Toate marcile auto germane au avut vanzari in crestere in 2016 si s-au intamplat si miscari interesante in segmentul premium. Mercedes-Benz este noul lider mondial, detronand marca BMW. Si Volkswagen a avut un an bun, desi a fost primul an “plin” de dupa scandalul emisiilor, DieselGate.
Volkswagen este si cea mai bine vanduta marca auto germana dintre toate, totalizand 5,98 milioane unitati vandute (+2,8%) la nivel mondial.
Apoi urmeaza marca Mercedes-Benz, cu 2,08 milioane automobile comercializate anul trecut (+11,3%). Asadar, anul 2016 este cel in care Mercedes-Benz a revenit pe prima pozitie in segmentul premium la nivel mondial, dupa multi ani in care BMW a ocupat primul loc.
Marca BMW urmeaza pe pozitia a treia in randul brandurilor auto germane, respectiv locul al doilea in segmentul premium. Au fost comercializate putin peste 2 milioane automobile BMW in 2016 (+5,1%).
La nivel de grup auto, BMW Group ramane in continuare lider mondial la categoria premium deoarece are in portofoliu marca MINI cu rezultate foarte bune, adica vanzari mai mult decat duble fata de marca smart din portofoliul Mercedes-Benz.
Audi este pe locul al patrulea in randul marcilor germane si a treia marca germana premium, cu vanzari de 1,87 milioane unitati in 2016 (+3,7%).
Pe pozitia a cincea vine Opel, cu 1,16 milioane masini, o crestere 4,5% fata de 2015.
Asadar, din randul marcilor germane, prima pozitie la capitolul vanzari mondiale este detinuta de Volkswagen, urmat de cele trei marci premium – Mercedes-Benz, BMW, Audi – apoi urmeaza o alta marca de volum, Opel.
Porsche, marca sport premium mai exclusivista, a livrat 237.778 masini in 2016, in crestere cu 5,6% fata de 2015.
smart ramane in continuare marca germana cu cele mai modeste rezultate comerciale (asta si pentru ca are o gama restransa), totalizand 144.479 unitati livrate (+21%).