Tesla Motors isi extinde strategic activitatea prin fabricarea de motoare electrice si transmisii in uzina Gigafactory din Nevada. Initial aceasta fabrica a fost anuntata ca fiind dedicata bateriilor, insa iata ca cererea mare pentru Tesla Model 3 – cel mai accesibil model Tesla – duce la diversificarea activitatilor din Gigafactory.
Precomenzile pentru Model 3 ar fi, in total, 373.000. Asta in contextul in care Tesla Motors a livrat in toata existenta companiei 190.000 masini.
Anuntul diversificarii activitatilor Tesla Motors la Gigafactory a fost facut de guvernatorul statului Nevada din SUA, Brian Sandoval, pe Twitter.
Gigafactory este finalizata in proportie de 30%, dar lucrarile avanseaza rapid. Circa 6.500 de angajati vor deservi fabrica pana la final de 2017 si pana la 10.000 de oameni in 2020. In prezent acolo lucreaza 1.000 de angajati permanenti si 2.000 de lucratori pentru constructie (santier).
Construirea de motoare electrice si transmisii in Gigafactory presupune investitii suplimentare de 350 milioane dolari, pe langa cele 5 miliarde dolari investite deja in uzina. Productia de baterii litiu-ion a demarat in 4 ianuarie 2017.
Este de asteptat ca fabrica sa atinga capacitatea maxima de productie pana in 2018 si sa livreze anual mai multe baterii decat au fost produse in 2013 in intreaga lume. Asadar, in doar cativa ani, o singura uzina va produce atatea baterii cate produceau toate uzinele din lume la un loc.
Planurile lui Elon Musk, seful Tesla Motors, sunt mari: Fabricandu-si singuri bateriile, cei de la Tesla Motors vor sa-si diminueze costurile de fabricatie pentru gama de modele, in special pentru Model 3, care este asteptat pe piata cu pornire de la 35.000 dolari. Unul dintre obiectivele marcii este sa fabrice 500.000 masini electrice in 2018.