurt vor avea standuri companii de tehnologie precum Qualcomm, Sony si IBM.