Uber a suspendat testarea masinilor autonome in San Francisco dupa ce autoritatile au retras celor 16 masini Volvoi XC90 dreptul de a circula pe strazile orasului. Uber a inceput testele fara a avea autorizatiile necesare, iar scandalul a capatat proportii dupa ce mai multe dintre masini au trecut pe rosu.
Uber a inceput testele in San Francisco cu 16 masini Volvo XC90 special modificate pentru a avea un grad mare de autonomie. Desi i s-a atras atentia ca ar fi trebuit sa solicite un permis pentru astfel de teste, Uber a spus ca nu are nevoie de un permis special fiindca exista in fiecare masina un om care intervine daca masina nu face ce trebuie.
Autoritatea Department of Motor Vehicles (DMV) a revocat permisele de inmatriculare pentru cele 16 masini si a invitat Uber sa faca o cerere oficiala pentru a testa in mod legal masinile autonome.
Scandalul luase proportii si fiindca mai multe dintre aceste masini au fost vazute trecand pe rosu, iar raspunsul Uber a fost ca de vina au fost soferii umani care vor fi sanctionati.
Atitudinea companiei a fost criticata intens, opinia generala fiind ca Uber trebuie sa-si asume responsabilitatea pentru ce se intampla cu masinile in loc sa „fuga” si sa aleaga sa inceapa teste fara a avea aprobari.
California este unul dintre statele cel mai deschise fata de masinile autonome, 20 de companii primind dreptul sa le testeze pe drumurile publice, evident cu o serie de masuri care sa garanteze siguranta celorlalti participanti la trafic.
DMV spune ca ar dura sub 72 de ore pentru ca Uber sa obtina autorizatiile necesare. Surse citate de The Guardian spun ca Uber nu ar fi vrut sa mearga pe calea normala si sa obtina autorizatie oficiala fiindca ar fi trebuit sa dea informatii detaliate despre toate incidentele care apar in timpul testelor.
Sursa: The Guardian