Actiunile producatorilor auto germani BMW, Daimler si Volkswagen au scazut dupa ce presedintele SUA, Donald Trump, a amenintat ca va impune o taxa de 35% pe masinile produse in Mexic si vandute in SUA. Trump spune ca apreciaza masinile germane, insa adauga ca, daca in New York este plin de Mercedes-uri, in Germania se cumpara foarte putine masini Chevrolet. Trump a amenintat mai multi constructori auto cu taxe mari daca nu renunta la productia din Mexic.
Intr-un interviu pentru Bild, Trump a criticat industria auto germana pentru ca nu produce mai multe masini pe teritoriul SUA.
„Daca vor sa produca masini oriunde in lume eu le doresc toate cele bune. Pot sa construiasca masini pentru piata din SUA, insa pentru fiecare masina care ajunge in SUA taxa va fi de 35%”, a spus Trump, care a adaugat ca pentru a scapa de taxe masinile trebuie sa fie produse in SUA.
El mai spune ca balanta este puternic dezechilibrata cand este vorba de vanzarile de masini germane in SUA si viceversa.
El observa ca vezi foarte multe masini Mercedes-Benz pe strazile din New York, insa nu exista reciprocitate fiindca germanii nu prea cumpara masini Chevrolet, astfel ca relatia comerciala este una dezechilibrata. Trump spune ca este „pentru” acordurile de liber schimb, insa nu in orice conditii.
Marca Chevrolet a fost scoasa de General Motors de pe piata europeana la final de 2015 si oricum nu avea mai nimic in comun cu brand-ul Chevrolet din SUA. Masinile pentru Europa erau fabricate in Coreea de Sud si gama initiala avea foarte multe in comun cu fosta marca Daewoo, iar ulterior Chevrolet a devenit un beneficiar direct al tehnologiei Opel.
Toate cele trei marci germane premium au planuri mari cu Mexicul. Audi a inaugurat o uzina de 1,3 miliarde dolari anul trecut in Mexic unde vrea sa produca 150.000 unitati/an, in special modelul Q5.
BMW a inceput in iunie anul trecut constructia unei uzine in Mexic, angajandu-se sa investeasca 2,2 miliarde dolari pana in 2019 in tara pe care Trump o critica extrem de des. Uzina va produce masini Seria 3.
Daimler are si ea planuri consistente in Mexic, urmand sa inceapa asamblarea de masini intr-o uzina de un miliard de dolari construita impreuna cu Renault-Nissan.